چکونه کد google tag را بذاریم داخل سایت به چه صورت قابل استفاده است ؟

رامتین داودی
Avatar
  • 156
  • 1400/7/24
آذر 1400

میخوایم کد google tag  را بذاریم داخل سایت به چه صورت قابل استفاده است ؟

0
رامتین داودی
Avatar
  • 156
  • 1400/7/24
آذر 1400

در قدم اول باید یک اکانت در این سرویس ایجاد کنید؛ برای اینکه بتوانید در این سرویس ثبت‌نام کنید باید وارد صفحه وب Google Tag Manager شوید ؛ با وارد شدن به این صفحه با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد.

در این قسمت شما به یک حساب Gmail برای ساخت اکانت در این سرویس نیاز دارید. بر روی Create Account کلیک کنید تا به صفحه بعدی انتقال پیدا کنید. دقت داشته باشید که در این قسمت معمولاً بهتر است به‌جای استفاده از ایمیل شخصی از ایمیل شرکت خود استفاده کنید.

با واردکردن آدرس Gmail وارد یک صفحه جدید می‌شوید که شامل فیلدهای مختلفی است که یک سری اطلاعات از شما می‌خواهد؛ این اطلاعات شامل واردکردن منطقه جغرافیایی، نام شرکت و غیره می‌باشد. پس‌ازاینکه تمامی فیلدها را با اطلاعات صحیح پر کردید باید مطابق با تصویر زیر روی گزینه‌ی “Create” کلیک کنید تا اکانت جدید شما ساخته شود.

در آخر این صفحه از شما می‌خواهد که پلتفرم مورداستفاده خود را انتخاب کنید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید باید گزینه‌ی “Web” را انتخاب کنید.

بعد از طی کردن تمامی مواردی که در بالا گفته شد یک صفحه به اسم Google Tag Manager Terms of Service AgreementNoYes برای شما نمایش داده خواهد شد که مربوط به توافق‌نامه سرویس است و شما باید تیک آخر این صفحه را بزنید و بر روی گزینه‌ی “YES” که در سمت راست، بالا قرار دارد کلیک کنید تا اطلاعات شما ذخیره شود.

خب در مرحله بعد شما وارد صفحه‌ای می‌شوید که در آن یک پنجره برای شما نمایش داده خواهد شد. این پنجره شامل دو مجموعه مختلف از کد HTML می‌باشد. این کدها مانند تصویر زیر است.

اگر شما بر روی آیکونی که در تصویر با فلش برای شما مشخص‌شده است کلیک کنید می‌توانید به‌راحتی این کدها را کپی کنید. این کدها درواقع همان کدهای رهگیری شما هستند که باید به سایت خود اضافه کنید.

مجموعه کد اول را باید در بخش <Head> خود وارد کنید و فیلد دوم باید بعد از تگ <Body> قرار داده شود

0