RSS مقاله‌ها

مراحل رشد و بلوغ فروشگاههای آنلاین از بعد فنی و زیرساخت

1- پیاده سازی ایده و آزمایش جذب مشتری

در این مرحله ایده فروش یک محصول یا ارائه یک خدمت به صورت آنلاین براش ما شکل گرفته و میخواهید در سریعترین زمان ممکن ایده خود را در بوته آزمایش گذاشته و از بازخورد مثبت و موفقیت آن مطمئن شوید.

در این مرحله با توجه به ایده و منابع موجود به چند طریق میتوانید این کار را انجام دهید:

- ایجاد کانال اینستاگرامی: ساده ترین روش ایجاد یک کانال اینستاگرامی و معرفی و ارائه کالا یا خدمت مورد نظر به مخاطبان هستید. اینستاگرام با حضور میلیونها کاربر و عضویت 40میلیون کاربر ایرانی در آن محیط مناسبی برای شروع سریع و محک ایده است. در این مورد در بلاگ دیگری بیشتر صحبت کرده ایم.

-ایجاد یک فروشگاه وردپرسی: اگر به اصطلاح دست به آچار هستید و دانش نسبی در زمینه آی تی دارید استفاده از وردپرس و افزونه فروشگاه اینترنتی آن ووکامرس میتواند گزینه مناسبی باشد. راه اندازی آن به نسبت ساده است و ماژول های متنوع و رایگان برای آن بسیار است و به احتمال زیاد میتوانید گزینه مشابه ایده خود را پیدا کرده و با اندکی دستکاری نمونه اولیه از چیزی که لازم دارید را بسازید. البته میتوانید این کار را به متخصصین وردپرس نیز بسپارید.

-استفاده از سرویس های ارائه فروشگاه آنلاین: با استفاده از این نوع سرویسها فقط کافیست در وب سایت آن ها ثبت نام کنید و با چند کلیک و انتخاب چند مورد فروشگاه خود را راه اندازی کنید. امکانات سفارشی سازی زیادی در این روش وجود ندارد اما یک فروشگاه آماده کار را در طی چند دقیقه خواهید داشت.

- استفاده از فروشگاه های سفارشی: در این روش میتوانید با مراجعه با شرکت های ارائه دهنده خدمات طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی نیاز خود را اعلام و فروشگاه سفارشی خود را تحویل بگیرید. این مورد معمولن هنگامی مناسب است که از نیازهای خود کاملن اطلاع دارید و مواردی را در نظر دارید که در موارد دیگر به سادگی وجود ندارد.

راهکار فروشگستر نیز در این بخش قرار میگیرد به صورتی که یک فروشگاه را با امکانات مختلف مورد نیاز شما را ارائه میدهد و امکان سفارشی سازی بالایی نیز دارد. علاوه بر قابلیت های مختلف مثل اتصال به سیستم های دیگر و ...

- توضیحات و تصویر سازی این مرحله

- خدمات ارائه فروش گستر

2- بهینه سازی فرآیندها و مارکتینگ

3- Scale مقیاس پذیری برای مراجعه کاربران زیاد و ایجاد کمپین های بزرگ و مقابله با تهدیدهای امنیتی

4- بلوغ ایجاد تیم فنی in house برای نگهداری زیرساخت و ارائه سریع نوآوریها