5 اشتباه رایج در فروش اینترنتی

5 اشتباه رایج در فروش اینترنتی

این موضوع کاملا مشخص و ساده است که زمانی شما به عنوان یک کاربر، از فروشگاه های آنلاین دیگران بازدید میکنید، خیلی راحت مشکلات آن ها را متوجه خواهید شد ولی اگر خودتان بخواهید یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنید قطعا همان نکات ساده برایتان دشوار میگردد. با ما همراه باشید تا 5 مورد از رایج ترین و متداول ترین اشتباهات فروش اینترنتی را بدانید.

استفاده از همه چیز به عنوان پیش فرض

ایجاد یک فروشگاه آنلاین به تنهایی کار دشواری نخواهد بود اما لازم است برخی کار های کوچک و ریز مانند قرار دادن جزدیات فروشگاه و همچنین تک تک محصولات و معرفی آن ها را انجام دهید تا فروشگاه تکمیل و حرفه ایی برای خود ایجاد کنید. به دلیل وجود این کار های ظریف ولی لازم، ممکن است شما سریع خسته شوید در حالی که هنوز برای تکمیل آن کوهی از کار ها مانده است که انجام دهید. پس قطعا وسوسه میشوید که از همان پیش فرض های موجود در فروشگاه را استفاده نمایید و دیگر آن را تغییر ندهید درست است؟ اگر شما آن فروشگاه حرفه ایی و خاصی که مد نظر دارید را خودتان به خوبی نسازید، چطور انتظار دارید در این فضای پر از رقابت دوام بیاورید و جای خود را حفظ کنید؟ اگر فروشگاه شما خاص و متفاوت نباشد، چطور انتظار دارید که یک مشتری از بین فروشگاه های خوش رنگ و خاص دیگر شما را انتخاب نماید؟ بهتر است در این دنیای مجازی پر رقابت نگاهی به تصاویر و تم خاص و همچنین معرفی محصولات خود بندازید چرا که مشتریان با این اهداف و دید وارد فروشگاه شما میشوند و از شما خرید میکنند.

نمایش تصاویر با کیفیت پایین

اگر شما تصویر یک محصول یا خدمتی را نتوانید ببینید، آن را خریداری میکنید؟ تصاویر فروشگاه خود را به خاطر آورید تا بتوانید به این سوال به خوبی پاسخ دهید. امروزه با توجه به دوربین های فوق حرفه ایی موبایل ها، دیگر دلیل و بهانه ایی برای کیفیت پایین عکس ها وجود ندارد قابلیت هایی همچون بزرگ و کوچک نمایی تصویر دیگر راهی برای شما نمی گذارد جز این که عکس محصولات خود را حرفه ایی نشان دهید. اگر مشتری های فروشگاه شما نتوانند محصولات را ببینند و با آن ارتباط برقرار کنند، چطور باید به شما اعتماد کنند و خرید خود را نهایی کنند؟ این نکته بسیار مهمی برای ایحاد فروشگاه اینترنتی میباشد به خصوص برای فروشگاه هایی که اقلامی مانند پوشاک را می فروشند. برای اینکه بتوانید فروش محصولات خود را بالا ببرید باید داخل سایت خود چنان محصولات را نمایش دهید که مشتری به محض ورود، جذب محصولات گردد و توجه اش نسبت به خود فروشگاه کمتر باشد نسبت به محصولات....

قبل از فروش جدی، فروشگاه آزمایش نشده باشد

هنگامی که یک وب سایت فروشگاهی را ایجاد کردید، باید از تمامی صفحات آن مطمئن شوید و آن را آزمایش کنید که هیچگونه خطا و هشداری را متذکر نشود خودتان فکر کنید؟ اگر وارد سایتی شوید که صفحات آن باز نمیشود یا اصلا سایتی را نشان نمیدهد، خریدی انجام میدهید؟ قطعا خیر همیشه و در همه حال به یاد داشته باشید بعد از ایجاد حتی یک تغییر فنی و یک ویژگی جدید به سایت خود حتما آن را تست کنید تا اگر دچار مشکلی شده است آن را برطرف کنید قبل از آن که مشتری به آن مشکل دسترسی پیدا کند.

عدم بهینه سازی برای موتور های جست و جو(سئو)

اگر چه فروشگاه آنلاین شما یک نوع تازه ایی از تجارت شماست، اما شما چند نقش اساس دیگر را باید اجرا کنید تا این فروشگاه بتواند موفق گردد. حال باید براساس قوانین سئو، سایت شما برای اولین بار در لیست بهینه سازی موتور های جستجو قرار بگیرد. به بیان ساده تر با انجام یک سری قوانین میتوان سایت شما را راحت و رایگان به مشتری ها معرفی کرد و هرکس در هرجایی بتواند با استفاده از سرچ بعضی کلمات کلیدی به شما دست پیدا کند.

  • بهینه سازی معرفی و توصیف محصولات
  • سئو کلمات کلیدی و نگهداری آن ها
  • ایجاد بلاگ و فعالیت در آن
  • ایجاد کلمات متناسب
  • استفاده از تم متناسب برای موبایل

عدم تلاش برای ارتقا یافتن

در تجارت الکترونیک همه چیز به سرعت در حال تغییر است در حالی که عمدتا سرعت تغییرات را در مد میبینیم. برای مثال گوگل یک سایت بزرگ برای جستجو میباشد که از گذشته تا به امروز تغییراتی کرده است که شاید ما نتوانیم به راحتی شاهد آن باشیم مانند تغییرات الگوریتم آن و ... این که ما آن تغییرات را شاهد نیستیم دلیلی بر استقرار آن نیست بلکه به قدری سریع در حال به روز شدن میباشد که فرصتی برای بررسی عام نخواهد بود. برای آنکه بتوانید در این محیط پر از تغییر جای خود را حفظ کنید و پیشرفت نمایید باید پویا باشد و خود را با تغییرات جدید وفق دهید و اگر ثابت بمانید خیلی سریع قدیمی شده و از چرخه رقابت خارج میشوید.

نظر خود را بنویسید