آپدیت SSL Let’s Encrypt

آپدیت SSL Let’s Encrypt

انقضای سرتیفیکیت‌ ریشه Let’s Encrypt در ۸ مهر ماه ۱۴۰۰

شرکت فروش گستر برای ارائه خدمات گواهی‌نامه SSL از چند صادرکننده استفاده میکند که بهترین آنها، گروه امنیت Let’s Encrypt هست به همین خاطر بهتر است در خصوص آخرین تغییرات این گواهی با خبر شوید.

در 8 مهر 1400 (30 سپتامبر 2021) در مسیر ارتباط گیری دامنه‌ها و مرورگرها به گواهی‌های Let’s Encrypt تغییراتی اعمال شد تا امنیت این ارتباط قوی‌تر شود اما موجب از کار افتادن برخی از گواهینامه‌ها شد. قبل از ایجاد تغییرات جدید گواهینامه‌های Let’s Encrypt بر روی دستگاه‌های قدیمی‌تر در آستانه منقضی شدن بودند که با ایجاد تغییری در سلسله مراتب امضا و تایید گواهینامه‌ها این مشکل برطرف شد.

گواهی ‌نامه‌های Let’s Encrypt دارای یک گواهی ریشه یا Root Certificate به نام ISRG Root X1 هستند و مرورگرها و دستگاه‌‌های مدرن به گواهی Let’s Encrypt نصب شده روی وبسایت شما اعتماد دارند زیرا گواهینامه‌ ریشه ISRG Root X1  را در لیست گواهی ‌نامه‌های ریشه‌ خود موجود دارند.

سیستم های قدیمی که بروزرسانی‌های این گواهی را دریافت نمی‌کردند نیز ممکن بود در برخی از ارتباطات دچار اختلال و مشکلاتی شوند که با استفاده از گواهی ریشه جدیدتر به نام ISRG Root X1 این مشکل برطرف شده و به شکل گسترده‌ای به عنوان گواهینامه معتبر در میان سیستم‌ها ارائه شده است و جایگزین DST Root CA X3 بکارگیری می شود.

اما توجه داشته باشید که نسبت به سیستمی که از آن استفاده می کنید و به دامنه ای که متصل می شوید این ریشه متفاوت باشد پس بهتر است که در لیست گواهینامه های خود هردو را داشته باشید تا در هر صورت بتوانید بدون مشکل و با امنیت کافی به کار خود ادامه دهید.

تیم فنی فروش گستر با هوشمندی توانسته این مشکل را برای کلیه سایت هایی که از SSL های این شرکت استفاده می کنند نیز برطرف سازد و با بازنگری کلی این گواهینامه‌ها کاربران و مشتریان فروشگاه‌های آنلاین با امنیت کافی به فعالیت خود ادامه دهند.

بسیاری از سرویس دهندگان SSL، این آپدیت را اجرا کرده اند که باعث شده برخی از دستگاه‌هایی که در زیر لیست شده‌اند این آپدیت را پشتیبانی نکنند:

  • سیستم عامل ویندوز XP
  • مرورگر سافاری زیر 9.1
  • سیستم عامل اندروید زیر 4.4 در دستگاه های سامسونگ
  • و سیستم عامل اندروید 2 

طبق تحلیل و بررسی های تیم فنی فروش گستر کاربرانی که از سیستم عامل ها و مرورگرهای ذکر شده استفاده می کنند کمتر از تقریبا 2% می باشند پس نگران از دست دادن مشتریان خود نباشید.

نظر خود را بنویسید