بازاریابی و رشد فروش
داشتن یک فروشگاه اینترنتی خوب تنها شروع مسیر است؛ موفقیت واقعی زمانی رقم میخورد که مشتریان بیشتری جذب کنید و فروش خود را افزایش دهید. این بخش به سوالات شما درباره سئو، بهینهسازی فروشگاه برای موتورهای جستجو، اجرای کمپینهای تبلیغاتی، بازاریابی محتوایی و استفاده از ابزارهای تحلیل داده برای رشد فروش پاسخ میدهد. با استفاده از این راهکارها، میتوانید سهم بیشتری از بازار آنلاین را به دست آورید.
-
سیستم فروشگستر این امکان را دارد که مشتریان فروشگاه را دستهبندی کنید و با تعریف تخفیف براساس نقش مشتری به آنها تخفیفهای خاص ارائه دهید.
در ابتدا باید از طریق "منوی کاربران ->نقش های کاربر" نقش مورد نظر را تعریف و سپس جهت تعریف تخفیف از "منوی تبلیغات -> تخفیف ها" تخفیف مورد نظر را تعریف کرده و از "تب شرایط" فیلد نوع شرط تخفیف را به روی "تخفیف نوع مشتری" قرار دهید.
-
این امکان نیازی است که بسیاری از فروشگاههای اینترنتی کالا محور برای رقابت بیشتر و ارائه خدمات بهتر و در نتیجه کسب رضایت مشتری ارائه میدهند که امکانات آن در سیستم پایه فروشگستر وجود دارد.
در پنل ادمین "منو -> پیکربندی -> تنظیمات -> تنظیمات ارسال -> فیلد ارسال رایگان برای بیش از x" را فعال کرده و مقدار قیمت خرید در زیر آن مشخص میشود.
توجه: در صورت استفاده از ماژول فیلتر ارسال در فروشگاه ممکن است تنظیمات جدیدی باید صورت گیرد.
-
در بخش صورتحسابها (سفارشات)، با مراجعه به جزئیات هر سفارش میتوانید گزینه «مشاهده فاکتور» را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه، فاکتور مربوط به سفارش برای شما نمایش داده میشود.
همچنین، فاکتورهای رسمی پس از طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری در ساعات اداری صادر میشوند و از طریق پروفایل کاربری، در بخش سفارشات قابل دریافت هستند.
-
برای ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی و نمایش آن به صورت مجزا به مشتریان و همچنین ارائه آن با صفحهی مشخص (لینک صفحه) در کمپینهای تبلیغاتی میتوانید از روش استفاده کنید.
- ساخت دستهبندی جدید و اضافه کردن کالاهای مورد نظر به آن.
- تعریف تخفیف براساس دسته بندی از طریق "منو -> تبلیغات -> تخفیف ها".
همچنین از ماژول پیشنهاد شگفت انگیز میتوانید برای ایجاد جذابیت بیشتر و نمایش آن در صفحه اصلی فروشگاه استفاده کنید.
-
باتوجه به اینکه تم پیشفرض فروشگستر تا حد امکان در بهینه ترین حالت قرار دارد و همیشه درحال بروزرسانی است، در تم های اختصاصی نسبت به طراحی موردنیاز بهینه سازی انجام میشود.
در این مورد توضیحاتی جهت بهینه سازی تم و محتوای فروشگاه اینترنتی شما قرار گرفته است که میتوانید به آن مراجعه و در صورت نیاز خدمات مورد نظر را خریداری فرمایید.
-
تخفیف اولین خرید یا مشتری جدید به روش های مختلفی قابل ارائه است که در زیر دو تا از مناسبترین آنها توضیح داده میشود:
- از طریق کوپن تخفیف: پس از افزودن تخفیف در صفحه تخفیفها مراحل زیر را طی کنید:
- تنظیمات دلخواه برای تخفیف.
- کد کوپن را درج کنید. (مانند: WELCOME یا HELLO)
- فیلد محدودیت تخفیف را بر روی "N بار به ازای هر مشتری" قرار دهید.
- و تعداد مصرف را "1 بار" درج کنید.
- از طریق امتیازدهی به ثبت نام: در صفحه تنظیمات امتیاز، نحوه امتیاز دهی را تنظیم کنید و سپس فیلد امتیاز ثبت نام را فعال سازید تا مشتری پس از ثبت نام در فروشگاه و مراحل پرداخت از امتیاز دریافتی خود استفاده کند.
- از طریق کوپن تخفیف: پس از افزودن تخفیف در صفحه تخفیفها مراحل زیر را طی کنید:
-
آدرس هایی (URL) را میتوانید با استفاده از ماژول ریدایرکت، به آدرس جدید انتقال (ریدایرکت 301) دهید که در وبسایت یا فروشگاه آنلاین شما وجود نداشته باشند.
برای مدیریت و حذف لینک های غیرفعال باید از طریق "پنل ادمین -> منو -> سیستم -> لیست آدرس صفحات" اقدام کنید و سپس لینک یا آدرس موردنظر را ریدایرکت کنید.
-
در سیستم تبلیغات فروش گستر امکانی تحت عنوان "همکاری در فروش یا Affiliate marketing" وجود دارد که هر بازاریاب پس از ثبت نام در فروشگاه اینترنتی و تایید مدیر، یک لینک به او تعلق میگیرد و با ورود هر کاربر یا مشتری از طریق آن لینک و سپس با خرید در فروشگاه، کد معرف به آن مشتری تعلق میگیرد.
جزئیات:
- لینک های تولیدشده توسط مدیر یا ادمین قابل ویرایش هستند.
- کد معرف در کوکی مرورگر مشتری تا یک سال باقی میماند.
- برای تخصیص پورسانت به بازاریاب باید وضعیت پرداخت سفارش به صورت پرداخت شده باشد.
-
تگ canonical به گوگل میگوید کدام نسخه از یک صفحه اصلی است، اما گوگل همچنان همه نسخهها را میخزد تا canonical را ببیند. این یعنی بودجه خزش هدر میرود. در حالیکه robots.txt از همان ابتدا جلوی خزش صفحات بیارزش (مثل فیلترها و مرتبسازیها) را میگیرد و باعث صرفهجویی در Crawl Budget میشود. بنابراین canonical برای مدیریت نمایش در نتایج و robots.txt برای مدیریت خزش بهینه استفاده میشود.
-
با استفاده از ماژول «قیمت ارزی» در فروشگستر، مدیریت قیمتها در شرایط نوسان نرخ ارز بسیار سادهتر و دقیقتر خواهد بود. کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:
- بهروزرسانی نرخ ارز روزانه یا ساعتی
از طریق صفحه «واحدهای پولی»، نرخ روز ریال و دلار (یا هر ارز دیگر) را بهصورت روزانه وارد و ذخیره نمایید. - ثبت یا ویرایش قیمت کالاها
- اگر کالایی به ریال قیمتگذاری شده، فقط کافیست مبلغ ریالی را در فیلد «قیمت» وارد کنید.
- اگر کالایی به دلار قیمتگذاری شده، فیلد قیمت را خالی گذاشته و مقدار یورویی را در فیلد مربوط به «قیمت ارزی» درج نمایید.
✅ با این روش، دیگر نیازی به آپلود فایل اکسل برای بهروزرسانی قیمتها نخواهید داشت و قیمتها بر اساس نرخ ارز ثبتشده، محاسبه و بهروزرسانی میشوند.
- بهروزرسانی نرخ ارز روزانه یا ساعتی
-
- بهروزرسانی دستی نرخ ارز
از طریق پنل مدیریت ← صفحه «واحدهای پولی»، میتوانید نرخ روز ارز (مانند دلار یا یورو) را بهصورت دستی وارد کنید. پس از ثبت نرخ جدید، سیستم بهصورت خودکار قیمت کالاهای دلاری یا یورویی را محاسبه و بهروزرسانی میکند.
- اتصال به سرویس لحظهای نرخ ارز
برای دریافت نرخ ارز بهصورت لحظهای و خودکار، لازم است فروشگستر به سرویس موردنظر شما (مانند API بانک مرکزی یا سرویسهای مالی معتبر) متصل شود. جهت راهاندازی این قابلیت، لطفاً از طریق پنل کاربری خود یک تیکت پشتیبانی ثبت نمایید تا راهنماییهای لازم توسط تیم فنی ارائه شود.
- بهروزرسانی دستی نرخ ارز