چرا فروشگاه اینترنتی شما در نتایج گوگل نیست؟

چرا فروشگاه اینترنتی شما در نتایج گوگل نیست؟

عدم نمایش سایت فروشگاهی در سرچ گوگل چیست؟ شاید برای شما هم این مشکل پیش آمده باشد که مطلبی را در سایت یا وبلاگ خود منتشر میکنید، ولی زمانی که آنرا در گوگل و یا سایر موتورهای جستجوگر، جستجو میکنید، آن را مشاهده نمی کنید. ما در این مقاله دلایلی که امکان دارد باعث دیده شدن سایت شما شود را توضیح می‌دهیم.

چرا عوامل رتبه بندی سایت در گوگل مهم است

اگر سایت شما در نتایج گوگل لینک های 1 تا 3 رتبه بندی شود.34 درصد ورودی بیشتری نسبت به رقبا جذب می‌کنید. این ترافیک جذب شده می تواند منجر به خرید یا برند سازی شما شود. پس نتیجه می گیریم سئو سایت بسیار ارزشمند است.

مواردی که ممکن است مانع ایندکس شدن سایت شما توسط گوگل شود:

فروشگاه اینترنتی در نتایج گوگل
  • وب سایت شما برای سرچ در موتور جستجو بهینه نشده است
  • بازار کلمات کلیدی شما بسیار سخت است
  • وب سایت شما دسته بندی نشده است است
  • وب سایت شما جریمه شده و از Google حذف شده است

1-مطالب شما ایندکس نشده است

اولین سوالی که باید پاسخ دهیم، این است که ایندکس شدن مطالب در گوگل به چه معنایی است. هنگامی که شما در سایت محتوا قرار می دهید، گوگل توسط خزنده های خود مطلب را آنالیز می کند. در صورت رعایت توصیه ها و اصول گوگل، محتوای جدید سایت در نتایج جستجو نمایش داده می شود. از طرفی، اگر مطالب شما توسط خزنده های گوگل ایندکس نشده باشند، در گوگل هم قرار نمی گیرند. به عبارت ساده تر می توان ایندکس شدن را بررسی صفحات توسط ربات های خزنده و ذخیره اطلاعات اصلی آن ها در دیتابیس اصلی گوگل، جهت ارائه به کاربران در زمان جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با آن صفحه دانست.

2-محتوا دارای کیفیت پایینی هستند

محتوای صفحات طبق قوانین گوگل نوشته شده باشد. کلیدواژه ها باید تا جایی که می‌شود در متن بکار رود.  اما نباید شیوایی و روانی نوشته رو فدای تعداد کلیدواژه‌ها کرد. دقت کنید که اگه کلیدواژه ها در متن به زور گنجانده شود موتورهای جستجو میفهمند. پس سعی نکنید به زود کلیدواژه ها را در متن جای دهید بلکه هر جا که به طور طبیعی لازمه اونها رو بکار ببرید.
متن باید از نظر سبک نوشته و قالب بندی مناسب هدف و موضوع سایت باشد. هدف شما این باشد که هر چه زودتر نظر بیننده رو جلب و اون رو روی صفحه نگهدارید تا سریع از صفحه خارج نشود. توجه داشته باشید که خواننده های اینترنت بازه توجه کوتاه تری نسبت به خواننده های نوشته های چاپی مثل روزنامه و مجلات دارند. نوشته های صفحات وب باید کوتاه تر و ساده تر از انواع چاپی باشند. میتونید بین متن های طولانی با عکس، انیمیشن یا عناصر دیگه فاصله بیندازید.

3-وب سایت شما دارای تگ "noindex" است

می توانید با استفاده از کد سفارشی به موتورهای جستجو بگویید سایت یا صفحات خاص خود را ایندکس نکند. گاهی اوغات به دلیل اینکه محتوای سایت شما آماده نشده است. کد دستوری noindex استفاده می کنیم که به خزنده های گوگل اطلاع دهیم سایت ما را ایندکس نکنند.

4-وب سایت شما برای سرچ در موتور جستجو بهینه نشده است

هنگامی که وب سایت خود را به یک موتور جستجو ارسال می کنید، یک عنکبوت به سایت شما ارسال می شود تا آن را برای یافتن محتوا جستجو کند. این عنکبوت ها سایت شما را مانند بازدیدکننده مشاهده نمی کنند. آنها سایت شما را از نظر محتوای متا، اشباع کلمات کلیدی، محتوای مربوطه و بسیاری از عوامل دیگر اسکن می کنند.

5-محتوای با کیفیت تولید نکرده اید

تولید محتوا از مهم‌ترین و اثربخش‌ترین قسمت‌ها است که اگر به خوبی انجام شود، می‌تواند مخاطب بیشتری را جذب کند. در اصل یک محتوای کارآمد باید در جهت رفع نیازهای مخاطب تولید شود تا موردتوجه قرار بگیرد. اگر می‌خواهید با استفاده از یک سایت حرفه‌ای و یا حضور در شبکه اجتماعی به کسب‌وکار خود رونق دهید بهتر است قبل از هر چیزی  یک محتوا حرفه‌ای تولید کنید

6-کلمات کلیدی بسیار سخت انتخاب کرده اید

کلمات کلیدی سخت کلماتی هستند که رقابت بیشتری در آن وجود دارد در واقع کلمات کلیدی هستند که بیشتر توسط کاربران جستجو می شود و همین امر موجب می شود که سایت های بیشتری تمایل برای قرار گیری در صفحه اول را نشان دهند و از این رو پروسه سئو سایت این کلمات کلیدی نیاز به مدت زمان بیشتر و نیز هزینه و انرژی بیشتر دارد.

فروشگاه اینترنتی در نتایج گوگل

نظر خود را بنویسید