وبلاگ

اصول قیمت گذاری در فروشگاه‌های اینترنتی

اصول قیمت گذاری در فروشگاه‌های اینترنتی

تعیین قیمت کالا برای فروش همواره یکی از موضوعات اساسی در راه‎اندازی فروشگاه چه از نوع واقعی و چه از نوع اینترنتی آن می‎باشد. قیمت گذاری مهمترین جز از مدل کسب و کار است و تصمیمات در مورد آن تاثیرات زیادی بر روی سود آوری تجارت‎ها به همراه دارد. از طرفی در صورت قیمت‎گذاری غیر صحیح ضررهای جبران ناپذیری به تجارت زده می‌شود، بنابراین باید در قیمت‎گذاری یک سری اصول خاص رعایت گردد تا کسب و کار با زیان و شکست مواجه نشود.

همه چیز درباره‎ی رابطه‎ی شبکه‎های اجتماعی و فروشگاه‎های آنلاین

همه چیز درباره‎ی رابطه‎ی شبکه‎های اجتماعی و فروشگاه‎های آنلاین

امروزه مردم به صورت شبانه‎روزی، حضور گسترده‎ایی در شبکه‎های اجتماعی دارند. طبق آمارهای منتشر شده، بیش از 2.5 میلیارد نفر حداقل در یکی از شبکه‎های اجتماعی حضور دارند. برای نخستین بار در سال 2016 بود که صاحبان کسب و کار به صورت چشمگیر وارد حوزه‎ی تبلیغات دیجیتالی شدند و این روند به صورت فزاینده‎ای افزایش پیدا کرد. این آمارها نشان‎گر این موضوع است که راه‎اندازی یک تجارت در شبکه‎های اجتماعی به چه میزان می‎تواند سودده باشد و هر کسب و کار و فروشگاه آنلاینی باید به آن توجهی ویژه داشته باشد.

بزرگترین فروشگاههای اینترنتی ایران تا اخر سال 97

بزرگترین فروشگاههای اینترنتی ایران تا اخر سال 97

اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران یعنی دیجی کالا در سال 1385 تاسیس شد که هم اینک نیز یکی از بزرگترین فروشگاه‎های اینترنتی ایران است. بعد از تاسیس دیجی کالا و استقبال رفته رفته‎ی مردم از آن، افراد و شرکت‎های دیگر نیز به فکر تاسیس فروشگاه اینترنتی برای خود افتادند، یا فروشگاهی شبیه به دیجی کالا و یا فروشگاهی اختصاصی برای اجناس و خدمات خود. در ادامه به معرفی این فروشگاه‌ها می‌پردازیم.

بزرگترین فروشگاههای اینترنتی جهان

بزرگترین فروشگاههای اینترنتی جهان

به دلیل وجود مزایای زیاد فروشگاههای اینترنتی تعداد خریدهای آنلاین رفته رفته رو به افزایش است و به تبع آن کسب و کارهای سنتی نیز برای عقب نیافتادن از این موج جدید، به اینترنتی کردن فعالیت خود روی آورده‎اند. از سوی دیگر یکسری از تجارت‎های نوپا نیز بر همین مبنا شکل گرفته‎ اند؛ بطوریکه از ابتدا استارت کار خود را بر بستر اینترنت زدند و همین امر باعث پدیدار شدن فروشگاه‎های آنلاین کوچک و بزرگ زیادی در اینترنت شده است. اما در این میان فقط تعداد محدودی از این فروشگاه‌ها به شهرت جهانی رسیده‎اند.

چگونه یک قرارداد سئو مطمئن ببندیم

چگونه یک قرارداد سئو مطمئن ببندیم

هر کسب و کاری برای پیشرفت کار خود می‎بایست بر روی سئوی وب‎سایتش تمرکز و سرمایه گذاری کند؛ البته این کار باید توسط استخدام افراد سئوکار متبحر انجام پذیرد. حتی اگر تجارتی امکان استخدام متخصص سئو را نداشته باشد، می‎بایست یک شرکت انجام‎دهنده‎ی خدمات سئو را انتخاب کند و سئوی سایت خود را به آن شرکت بسپارد. در انتخاب شرکت سئو باید موارد مهمی را در نظر داشت؛ چون همانطور که سئو سفید می‎تواند رتبه‎ی سایت را نزد موتورهای جستجوگر به رتبه‎ی قابل قبولی برساند، اگر سئو سیاه بر روی وب‎سایت انجام پذیرد، باعث خدشه دار شدن اعتبار و خرابی سایت می‎گردد.

فروشگاه‎های اینترنتی، غول‎های کسب و کار ایران در سال‎های آینده

فروشگاه‎های اینترنتی، غول‎های کسب و کار ایران در سال‎های آینده

طبق آمار منتشر شده از سوی اتحادیه جهانی مخابرات و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، بیش از 73 درصد از کل جمعیت ایران در سال 97 به اینترنت دسترسی داشتند. در سال پیشین، یعنی سال 1396 بیش از 143 هزار میلیارد تومان خرید آنلاین توسط اینترنت انجام پذیرفته است. طبق پیش ببینی‎ها رفته رفته فروشگاه‌های واقعی جای خود را به فروشگاه‌های اینترنتی می‌دهند و بیشتر خریدها بر بستر اینترنت شکل می‎پذیرد. البته برخی از فروشگاه‌های اینترنتی با استفاده از روش‌هایی مانند نماد اعتماد، تحویل وجه درب منزل یا گارانتی برگشت وجه، سعی کرده‌اند تا اعتماد خریداران را جلب نمایند. پیش‌بینی می‌شود که فروشگاه‌های اینترنتی به تدریج جای خود را در میان خریداران کالا پیدا کنند.

سئو تضمینی، یک دروغ شیرین

سئو تضمینی، یک دروغ شیرین

بدلیل نیاز کسب و کارها برای بهتر دیده شدن می‎بایست هر تجارتی که دارای سایت اینترنتی می‎باشد، بر روی سئوی سایت خود سرمایه گذاری کند و در این راستا از متخصصین سئو کمک بگیرد، تا به بازدید بیشتری دست یابد. در این راستا اخیرا شرکت‎های زیادی تاسیس شده‎اند که پروژه‎ی سئوی سایت‎های مختلف را انجام می‎دهند؛ به صورتیکه آنها را به رتبه‎ی بهتری در نتیجه‎ی جستجوهای گوگل برسانند. حال در این میان سایت‎هایی وجود دارند که با وعده‎ی انجام سئوی تضمینی و کسب رتبه‎ی اول در نتایج جستجوهای گوگل، با مشتریان خود اقدام به عقد قرارداد می‎کنند.

مدیریت سایت فروشگاهی یا مدیریت رفتار مشتری

مدیریت سایت فروشگاهی یا مدیریت رفتار مشتری

امروزه فروشگاه‎های اینترنتی زیادی بر بستر اینترنت شکل گرفته‎اند و رقابت بین این نوع فروشگاه‎ها با زیاد شدن تعداد آنها روز به روز در حال افزایش است. حال برای موفقیت در این بازار رقابتی تنگاتنگ باید آیتم‎های بیشتری نسبت به فروشگاه‎های آنلاین دیگر ارائه داد تا مشتری وادار به خرید شود. این آیتم‎ها می‎تواند شامل پشتیبانی مشتری پس از فروش، پاسخگویی بهتر به مشتری نسبت به رقبا، ارائه‎ی اطلاعات کامل‌تر، تخصصی بودن محصولات فروشگاه یا ضمانت محصولات و ... باشد. اما چیزی که در این میان اهمیت دارد این است که نحوه‌ی ارائه‎ی خدمات کامل‎تر به نحوی باشد که مشتری درک کند که با خرید از فروشگاه شما چه چیز بیشتری عایدش می‎شود.

ساخت سایت فروشگاه فایل

ساخت سایت فروشگاه فایل

سایت فروشگاه فایل یک پلتفرم است که در آن محصولات دیجیتالی مثل نرم افزار، کتاب‎های الکترونیکی، پروژه، مقاله، جزوه و هر فایل دانلودی دیگری برای فروش در معرض نمایش قرار میگیرد. در این فروشگاه می‎توان فقط محصولات خود را بفروش رساند و یا برای کسب درآمد بیشتر محصولات افراد دیگر را با در اختیار دادن پنلی به آنان ارائه کرد.

مشتریان چگونه به یک فروشگاه آنلاین اعتماد می‎کنند؟

مشتریان چگونه به یک فروشگاه آنلاین اعتماد می‎کنند؟

برای موفقیت در هر تجارتی باید مشتریان خواهان کالا و یا خدمت ارائه شده توسط آن کسب و کار وجود داشته باشد و اعتماد آنها به فروشگاه جلب گردد. این امر در فروشگاه‎های اینترنتی اهمیت زیادتری پیدا می‎کند. در این راستا راهکارهایی وجود دارد که با بکار بستن آنها می‎توان تا حد زیادی اعتماد مشتریان وب‎سایت را به خود جلب کرد.

اصول تولید محتوا برای سایت فروشگاهی

اصول تولید محتوا برای سایت فروشگاهی

تولید محتوا نقش تعیین کننده‎ایی در جایگاه سایت در موتورهای جستجوگر دارد و این مورد در رابطه با سایت‎های فروشگاهی دارای اهمیت بالایی می‎باشد، چرا که کسب رتبه‎ی قابل قبول در موتورهای جستجو مساوی است با فروش بالا و در نهایت کسب سود بیشتر. برای تولید محتوای مطلوب می‎بایست شاخصه‌های کلیدی مانند تکنیک‌های جذب مخاطب، اعتمادسازی و بیان شیوا رعایت گردد. البته به این نکته نیز باید توجه کرد که در محتواسازی وبسایت‌های فروشگاهی می‎بایست علاوه بر نگارش متون و بازاریابی محتوای تخصصی، دانش فنی در خصوص نوع محصول و ویژگی‌های آن نیز وجود داشته باشد.