اصول تولید محتوا برای سایت فروشگاهی

اصول تولید محتوا برای سایت فروشگاهی

با توجه به گسترش روزافزون استفاده از اینترنت، هدف اصلی از طراحی سایت فروشگاهی کسب سود توسط فضای آنلاین می‎باشد. برای نایل شدن به این هدف یعنی فروش بالا و در نهایت کسب سود بیشتر می‎بایست در مرحله‌ی نخست، وب‎سایت فروشگاهی در جستجوهای گوگل دیده شود، که این امر کنار رعایت موارد فنی و طراحی مناسب مستلزم ایجاد محتوای خوب و مطلوب می‎باشد.

در حوزه‌ی طراحی سایت فروشگاهی، محتوا به اطلاعاتی گفته می‌شود که به صورت الکترونیکی انتشار پیدا می‌کند. این اطلاعات می‌تواند به صورت یک متن قابل ویرایش، فایل ویدئویی، صوتی، انیمیشن، عکس و ... باشد.

اهمیت تولید محتوای با کیفیت بقدری زیاد است که در متون انگلیسی عنوان شده است: “Content Is King” چرا که برای کسب رتبه‎ی قابل قبول در جستجوهای گوگل، محتوا مانند یک پادشاه عمل می‎کند و تاثیر زیادی در رسیدن به این هدف دارد. تولید محتوا برای هر وب سایت بخصوص سایت‌های فروشگاهی یک امر اساسی محسوب می شود، چرا که کاربر با وارد شدن به فروشگاه اگر محتوایی که دنبال آن است را پیدا نکند سریعا سایت را ترک می‎کند، که این موضوع علاوه بر اینکه به شدت بر روی رتبه‎ی سایت در گوگل تاثیر گذار است؛ می‎تواند به شهرت کسب و کار نیز آسیب جدی وارد آورد.

چه نکاتی را برای تولید محتوای سایت فروشگاهی باید رعایت کرد؟

همانطور که پیشتر گفته شد، امروزه تولید محتوا نقش تعیین کننده‎ایی در جایگاه سایت در موتورهای جستجوگر دارد و این مورد در رابطه با سایت‎های فروشگاهی دارای اهمیت بالایی می‎باشد، چرا که کسب رتبه‎ی قابل قبول در موتورهای جستجو مساوی است با فروش بالا و در نهایت کسب سود بیشتر. برای تولید محتوای مطلوب می‎بایست شاخصه‌های کلیدی مانند تکنیک‌های جذب مخاطب، اعتمادسازی و بیان شیوا رعایت گردد. البته به این نکته نیز باید توجه کرد که در محتواسازی وبسایت‌های فروشگاهی می‎بایست علاوه بر نگارش متون و بازاریابی محتوای تخصصی، دانش فنی در خصوص نوع محصول و ویژگی‌های آن نیز وجود داشته باشد.

در واقع تولید محتوا هنری بسیار ظریف است و در زمینه‎ی طراحی فروشگاه اینترنتی بیشترین اهمیت را دارا می‎باشد؛ به این دلیل که ستون محکم یک فروشگاه خوب استفاده از محتوایی مفید در ارتباط با موضوع فروشگاه می‎باشد که باید بیشتر از هر چیز دیگری به آن توجه کرد.

عناصر تشکیل دهنده محتوا

محتوا داری 5 عنصر اصلی می‎باشد که در ادامه به معرفی آنها می‎پردازیم.

  1. اطلاعات (متن تولید شده برای محتوا)
  2. هدف از تولید محتوا
  3. مخاطبان محتوا
  4. فرم و شکل محتوا
  5. کانال‎های ارتباطی محتوا

در این راستا برای تولید محتوا باید از اصولی مشخص استفاده کنیم که در ادامه به تشریخ این اصول می‌پردازیم.

 

اصول تولید محتوای سایت

انتخاب موضوع مناسب برای تولید محتوا:

در تولید محتوای سایت می‎بایست در رابطه با موضوعاتی مطلب تولید و منتشر کرد که بیشترین همبستگی را با فعالیت وب‎سایت داشته باشد. در این صورت می‎توان از لینکهای داخلی به صورت بهینه برای وب‎سایت استفاده کرد.

نحوه‎ی ارائه محتوا:

نحوه‎ی ارائه محتوا باید به گونه‎ایی باشد، تا کاربر به محض ورود جذب وب‎سایت شود. بدین منظور می‎بایست نوشته، تصویر، فیلم و ... از گیرایی بالایی برخوردار باشد و کاربر براحتی متوجه موضوع وب‎سایت شود.

استفاده از جذابیت‎های بصری و گرافیگی در وب‎سایت:

برای جذب کاربران می‎بایست وبسایت رابط کاربری مطلوبی داشته باشد تا با استفاده از تصاویر مفهومی و به کارگیری از ابزارهای گرافیکی در کنار استفاده از مطالب نوشتاری به کاربر حس خوب القا گردد.

بررسی نیازها و بازخوردها:

در برخی از سایت‎ها قسمتی برای ارائه‌ی نظرات کاربران وجود دارد. در این قسمت کاربران در رابطه با مطلب درج شده در وب سایت نظر خود را اعمال می‎کنند و بدین صورت مدیران سایت و همچنین کاربران بعدی از بازدهی آن مطلب مطلع می‎گردند. این کار بدلیل ایجاد اصلاحات طبق نظر کاربران سایت باعث بالا رفتن راندمان وب‎سایت طراحی شده می‎گردد.

مراحل تولید محتوا برای سایت فروشگاهی

قبل از تولید محتوا می‎بایست مخاطب شناسایی شده و روش‎های اعتمادسازی برای او بررسی گردد. در طی سال‌های اخیر در ایجاد محتوای سایت‎های فروشگاهی سبک نگارش از حالت آگاهی بخشیدن و معرفی محصول به متقاعد کردن مشتریان و اعتمادسازی آنها بدل شده است. بنابراین برای انتشار و ساخت محتوای حرفه‌ای باید نکات زیر در دسته بندی‎های مختلف رعایت گردد:

  • مخاطبان: ابتدا باید کاربران وب‎سایت به ۲ دسته‎ی کاربر آگاه و غیر آگاه تقسیم شوند، سپس با توجه به درصد مخاطبان به تقسیم بندی محتوای عمومی و اختصاصی پرداخته شود.
  • چکیده: برای هر محصول علاوه بر نگارش توضیحات مفصل، توضیحات خلاصه نیز در سایت بارگذاری گردد.
  • یکپارچه سازی: برای انتخاب لحن نگارش مناسب، باید نوع مشتریان و استراتژی کلی وب‎سایت در نظر گرفته شود.
  • منبع: برای استفاده از ترجمه در توضیحات از منابع مناسب و معتبر استفاده شود.
  • سئو: در متون بارگذاری شده باید کلمات کلیدی در جهت رعایت اصول سئو به کار برده شود. البته به صورتی که در زیبایی و روان بودن متن مشکل ایجاد نکند.
  • حجم مطالب: از نگارش حجم اضافه در متون پرهیز شود، چرا که بدین صورت ممکن است مشتریان تمایلی به مطالعه‎ی آن نداشته باشند.
  • اغراق در بیان مطالب: در توضیح و شرح محصول باید به عنوان یک کاربر بیطرف نگارشات انجام شود، در غیر اینصورت پروسه‌ی اعتماد سازی به خطر می‌افتد.

با توجه به توضیحاتی که در بالا عنوان شد، دانستیم که تولید محتوای وب‎سایت از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است، حتی به اندازه‎ی طراحی خود وب‎سایت فروشگاهی. چون اگر شما وب‎سایت فروشگاهی حرفه ایی نیز تهیه کرده باشید، اما مطالب کاربر پسند در فروشگاه خود بارگذاری نکنید موفق به جذب مشتری نخواهید شد. پس تولید محتوا قلب تپنده‎ی هر فروشگاه محسوب می‎شود و نباید آنرا کم ارزش دانست. از این رو تیم تولید محتوای فروش گستر با بکارگیری متخصصان مجرب و توانمند می‎تواند به شما مشتریان گرامی که فروشگاه خود را از فروش گستر تهیه کرده‎اید، هم در حوزه‎ی تولید محتوا و هم محتوا گذاری کمک رساند و بنا بر نیاز شما محتوایی بهینه و با کیفیت، برای فروشگاهتان تولید کند.

اگر به دنبال تیم حرفه‌ای تولید محتوا برای فروشگاه خود هستید، گروه تولید محتوای فروش گستر برای انجام یک پروژه موفقیت آمیز در خدمت شما خواهد بود.

نظر خود را بنویسید

نظرات 1 نظر
avatar
بسیار عالی مطلب خوب و مفیدی بود تشکر از سایت زیبایتان