قطعی اینترنت و درگاه های بانکی

قطعی اینترنت و درگاه های بانکی

با توجه به اختلالات اخیر به وجود آمده در اینترنت کشور، فیلتر شدن برخی سرورهای خارجی و عدم ارتباط برخی درگاه های بانکی، مشکلاتی برای فروشگاه‌های آنلاین که از هاست‌های غیرداخلی استفاده می‌‎کنند به وجود آمده است. فروش گستر ضمن محکوم کردن این اقدامات از سوی دولت، سعی در حمایت از کسب و کارها و مشتریان خود دارد، لذا براساس تجربیات گذشته توصیه‌هایی را در این زمینه عنوان می‌نماید. گزینه های پیش روی کسب و کارها در حال حاضر برای از دسترس خارج نشدن از این قرار است.

  1. استفاده از CDNهای داخلی از قبیل ابرآروان که با ایجاد حساب کاربری در این سرویسها و تنظیم DNS دامنه خود این سرویس ها به شکل پراکسی برای دسترسی به فروشگاه شما عمل خواهند کرد و از اینترانت ملی در دسترس خواهند بود.
  2. انتقال فروشگاه به هاست‌ها یا سرورهای داخلی

لازم به ذکر است حتا اگر یکی از موارد بالا را انجام داده‌اید یا اینکه هنوز با مشکلی مواجه نشده‌اید حتمن از اطلاعات فروشگاه خود نسخه پشتیبان در دسترس (قابل دستیابی بدون استفاده از اینترنت) تهیه کنید، چرا که اقدامات جاری و آتی دولت در این زمینه کاملن غیر شفاف، نامشخص و بدون پاسخگوییست.

مشتریان گرامی میتوانند در صورت تمایل به انجام هر یک از این تغییرات، از طریق ارسال تیکت به واحد پشتیبانی فروش گستر اعلام نمایند تا جزئییات بیشتر ارائه و اقدامات لازم در اسرع وقت صورت گیرد.

در این برهه فروش گستر برای انتقال نرم افزار و نصب نرم افزار بر روی هاست جدید هزینه‌ای دریافت نخواهد کرد و فقط هزینه خرید هاست داخلی میبایست پرداخت گردد.

در همین زمینه:

بیانیه نصر تهران در مورد قطعی اینترنت

نظر خود را بنویسید

نظرات

میثم نادری
هاست و تاثیر در سئو

از آنجا که برخی مشتریانی نگران سئو فروشگاه آنلاین خود شده اند، لازم به ذکر است که: در کل هاست های خارجی برای سئو به به دلایلی بهتر هستند.
ولی اختلالات اخیر در دسترسی به برخی سرورهای خارجی طبیعتا ویزیت وبسایت ها را کاهش میدهد و در نتیجه باعث افت رنک در گوگل خواهد شد همچنین ناگفته نماند در برخی مواقع ارورهایی در host status سرورهای ایرانی مشاهده میشود که این اتفاق برای سئو ریسک بالاتری نسبت به کاهش ویزیت دارد.