آیتیونز بعد از 18 سال تجزیه میشود

آیتیونز بعد از 18 سال تجزیه میشود

 

تقریبا 18 سال پیش پلتفرم آیتیونز (iTunes) توسط شخص استیو جابز به جهان معرفی شد و به گفته خودش مثل بقیه محصولات اپل بهترین راه حل با ساده ترین کاربری را ارائه میداد . البته انقلابی که در صنعت نشر و گسترش موسیقی در بازار دیجیتال ایجاد کرد شاید دلیل خوبی بر مدعای مدیرعامل فقید اپل بود و قطعا در حال حاظر بخشی از تجربه مشترک همه کاربران گوشی ها و محصولات اپل در این سال ها بوده است.

اما اخیرا خبر از اتمام کار آیتیونز به گوش میرسد که در ابتدا قطعا کمی ناخوشایند خواهد بود که با توجه به دلایل و شرایط موجود و همچنین استراتژی جدید کمپانی اپل با مدیریت تیم کوک تا حدودی میتوان این تصمیم را پذیرفت.

با کاهش نرخ رو به رشد فروش گوشی های هوشمند در دو سال اخیر و همچنین ظهور پدیده های همچون نتفلیکس و ... رویکرد جدید کمپانی اپل تمرکز بیشتر بر محتوا و کاهش چشمگیر هزینه ها در بخش سخت افزاری بوده است که منطقی به نظر میرسد به همین دلیل اپل در نظر دارد که آیتیونز را با 3 محصول جایگزین کند که به صورت تخصصی در حوزه های زیر فعالیت میکنن.

  • موزیک
  • تلویزیون
  • پادکست

البته با توجه به حجم محتوای این چنینی در سال های اخیر انتقاداتی هم بر حجیم و بزرگ شدن آیتیونر به چشم میخورد

در هر حال این باز آفرینی سه گانه از غولی همچون آیتیونز نشان دهنده دور خیز اپل برای تسلط بر بازار محتوای الکترونیک را دارد ، که تجربه نشان داده باید منتظر اتفاقات هیجان انگیزی از اپل باشیم.

نظر خود را بنویسید