مشخصات سیستم

داشبورد مدیریت فروش

در این بخش اطلاعات اصلی مورد نیاز مدیریت فروش و فروشگاه به شکل نمودارها، جداول وهشدار به مدیر و یا همکارانی که توسط مدیر به آنها اجازه مشاهده بخش مورد نظر داده شده است نمایش داده می شود که عبارتند از :

  • نمایش تعداد کل سفارش های ثبت شده
  • نمایش تعداد کل درخواست های برگشت کالا
  • نمایش تعداد کل مشتریان ثبت نام شده
  • هشدار برای کالاهای رو به اتمام
  • نمودار سفارش های تکمیل شده بر حسب زمان
  • نمودار ثبت نام مشتریان جدید بر حسب زمان
  • جدول تعدادی وضعیت سفارش ها (در حال بررسی، تکمیل شده و ...)
  • جدول مبلغی وضعیت سفارش ها (سفارش های در انتظار پرداخت، سفارش های ارسال نشده و ...)
  • جدول نمایش وضعیت آخرین سفارش ها
  • جدول نمایش کلمات کلیدی پرکاربرد در جستجو ها
  • جدول نمایش پرفروشترین محصولات بر اساس تعداد
  • جدول نمایش پرفروشترین محصولات بر اساس قیمت
  • مشاهده آخرین اخبار تغییرات، بروزرسانی ها و ماژول های جدید قابل افزودن به فروشگاه

همچنین امکانات این بخش بر اساس نیازها و خواست مدیران توسط نصب پلاگین ها و ماژول ها قابل توسعه و بهینه سازی است.

کاتالوگ و تنظیمات فروش محصولات

در این بخش کلیه امکانات مربوط به کاتالوگ، پارامترهای مرتبط با خرید، معرفی، دسته بندی و بسیاری امکانات دیگر قرار دارد که جهت جلوگیری از سردرگم شدن کاربر در ابتدای کار به 2 حالت ساده و پیشرفته قابل نمایش بوده و همچنین قسمت هایی که متناسب با هر کسب و کاری مورد استفاده قرار نمی گیرند قابل مخفی سازی می باشد. برخی از امکانات این بخش عبارتند از:

  • تعیین قالب نمایش کالا در صفحه عمومی (قالب های نمایش هر کالا می تواند به صورت اختصاصی طراحی گردد و برای یک و یا چندین کالا از قالب های متفاوت استفاده شود)
  • توضیحات مختصر محصول
  • توضیحات و معرفی کامل محصول (به صورت متن HTML - شامل توضیحات، تصاویر و ...)
  • درج کد انبارداری
  • تعریف تگ های محصول (جهت جستجو کالا در فروشگاه و بهبود SEO موتورهای جستجو)
  • تعیین زمان و تاریخ موجود شدن و ناموجود شدن کالا در فروشگاه عمومی
  • معرفی کالا به عنوان کالای جدید
  • نمایش کالا در صفحه اصلی فروشگاه
  • امکان اضافه نمودن کارت هدیه (بن خرید) به کالا
  • امکان اضافه نمودن محصول قابل دانلود و تعریف محدودیت های دانلود ، نحوه فعال شدن دانلود و افرودن فایل نمونه رایگان (Sample)
  • امکان تعریف محصول به عنوان سرویس های دوره ای
  • امکان تعریف محصول به صورت اجاره ای
  • تعیین قیمت فروش محصول، قیمت قبلی، هزینه تمام شده، قیمت ویژه (تعیین تاریخ و زمان فروش ویژه)
  • امکان غیرفعال نمودن کلید خرید
  • امکان نمایش "تماس برای قیمت"
  • امکان دریافت پیشنهاد قیمت درخواستی مشتری برای محصول
  • امکان تعریف قیمت پایه فروش محصول
  • امکان اختصاص تخفیف های گوناگون به محصول
  • امکان دسته بندی مالیاتی و یا معاف نمودن محصول از مالیات
  • امکان تعیین قیمت بر اساس تعداد سفارش مشتری (تخفیف خرید عمده)
  • امکان تعریف حداقل و حداکثر تعداد محصول در سبد خرید هر مشتری
  • امکان پیگیری موجودی محصول بر اساس ویژگی های محصول (مانند رنگ بندی ، اندازه و ...)
  • امکان تعریف وزن و ابعاد محصول جهت محاسبه هزینه ارسال و تعیین زمان تحویل برای هر محصول
  • امکان قرار دادن محصول در چندین دسته بندی تعریف شده
  • امکان تعریف تولید کننده
  • امکان اختصاص محصول به فروشگاه های معین (در سیستم چند فروشگاهی)
  • امکان محدود نمودن دسترسی کاربران بخش مدیریت فروشگاه به محصول
  • امکان اضافه نمودن محصولات دیگر همراه با یک کالا
  • امکان نمایش کالاهای مشابه در صفحه هر محصول
  • امکان نمایش کالاهای مرتبط به کالاهای خریداری شده در هنگام نهایی نمودن خرید
  • امکان تعریف کلمات کلیدی META جهت بهبود SEO
  • امکان تعریف لینک دلخواه برای هر محصول
  • امکان تعریف تصاویر محصول
  • امکان افزودن ویژگی های قابل انتخاب توسط مشتری (مانند انتخاب رنگ ، اندازه و ...)
  • امکان ترکیب نمودن ویژگی های محصول
  • امکان تشکیل جدول مشخصات فنی (جدول ویژگی های محصول) جهت مقایسه محصولات
  • نمایش جدول مشتریان خریدار هر محصول
  • امکان پیش نمایش کاتالوگ محصول قبل از انتشار
  • امکان کپی نمودن محصول جهت سهولت در تعریف کالاهای مشابه
  • امکان خروجی گرفتن محصولات به صورت فایل های اکسل و XML
  • امکان وارد نمودن محصولات از فایل اکسل
  • امکان نمایش کلیه محصولات به صورت فایل PDF
  • امکان جستجو محصولات بر اساس نام ، دسته بندی ، تولید کننده ، نوع ، کد انبارداری و ...
  • امکان ویرایش انبوه (هم زمان) مشخصات اصلی محصولات (نام، کد انبار، قیمت، موجودی، وضعیت انتشار)

دسته بندی و مدیریت منوهای اصلی

در این بخش دسته بندی های اصلی محصولات ایجاد می گردد و قابلیت ایجاد دسته بندی های تو در تو و گوناگون در این بخش وجود دارد که در منوی بالای صفحه و کنار صفحه های دسته بندی ها و محصولات فروشگاه عمومی نمایش داده می شود.(متناسب با تم و قالب انتخاب شده)

  • امکان نمایش دسته بندی در صفحه اصلی
  • امکان نمایش و عدم نمایش در منوی بالای صفحه
  • امکان انتخاب تعداد محصولات در هر صفحه
  • امکان تخصیص تخفیف های گوناگون به محصولات موجود در هر دسته بندی
  • امکان اختصاص دسته بندی به فروشگاه های معین (در سیستم چند فروشگاهی)
  • امکان محدود نمودن دسترسی کاربران بخش مدیریت فروشگاه به دسته بندی
  • امکان تعیین ترتیب نمایش دسته بندی
  • امکان تعریف کلمات کلیدی META جهت بهبود SEO
  • امکان مشاهده کالاهای مرتبط شده به دسته بندی و مرتبط ساختن محصولات تعریف شده به دسته بندی

معرفی تولید کنندگان و برند محصولات

در این بخش در صورت نیاز می توان کلیه برندها و تولیدکننده گان محصولات ارائه شده در فروشگاه را معرفی و هر محصول را به تولیدکننده آن نسبت داد. از این ویژگی می توان برای فیلتر کردن محصولات و نمایش دسته بندی بر اساس تولیدکنندگان استفاده نمود. برخی از امکانات این بخش عبارتند از :

  • توضیحات و معرفی تولیدکننده (به صورت متن HTML - شامل توضیحات ، تصاویر و ...)
  • امکان افزودن لوگوی تولیدکننده جهت نمایش بهتر
  • امکان تعریف رنج قیمت برای فیلتر نمودن محصولات تولیدکننده
  • امکان تخصیص تخفیف های گوناگون به محصولات هر تولیدکننده
  • امکان اختصاص تولیدکننده به فروشگاه های معین (در سیستم چند فروشگاهی)
  • امکان محدود نمودن دسترسی کاربران بخش مدیریت فروشگاه به تولیدکننده
  • امکان تعیین ترتیب نمایش تولیدکننده
  • امکان تعریف کلمات کلیدی META جهت بهبود SEO
  • امکان مشاهده کالاهای مرتبط شده به تولیدکننده و مرتبط ساختن محصولات تعریف شده به تولیدکننده

مدیریت نظرهای کاربران درباره محصولات

این بخش جهت نمایش نظرهای داده شده مشتریان درباره محصولات و تایید و یا رد نظرها مورد استفاده مدیریت و یا کاربران مشخص می باشد.

مدیریت تگ های محصولات

این بخش جهت نمایش کلیه تگ های تعریف شده محصولات ، ویرایش و ترجمه تگ ها به زبان های دیگر مورد استفاده می باشد.

کنترل موجودی محصولات

در این بخش جدول محصولاتی که موجودیشان از سطح تعریف شده در بخش کاتالوگ محصول پایین تر رفته باشد نشان داده می شود و می توان موجودی را در صورت تامین محصول افزایش داد.

معرفی ویژگی های محصولات

این بخش جهت معرفی ویژگی های محصولات مانند رنگ، سایز، جنس و یا هر ویژگی دلخواهی مورد استفاده می باشد. این ویژگی ها می توانند دارای مقادیر پیش فرض تعریف شده در این بخش و یا مقادیر منحصر به محصول که در بخش معرفی (کاتالوگ محصول) قابل تعریف هستند، باشند.

معرفی مشخصات فنی محصولات

این بخش جهت معرفی عنوان ها و مقادیر قابل انتخاب برای معرفی مشخصات فنی محصول مورد استفاده بوده و باعث صرفه جویی در زمان جهت معرفی مشخصات فنی کالاها می گردد.

معرفی ویژگی های پرداخت

این ویژگی ها هنگام نهایی نمودن خرید توسط مشتری قابل انتخابند و به صورت های مختلفی می توانند نمایش داده شوند، همچنین قابلیت تعریف شرط نمایش برای این ویژگی ها وجود دارد (وابسته به مقادیر انتخاب شده ویژگی قبل).

معرفی عنوان ویژگی

  • تعریف متن معرفی ویژگی (Hint)
  • محدود کردن به محصولات قابل ارسال
  • تعیین نوع نمایش فیلد ویژگی (متن تک خطی - متن چند خطی - تاریخ - بارگذاری فایل DropDownList - RadioButtonList- CheckBox و ...)
  • امکان اختصاص ویژگی به فروشگاه های معین (در سیستم چند فروشگاهی)
  • امکان تعریف مقادیر قابل انتخاب توسط مشتری
  • امکان مشروط نمودن نمایش فیلد به مقدار انتخاب شده فیلد پیشین

کنترل، بررسی و پیگیری سفارش های ثبت شده

سفارش های ثبت شده توسط مشتریان در این بخش قابل مشاهده و بررسی توسط بخش فروش و یا حسابداری می باشد و در صورت کامل شدن وضعیت پرداخت امکان صدور رسید انبار جهت جمع آوری و ارسال محصولات از این بخش نیز وجود دارد. دیگر امکانات این بخش عبارت است از:

  • جستجوی سفارش ها بر اساس تاریخ، نام کالا، وضعیت سفارش، وضعیت پرداخت، وضعیت مرسوله، نام گیرنده صورت حساب، روش پرداخت سفارش و ...
  • جدول خلاصه وضعیت سفارش های ثبت شده شامل : وضعیت سفارش، وضعیت پرداخت، وضعیت ارسال، نام سفارش دهنده، تاریخ سفارش گذاری و مبلغ کل سفارش.
  • امکان مشاهده جزئیات سفارش
  • امکان لغو و استرداد وجه سفارش
  • امکان تغییر وضعیت دستی سفارش
  • امکان ویرایش جمع جزء، تخفیف، مالیات، هزینه های اضافی اعمال شده و ... در صفحه جزئیات سفارش
  • امکان صدور مجوز ارسال (رسید انبار) برای بخش مرسوله ها
  • امکان ثبت یادداشت برای بخش مرسوله ها در هنگام صدور مجوز ارسال
  • امکان ثبت شماره پیگیری مرسوله پیش از ارسال به واحد مرسوله ها
  • امکان ویرایش محصولات سفارش داده شده (حذف و یا اضافه نمودن محصولات به سفارش)
  • امکان مشاهده گزارش کلیه فرآیندهای انجام گرفته بر روی سفارش

کنترل، بررسی و پیگیری مرسوله ها

در این بخش سفارش هایی که از بخش فروش برای آنها مجوز ارسال صادر گردیده است قابل مشاهده و پیگیری بوده و درصورت تغییر وضعیت مرسوله در این بخش اطلاعات آن ثبت می گردد. از جمله امکانات این بخش عبارت است از :

  • جدول کلیه مرسوله ها و کالاهای هر مرسوله و تغییر وضعیت گروهی مرسوله ها
  • جستجوی مرسوله ها بر اساس تاریخ، شماره پیگیری، استان مقصد، شهر مقصد و ...
  • چاپ برچسب بسته بندی مرسوله ها
  • نمایش وزن کل مرسوله و ابعاد هر یک از محصولات

پیگیری درخواست های برگشت کالا

این بخش جهت پیگیری درخواست های ثبت شده مشتری برای محصولات دارای عیب و محصولاتی که با توجه به شرایط مندرج در فروشگاه قابل برگشت می باشند مورد استفاده قرار می گیرد. امکانات این بخش :

  • جدول آخرین درخواست های برگشت محصول
  • مشاهده علت برگشت محصول (عیب، آسیب دیدگی ...) و نوع اقدام (تعویض، برگشت وجه ...) درخواست شده و توضیحات ارائه شده مشتری
  • تغییر وضعیت درخواست توسط مسئول مربوطه و اطلاع رسانی خودکار وضعیت درخواست به مشتری

مدیریت کاربران

  • جستجوی کاربران بر اساس آدرس ایمیل، نام، نام خانوادگی، نام شرکت، تاریخ تولید، آدرس IP، نقش کاربری.
  • جدول خلاصه وضعیت کاربران ثبت نام شده شامل: آدرس ایمیل کاربر، نام کاربر، نقش کاربر، وضعیت فعال بودن کاربر، تاریخ و زمان آخرین فعالیت کاربر.
  • مشاهده اطلاعات کاربر مانند: نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل، تاریخ تولد، عضویت در خبرنامه و...
  • امکان تغییر رمز عبور کاربر
  • امکان تعیین نقش کاربر
  • مشاهده آخرین IP استفاده شده کاربر
  • امکان فعال و غیرفعال نمودن کاربر
  • امکان مشاهده سفارش های ثبت شده کاربر
  • امکان مشاهده و ویرایش آدرس های کاربر
  • امکان مشاهده لیست مورد علاقه کاربر
  • امکان مشاده گزارش فعالیت های کاربر
  • امکان ثبت سفارش با حساب کاربری مشتری
  • امکان مشاهده درخواست های تامین کالای مشتری
  • امکان مشاهده و ویرایش امتیازهای کسب شده مشتری
  • امکان مشاهده کاربران آنلاین

نقش های کاربری

در این بخش امکان مشاهده و ویرایش نقش های سیستمی و همچنین اضافه نمودن نقش های جدید جهت تعیین دسترسی کاربران به بخش های مختلف بخش مدیریت و یا بخش ها و صفحه های فروشگاه عمومی وجود دارد.

به عنوان نمونه می توان برای هر یک از بخش های فروش، مرسوله ها، تبلیغات، مدیریت تنظیمات سیستم و ... نقش های جداگانه تعریف نمودن که هر بخش به منوها و قسمت های دیگر سیستم دسترسی نداشته باشد. همچنین برای گروه بندی مشتریان و محدود نمودن دسترسی آنها به قسمت های فروشگاه استفاده نمود.

  • امکان تعریف نقش های کاربری جدید
  • امکان انتخاب ارسال رایگان برای نقش کاربری
  • امکان انتخاب معافیت از پرداخت مالیات برای نقش کاربری
  • امکان فعال و غیرفعال نمودن نقش کاربری
  • امکان انتصاب نقش به مشتری با خرید یک نوع کالای خاص

گزارش ها

  • گزارش سفارش ها بر اساس مبلغ سفارش ها
  • گزارش سفارش ها بر اساس تعداد سفارش ها
  • امکان فیلتر نمودن گزارش ها بر اساس بازه زمانی، وضعیت سفارش، وضعیت پرداخت و وضعیت ارسال
  • گزارش تعدادی ثبت نام کاربران در هفته، ماه و سال
  • گزارش فعالیت ها و رویدادهای سیستم با قابلیت فیلتر نمودن بر اساس نوع رویداد

تبلیغات و بازاریابی

در این بخش می توان جهت جلب مشتری و افزایش فروش از امکاناتی مانند ارائه کوپن های تخفیف (کارت هدیه) گوناگون به مشتریان، استفاده از بازاریابی شبکه ای و ارائه تخفیف و پورسانت ، انتشار خبرنامه و کمپین های تبلیغاتی استفاده نمود.

  • ارائه تخفیف های دوره ای و کوپن های تخفیف مدت دار به کالاهای مشخص، دسته بندی ها، تولید کننده ها، جمع کل سفارش و ...
  • امکان محدود نمودن تعداد استفاده از تخفیف
  • امکان تعریف شرط برای هر تخفیف (تخفیف به نوع مشتری ، تخفیف به سفارش های بالاتر از مبلغ مشخص و ...)
  • امکان اضافه نمودن شرایط تخفیف جدید توسط افزونه های توسعه
  • امکان معرفی بازاریاب شبکه و اختصاص لینک معرفی کننده مشتری و مشاهده مشتریان و خریدهای انجام شده به واسطه بازاریاب
  • امکان ایجاد کمپین های تبلیغاتی و ارسال به اعضای خبر نامه

سرفصل مطالب (صفحه های مطالب)

در این بخش کلیه صفحه های نمایش داده شده در بخش های مختلف (مانند صفحه تماس با ما ، درباره ما ، شرایط استفاده از خدمات و ...) قابل ویرایش و اضافه نمودن است.

  • امکان قرار دادن مطالب در قسمت های مختلف سایت (نمایش در منو ، پانویس صفحات و ...)
  • امکان اختصاص مطالب به فروشگاه های معین (در سیستم چند فروشگاهی)
  • امکان محدود نمودن دسترسی کاربران توسط نقش کاربریشان
  • امکان تعیین ترتیب نمایش
  • امکان تعریف کلمات کلیدی META جهت بهبود SEO
  • امکان تعریف قالب های متفاوت برای هر صفحه

پیام های خودکار سیستم

در این بخش امکان ویرایش کلیه پیام های خودکاری که توسط سیستم برای کاربران ارسال می گردد وجود دارد. همچنین امکان طراحی کلیه قالب ها با استفاده از توکن های پیام فراهم گردیده است.

  • فعال و غیرفعال نمودن پیام های خودکار
  • طراحی قالب HTML پیام و استفاده از توکن ها (توکن های فروشگاه ، سفارش ، مرسوله و ...)
  • ارسال آزمایشی قالب طراحی شده
  • امکان پیوست فایل به پیام
  • امکان اختصاص پیام به فروشگاه های معین (در سیستم چند فروشگاهی)

اخبار

این بخش جهت اطلاع رسانی از آخرین محصولات و یا دیگر اخبار و مشاهده نظرات کاربران در مورد خبرهای منتشر شده مورد استفاده قرار می گیرد.

  • امکان تعریف تیتر خبر
  • امکان اضافه نمودن توضیح مختصر در مورد خبر
  • امکان شرح کامل خبر به صورت HTML
  • امکان تعیین اجازه ثبت نظر توسط کاربران
  • امکان انتشار خودکار در بازه زمانی مشخص
  • امکان اختصاص خبر به فروشگاه های معین (در سیستم چند فروشگاهی)

وبلاگ

  • امکان ایجاد پست برای محصولات و ... در قالب HTML
  • امکان تعریف تگ برای پست ها وبلاگ (جهت جستجو و بهبود SEO موتورهای جستجو)
  • امکان انتشار خودکار در بازه زمانی مشخص
  • امکان اختصاص پست وبلاگ به فروشگاه های معین (در سیستم چند فروشگاهی)

نظرسنجی

  • اجازه و یا عدم اجازه رای دهی به کاربران میهمان
  • امکان انتشار خودکار در بازه زمانی مشخص

انجمن

  • امکان گروه بندی سرفصل های انجمن
  • امکان معرفی سرفصل انجمن

 امکانات پیکربندی سیستم

  • امکان تعریف چند قالب برای بخش فروشگاه و اجازه انتخاب قالب به مشتری
  • امکان معرفی لینک های شبکه های اجتماعی در فروشگاه
  • امکان بستن فروشگاه برای مشتریان
  • امکان نمایش نقشه سایت در فروشگاه
  • امکانات بهینه سازی SEO فروشگاه در موتورهای جستجو
  • امکان محدود کردن دسترسی به بخش مدیریت توسط IP
  • امکان اجباری نمودن SSL برای کل سایت
  • امکان فعال سازی حفاظت XSRF برای بخش مدیریت و فروشگاه
  • امکان فعال سازی حفاظت Honeypot برای بخش ثبت نام کاربران
  • امکان فعال سازی حفاظت Encryption برای داده های حساس
  • امکان فعال سازی حفاظت CAPTCHA برای بخش های حساس فروشگاه
  • امکان درج لوگو و پانویس در اسناد PDF
  • امکان انتخاب خودکار زبان بر مبنای تنظیمات مرورگر

 تنظیمات مشتریان

  • امکان تعیین روش تایید حساب کاربری مشتری (اعتبارسنجی ایمیل ، تایید مدیر)
  • امکان اطلاع رسانی به مدیر در صورت ثبت نام کاربر جدید
  • امکان تعیین استفاده از نام کاربری و یا ایمیل کاربر جهت ورود به سایت
  • امکان ارسال ایمیل بازیابی رمز عبور کاربر
  • امکان استفاده از احراز هویت خارجی جهت ورود کاربران (استفاده از اکانت های دیگر مانند اکانت کاربر در Facebook)

 تنظیمات بخش سفارش

  • امکان اجازه پرداخت بدون ثبت نام در سایت
  • امکان نمایش شرایط استفاده از خدمات (در صفحه سبد خرید ، صفحه تایید سفارش)
  • امکان سفارش مجدد سفارش های قبلی
  • امکان تعیین حداقل مبلغ سفارش
  • امکان فعال نمودن آدرس دریافت صورت حساب
  • امکان پیوست نمودن صورت حساب به صورت فایل PDF (ایمیل های خودکار دریافت سفارش، پرداخت سفارش و تکمیل شدن سفارش)
  • امکان تعیین وضعیت سفارش برای فعال و غیر فعال نمودن کارت های هدیه
  • امکان فعال و غیرفعال نمودن سیستم درخواست برگشت کالا
  • امکان تعریف تعداد روز مجاز جهت ثبت درخواست برگشت کالا
  • امکان تعریف علت های امکان پذیر برگشت کالا و نوع درخواست مشتری در هنگام ثبت درخواست برگشت

 تنظیمات ارسال محصولات

  • امکان فعال سازی دریافت حضوری کالا از فروشگاه و شعبه های دیگر
  • امکان نمایش نقطه دریافت کالا بر روی نقشه گوگل
  • امکان تعریف ارسال رایگان برای مبلغ سفارش مشخص
  • امکان نمایش پنل برآورد هزینه ارسال کالا
  • امکان فعال سازی نمایش مبداهای ارسال کالا به مشتری (در صورت وجود چند انبار مختلف)
  • امکان تعیین نمایش و یا عدم نمایش وضعیت مرسوله به مشتری

 تنظیمات مالیات

این بخش جهت تعیین و اعمال مالیات بر آیتم های مختلف یک سفارش مانند: مالیات بر ارزش افزوده، مالیات برای نرخ ارسال و همچنین نحوه نمایش آیتم های مختلف مالیاتی اعمال شده بر روی سبد خرید مشتری مورد استفاده می باشد.

  • تعیین نوع نمایش قیمت محصولات در فروشگاه (نمایش قیمت ها با و یا بدون احتساب مالیات)
  • اجازه انتخاب نوع نمایش مالیات به مشتری
  • امکان تعریف دسته بندی مالیاتی جهت محاسبه نرخ ارسال کالا
  • فعال سازی مالیات بر ارزش افزوده
  • امکان تعریف معافیت از مالیات بر ارزش افزوده
  • اطلاع رسانی به مدیر از ثبت کد مالیاتی جدید در سیستم

 سیستم چند فروشگاهی

جهت معرفی محصولات مختلف و یا نمایش  چندین فروشگاه  توسط یک پنل مدیریت می توان از این قابلیت استفاده نمود. هر یک از فروشگاه های تعریف شده می توانند دارای آدرس URL مختص به خود و همچنین تنظیمات کاملأ مجزا از دیگر فروشگاه ها باشد. مانند: قالب های متفاوت، سیستم های پرداخت متفاوت، دسته بندی های متفاوت و ...

  • تنظیم آدرس URL فروشگاه ها
  • فعال سازی گواهینامه SSL
  • تعیین زبان اصلی فروشگاه
  • تعریف مشخصات مرتبط با هر فروشگاه

زبان

  • اضافه نمودن و فعال سازی فروشگاه چند زبانه
  • ویرایش منابع زبان استفاده شده از همه قسمت های سایت (بخش مدیریت و فروشگاه)
  • تعیین واحد پولی پیش فرض برای هر یک از زبان های تعریف شده

واحد پولی

  • انتخاب واحد پولی اصلی فروشگاه
  • ویرایش نرخ تبدیل ارزها به یکدیگر (در صورت استفاده از چند واحد پولی)
  • امکان تعیین فرمت نمایش برای هر واحد پولی
  • محدود نمودن واحد پولی به فروشگاه های معین (در سیستم چند فروشگاهی)

مالیات

پرداخت

ارسال

احراز هویت خارجی (External Authentication)

کاربران با استفاده از اکانتهایی مانند فیسبوک و جیمیل خود میتوانند در فروشگاه به آسانی و سریع بدون نیاز به پر کردن فیلدهای متعدد ثبت نام کنند یا وارد وبسایت شوند. 

ابزارک ها (Widgets)

لیست پلاگینهای نصب شده ای که به قسمت فرانت فروشگاه مربوط هست و قابلیت مدیریت آنها را به مدیر فروشگاه میدهد.

افزونه ها (Plugins)

لیست همه پلاگینهایی که برای نصب بر روی فروشگاه در دسترس قرار گرفته و امکان مدیریت آنها را به مدیر فروشگاه میدهد.

IP های مجاز بخش مدیریت

ای بخش جهت معرفی و محدود نمودن IP های مجاز که به پنل مدیریت دسترسی دارند مورد استفاده می باشد.

استفاده از SSL

SSL یک پروتکل استاندارد و رایج امنیتی برپایه رمزگذاری است که در آن داده‌های رد و بدل شده بین سرویس دهنده (Server) و سرویس گیرنده (Client) توسط کلیدهای خاصی خصوصی و عمومی رمزنگاری (Encrypt) شده و در سمت دیگر رمزگشایی (Decrypt) می‌شود. امنیت در این پروتکل دو طرفه است؛ یعنی در هر دو طرف، فرآیند رمزنگاری و رمزگشایی انجام می‌گیرد. (WIKIPEDIA)

استفاده از XSRF بخش مدیریت و فروشگاه

استفاده از سیستم Honeypot

Honeypot یک منبع سیستم اطلاعاتی با اطلاعات کاذب است که برای مقابله با هکرها و کشف و جمع‌آوری فعالیت‌های غیرمجاز در شبکه‌های رایانه‌ای بر روی شبکه قرار می‌گیرد. (WIKIPEDIA)

استفاده از Encryption Private Key

جهت ذخیره و حفاظت از اطلاعات مهم مانند اطلاعات کارت های اعتباری و رمز عبور کاربران از کلید خصوصی رمز گذاری استفاده می گردد و اطلاعات به صورت کد شده در پایگاه داده ذخیره می گردد که حتی در صورت دسترسی مستقیم هکرها به پایگاه داده امکان استخراج این گونه اطلاعات را نخواهند داشت. (WIKIPEDIA)

استفاده از CAPTCHA (سیستم تشخیص انسان از کامپیوتر)

CAPTCHA یک سامانه امنیتی و روند ارزیابی است که برای جلوگیری از برخی حمله‌های خرابکارانه ربات‌های اینترنتی به‌کار می‌رود. (WIKIPEDIA) این سیستم برای قسمت های اصلی و حساس سایت که ممکن است مورد حمله هکرها قرار گیرد قابل فعال سازی می باشد. صفحه ثبت نام کاربران، ورود کاربران به سیستم، صفحه تماس با ما، نظرات وبلاگ و نظرات کالا برخی از بخش هایی هستند که توسط این سیستم قابل حفاظت میباشند.

گزارش عملکرد سیستم (Log)

کلیه گزارش های مربوط به عملکرد سیستم در این بخش قابل مشاهده و پیگیری است. این گزارش ها در 5 گروه شامل اطلاعات، اخطارها، خطاها، اشکال زدایی و خطاهای بحرانی سیستم بخش بندی شده اند تا در صورت بروز هرگونه خطا اقدام مناسب جهت رفع عیب سیستم و انجام تنظیمات مورد نیاز صورت بگیرد.

  • مشاهده نوع گزارش: اطلاعات(information) خطا(Error) اخطار(Warning)اشکال زدایی(Debug)خطای مهلک(Fatal)
  • مشاهده پیام خطا
  • مشاهده IP ایجاد کننده خطا
  • مشاهده URL صفحه ایجاد کننده خطا
  • مشاهده تاریخ و زمان ایجاد خطا

پاکسازی سیستم

این بخش جهت ایجاد فایل پشتیبان از پایگاه داده (Database Backup) و بازگردانی آنها و همچنین پاکسازی اطلاعات غیرضروری سیستم شامل حذف کاربران میهمان در بازه زمانی مشخص ، حذف سبدهای خرید رهاشده در بازه زمانی مشخص، حذف فایل های قدیمی خروجی سیستم جهت جلوگیری از افزایش حجم پایگاه داده و حافظه سیستم. برخی از این پاکسازی ها به صورت فرآیند اتوماتیک سیستم در بخش "وظایف زمانبندی شده" قابل برنامه ریزی هستند.

صف پیام ها

کلیه پیام هایی که توسط مدیر و یا به صورت خودکار توسط سیستم برای کاربران ارسال می گردد در این بخش قابل مشاهده، بررسی و پیگیری می باشند. امکانات این بخش :

  • جستجوی پیام ها بر اساس بازه زمانی تاریخ ایجاد پیام، آدرس حساب ایمیل پیام، آدرس گیرنده پیام، پیام های ارسال شده یا نشده و...
  • جدول خلاصه وضعیت آخرین پیام های ایجاد شده شامل : موضوع پیام، آدرس فرستنده، آدرس گیرنده، زمان ایجاد پیام، زمان برنامه ریزی شده برای ارسال، زمان ارسال پیام، اولویت ارسال پیام.
  • امکان ویرایش پیام و ارسال مجدد پیام
  • امکان ارسال کپی پیام به صورت CC و BCC
  • امکان برنامه ریزی زمان ارسال پیام

وظایف زمانبندی شده

این بخش جهت برنامه ریزی و تنظیم فعالیت های خودکار سیستم مانند حذف گزارش های سیستم، حذف اطلاعات کاربران میهمان، پاک نمودن حافظه از اطلاعات غیر ضروری و همچنین ارسال پیام ها و سرویس هایی که توسط افزونه ها ممکن است به این لیست اضافه گردند مورد استفاده مدیر سیستم می باشد.

قالب های نمایش صفحه ها (Templates)

جهت اختصاصی سازی و نمایش متفاوت صفحه های دسته بندی ها، تولید کنندگان، کاتالوگ محصولات و سرفصل ها امکان معرفی قالب وجود داد که درهنگام معرفی هر یک از بخش ها قابل انتخاب می باشند. این قالب ها به صورت صفحه های CSHTML قابل طراحی و پیاده سازی هستند. قسمت هایی که می توان برای آنها قالب تعریف نمود شامل بخش های زیر می باشند:

  • قالب صفحه های دسته بندی
  • قالب صفحه های تولید کنندگان
  • قالب صفحه های نمایش کالا
  • قالب صفحه های سرفصل

فرآیند پیکربندی فروشگاه

تعریف کاربران، تعیین نقش و ایجاد دسترسی به پنل مدیریت ← تعریف محصولات (معرفی، مشخصات، ویژگی ها، تعداد موجودی و ...) ← تعریف دسته بندی ها و منوهای اصلی ← معرفی واحد های پولی ← فعال سازی ماژول های پرداخت آنلاین ← معرفی روش های ارسال محصولات ← فعال سازی بخش های مورد استفاده (انجمن، بلاگ، اخبار، نظر سنجی ها) ← معرفی حساب های ایمیل فروشگاه

فرآیند خرید (ثبت سفارش) توسط مشتری

جستجو و انتخاب و اضافه نمودن محصولات به سبد خرید ← مشاهده، ویرایش و تایید سبد خرید ← عضویت در فروشگاه و یا ادامه فرآیند به عنوان میهمان (بدون عضو شدن) ← انتخاب آدرس پستی جهت ارسال (در صورت فیزیکی بودن کالا) ← انتخاب روش پرداخت صورت حساب ← نهایی نمودن سفارش ← انتقال به درگاه پرداخت (در صورت انتخاب روش پرداخت آنلاین) ← نمایش جزئیات پرداخت و سفارش

فرآیند پیگیری سفارش توسط بخش فروش

مشاهده سفارش ← چک نمودن اطلاعات پرداخت، آدرس ارسال و ... ← ایجاد مرسوله و ارسال به بخش مرسوله ها ← جمع آوری و بسته بندی کالا در بخش مرسوله ها ← ارسال و ثبت اطلاعات مرسوله و تغییر وضعیت مرسوله به "ارسال شده" ← ثبت اطلاعات تحویل مرسوله و تغییر وضعیت مرسوله به "تحویل شده"

فرآیند برگشت کالا

ثبت درخواست برگشت کالا با بیان علت، نوع اقدام درخواست شده و توضیحات توسط مشتری ← تایید و یا رد شدن درخواست توسط بخش فروش ← ارسال کالا به فروشگاه توسط مشتری ← برگشت وجه به مشتری و یا انجام اقدام درخواست شده