سئو تخصصی برای فروشگاه های آنلاین

سئو تخصصی برای فروشگاه های آنلاین

فروشگاه های آنلاین در همه انواع آن، از جمله فروشگاه های وبسایتی تا فروشگاه های مبتنی بر شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام و تلگرام امروز پدیده ایست که نمیتوان آن را انکار کرد و اکثر صاحبان مشاغل و خدمات حتما تلاشی در این زمینه داشته اند که کالا و خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه دهند.

سئو تخصصی

نمونه های موفق را بسیار کم می توان مشاهده کرد، بسیاری از تلاش ها در این مسیر شکست خورده و یا ناتمام می ماند و این پروسه فقط بدل به یکی از موارد هزینه بر برای کسب و کار ها میشود.

تحقیق کلمات کلیدی

قبل از آنکه سئو سایت را آغاز کنید و حتی پیش از آنکه محتوای سایت را وارد کنید باید تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید. شما ممکن است کالای خود را با نامی بشناسید که برای کاربران ناآشنا باشد. بنابراین پیش از ورود اطلاعات به سایت مطمئن شوید که کاربران از چه کلید واژه‌ای برای کالا و خدمات شما استفاده می‌کنند.

تحقیق کلمات کلیدی برای یک فروشگاه اینترنتی شامل یافتن واژه مناسب برای کالاهای فروشگاه، دسته‌بندی اصلی کالاها، دسته‌بندی فرعی کالاها، یافتن کلمات کلیدی برای خدمات فروشگاه مانند فروش کالای دست دوم، ارسال رایگان کالا به منزل و .... می‌شود.

تحلیل رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین عوامل در سئو فروشگاه اینترنتی است. شما تمام موارد سئو را رعایت می‌کنید و رتبه خوبی نیز در گوگل به‌دست می‌آورید ولی بدون تحلیل رقبا نمی‌توانید از رقبای اصلی خود پیش افتاده و آنها را پشت سر بگذارید و رتبه اول گوگل را از آن خود کنید.

در تحلیل رقبا شما باید موارد بسیاری را مانند کلمات کلیدی استفاده شده توسط رقبا، تعداد بک لینک دریافتی، نوع بک لینک دریافتی (کلمه کلیدی، کلمه کلیدی طولانی، کلمات عمومی و ...) سایت‌های ارائه‌دهنده بک لینک (تعداد لینک خروجی، میزان ارتباط محتوای سایت با سایت رقیب و ...) را تحلیل و بر اساس این تحلیل‌ها برنامه و استراتژی خود را برای پیش افتادن از رقبا تنظیم کنید.

سئو داخلی فروشگاه اینترنتی

یک فروشگاه اینترنتی می‌تواند داری تعداد انبوهی کالا باشد. تعداد زیاد کالا باعث می‌شود که شما ناچار باشید برای هر کالا محتوایی برای توضیح کالا و موارد این چنینی ایجاد کنید و این موضوع باعث می‌شود که تعداد صفحات سایت به شدت بالا رود. بدون توجه کافی به سئو داخلی افزایش تعداد صفحات سایت در نهایت می‌تواند به ضرر سایت تمام شود. برای جلوگیری از این موضوع و ارتقاء رتبه سایت و صفحات همزمان با افزودن بر تعداد صفحات سایت به نکات زیر توجه کنید:

  • در هر صفحه (صفحه محصول، صفحه توضیحات، صفحه مقایسه کالاها و ...) از کلمات کلیدی به صورت بهینه شده استفاده کنید.
  • ساختار سایت را به صورتی ایجاد کنید که کاربر به‌راحتی از صفحه اصلی سایت به صفحه محصول مورد نظر منتقل شود.
  • سعی کنید به صفحات سایت لینک داخلی مرتبط ایجاد کنید.
  • کاربری سایت را تا جای ممکن ساده کنید (کاربر در لحظه تصمیم به خرید در حداقل زمان و با حداکثر سه کلیک محصول را خریداری کند)
  • طراحی سایت به‌صورت ریسپانسیو (برای امکان نمایش در موبایل تبلت و تلویزیون هوشمند)
  • امکان نمایش نظرات مخاطبان سایت

تست سئو سایت

ابزارهایی مانند گوگل وبمستر به سادگی و به‌صورت کاملاً رایگان به شما امکان می‌دهد که میزان کلیک بر روی صفحات مختلف سایت را به صورت تفکیک شده بر اساس کلیدواژه جستجو شده، بررسی کنید.

برای دستیابی به بهترین نتیجه شما همواره باید کلیدواژه‌هایی را که بیشترین فروش برای سایت را فراهم می‌آورند، شناسایی کنید. گاهی عدم فروش کالا در یک کلید واژه به‌دلیل عدم تبلیغ مناسب و گاهی به دلیل عدم به کارگیری سئو به‌صورت اصولی است. با یافتن نرخ تبدیل هر کدام از کلید واژه‌های اصلی سایت می‌توان برای اصلاح و ویرایش صفحات سایت برنامه‌ریزی کرد. سایت گوگل آنالیتیکس می‌تواند برای این منظور به شما کمک کند.

یافتن مشکلات فعلی سایت

برخی سئوکاران تمام تلاش خود را می‌کنند که سایت هیچ گونه پیام خطا و مشکلی نداشته باشد. برخی دیگر اصلاً به خطاهای سایت توجهی نمی‌کنند. خطاهای سایت امروزه بر روی سئو تاثیر زیادی می‌گذارند. با توجه به اینکه سایت‌هایی که در صفحه اول گوگل به نمایش در می‌آیند به شدت به رعایت کلیه توصیه‌های گوگل توجه دارند. عدم دقت در برطرف کردن خطاهای سایت می‌تواند منجر به دریافت رتبه پایین‌تر نسبت به رقبا شود.

هنگام بررسی خطاهای سایت به این نکات توجه کنید:

  • خطای ۴۰۴ در سایت را اصلاح کنید.
  • 302 redirects را به 301 redirects تبدیل کنید
  • محتوای تکراری را در سایت خود یافته و ویرایش کنید.

 دلایل شکست بسیاری از فروشگاه های آنلاین

نکته مهم و اساسی این است که دلیل این شکست ها چیست ؟

دلایل عدم موفقیت شرکت ها و افراد در راه اندازی سیستم فروش آنلاین میتوان به دو دسته اصلی تقسیم کرد

1- شکست در ایجاد و مدیریت سیستم فروش آنلاین

مشکلات پیش آمده در این مسیر را میتوان به صورت زیر بیان کرد

  • عدم دانش فنی کافی برای راه اندازی یک سیستم کار آمد
  • درگیری بیش از حد با سیستم آنلاین ایجاد شده و اختلال در امور اصلی کسب و کار
  • عدم کارایی سیستم های مالی، این روش های آنلاین و پیچیدگی بیش از حد، و نبود سیستم یکپارچه
  • وابستگی به متخصصان این حوزه برای نگهداری ها و پشتیبانی های آن
  • هزینه بر بودن مدیریت سیستم های آنلاین

2 - عدم استفاده از سیستم فروش آنلاین به دلیل ضعف در دیجیتال مارکتینگ و سئو 

با فرض اینکه یک شرکت و یا فرد کارآفرین بتواند بر سد مشکلات فنی ایجاد و نگهداری فروشگاه های آنلاین برآید، چالش اصلی فرا میرسد

  • اینکه چگونه فروشگاه و محصولات خود را در این دریای بیکران فروشندگان آنلاین نوظهور و قدیمی به مشتری ها برساند
  • چگونه با نهنگ هایی چون دیجیکالا و بامیلو دربیوفتد که بتواند تنها محصول و یا خدمات خود را که به آن ایمان دارد را بفروشد

و اینجاست که به تخصص دومی نیاز دارد که همان دیجیتال مارکتینگ و ابزار های آن ( مانند seo بهینه سازی برای موتور های جستجو و smm بازاریابی شبکه های اجتماعی و ... ) است

بیشتر تلاش ها برای ایجاد کسب و کار آنلاین در این مرحله شکست خود را میپذیرند و پیش نمیروند

آیا حتما باید نتیجه گرفت که دیگر هر گونه فروشگاه آنلاینی محکوم به شکست است و نباید تلاش کرد؟ قطعا اینطور نیست، دنیای اینترنت و کسب و کارهای آنلاین هنوز در ایران یک نوجوان است و میتواند رشد بیشتری داشته باشد و حتما هم با توجه به روند کشور های پیشرفته چنین خواهد بود. ولی نکته اساسی این است که چه کسی میتواند سهم خود را از این بازار رو به رشد زود تر و راحت تر بدست آورد ؟ جواب این است که هر شرکت و فردی که سه فاکتور زیر را داشته باشد قطعا میتواند آینده ای روشن در زمینه فروشگاه های اینترنتی برای خود بسازد.

  • کالا و خدمات با کیفیت 

  • سیستم فروش آنلاین کامل و حرفه ای

  • دیجیتال مارکتینگ تخصصی برای کسب و کار خود

 

گروه تخصصی دیجیتال مارکتینگ فروش گستر با تمرکز بر بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار های آنلاین و داشتن تجربه 80 پروژه موفق میتواند مشاور کسب و کار شما باشد اما باید یاد آوری کنیم که ما در فروش گستر برای دیجیتال مارکتینگ نسخه جامعی نداریم که برای تمامی کسب و کار ها بتوان پیچید. نقطه قوت گروه فروش گستر دیجیتال مارکتینگ تخصصی برای کالا و خدمات شما با کمترین هزینه میباشد که برای هر نوع از خدمات متفاوت بوده و مانند یک بازی فوتبال ترکیب مناسب خودش را نیازمند است.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان فروش گستر راه های زیادی وجود دارد :)

مشاوره تلفنی | مشاوره آنلاین

021-49021 

و ...

 

در رقابت فروشگاه های آنلاین مربی تیم خود باشید

سئوی تخصصی برای فروشگاه های آنلاین نقطه طلایی برای تبدیل یک فروشگاه معمولی و یا شکست خورده به یک کسب و کار پر رونق و در جریان است

نظر خود را بنویسید