تصویر مدیریت اتوماتیک سفارش ها

مدیریت اتوماتیک سفارش ها

Automatic task order management

مدیریت هوشمند سفارشات به صورت جزئی و انبوه، کاهش اقدامات مدیریت موجودی انبار و ... و همچنین مدیریت لغو سفارش های پرداخت نشده

350,000 تومان

پروسه خرید آنلاین در یک نگاه

در فروشگاه های آنلاین مشتریان ابتدا با شماری از محصولات مواجه شده، سپس هر محصولی که می خواهند به سبد خرید خود اضافه می نمایند. در هنگام خریداری مجددا وارد بخش سبد خرید شده و خرید های خود را یک بار دیگر چک کرده و ویرایش می کنند. هنگامی که از خرید خود مطمئن می شوند از طریق درگاه بانکی موجود در سایت محصول را خریداری کرده و مبلغ را پرداخت می کنند. و به این صورت یک پروسه ی خرید به اتمام می رسد.

اما در این قسمت با یک سوال مواجه می شویم. اگر پروسه ی خرید به اتمام نرسد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اگر مشتری فروشگاه آنلاین خرید خود را ثبت کرده ولی پرداخت را انجام ندهد به صورت نیمه تمام باقی می ماند.این روند به دلایل گوناگون نظیر عدم پرداخت مشتری و یا مشکلات مختلف در روند پرداخت ایجاد می شود.

در بیشتر فروشگاه های آنلاین که شامل بازدید کننده های زیادی در طول روز بوده و مشتری های زیادی دارند معمولا چنین اتفاقی رخ می دهد. روزانه افراد زیادی از محصولات بازدید کرده و بدون پرداخت نهایی آنها را رها می کنند که در سیستم مدیریت باقی خواهد ماند.

 

پنل سفارشات مدیریت فروشگاه آنلاین

سفارشات تکمیل نشده چه مشکلاتی را برای سیستم مدیریت فروشگاه آنلاین ایجاد می کنند؟

این موضوع موجب شلوغ شدن و سنگین شدن سیستم، عدم تمرکز در پروسه ی مدیریت و ایجاد مشکلاتی برای اپراتور سایت فروشگاهی می شود. از این رو این موضوع می بایست مدیریت شده و مورد بررسی قرار گیرد. اگر سیستم فروشگاهی همانند فروشگاه فروش گستر دارای سیستم موجودی انبار باشد هنگامی که مشتری کالایی را به سبد خرید اضافه می کند حتی اگر آن را به ثبت نرساند آن کالا از موجودی انبار رزرو می شود. از این اگر روزانه افراد زیادی ثبت ناموفق داشته باشند موجودی کالا کم می شود و اگر شخصی قصد خرید داشته باشد با موجودی صفر کالا  مواجه شده و نمی تواند محصول مورد نظر را خریداری کند که این موجب ضرر در فروشگاه می گردد. در این حالت اپراتور سیستم باید فروش های ناموفق را حذف کند تا موجودی کالا مجددا به حالت اول خود باز گردد.

از طرف دیگر در حالت ماندگاری کالا به مدت زیاد در سبد خرید درصورتی که قیمت های اجناس نوسان داشته باشد ، قیمت کالاها در سبد خرید با قیمت قبلی ذخیره شده و آبدیت نمیشود و در این حالت امکان خرید یک کالا با قیمت متفاوت با قیمت روز آن وجود خواهد داشت که این میتواند با توجه به افزایش یا کاهش قیمت روز به ضرر فروشنده و یا خریدار تمام شود .

 

نمودار سفارشات پنل فروش گستر

 

چگونه می توان این مشکل را رفع کرد؟

برای رفع این مشکل می توان از افزونه ی مدیریت هوشمند سفارشات استفاده نمود. در واقع این سیستم کار قبل را به صورت خودکار و هوشمند انجام می دهد و کالا های خریداری نشده را مجددا به انبار باز گردانی کرده و موجودی محصول را بر می گرداند.  اپراتور سایت فروشگاهی در حدف و مدیریت سفارشات بدون استفاده از این سیستم با صرف هزینه و زمان زیادی رو به رو می شود و این کار برای او سخت خواهد شد. این موضوع به ویژه برای فروشگاه هایی که دارای مشتریان و بازدید کنندگان زیادی هستند صدق می کند. همچنین موجب پایین آمدن سرعت در سایت و در بخش هایی مثل حمل و نقل و تائید سفارشات می شود.

از دیگر فواید استفاده از این افزونه پاکسازی سایت می باشد. استفاده از افزونه ی مکانیزه ی سفارشات آنلاین موجب می شود سایت مرتب سازی شده و مدیر سایت با دقت بالاتر و دقیق تر بتواند مواردی مثل میزان فروش و سفارشات را بررسی نمود و تصمیم گیری کند.

 

پنل کاربری نرم افزار مدیریت سفارشات

ویژگی های افزونه ی مدیریت هوشمند سایت

  • در افزونه ی مدیریت سفارشات فروش گستر می توانید پروسه ی ویرایش و پالایش سفارشات را مکانیزه کنید. به این منظور که کالا هایی که هنوز به ثبت نرسیده اند و خریداری نشده اند را ویرایش کنید. به طور مثال شما می توانید با ایجاد محدویت های زمانی برای تایید سبد خرید تعداد سفارشات رها شده موجود در سایت را کاهش دهید. مثلا اگر کالا های خریداری شده در مدت زمان 120 دقیقه ثبت نشدند به انبار بازگردانی شده و یا به صورت کالا های معلق باقی بمانند.

 

  • به مشتری اطلاع رسانی می شود که اگر قصد خرید دارد محصول سفارش داده شده را خریداری کند در غیر این صورت کالا از سبد خرید وی به موجودی انبار بازگردانی می شود. این روند معمولا از طریق ایمیل و یا پیامک به مشتری اطلاع رسانی می شود که استفاده از پیامک جهت اطلاع رسانی بهتر و سریع تر توصیه میگردد.

 

  • همچنین شما می توانید بعضی از کالا ها را از این جریان استثنا قرار دهید. مثلا کالا هایی که روش پرداخت آن ها در محل و یا در محل فروشگاه است دیگر حذف نشوند چرا که پروسه ی پرداخت آن ها مشخص است. بنابراین با استفاده از افزونه ی مدیریت هوشمند می توانید این نوع کالا ها را جدا سازی کنید.

به طور کلی این روند موجب آسان شدن مدیریت فروشگاه شده و موجب می شود سایت به طور مرتب در آمده تا مدیر راحت تر تصمیم گیری نماید.

نظر خودتان را بنویسد: