بهترین راه های ارسال کالا برای فروشگاه‎ های اینترنتی

بهترین راه های ارسال کالا برای فروشگاه‎ های اینترنتی

 امروزه مبادلات تجاری آنلاین بسیار رایج است. چرا که با فراگیر شدن اینترنت و بالا رفتن تعداد فروشگاه های اینترنتی، افراد ترجیح می دهند برای صرفه جویی در زمان، بدون نیاز به طی کردن مسافت، در هر مکانی به آسانی از فروشگاه های اینترنتی خرید کنند. با پیشرفت تکنولوژی تعداد فروشگاه های اینترنتی در حال افزایش است و تقریبا می توان گفت که هر مغازه و کسب و کاری که می تواند خدمات و محصولات خود را به صورت آنلاین به مشتریان ارائه دهد و فروش آنلاین داشته باشد نیز یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کرده است.

 در این میان برخی کاربران به دلیل مشاهده کلاهبرداری های اینترنتی اعتماد زیادی به فضای پرداخت آنلاین در فروشگاه اینترنتی ندارند. برای این دسته از افراد نیز در اکثر فروشگاه ها ماژولی تحت عنوان پرداخت در محل ایجاد شده است؛ بدین صورت که مشتریان بعد از تحویل کالا از مامور پست و یا پیک، هزینه خرید خود را به صورت نقدی پرداخت می کنند.

در کنار روش پرداخت، یکی از مواردی که برای مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است روش ارسال و یا بهتر بخواهیم بگوییم زمان ارسال کالا است، تمام مشتریان پس از خرید کالا منتظر ارسال آن از طرف فروشنده هستند و بی صبرانه در انتظار رسیدن کالایشان می باشند. اما طریقه ارسال و اینکه چه زمانی به دست مشتری می رسد یکی از دغدغه های تمام صاحبان کسب و کار های آنلاین است. در ادامه بهترین راه های ارسال کالا برای فروشگاه های اینترنتی را شرح خواهیم داد.

بهترین راه های ارسال کالا

ارسال کالا توسط شرکت پست با ماژول پرداخت در محل

 فروشگاه های آنلاین می توانند با ایجاد امکان اتصال به شرکت پست این فرصت را به مشتریان بدهند که از طریق پست نیز پرداخت در محل داشته باشند. در این نوع از پرداخت مشتری بعد از انتخاب کالا، اطلاعات مورد نیاز برای ارسال کالا را در قسمت مربوطه در سایت فروشگاه اینترنتی وارد می کند، سپس شرکت پست کالا را از فروشنده تحویل گرفته و به آدرس مشتری ارسال می ‎کند. در هنگام تحویل بسته به مشتری از سوی شرکت پست هزینه‎ ارسال طبق فاکتور صادر شده از مشتری دریافت می ‎شود و طی مدت زمانی مشخص بهای کالا به حساب فروشنده واریز میگردد. 

این امکان پیشرفته و کارآمد توسط ماژول پرداخت در محل فروش گستر ارائه شده و مختص سیستم مدیریت فروشگاه آنلاین فروش گستر می باشد. اگر می خواهید با سیستم فروش گستر آشنا شوید و به کسب و کار خود توسعه ببخشید به صفحه طراحی قالب اختصاصی فروشگاه اینترنتی مراجعه فرمایید.

 برای استفاده از سیستم پرداخت در محل فروشنده میبایست با شرکت پست قراردادی عقد کند که در آن حوزه تحت پوشش، هزینه های پستی بر اساس تعرفه های مصوب، افزایش نرخ تعرفه های پستی در طول مدت زمان قرار داد و ... عنوان شده باشد. لازم به ذکر است که مدت زمان این قراردادها یکساله است و واریز از حساب پست به حساب طرف قرارداد 2 بار در هفته انجام می‎ شود.

روش‌های ارسال کالا

 برای ارسال کالا از طرف فروشگاه آنلاین چند روش مختلف وجود دارد که بسته به فاصله‎ مشتری از انبار اجناس و انتخاب وی برای مدت زمان تحویل سفارش، یکی از این روش ‎ها انتخاب می شود. معمولا اگر فاصله مکانی مشتری از انبار کالا و اجناس کوتاه باشد، برای ارسال کالا از پیک موتوری و یا باربری (بسته به ابعاد جنس) استفاده می شود؛ ولی اگر این مسافت طولانی باشد اجناس به طرق مختلف با توجه به مقصد نهایی برای مشتریان ارسال می شوند. در ادامه به انواع ارسال به مسیرهای طولانی خواهیم پرداخت.

روش‌ های ارسال پستی

 ارسال پستی به صورت پیشتاز یکی از مطمئن ‎ترین راه ها برای ارسال مرسولات است که برای اشیاء قیمتی و یا آسیب پذیر این نوع روش ارسال توصیه می شود. در این روش بسته ‎ها حداکثر تا سه روز کاری به دست مشتریان می ‎رسند و محاسبه تعرفه ارسال با توجه به مسافت متغیر است.

روش ارسال سریع

 در روش ارسال سریع معمولا بسته ها بعد از یک روز کاری بدست مشتری می ‎رسد و ارسال محصولات توسط انواع سرویس های خدمات پیک موتوری و ارسال کالا انجام می گیرد. مشتریانی که برای تحویل کالای مورد نیازشان عجله دارند، از فروشگاه اینترنتی درخواست می کنند که کالا در اسرع وقت بدستشان برسد و فروشگاه ها می توانند این روش ارسال را به آن ها پیشنهاد دهند و البته که هزینه ی این ارسال سریع نیز بر عهده مشتریست.

بهترین راه ارسال کالا برای فروشگاه های اینترنتی

ارسال توسط باربری اتوبوسی

 اگر امکان ارسال پستی وجود نداشته باشد و یا بنابر درخواست مشتری از فروشگاه آنلاین، کالا ها می توانند از طریق باربری اتوبوسی ارسال شوند. در این روش مدت زمان تحویل سفارش بستگی به زمان حرکت اتوبوس ها به سمت مقصد مورد نظر و طول مسیر تا مقصد دارد.

ارسال از طریق حمل ‌و نقل هوایی

 اگر شرایط هیچ یک از موارد قبلی برای ارسال مهیا نباشد و یا اینکه زمان دریافت کالا برای مشتری اهمیت داشته باشد، می توان از حمل و نقل هوایی استفاده کرد که نرخ آن با توجه به وزن بسته ارسالی محاسبه می ‎شود. لازم به ذکر است که در این روش مشتریان برای دریافت کالا باید در فرودگاه حضور داشته باشند و بسته خود را تحویل بگیرند.

سرویس دهندگان ارسال مرسولات

تمامی روش های نام برده شده برای ارسال کالا توسط سرویس دهندگان، شرکت های حمل و نقل و شرکت های پستی موجود در سطح کشور انجام می شود. فروشندگان معمولا به فراخور نیاز خود با یکی از این شرکت ها عقد قرارداد کرده و بسته های ارسالی خود را با همکاری آنها به دست مشتری می رسانند. هرکدام از این سرویس دهندگان سرویس های خاصی را ارائه می دهند که بسته به مسافت، وزن کالا، جنس و نوع کالا، داخل کشور بودن یا نبودن مقصد و... خدمات و قیمت مخصوص خودشان را دارند. برخی از این سرویس دهندگان عبارت اند از:

  • الوپیک: این سرویس دهنده برای ارسال های سریع و درون شهری مناسب است.
  • تیپاکس: این سامانه هم ارسال های درون شهری دارد، هم ارسال های بین شهری و هم ارسال های بین المللی
  • کالا رسان چاپار: این سامانه هم ارسال های درون شهری دارد، هم ارسال های بین شهری و هم ارسال های بین المللی
  • اسنپ باکس: این سرویس دهنده برای ارسال های سریع و درون شهری مناسب است.
  • یارباکس: این سامانه برای ارسال کالا از شهری به شهر دیگر مناسب است.
  • و...

شایان ذکر است که بعضا مبلغ ارسال کالا بر اساس وزن بسته تعیین میگردد. سایت هایی که محصولاتی با این ویژگی را میفروشند، این امکان را در سایت قرار دادند که هزینه ارسال بر اساس وزن بسته محاسبه شده و مبلغ کلی قابل پرداخت تعیین گردد.


نظر خود را بنویسید

نظرات 5 نظر
avatar
ممنون از مطلاب مفید ولی من یه مقدار جزئیات بیشتر نیاز داشتم :)
avatar
سلام.لطفا پاسخ بدهید.اگر کسی خارج از کشور باشد مثلا ترکیه و فروشگاه اینترنتی داشته باشد برای کاربران ایرانی داخل ایران،چگونه ای محصولات مستقیما به دست مشتر می رسد و هزینه پست به چه صورت هست.
پاسخ کارشناس:

شرکت هایی مانند پست بین الملل PDE هستند که این خدمات را به فروشگاه های اینترنتی ارائه میدهند.

avatar
اگر چیزی رو سفارش بدیم و کامل نفرستن و جوابم ندن چ کاری باید انجام بدیم ب کی اطلاع بدیم؟
پاسخ کارشناس:

در صورتی که فروشگاه آنلاین نماد اینماد دریافت کرده باشد میتوانید از طریق شکایت خود را ثبت کنید تا از این طریق پیگیری شوند همچنین در غیر این صورت اگر کلاهبرداری رخ داده باشد میتوانید از طریق پلیس فتا اقدام به شکایت کنید.

avatar
خود پست اجناس بسته بندی میکنه؟
پاسخ کارشناس:

بله پست بسته بندی رو  متناسب با نوع محصول انجام میدهد ولی برای بعضی از کالاها یا اجناس بهتر است فروشنده مرسوله پستی خود را به صورت تخصصی بسته بندی کند.

avatar
هزینه پستی باید چقدر اعلام کنیم به مشتری؟
پاسخ کارشناس:

با عرض سلام خدمت شما کاربر گرامی، نسبت به خدمات، روش های ارسال و سیاست داخلی کسب و کار خود می توانید هزینه را تعیین کنید.