تصویر تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

ارائه و اجرای کمپین های بازاریابی اینترنتی

تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ در جهت افزایش موفقیت ، سود و رشد کسب و کار ها هدف اصلی در فروش گستر بوده و بر این اساس فعالیت میکند

تماس بگیرید

استراتژی دیجیتال مارکتینگ

یکی از شاخص های اصلی موفقیت یک کسب و کار و یا یک شرکت میزان شناخت در مشتریان بلقوه و یا همکاران مستقیم و غیر مستقیم است. به بیان دیگر یک فرد در کار خود زمانی موفق می شود که محصولات و نام برند خود را به جایگاه مناسبی برساند. در این زمان هر چه بیشتر محصولات و یا کار شکل گرفته توسط او شناخته شده تر شود میزان فروش و موفقیت در کسب و کار نیز بیشتر است.

راه دیگر در دسترس بودن برای مشتریان و افرادی است که به خدمات و محصولات نیاز دارند ، تولید بهترین محصولات در صورت عدم راه های دسترسی برای مشتریان کاملا یک امر غیر اقتصادی و درنهایت زیان ده است

میتوان نکته اول را در کلمه برندینگ و نکته دوم را در کلمه مارکتینگ خلاصه کرد که هردو به صورت همزمان میتواند عامل موفقیت و توسعه پایدار کسب و کار باشد.

منظور از برندینگ چیست؟

مارکتینگ چیست و چه اجزایی دارد؟

چگونه می تواند برای موفقیت در کسب و کار برنامه ریزی کرد؟

مطالب بالا به این دلیل مطرح شد که در حال حاضر تداخل معنایی زیادی بین مفاهیم زیر در بین مجریان و کارفرمایان وجود دارد و همین امر بارها منجر به اختلاف نظر و مشکلاتی میگردد

در واقع دیجیتال مارکتینگ و به عبارتی محصول فرایند تدوین و اجرای استراتژی دیجیتال مارکتینگ اقدامی در طول استراتژی های اصلی کسب و کار بوده و باید همیشه، همزمان هر دو جنبه برندینگ و مارکتینگ را در نظر داشته باشد

 

خدمات دیجیتال مارکتینگ فروش گستر

 

خدمات تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ، و مدیریت اجرایی اقدامات مورد نیاز در فروش گستر، دارای 4 ویژگی اصلی میباشد که آن را منحصر به فر مینماید.

1 - بررسی و آنالیز جامع وضع موجود کل کسب و کار و نه فقط وبسایت

طراحی یک استراتژی صحیح برای دیجیتال مارکتینگ مستلزم شناخت دقیق از وضعیت موجود هر کسب و کار است 

  • رقبا در بازار کلاسیک و دیجیتال
  • وضعیت فعلی وبسایت و کانال های ارتباطی
  • پتانسیل های محصولات برای فروش آنلاین و ...

2 - رویکرد جامع و همزمان به مارکتینگ و برندینگ

با توجه به ماهیت زودبازده و دیربازده بودن مارکتینگ و برندینگ ، یک استراتژی محتوا نباید یکی از ارزش های فوق را قربانی توجه بیش از حد به دیگری کند

  • به طور مثال اگر هدف صرفا بر اساس فروش فوری و سود دهی کوتاه مدت تدوین شود استراتژیست میتواند با تکنیک های نسیار زیاد این هدف را محقق نماید ولی لزوما این اقدامات همگی تاثیر مثبت بر برندینگ نخواهند داشت و شاید در مواردی نخرب واقع شوند 

3 - تمرکز و توجه به KPI های موثر و تاثیر گذار بر فروش و نه فاکتور های عددی و آماری

قرار دادن ملاک های کمی همچون رنک الکسا ، تعداد بکلینک و ... در ارزیابی و گزارش گیری از یک روند دیجیتال مارکتینگ قطعا به صورت 100 درصد نمیتواند نشان دهنده کیفیت کار باشد

  • درواقع مهمترین فاکتور برای یک استراتژی صحیح باید بر پایه خصول رضایت کارفرما بر اساس فاکتور های قابل لمس تدوین گردد ، همچون افزایش تعداد فروش ، تعداد مشتریان بازگشتی و ...

4 - استفاده کامل از تمام ابزار های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ شامل ابزارهایی برای تاثیر گذاری و دست یابی به هدف میباشد که روز به روز به تنوع آنها و همچنین پیچیدگی استفاده از آنها افزوده میگردد ، و البته هرکدام از ابزارهای دیجیتال مارکتینک هدف خاص و تاثیر منحصر به فرد خود را دارند ، بنابر این یک استراتژی موفق عله بر تسلط بر تمام ابزار ها باید بتواند بودجه و حجم استفاده از هر کدام از ابزار ها را مشحص کند ، ابزار هایی همانند موارد زیر

  • بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو یا سئو
  • استراتژی ، تولید و بازاریابی محتوا
  • ایمیل مارکتینگ
  • موبایل مارکتینگ
  • بازاریابی در شبکه های اجتماعی به تفکیک و اینفلوئنسر مارکتینک
  • بازاریابی چریکی و ویروسی
  • تبلیغات کلیکی در انواع مختلف ، بنری ، متنی ، خبری و ...

و بسیار ابزار های دیگر 

 

 به بیان کلی خدمات دیجیتال مارکتینگ فروش گستر به صورت همکاری صد در صدی و تعاملی با کسب و کار ها بوده و به صورت کامل موفقیت هر دو طرف به هم وابسته میباشد

از دیگر اقدامات در این مسیر می توان به آموزش نیروی انسانی کارفرما اشاره کرد که در قالب خدمات دیجیتال مارکتینگ ارائه میگردد که در جهت بومی سازی، انجام امور هزینه بر به صورت صحیح و تخصصی در مجموعه کارفرما خواهد بود

در نهایت باید گفت در فروش گستر خدمات تدوین و اجرای استراتژی دیجیتال مارکتینگ ، کالایی برای فروش نیست ، بلکه آغاز یک همکاری و تعهد است

نظر خودتان را بنویسد