فروشگاه بازاریابی Business to Business ( که معمولا با نام بازاریابی B2B شناخته می شود) شامل فروش محصول و یا خدمات یک شرکت به شرکت دیگر است.
Business to Business(B2B) یا همان بازاریابی تجارت به تجارت همان گونه که از نامش پیداست به بازاریابی محصولات یا خدمات به مشاغل و سازمانهای دیگر اشاره دارد.
اشکال مختلفی از بازاریابی تجارت به تجارت وجود دارد: اشتراک نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) ، راه حل های امنیتی ، ابزار ، لوازم جانبی ، لوازم اداری...که بسته به نوع تجارت شما قابل تعریف است
تکنیک های بازاریابی B2B برهمان اصول اساسی بازاریابی مصرف کننده تکیه می کند، اما با روشی منحصر به فرد اجرا می شود.
با توجه به این مسئله که مصرف کنندگان محصولات را نه تنها با توجه به قیمت انتخاب می کنند بلکه مواردی از قبیل محبوبیت، وضعیت، و دیگر محرک های احساسی را نیز در نظر می گیرند، در حالیکه برای خریداران B2B تنها قیمت و سود بالقوه محصول اهمیت دارد. در بازاریابی b2b تجار مجبور به شناخت مشتریان و واسطه ها می باشند.
در این مدل تجارت (b2b) خرده فروشی اهمیت و جایگاهی ندارد و خریداران به دنبال خرید عمده محصولات با سود خوب هستند، زیرا خرده فروشی خالی از ریسک نیست و خریداران تمایلی برای خرید هرنوع جنسی را از اینترنت ندارند.
مزایای فروشگاه های B2B
- ارزش سفارشات بزرگتر و نرخ تبدیل بالاتر
- تکمیل سفارش سریعتر با سیستم های تجارت الکترونیکی
- به مشتریان جدید دسترسی پیدا می کنید
- فروش مستقیم به مصرف کنندگان
- مدیریت مؤثرتر تولید کنندگان