تنظیمات مشتریان

الهام نیازی
Avatar
  • 38
  • 1398/2/8
16 اردیبهشت

تنظیمات مشتریان

جهت تنظیمات مشتریان ,وارد منو پیکربندی← تنظیمات← تنظیمات مشتریان می شویمکه شامل 3 تب به نام های تنظیمات مشتری ، فیلد های ثبت نام و فیلد های فرم ادرس می باشد که به صورت مجزا در ادامه توضیح داده می شود.

تب تنظیمات مشتریان شامل موارد زیر می باشد

1- عمومی

در این بخش تنظیمات کلی مربوط به مشتریان را انجام می دهیم که در تصویر مشاهده می کنید

تنظیمات مشتریان

روش ثبت نام و فعالسازی حساب:. روش ثبت نام و فعالسازی به چند طریق انجام میشود

ایجاد حساب استاندارد :حالتی که همه بازدیدکننده گان می توانند ثبت نام نمایند و نیاز به تایید ندارد.

تایید ایمیل پس از ثبت نام مورد نیاز: حالتی که کابر قبل از فعال شدن باید به ایمیل اعتبار سنجی که برای آنها ارسال می شود پاسخ دهد.

تایید شماره موبایل پس از ثبت نام مورد نیاز:حالتی که کابر قبل از فعال شدن باید کد فعالسازی که برای آنها ارسال می شود را وارد نماید

تایید مدیر : حالتی که بازدیدکننده گان می توانند ثبت نام نمایند ولی باید به تایید مدیر برسد.

غیر فعال : حالتی که ثبت نام غیر فعال می گردد.

روش ورود کاربران به سیستم: تعیین روش ورود کاربران به سیسیتم به چند صورت انجام میشود

نام کاربری : کاربران توسط نام کابری که موقع ثبت نام تعیین کرده اند وارد سیسیتم شوند.

ایمیل : کاربران با استفاده از ایمیل وارد سیستم می شوند.

موبایل : کاربران توسط شماره موبایل خود وارد سیستم می شوند.

ایمیل یا موبایل : کاربران باید ایمیل و یا شماره موبایل خود را برای ورود به سیسیتم وارد نمایند.

اطلاع رسانی ثبت نام جدید: با فعال کردن این گزینه زمانی که مشتری جدید ثبت نام می نماید به مدیر فروشگاه اطلاع رسانی می گردد.

الزام ثبت نام برای کالاهای قابل دانلود :با انتخاب این گزینه برای کالاهای قابل دانلود حتما باید حساب کاربری ایجاد شود

2- گذرواژه و امنیت

در این بخش گذرواژه و امنیت آن مدیریت می شود

مشتریان

حداقل طول گذر واژه :حداقل طول گذرواژه از این قسمت قابل تغییر می باشد

تعداد گذرواژه های Unduplicated:تعدا دفعاتی که کاربر نمی تواند از گذرواژه های قبلی استفاده نماید را تعیین نمایید. در صورتی که کاربر اجازه استفاده از گذواژه قبلی را دارد مقدار 0 را قرار دهید.

فرمت ذخیره سازی گذرواژه:قالب پبش فرض گذرواژه را انتخاب نمایید. لطفا توجه داشته باشید که این تنظیم فقط بر روی کابرانی که از این به بعد ثبت نام نمایند اعمال می گردد.

طول عمر گذرواژه:تعداد روزی که گذرواژه پیش از آن منقضی می گردد را وارد نمایید. فراموش نکنید که گزینه "فعال سازی طول عمر گذرواژه" را در بخش ویرایش نقش کاربر را برای هر نقش مورد نظر فعال نمایید.

تعداد روز اعتبار لینک بازیابی کلمه عبور:تعداد روزهای اعتبار لینک بازیابی کلمه عبور را وارد نمایید. اگر نمی خواهید منقضی شود روی 0 تنظیم نمایید.

حداکثر تعداد ورود ناموفق:حداکثر تعداد ورود ناموفق کاربر جهت قفل شدن حساب کاربری.برای غیرفعای کردن این تنظیم مقدار 0 را قرار دهید.

بازه زمانی باز شدن حساب کاربری:زمان باز شدن حساب کاربری قفل شده را با واحد دقیقه وارد نمایید.

ایمیل دو بار وارد شود:با انتخاب این گزینه کاربر را مجبور مینماید که هنگام ثبت نام ایمیل خود را دو بار وارد نماید.

3- حساب کاربری

تنظیمات مربوط به حساب کاربری از طریق منو زیر انجام می شود

تنظیمات مشتریان

فعال سازی نام کاربری: برای استفاده از نام کاربری جهت ورود به سیستم و ثبت نام به جای ایمیل این آیتم را تیک بزنید.

با فعال شدن این گزینه امکان تغییر نام کاربری به خود مشتری و همچنین تعیین می نماید که آیا مشتری ها اجازه چک کردن در دسترس بودن نام کاربری را دارند با خیر

تنظیمات مشتریان

قالب نام مشتری:قالب نام مشتری می تواند نمایش نام ،نمایش ایمیل،نمایش نام کاربری و نمایش نام و نام خانوادگی باشد

اجازه به آپلود آواتار توسط مشتری:تعیین می نماید که آیا مشتری اجازه آپلود آواتار دارد یا خیر.

با فعال کردن این بخش امکان انتخاب آواتار پیش فرض رو هم داریم

پنهان کردن تب کالاهای قابل دانلود:برای پنهان کردن تب کالاهای قابل دانلود در صفحه حساب کاربری تیک بزنید.

پنهان کردن تب اطلاع رسانی موجود شدن کالا:برای پنهان کردن تب اطلاع رسانی موجود شدن کالا' در صفحه حساب کاربری'، تیک بزنید.

پنهان کردن قسمت خبرنامه:اگر می خواهید قسمت عضویت در خبرنامه را پنهان نمایید، تیک بزنیددر غیر این صورت

قسمت خبرنامه: اجازه لغو عضویت را می توانید فعال کنید

ذخیره آخرین صفحه بازدید شده:اگر فعال گردد آخرین صفحه بازدید شده ذخیره می گردد. اگر غیر فعال گردد، عملکرد را بهبود می دهد.

4- پروفایل

تنظیمات مربوط به پروفایل از این قسمت قابل پیگیری است

تنظیمات مشتریان

اجازه مشاهده پروفایل مشتریان : این آیکون تعیین می کند که آیا مشاهده پروفایل مشتری مجاز است یا خیر

نمایش محل مشتری: تعیین می نماید آیا محل مشتری نمایش داده شود یا خیر

نمایش تاریخ عضویت مشتری: تعیین می نماید آیا محل تاریخ عضویت مشتری نمایش داده شود یا خیر

5-  منطقه زمانی

customer setting

اجازه انتخاب منطقه زمانی توسط مشتری :برای اجازه انتخاب منطقه زمانی توسط مشتری این گزینه را انتخاب می کنیم اگر فعال گردد منطقه زمانی در فروشگاه عمومی می تواند انتخاب گردد (صفحه حساب کاربر). اگر فعال نگردد از منطقه زمانی پیشفرض استفاده می شود.

منطقه زمانی پیش فرض فروشگاه : که برای نمایش تاریخ ها از این گزینه استفاده می گردد

6- احراز هویت خارجی

customer setting

فعال سازی ثبت نام خودکار:برای فعال سازی ثبت نام خودکار زمانی که از احراز هویت خارجی استفاده می شود، انتخاب می کنیم

در تب فیلد های ثبت نامی توانید فیلدهای فرم ثبت نام مشتری را مدیریت کنید.
فیلد ایمیل و شماره موبایل نسبت به تنظیمات (روش ورود کابران به سیسیتم) و (روش ثبت نام و فعال سازی حساب) ممکن است به صورت اجباری فعال گردند و قابل غیرفعال شدن نباشند.

1-فیلد های پیش فرض

هر کدام از مواردی که در منو زیر ملاحضه می کنید در فیلد ثبت نام قابل تغییرمی باشد و با انتخاب هر آیکون مشخص کنیم فیلد ضروری است یا خیر

 

customer setting

فیلد ایمیل : در صورتی که این گزینه فعال باشد، شما میتوانید تصمیم بگیرید این قسمت اجباری یا اختیاری باشد

فیلد شماره موبایل : در صورتی که این گزینه فعال باشد، شما میتوانید تصمیم بگیرید این قسمت اجباری یا اختیاری باشد

فیلد جنسیت: در صورتی که این گزینه فعال باشد، شما میتوانید جنسیت را مشخص کنید

فیلدتاریخ تولد:در صورتی که این گزینه فعال باشد، شما می توانید حداقل سن مجاز( برای مثال بالای ۱۸ سال) را تعیین کنید.

فیلد شرکت :در صورتی که این گزینه فعال باشد، شما میتوانید تصمیم بگیرید این قسمت اجباری یا اختیاری باشد.

فیلد آدرس خیابان:صورت فعال بودن شما می توانید تصمیم بگیرید که این قسمت اجباری و یا اختیاری باشد.

فیلد آدرس خیابان ۲:در صورت فعال بودن شما می توانید تصمیم بگیرید که این قسمت اجباری و یا اختیاری باشد.

فیلد کد پستی:در صورت فعال بودن شما می توانید تصمیم بگیرید که این قسمت اجباری و یا اختیاری باشد.

فیلد شهر:در صورت فعال بودن شما می توانید تصمیم بگیرید که این قسمت اجباری و یا اختیاری باشد.

فیلد کشور:در صورت فعال بودن شما می توانید تصمیم بگیرید که این قسمت اجباری و یا اختیاری باشد.

فیلد استان:در صورت فعال بودن شما می توانید تصمیم بگیرید که این قسمت اجباری و یا اختیاری باشد. و این قسمت تنها زمانی دیده می شود که گزینه کشور فعال باشد.

فیلد شماره تلفن:در صورت فعال بودن شما می توانید تصمیم بگیرید که این قسمت اجباری و یا اختیاری باشد.

فیلدشماره فکس:در صورت فعال بودن شما می توانید تصمیم بگیرید که این قسمت اجباری و یا اختیاری باشد.

فیلد کد همکار فروش: در صورت فعال بودن شما می توانید تصمیم بگیرید که این قسمت اجباری و یا اختیاری باشد.

پذیرفتن مقررات حفظ حریم خصوصی : اگراز مشتری ها می‌خواهید که سیاست حفظ حریم خصوصی را در هنگام ثبت نام بپذیرند گزینه فعال بودن پذیرفتن سیاست حفظ حریم خصوصی را انتخاب کنید.

فیلد خبرنامه اگر میخواهید در هنگام ثبت نام به مشتریان پیشنهاد دهید که مشترک خبرنامه باشند گزینه فعال بودن " خبرنامه" را انتخاب کنید.

هنگامی که این گزینه انتخاب شده باشد، به طور پیش فرض گزینه خبرنامه به صورت انتخاب شده نمایش داده می شود که در صفحه ثبت نام گزینه " خبرنامه" به طور خودکار انتخاب شده نمایش میابد.

2- فیلد دلخواه

اگر قسمتهای فرم پیشفرض برای الزاماتی که شما احتیاج دارید کافی نباشد، شما می توانید ویژگیهای اضافی را با استفاده از این جدول اضافه کنید

برای تعریف فیلد های اضافی در این بخش آیکون افزودن جدید را انتخاب میکنیم صفحه ای مطابق شکل باز می شود

customer setting

نام : نام فیلد مورد نظر در این قسمت وارد می شود

مورد نیاز است :در صورتی که این آیکون را انتخاب نکنیم پر کردن فیلد به صورت اختیاری می باشد

نوع کنترل:نوع کنترل را می توانیم به شکل لیست Drop-down ، Radio button، چک باکس ، متن ،متن چند خطی و چک باکس فقط خواندنی تعریف نمایید

بعد از انتخاب لیست Drop-down ، Radio button، چک باکس و چک باکس فقط خواندنی امکان تعریف مقادیر فیلد هم وجود دارد که بتوانیم تعریف کنیم و از گزینه های انتخابی استفاده کنیم

ترتیب نمایش: ترتیب نمایش فیلد های اضافه شده ثبت نام را در اینجا وارد می کنیم

در این بخش می توانید فیلدهای فرم آدرس مشتری را مدیریت نمایید

1- فیلد های پیش فرض :

صاحب فروشگاه می‌توانند قسمتهایی که در فرم آدرس قابل دسترس هستند مدیریت کند. شما می توانید از بین گزینه های شرکت ،آدرس خیابان ،آدرس خیابان ۲،کد پستی،شهر،کشور،استان. ( این قسمت زمانی دیده می‌شود که قسمت کشور فعال شده باشد ) ، شماره تلفن و شماره فکس انتخاب کنید که کدام یک فعال و کدام الزامی باشد

ustomer settig

2- فیلد دلخواه

اگر قسمتهای فرم پیش فرض برای الزاماتی که شما احتیاج دارید کافی نباشد، شما می توانید ویژگیهای اضافی را با استفاده از این جدول اضافه کنید

برای تعریف فیلد های اضافی در این بخش آیکون افزودن جدید را انتخاب میکنیم صفحه ای مطابق شکل باز می شود

customer setting

نام : نام فیلد مورد نظر در این قسمت وارد می شود

مورد نیاز است :در صورتی که این آیکون را انتخاب نکنیم پر کردن فیلد به صورت اختیاری می باشد

نوع کنترل:نوع کنترل را می توانیم به شکل لیست Drop-down ، Radio button، چک باکس ، متن ،متن چند خطی و چک باکس فقط خواندنی تعریف نمایید

بعد از انتخاب لیست Drop-down ، Radio button، چک باکس و چک باکس فقط خواندنی امکان تعریف مقادیر فیلد هم وجود دارد که بتوانیم تعریف کنیم و از گزینه های انتخابی استفاده کنیم

ترتیب نمایش: ترتیب نمایش فیلد های اضافه شده ثبت نام را در اینجا وارد می کنید

 

 

0