طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی

به طرح گرافیکی‎ که در تمام صفحات سایت فروشگاهی تکرار شود، قالب وب‎سایت یا تم سایت می‎گویند. تم وب‎سایت در جذب مشتری نقش اساسی دارد، چرا که کاربران اینترنتی مشتری وب‎سایتی می‎شوند که در نگاه اول نظر آنان را جلب کند، بطوریکه متوجه زمینه‎ی فعالیتی فروشگاه بشوند.

کسب و کارهایی که اقدام به فروش اینترنتی می‎کنند، می‎بایست اصول طراحی وب‎سایت را در فروشگاه خود رعایت کنند، تا با طراحی یک وب‎سایت خوب تجارت خود را گسترش دهند و مشتریان خود را راضی نگه دارند.

اصول طراحی گرافیکی سایت فروشگاهی

 

طراحی سایت فروشگاهی

استفاده از فونت‎های مشخص

در مرورگرها فقط تعداد مشخصی از فونت‎ها تعریف شده‎اند و برای استفاده از بقیه‎ی فونت‎ها می‎بایست آنها همراه فایل‎های سایت آپلود شوند که این عملیات تا حدودی سرعت لود سایت را پایین می آورد. بنابراین باید از تعداد محدودی فونت، علاوه بر فونت‎های مرورگر استفاده شود تا سرعت سایت به طرز محسوسی کاهش نیابد.

تناسب فونت با نوع وب‎سایت

نوع فونت می‎بایست با فیلد کاری وب‎سایت هماهنگ باشد، مثلا استفاده از فونت فانتزی برای یک ‎وب‎سایت بیمارستانی مناسب نمی‎باشد و باید فونت‎های فانتزی برای سایت‎های فانتزی و فونت‎های رسمی برای سایت‎های رسمی و سازمانی استفاده گردد.

حجم تصاویر

در طراحی گرافیکی فروشگاه همیشه باید از تصاویر کم حجم استفاده شود، زیرا اگر حجم عکس زیاد باشد، سایت به کندی لود می‎شود و احتمال ترک سایت توسط کاربر بالا می‎رود.

عدم استفاده از صفحات اضافی

تا جای ممکن صفحات سایت باید کاربردی باشند و از ایجاد صفحات اضافی که هم سرعت سایت را کاهش می‎دهد و هم مورد توجه کاربر قرار نمی‎گیرد خودداری شود.

توجه به سلیقه‎ی کاربر سایت

در طراحی سایت باید سلیقه‎ی کاربر اصلی سایت یعنی مشتری مدنظر قرار گیرد و سعی شود طراحی سایت طبق سلیقه و انتخاب آنها باشد.

رعایت سایز فونت

کمترین سایز فونت که در مرورگر خوانا باشد 12px است. معمولا کمتر از این مقدار برای کاربران خوانا نیست و باید این نکته در طراحی سایت رعایت گردد.

تناسب عکس با فیلد کاری

برای انتخاب تصاویر سایت باید به این نکته توجه شود که باید عکس‎هایی را برگزید که با کسب و کار فروشگاه همخوانی داشته باشند.

عدم استفاده‌ی زیاد از موشن‎ها

استفاده زیاد از تصاویر رنگارنگ و حرکت دار در طراحی سایت فروشگاهی باعث عدم توجه کاربر به کل وب‎سایت می‎شود.

اصول طراحی امکانات سایت فروشگاهی

 

طراحی سایت فروشگاهی

یک سری از امکانات در سایت‎های فروشگاهی مشترکند و تقریبا همه سایت های فروشگاه اینترنتی به تبعیت از تم فروشگاه‎های معروف مانند دیجی کالا این امکانات را در خود جا دادند. امکاناتی مانند تعریف کالا، دسته‎بندی‎ها، قیمت گذاری، پرداخت آنلاین و ...

سیستم جستجوی پیشرفته و فیلتر محصول

توسط این سیستم می‎توان در هر دسته بندی وب‏‏‎سایت، فیلدهای مختص به آن دسته بندی جستجو شوند. برای نمونه در دسته بندی ماشین می‎توان بر اساس برند و یا رنگ جستجو انجام شود.

 سیستم مقایسه محصولات

برای جلوگیری از باز کردن صفحات اضافه توسط کاربر، با این سیستم امکانی در فروشگاه فراهم می‎شود که کاربر در هر دسته بندی از وب‎سایت بین دو یا تعداد بیشتری از محصولات مقایسه نماید.

اضافه به علاقه مندی‎ها

این قابلیت به کاربر این امکان را می دهد تا بتواند محصولات مورد علاقه‎ی خود را نشانه گذاری کند، تا در صورت نیاز بعدا بتواند سریعا به آنها دسترسی پیدا کند.

 سیستم رای دهی و نظرات پیشرفته

در سیستم رای دهی پیشرفته، کاربران علاوه بر نظردهی برای یک محصول می‎توانند به نظرات کاربران دیگر سایت بر اساس میزان درستی آنها رای دهند.

ارائه‎ی نرم‎افزار موبایلی فروشگاه

استفاده از تلفن همراه به دلیل همواره در دسترس بودن آن، سریعترین و ساده‎ترین مسیر برای خرید اینترنتی است. از طرفی این نوع از خرید بسیار سریع‎تر و آسان‎تر است و در صورتی که وب سایت نسخه موبایلی داشته باشد رنک بهتری در موتورهای جستجو خواهد گرفت.

نمودار قیمت

با نمودار قیمت می‎توان افزایش و کاهش قیمت محصول را در یک دوره‎ی مشخص به صورت یک نمودار به نمایش درآورد.

برای طراحی گرافیکی معقول و ایجاد امکانات خوب و پیشرفته در وب سایت فروشگاهی می‎بایست پروژه‎ی خود را به دست متخصصین این حوزه بسپارید. فروش گستر با انجام پروژه‎های مختلف فروشگاهی، تجربه‎ی قابل قبولی در امر طراحی سایت فروشگاه اینترنتی دارد و می‎تواند به شما در امر تاسیس فروشگاه آنلاین کمک نماید؛ به طوریکه بتوانید فروشگاه منحصر بفرد خود را بر بستر اینترنت راه‎اندازی کنید.

نظر خود را بنویسید