وبلاگ

داستان فروشگاه آنلاین علی بابا

داستان فروشگاه آنلاین علی بابا

فروشگاه اینترنتی علی‌بابا یک شرکت تجاری در کشور چین است که در سال 1999 افتتاح شد. این شرکت سرویس‌های C2C، B2C و B2B را از طریق پورتال‌های وب ارائه می‌دهد و هم اینک 80 درصد از فروش اینترنتی در چین توسط این فروشگاه اینترنتی انجام می‌پذیرد تا جاییکه این سایت رقیب اصلی فروشگاه‎هایی همچون AMZON و eBay محسوب می‎شود.

وفاداری مشتریان فروشگاه اینترنتی را بالا ببریم

وفاداری مشتریان فروشگاه اینترنتی را بالا ببریم

امروزه با توجه به گسترش تعداد فروشگاه‎های اینترنتی و بوجود آمدن رقبای زیاد در هر حرفه، وفاداری مشتریان به فروشگاه اهمیت زیادی پیدا کرده است، چرا که در صورت ارائه‎ی خدمات نامطلوب و یا حتی پیگیری نکردن، کاربرانی که زمان و هزینه‎ی زیادی صرف شده که به مشتری تبدیل شوند به راحتی جذب فروشگاه‌های اینترنتی رقیب می‌شوند.

بهترین راه‎های ارسال کالا برای فروشگاه‎های اینترنتی

بهترین راه‎های ارسال کالا برای فروشگاه‎های اینترنتی

در فروشگاه اینترنتی خریدارن پس از انتخاب کالای مورد نظر خود، آن را سفارش می‌دهند. بعد از تکمیل سفارش هزینه‎ی خرید اجناس به صورت آنلاین با استفاده از درگاه‎های بانکی پرداخت می‎شود و سپس کالای مورد نظر به آدرس وارد شده توسط مشتری ارسال می‎گردد.

تاثیر سرعت سایت فروشگاهی بر نرخ فروش

تاثیر سرعت سایت فروشگاهی بر نرخ فروش

امروه با ماشینی شدن زندگی بشر کارها خیلی سریعتر از قبل انجام می‎پزیرند، به همین دلیل است که انسان امروزی به سرعت در انجام امورش عادت کرده است و هر آنچه سرعت رسیدن او به خواسته‎هایش را مختل کند، نادیده می‎گیرد. در دنیای اینترنت هم داستان به همین منوال است اگر کاربران با سایتی مواجه شوند که حتی در حد ثانیه پاسخ کلیک‎های آنها را دیر دهد، سریعا وب‎سایت را ترک گفته و به رقیب آن سایت مراجعه می‎کنند.

ایجاد انجمن، چگونه به فروشگاه آنلاین کمک میکند؟

ایجاد انجمن، چگونه به فروشگاه آنلاین کمک میکند؟

انجمن و یا تالار گفتگو، فضایی مناسب جهت مطرح نمودن سوالات، ابهامات و یا پرسش و پاسخ با ادمین و یا دیگر افراد فعال در یک سایت میباشد که به دلیل محتوای کامل و دقیقی که در این قسمت ایجاد میشود از اهمیت بالایی برخوردار بوده و اکثر سایت هایی که فروش اینترنتی دارند جهت افزایش میزان بازدید و رتبه سایت خود از این امکان استفاده مینمایند.

از حجره تا مرورگر - مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای کسب و کارهای سنتی

از حجره تا مرورگر - مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای کسب و کارهای سنتی

در دهه‎های گذشته بازار کار آزاد و سنتی رونق بسیار زیادی حتی در مقایسه با مشاغل کارمندی داشت، افراد با راه‎اندازی تجارتی آزاد و بعد از مدتی تلاش، آینده‎ی درخشانی را برای خود تضمین می‎کردند. اما امروزه عوامل متعددی باعث تحول در رونق کسب و کار سنتی شده تا جاییکه این تجارت را به نابودی کشانده است. یکی از این عوامل گسترش دسترسی افراد به اینترنت و فضای مجازی است.

داستان آمازون بزرگترین سایت فروش آنلاین در جهان

داستان آمازون بزرگترین سایت فروش آنلاین در جهان

شرکت آمازون بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی در سراسر جهان است که در ابتدا فقط در زمینه‎ی فروش کتاب فعالیت می‎کرد ولی بعد از مدتی محصولات متنوع دیگری مانند غذا، اسباب بازی، مبلمان، نرم افزار و ... به فروشگاه خود اضافه کرد تا جایی که هم اینک به عنوان بزرگترین سایت فروشگاهی در کل جهان شناخته می‎شود.

اصول قیمت گذاری در فروشگاه‌های اینترنتی

اصول قیمت گذاری در فروشگاه‌های اینترنتی

تعیین قیمت کالا برای فروش همواره یکی از موضوعات اساسی در راه‎اندازی فروشگاه چه از نوع واقعی و چه از نوع اینترنتی آن می‎باشد. قیمت گذاری مهمترین جز از مدل کسب و کار است و تصمیمات در مورد آن تاثیرات زیادی بر روی سود آوری تجارت‎ها به همراه دارد. از طرفی در صورت قیمت‎گذاری غیر صحیح ضررهای جبران ناپذیری به تجارت زده می‌شود، بنابراین باید در قیمت‎گذاری یک سری اصول خاص رعایت گردد تا کسب و کار با زیان و شکست مواجه نشود.

همه چیز درباره‎ی رابطه‎ی شبکه‎های اجتماعی و فروشگاه‎های آنلاین

همه چیز درباره‎ی رابطه‎ی شبکه‎های اجتماعی و فروشگاه‎های آنلاین

امروزه مردم به صورت شبانه‎روزی، حضور گسترده‎ایی در شبکه‎های اجتماعی دارند. طبق آمارهای منتشر شده، بیش از 2.5 میلیارد نفر حداقل در یکی از شبکه‎های اجتماعی حضور دارند. برای نخستین بار در سال 2016 بود که صاحبان کسب و کار به صورت چشمگیر وارد حوزه‎ی تبلیغات دیجیتالی شدند و این روند به صورت فزاینده‎ای افزایش پیدا کرد. این آمارها نشان‎گر این موضوع است که راه‎اندازی یک تجارت در شبکه‎های اجتماعی به چه میزان می‎تواند سودده باشد و هر کسب و کار و فروشگاه آنلاینی باید به آن توجهی ویژه داشته باشد.

بزرگترین فروشگاههای اینترنتی ایران تا اخر سال 97

بزرگترین فروشگاههای اینترنتی ایران تا اخر سال 97

اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران یعنی دیجی کالا در سال 1385 تاسیس شد که هم اینک نیز یکی از بزرگترین فروشگاه‎های اینترنتی ایران است. بعد از تاسیس دیجی کالا و استقبال رفته رفته‎ی مردم از آن، افراد و شرکت‎های دیگر نیز به فکر تاسیس فروشگاه اینترنتی برای خود افتادند، یا فروشگاهی شبیه به دیجی کالا و یا فروشگاهی اختصاصی برای اجناس و خدمات خود. در ادامه به معرفی این فروشگاه‌ها می‌پردازیم.

بزرگترین فروشگاههای اینترنتی جهان

بزرگترین فروشگاههای اینترنتی جهان

به دلیل وجود مزایای زیاد فروشگاههای اینترنتی تعداد خریدهای آنلاین رفته رفته رو به افزایش است و به تبع آن کسب و کارهای سنتی نیز برای عقب نیافتادن از این موج جدید، به اینترنتی کردن فعالیت خود روی آورده‎اند. از سوی دیگر یکسری از تجارت‎های نوپا نیز بر همین مبنا شکل گرفته‎ اند؛ بطوریکه از ابتدا استارت کار خود را بر بستر اینترنت زدند و همین امر باعث پدیدار شدن فروشگاه‎های آنلاین کوچک و بزرگ زیادی در اینترنت شده است. اما در این میان فقط تعداد محدودی از این فروشگاه‌ها به شهرت جهانی رسیده‎اند.