فروش و بازاریابی
برای موفقیت در فروش آنلاین، فقط داشتن یک فروشگاه اینترنتی کافی نیست؛ باید بتوانید مشتریان بیشتری جذب کرده و فروش خود را افزایش دهید. در این بخش به سوالات متداول درباره روشهای بازاریابی، اجرای کمپینهای تبلیغاتی، مدیریت تخفیفها، استفاده از شبکههای اجتماعی و تحلیل دادههای فروش پاسخ دادهایم تا بتوانید استراتژیهای موثری برای رشد کسبوکارتان پیادهسازی کنید.
-
سیستم فروشگستر این امکان را دارد که مشتریان فروشگاه را دستهبندی کنید و با تعریف تخفیف براساس نقش مشتری به آنها تخفیفهای خاص ارائه دهید.
در ابتدا باید از طریق "منوی کاربران ->نقش های کاربر" نقش مورد نظر را تعریف و سپس جهت تعریف تخفیف از "منوی تبلیغات -> تخفیف ها" تخفیف مورد نظر را تعریف کرده و از "تب شرایط" فیلد نوع شرط تخفیف را به روی "تخفیف نوع مشتری" قرار دهید.
-
این امکان نیازی است که بسیاری از فروشگاههای اینترنتی کالا محور برای رقابت بیشتر و ارائه خدمات بهتر و در نتیجه کسب رضایت مشتری ارائه میدهند که امکانات آن در سیستم پایه فروشگستر وجود دارد.
در پنل ادمین "منو -> پیکربندی -> تنظیمات -> تنظیمات ارسال -> فیلد ارسال رایگان برای بیش از x" را فعال کرده و مقدار قیمت خرید در زیر آن مشخص میشود.
توجه: در صورت استفاده از ماژول فیلتر ارسال در فروشگاه ممکن است تنظیمات جدیدی باید صورت گیرد.
-
در بخش صورتحسابها (سفارشات)، با مراجعه به جزئیات هر سفارش میتوانید گزینه «مشاهده فاکتور» را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه، فاکتور مربوط به سفارش برای شما نمایش داده میشود.
همچنین، فاکتورهای رسمی پس از طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری در ساعات اداری صادر میشوند و از طریق پروفایل کاربری، در بخش سفارشات قابل دریافت هستند.
-
برای ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی و نمایش آن به صورت مجزا به مشتریان و همچنین ارائه آن با صفحهی مشخص (لینک صفحه) در کمپینهای تبلیغاتی میتوانید از روش استفاده کنید.
- ساخت دستهبندی جدید و اضافه کردن کالاهای مورد نظر به آن.
- تعریف تخفیف براساس دسته بندی از طریق "منو -> تبلیغات -> تخفیف ها".
همچنین از ماژول پیشنهاد شگفت انگیز میتوانید برای ایجاد جذابیت بیشتر و نمایش آن در صفحه اصلی فروشگاه استفاده کنید.
-
تخفیف اولین خرید یا مشتری جدید به روش های مختلفی قابل ارائه است که در زیر دو تا از مناسبترین آنها توضیح داده میشود:
- از طریق کوپن تخفیف: پس از افزودن تخفیف در صفحه تخفیفها مراحل زیر را طی کنید:
- تنظیمات دلخواه برای تخفیف.
- کد کوپن را درج کنید. (مانند: WELCOME یا HELLO)
- فیلد محدودیت تخفیف را بر روی "N بار به ازای هر مشتری" قرار دهید.
- و تعداد مصرف را "1 بار" درج کنید.
- از طریق امتیازدهی به ثبت نام: در صفحه تنظیمات امتیاز، نحوه امتیاز دهی را تنظیم کنید و سپس فیلد امتیاز ثبت نام را فعال سازید تا مشتری پس از ثبت نام در فروشگاه و مراحل پرداخت از امتیاز دریافتی خود استفاده کند.
- از طریق کوپن تخفیف: پس از افزودن تخفیف در صفحه تخفیفها مراحل زیر را طی کنید:
-
در سیستم تبلیغات فروش گستر امکانی تحت عنوان "همکاری در فروش یا Affiliate marketing" وجود دارد که هر بازاریاب پس از ثبت نام در فروشگاه اینترنتی و تایید مدیر، یک لینک به او تعلق میگیرد و با ورود هر کاربر یا مشتری از طریق آن لینک و سپس با خرید در فروشگاه، کد معرف به آن مشتری تعلق میگیرد.
جزئیات:
- لینک های تولیدشده توسط مدیر یا ادمین قابل ویرایش هستند.
- کد معرف در کوکی مرورگر مشتری تا یک سال باقی میماند.
- برای تخصیص پورسانت به بازاریاب باید وضعیت پرداخت سفارش به صورت پرداخت شده باشد.