فروشگاه آنلاین سانا 3D

سانا 3D

تولید کننده کفپوش فابریک خودرو

اگر تبلیغات تلویزیونی را دیده باشید، باید نام کفپوش سانا(sana3d) را شنیده باشید. سانا(sana3d) یکی از بزرگترین تولید کنندگان و حتی صادرکنندگان انواع کفپوش خودرو در ایران میباشد. سایت فروشگاهی، اپلیکیشن و ربات سانا از پر بازدیدترین نمونه های کاری فروش گستر است. سانا تری دی کفپوش های حرفه ای و با کیفیت تولید شده را به کشور های دیگر صادر نیز میکند. همچنین محصولات دیگری نیز در سبد کالای این شرکت قرار دارند.

چالش ها

  • یکی از اصلی ترین چالش ها، طراحی سایت با رعایت اصول برندینگ بود. از آن جایی که این وبسایت مشتریان زیادی داشت، به دنبال طراحی اختصاصی وبسایت برای برند خود بود تا بهتر از پیش در دید مشتریان ظاهر شود و فروش خود را بالاتر ببرد.

  • سرعت لود بالا دومین چالش در این وبسایت بود. حجم بالای بازدید و خرید از سایت سانا تری دی موجب کاهش سرعت و اختلال در وب سایت قدیمی سانا میشد و این امر منجر به اتلاف هزینه تبلیغات و کاهش فروش میشد.

  • سومین چالش داشتن سیستم مدیریت فروش آنلاین و ارسال هوشمند کالا به مشتری بود؛ چرا که به دلیل حجم بالای سفارشات، ارسال کالا به مشتریان با چالش هایی از قبیل خطا در ارسال، هزینه های بالا برای ارسال ، نیاز به نیروی انسانی با تعداد بالا و... روبرو شده بود.

  • داشتن طرح های تخفیف گوناگون برای مشتریان چالش چهارم این سایت بود. سایت سانا تری دی نیازمند داشتن سیستمی جهت ارائه انواع طرح های تخفیف به مشتریان بود تا نیازی به ویرایش دستی تک تک کالا ها در زمان تخفیف نباشد.

  • چالش دیگر این وبسایت اتصال سیستم های فروشگاهی به سیستم حسابداری جهت  جلوگیری از بروز خطا بود. همان طور که گفته شد با توجه به افزایش حجم فروش می بایست سیستم فروش آنلاین با نرم افزار های مختلف  حسابداری در ارتباط باشد تا در روند فروش آنلاین و سپس انتقال اطلاعات فروش به سیستم حسابداری مشکلی رخ ندهد.

  • سطوح دسترسی مختلف به پنل وب سایت آخرین چالش در سایت سانا تری دی بود. از آن جایی که کارمندان زیادی در این شرکت و وبسایت مشغول فعالیت هستند، سایت سانا تری دی نیازمند یک سیستم هوشمند بود تا هر فرد در وبسایت تنها به بخش مربوط به حوزه وظایف خود دسترسی داشته باشد.

راهکارها و نتایج

  1. طراحی یک سایت اختصاصی که در آن تمامی فاکتور های لازم اعم از UXوUI رعایت شده و طراحی آن کاملا مطابق با خواست کارفرما صورت گرفته است. هدف اصلی در طراحی این بخش توجه به برندینگ و فروش سریع بود.

  2. فروش گستر در جهت افزایش سرعت سایت و کارکرد بدون وقفه آن از سرویس هاستینگ پیشرفته مخصوص فروشگاهی به همراه کد نویسی اختصاصی با پهنای باند نا محدود استفاده نمود. با این کار فروش گستر چالش دوم را به کلی حل نمود.

  3. در جهت ارسال هوشمند کالا به مشتریان، فروش گستر ماژول هوشمند ارسال پستی را در سایت سانا تری دی راه اندازی کرد. با وجود این ماژول مامور پست  به صورت کاملا سیستماتیک و هوشمند کالا را از شرکت سانا تحویل گرفته و به مشتری تحویل می دهد.

  4. در جهت رفع این چالش از ماژول تخفیف حرفه ای با قابلیت مدیریت و ویرایش (Costomiz) برای مدیران فروش استفاده شد، که بعد از راه اندازی و اجرای این ماژول بر روی سایت این چالش نیز به طور کلی برطرف شد.

  5. جهت ارتباط با سایر سیستم ها از جمله سیستم های فروشگاهی، انبارداری، نرم افزاری و... سیستمی طراحی شد تا بتواند بخش های مختلف را به پنل اصلی مدیریت سایت متصل کرده و با یکدیگر مرتبط سازد. استفاده از این سیستم منجر به کاهش نیروی انسانی در این بخش، هوشمند کردن سیستم ها و همچنین کاهش هزینه های مربوطه شد.

  6. ماژول مدیریت کاربران سیستم، راهکار فروشگستر برای دسترسی کارمندان سانا تری دی به وبسایت بود؛ به نحوی که مدیر اصلی سایت میتواند به صورت کامل و با جزئیات دسترسی هر یک از بخش ها را برای افراد مختلف فعال نماید.