اطلاعیه: اختلال در یکی از سرورهای فروش گستر

اطلاعیه: اختلال در یکی از سرورهای فروش گستر

اختلال در یکی از سرورهای فروش گستر

سیستم مدیریت فروشگاه آنلاین فروش گستر سالهاست که در راستای توسعه کسب و کارهای فروشگاهی می کوشد تا بهترین خدمات را ارائه دهد، در این راه ناهمواری های بسیاری را تجربه کرده و با موفقیت توانسته به فعالیت خود ادامه دهد. هر سیستم ممکن است در طول فعالیت خود با مشکلات متفاوتی مواجه شود و سیستم فروش گستر هم از این قضیه مستثنی نیست.

در ساعت 01:30 بامداد 25 اردیبهشت ماه 1400 سرور سیستم فروش گستر با اختلال مواجه شد و تعدادی از سایت های این شرکت از دسترس کاربران خارج شدند، علت این اختلال technical fail شدن هارد اصلی بوده که باعث شد تا سایت فروش گستر و سایت های مشتریان برای ساعاتی از دسترس خارج شود، در پی این اختلال برخی از صاحبان فروشگاه های آنلاین نگران اطلاعات و سایت خود بودند.

پس از شناسایی مشکل سرور، تیم فنی فروش گستر از همان لحظه شروع به پیگیری در راستای برطرف کردن اختلال ها کرده و این مشکل پس از گذشت چند ساعت با جایگزین سرور جدید برطرف شد، اکنون تمامی سایت ها با بک آپی که در 24 ساعت قبل در اختیار بوده قابل دسترس هستند.

آسیب هایی که این اختلال به سایت ها وارد کرده است شامل: تصاویر استاتیک (تصاویر قسمت های "توضیحات تکمیلی کالا"،"اخبار و وبلاگ" و "سرفصل ها") Lost  شدند.

در این حین برخی از فروشگاه های اینترنتی مجبور به معرفی IP جدید به بانک هستند که برخی شناسایی و انجام گردیده و آنهایی که هم اکنون دچار مشکل هستند میتوانند با ارسال تیکت به واحد پشتیبانی آدرس جدید را برای اعلام به بانک خود دریافت نمایند.

ضمن عذر خواهی از کاربران گرامی و صاحبان محترم فروشگاه های اینترنتی فروش گستر بابت اختلال و آسیب های بوجود آمده، تیم فنی فروش گستر همواره می کوشد تا در آینده با مشکلات مشابهی رو به رو نشود تا چنین آسیب هایی به سیستم وارد نگردد.

نظر خود را بنویسید