سوالات متداول

تفاوت طراحی سایت و فروشگاه آنلاین در چیست؟
با طراحی سایت، یک وب‎سایت بر بستر وب ایجاد می‎شود؛ حال آن وب‎سایت می‎تواند انواع مختلفی از قبیل خبری، سازمانی، دانشگاهی، ... و یا فروشگاهی داشته باشد که به وب‎سایت از نوع فروشگاهی، فروشگاه آنلاین گفته می‎شود.
فروشگاه اختصاصی برای یک برند و فروشگاه‎های واسطه مانند دیجی کالا چه تفاوت‎هایی با هم دارند؟
در فروشگاه اختصاصی شما می‎توانید محصول خود را به نمایش گذاشته و بدون هیچگونه واسطه‎ایی آنرا به فروش برسانید. اما فروشگاه‎هایی مانند دیجی کالا، دیوار، بامیلو و ... نقش واسطه گری دارند و بعد از فروش محصولتان در سایت خود مبلغی بعنوان دستمزد از شما دریافت می‎کنند.
آیا برای ثبت فروشگاه اینترنتی باید مجوز خاصی از ارگانی مشخص گرفت؟
هم‎اینک برای راه‎اندازی یک فروشگاه اینترنتی به گواهی نیازی نیست. بیش از 90 درصد فروشگاه‎های آنلاین موجود مجوزی ندارند. درحال حاضر تنها اعتبار برای فعالیت در فضای مجازی یک مجوز نماد اعتماد ملی بنام Enamad است که می‎توانید آن را براحتی از وزارت صنعت و معدن به صورت آنلاین دریافت کنید؛ فقط کافی است به سایت enamad.ir مراجعه کرده و مراحل آن را طی کنید. البته این نماد با تعداد ستاره‎های مختلف وجود دارد که دریافت نماد دو ستاره کمی دشوارتر از نماد تک ستاره است.
برای طراحی سایت فروشگاهی ابتدا باید مجوز تهیه شود و بعد اقدام به طراحی کرد؟
خیر؛ روند دریافت Enamad به این صورت است که ابتدا میبایست سایت موجود باشد و بعد برای آن مجوز گرفت. پس قدم اول طراحی وب‎سایت و بعد گرفتن مجوز است.
آیا امکان استفاده از سیستم فروش گستر به صورت رایگان وجود دارد؟
برای استفاده‎ی کامل از سیستم، نرم افزار فروش گستر باید خریداری گردد. شایان ذکر است بعد از خریداری و نصب سیستم، تا موعدی مقرر که در قرارداد ذکر شده است، مهلت برای پس فرستادن نرم افزار وجود دارد. از طرفی کاربرانی که تمایل به خرید نرم افزار دارند، می‎توانند قبل از خرید، به صورت رایگان از دموی نرم افزار استفاده کنند و سپس برای تهیه‎ی سیستم تصمیم گیری نمایند.
روند مراحل عقد قرارداد برای طراحی نرم افزار فروش گستر چگونه است؟
طبق نمودار بعد از درخواست مشتری، ابتدا کارفرما فرم اطلاعات هویتی را تکمیل کرده و سپس Subdomain خاصی به فروشگاه او اختصاص داده می‎شود که برای نمونه موقتا چند عکس روی این Domain قرار می‎گیرد. در مرحله‎ی بعدی برای طراحی سایت کسب و کار بازار هدف توسط کارشناسان ما بدقت بررسی می‎شود و بعد از نتیجه گیری کامل، طراحی اولیه نمای سایت بهمراه برنامه نویسی امکانات سفارشی سایت کلید خورده و در نهایت اتودهای صفحات مختلف از بخش گرافیک به کارفرما جهت بررسی و نظرسنجی تحویل داده می‎شوند. درصورت عدم تأیید طرح، درخواست تغییرات به تعداد نامحدود انجام می‎پذیرد تا رضایت کامل کارفرما کسب گردد. در نهایت، طرح گرافیکی جهت پیاده سازی و کد نویسی به بخش مربوطه ارجاع داده می‎شود و ماژول‎های سفارشی بر روی سیستم نصب می‎گردد و ایرادات احتمالی سیستم بررسی و رفع می‎شود. در نهایت بعد از تسویه حساب، وبسایت بر روی دامین اصلی منتشر می‎گردد.
پس از تایید نهایی، چه مدت زمان برای راه اندازی سیستم مورد نیاز است؟
مدت زمان راه‎اندازی سیستم و تحویل آن به مشتری، از ثبت سفارش و پرکردن فرم اطلاعات 3 تا 5 روزکاری است. طبیعتا برای سفارشات اضافه‎تر از قبیل طراحی تم اختصاصی، فیچرها وامکانات سفارشی زمان راه اندازي سیستم بیشتر خواهد شد.
بعد از سفارش سایت و تحویل آن در سال‎های آتی چه مبلغی برای خدمات باید پرداخت شود؟
در شرکت ما فقط هزینه پشتیبانی دریافت می‎شود. مگر اینکه کارفرما تمایل به اضافه نمودن فیچر سفارشی به صورت مجزا در سالهای آینده داشته باشد.
نرم افزار فروش گستر برای چه نوع مشاغلی مناسب است؟
با نرم افزار فروش گستر می‎توان به راحتی عملیات خرید و فروش آنلاین را انجام داد. بنابراین این نرم افزار برای تمامی انواع حرفه‎هایی که انتقال وجه در آن انجام می‎شود کاربرد دارد. کسب و کارهایی شامل دسته بندی تولیدی‎ (لباس، مبلمان، ...)، صنعتی (سیمان، آهن، ...)، ساختمان(املاک، ...)، رزرواسیون (هتل، آرایشگاه، سینما، مطب ...)، کسب و کارهای خرد (سوپر مارکت، خشکبار، ...) و ...
آیا استفاده از نرم افزار فروش گستر برای فروشگاه‎های کوچک نیز مناسب است؟
بله، هر کسب و کاری که شروع بکار می‎کند در ابتدای راه ممکن است تجارتی کوچک باشد اما به امید بزرگتر شدن کار خود را راه اندازی می‎کند و آن را ادامه می‎دهد؛ همانطور که بزرگترین کسب و کارها زمانیکه شروع بکار کردند در ابتدای راه تجارتی کوچک بودند، اما به مرور زمان به کار خود وسعت بخشیدند. بنابراین فروشگاه‎های آنلاین تازه تاسیس با گذشت زمان امکان بالا رفتن حجم کار آنها بسیار زیاد است و برای جلوگیری از هدر رفت هزینه‎ی ناشی از دوباره کاری بهتر است از همان ابتدای کار اقدام به ایجاد فروشگاهی پیشرفته کنند.
سرعت وبسایت های فروشگاهی طراحی شده چگونه است؟
از جمله نیازهای عمومی هر کاربر سهولت و سرعت دسترسی به آنچه در وب‎سایت است، می‎باشد. آرسینا با ساختار برنامه نویسی منسجم خود و سئوی بهینه در طراحی سایت فروشگاهی برای مشتریان، سرعت سایت آن‎ها را تضمین می‎کند.
آیا نرم‎افزار فروش گستر به تمامی سیستم‎های حسابداری می‎تواند متصل شود؟
در تمامی کسب و کارها، حداقل از یک نرم‎افزار تخصصی برای انجام امور مختلف استفاده می‎شود. به هر میزان که فعالیت‎های سازمان بزرگ‎تر باشد؛ تعداد نرم‎افزارهای مورد استفاده بیشتر و کاربرد آن‎ها نیز تخصصی‎تر می‎گردد و نیاز به اتصال این نرم‎افزارها در مواردی که پایگاه داده‎ای مشترک دارند، بیشتر احساس می‎شود. فروش گستر با استفاده از شیوه‎های نوین در زمینه‎ی تولید نرم‎افزار، در سیستم خود قابلیتی طراحی کرده است که بتواند ارتباط مستقیم و یکپارچه‎ایی با نرم‎افزارهای دیگر سازمان نظیر حسابداری، انبارداری، CRM و ... داشته باشد.
آیا می‎توان تم اختصاصی برای نرم‎افزار سفارش داد؟
بله؛ در صورت سفارش مشتری امکان طراحی تم اختصاصی وجود دارد که این تم می‎تواند انحصاری نیز باشد.
آیا می‎توان تم(قالب) فروشگاه را بعد از مدتی تغییر داد؟
بله؛ این امکان وجود دارد که طبق درخواست مشتری تم طراحی شده برای فروشگاه او تغییر کند.
آیا می‎توان با استفاده از نرم‎افزار فروش گستر چندین فروشگاه را همزمان با هم کنترل نمود؟
بله؛ در سیستم فروش گستر این قابلیت وجود دارد که چند فروشگاه روی Domainهای مختلف با یک پنل مدیریتی و اطلاعات یکسان توسط مدیر فروشگاه مدیریت شود.
آیا سیستم فروش گستر قابلیت نصب بر روی تلفن‎های هوشمند را دارا می‎باشد؟
بله؛ فروش گستر برای ایجاد سهولت در خرید؛ در صورت سفارش، نرم‎افزار فروشگاهی اندروید و IOS را نیز برای مشتریان خود طراحی می‎کند. یکی از مهمترین قابلیت‎های این اپلیکیشن‎ها اینست که در صورت استفاده از سیستم در سایت خود اطلاعات وارد شده در نرم افزار، وارد پایگاه داده وب‎سایت می‎شود و این بدین معناست که سایت و نرم افزار از پایگاه داده‎ای مشترک استفاده می‎نمایند.
آیا فروش گستر ربات نیز برای فروشگاه طراحی می‎کند؟
بله؛ مشتریان می‎توانند با ارسال یک پیام به ربات، لیست تمامی محصولات فروشگاه شما را مشاهده و جنس مورد نظر خود را انتخاب کنند و همچنین مرحله پرداخت خود را نیز با این ربات انجام دهند.
آیا امکان تغییر در ماژول‎های فروش گستر وجود دارد؟
بله؛ تغییر در ماژول‎ها در صورت سفارش مشتری انجام می‎شود.
آیا با راه‎اندازی فروشگاه آنلاین امکان فروش B2B نیز وجود دارد؟
بله؛ این نوع از فروش توسط قابلیت‎هایی مانند امکان رد و بدل کردن چک و سفارش قبل از تولید در سیستم موجود است.
درصورت تغییر کلی در طراحی سایت، آدرس (دامنه) آن نیز تغییر می‎کند؟ آیا می‎توان با حفظ آدرس قبلی سایت، مجددا آن را طراحی کند؟
دامنه یا آدرس سایت به صورت مستقل است و اگر ساختار وب‎سایت، هاست و حتی سرور به صورت کامل تغییر کند، اسم سایت و دامنه آن تغییر نمی‎کند.
آیا میبایست هاست و دامنه سایت را جداگانه از شرکتی دیگر تهیه کنیم؟
خیر؛ در صورت طراحی سایت توسط فروش گستر باید هاست و دامنه نیز از این شرکت خریداری شود؛ مگر اینکه خود مشتری سرور داشته باشد. چون ممکن است سرور انتخابی توسط کارفرما ضعیف باشد و سایت DOWN شود.
چگونه می‎توان ماژول‎ها و محصولات جدید به سیستم فروش‎گستر اضافه نمود؟
در صورت درخواست مشتری جهت اضافه کردن محصول و یا ماژول جدید و پرداخت هزینه از سوی او این امکانات به سیستم اضافه می‎شود.لازم به ذکر است که می‎بایست در این حالت پشتیبانی نیز تمدید گردد، چرا که اعمال هرگونه تغییر در سیستم مستلزم آپدیت آن می‎باشد.
چگونه می‎توان درگاه پرداخت در نرم افزار فروش گستر ایجاد کرد؟
در طراحی نرم افزار فروش گستر، درگاه واسط زرین پال به صورت پیش فرض وجود دارد که می‎توان پرداخت‎ها از این طریق انجام پذیرد. علاوه بر این ماژولهای مختلفی برای درگاه‎های پرداخت دیگری از قبیل بانک ملت، پاسارگاد و ... در نرم‎افزار طراحی شده است، که طبق درخواست مشتری روی فروشگاهش نصب می‎گردد.
زبان برنامه‎نویسی نرم‎افزار فروش گستر چیست؟
زبان برنامه‎نویسی فروش گستر Asp.net است که این زبان شامل مزایای مختلفی از قبیل کنترل پورت‎ها و پروتکل‎ها، کنترل سطح دسترسي‎ها و ... است.
سيستم عامل سرويس دهنده‎هاي Hosting فروش گستر چيست؟
چون زبان برنامه‎نویسی نرم‎افزار Asp است و این زبان نیز ویندوزی است؛ در سرويس دهنده‎هاي آرسینا از سيستم عامل Windows 2016 server با وب سرور IIS10 استفاده می‎شود.
آیا می‎توان ربات فروش گستر را روی دامنه دلخواه نصب کرد؟
بله؛ ربات فروش گستر بر روی هر دامینی قابل نصب می‎باشد.
آیا امکان هک شدن نرم‎افزار فروش گستر وجود دارد؟
در پنل مدیریتی سیستم فروش گستر پروتکل‎های امنیتی تعبیه شده که توسط ادمین مدیریت می‎شود. علاوه بر این مورد، براي برقراري امنيت سايت‎ها و سرورها اقدامات مختلفي انجام مي‎گيرد که برخي از آنها عبارتند از استفاده از انواع فايروال‎هاي سخت‎افزاري و نرم‎افزاري، مونيتورينگ سرورها، بروز رساني سرورها و نرم‎افزارها. همچنین امکان کنترل پورت‎ها و پروتکل‎ها و کنترل سطح دسترسي‎ها بدلیل استفاده از زبان برنامه نویسی Asp.net وجود دارد.
آيا تا کنون سرويس‎هاي فروش گستر بر اثر تحريم‎هاي سياسي و اقتصادي آمريکا و اتباع بيگانه قطع و يا دچار اختلال شده است؟
خير؛ چون فروش گستر محل سرورهای خود را در کشوری انتخاب می‎کند؛ که در زمینه‎ی سرویس‎دهی به ایران دچار مشکل نباشد.
نحوه‎ی پشتيبان گيري از اطلاعات سايت‎ها، Email ها و بانک‎هاي اطلاعاتي مشترکين فروش گستر چگونه است؟
یکی از مزیت‎های استفاده از هاست ما، انجام عملیات پشتیبان‎گیری به صورت خودکار است. علاوه بر این مورد؛ در پنل مدیریتی امکان پشتیبان گیری توسط مدیر سایت قرار داده شده است.
در صورتي که پهناي باند اختصاص يافته به سايت  کاملا مصرف شود، چه اتفاقي براي سايت خواهد افتاد؟
پهنای باند اختصاص داده شده توسط فروش گستر، به مشتریان خود به صورت نامحدود است. اما اگر تعداد بازدید از سایت مشتری زیاد شود، سرور قوی تری با پرداخت هزینه بیشتر به وب‎سایت او اختصاص می‎یابد.
سیستم قابلیت بازدید حداکثر چند کاربر را به صورت همزمان دارا می‎باشد؟
اگر تعداد بازدید از سایت مشتری زیاد باشد، سرور قوی تری به وب‎سایت او اختصاص می‎یابد، بطوری که سایت بتواند پذیرای کاربران به هر میزان که لاگین کنند، باشد.
آیا سیستم دارای باگ می‎شود؟
باگ جز جدایی ناپذیر از یک سیستم نرم‎افزاری است؛ اما یک سیستم کارآمد کمترین باگ را دارا می‎باشد. در این راستا فروش گستر با تلاش تیم فنی ماهر خود آپدیت‎های خود را در فواصل زمانی کم عرضه می‎کند و در بروزرسانی‎های خود تعداد باگ‎های سیستم را نسبت به نسخه قبل کاهش می‎دهد و به حداقل ممکن می‎رساند.
آیا با تمدید نکردن پشتیبانی سایت down خواهد شد؟
خیر؛ خدمات پشتیبانی مربوط به رفع مشکلات کاربران و بعضا مشکلات سیستم است.