مهم ترین فاکتورها در تولید محتوا

مهم ترین فاکتورها در تولید محتوا

  تولید محتوایی که با الگوریتم های موتور جستجو همخوانی داشته باشد بسیار مهم است. یک محتوای عالی و با کیفیت می تواند رتبه شما در گوگل یا هر موتور جستجو دیگر را افزایش دهد. گوگل ۲۰۰ فاکتور را برای محتواهای موجود در نظر گرفته که برخی از آنها عبارتند از عنوان مناسب برای محتوا، استفاده از کلمات کلیدی مناسب، استفاده از تگ برای مطالب، استفاده از تصاویر و فیلم و حتی صوت، استفاده نکردن از مطالب کپی، رعایت اصول و قواعد نگارشی، توجه به تعداد کلمات، که باید به اندازه مورد قبول باشد و….

عنوان محتوا، کلمه کلیدی و تعداد کلمات محتوا از همه مهمتر هستند، عنوان بهتر است سوالی باشد و از کلمات کلیدی در آن بکار رفته باشد. کلمه کلیدی را در بخش‌های گوناگون به کار ببرید به عنوان مثال می‌توانید از کلمات کلیدی در توضیحات، در تصاویر، عنوان و… استفاده کنید، چرا که باعث افزایش بازدید سایت شما میشود. زیرا کاربران بیشتر کلمات کلیدی را در گوگل جستجو می کنند، که همین امر باعث افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو می شود. طول محتوا باید به قدری باشد که به تمام سوالات کاربر پاسخ داده شود و بهتر است بیشتر از ۱۰۰۰ کلمه باشد و باید بدانید که موتور های جستجو برای محتوای بیش از ۱۹۰۰ کلمه امتیازات ویژه ای در نظر گرفتند.

تولید محتوا چیست؟

 محتوا شامل هر چیزی است که اطلاعات و خبری را به ما بدهد. همچون پیام بازرگانی در تلویزیون، اخبار، اینترنت و حتی صحبت های یک راننده تاکسی، که همه ما به طوری  با آن در ارتباط هستیم. یک محتوای با کیفیت باید آگاهی رسان باشد و به سوالات مخاطبان پاسخ دهد، به جذب مشتری کمک کند و سرگرم کننده باشد، شما می توانید در این مسیر از خلاقیت خود استفاده کرده و ایده‌های خود را در فرایند تولید محتوا اجرا کنید. محتوای که برای سایت های فروشگاهی تولید میشود، حتما باید اصول تولید محتوا برای سایت فروشگاهی رعایت شود و مرتبط با کسب و کار باشد.

  محتوا می تواند برای پلتفرم های مختلف همچون اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب و سایت ها تولید شود. شما می توانید محتوای خود را در قالب های مختلفی چون فیلم، عکس، متن، طراحی، پادکست و هر روش دیگری که فکر می کنید در فضای دیجیتال یا غیر دیجیتال تولید کنید. در ادامه به انواع پر کاربرد تولید محتوا می پردازیم:

متن: در این روش از کلمات، عبارات، جمله ها و اصول نگارشی بهره می برند تا به سوالات مخاطب پاسخ داده شود. در متن می‌توانید جزئیات بیشتری را به مخاطب منتقل کنید، متنی که قرار است در سایت منتشر شود باید قوانین سئو را کاملاً رعایت کرده و استاندارد باشد. تولید محتوای متنی امروز یکی از روشهای کسب درآمد است و مخاطب با خواندن محتوای متنی شما باید متوجه شود که شما چه محصولی را ارائه می دهید؟ روش دسترسی به محصول چگونه است؟ و طرز استفاده از آن را در محتوای سایت فروشگاهی خود مشخص کنید. برای تولید محتوای متن مراحل زیر را طی کنید:

  • قدم اول: در خصوص موضوع مورد نظرتان به‌خوبی تحقیق کنید و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید تا در محتوای خود آمار و اطلاعات درست ارائه دهید.
  • قدم دوم: انتخاب عنوان مناسب که مخاطب را ترغیب به خواندن ادامه محتوا کند و با موضوع مورد نظرتان مرتبط باشد.
  • قدم سوم: در بخش مقدمه از کلمات کلیدی استفاده نمایید و کلمات جذاب و جدید به کار ببرید.
  • قدم چهارم: هدفتان را مشخص کنید و متمرکز شوید، از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای اجتناب کنید تا بتوانید به بهترین شکل به هدف محتوا برسید، و مسائل را به ساده ترین شکل ممکن بیان کنید.
  • قدم پنجم: با اصولی نوشتن، محتوای خود را بهینه کنید، یعنی اصول نگارشی را رعایت کنید و استانداردهای را در نظر بگیرید.
  • قدم ششم: در آخر متن خود را ویرایش کرده و ایرادات آن را برطرف کنید.

عکس: قرار دادن عکس مناسب و مرتبط با مطالب بسیار مهم است. وجود عکس در محتوا، لپ مطلب را به خوبی به مخاطب میرساند، زیرا تصاویر به خوبی در حافظه افراد ثبت می شود، چرا که یک عکس می تواند دنیایی از مطالب را در خود جای دهد. در این روش تولید محتوا بسیار مهم است که تصویر با کیفیت، خوانا و قابل دانلود باشد.

  تجربه نشان داده که وجود عکس در محتوا ۹۴ درصد بازدید را افزایش می‌دهد. برای این کار بهتر است از تصاویر تکراری و موجود در سایت های دیگر استفاده نکنید و با صرف کمی هزینه و وقت، عکس مناسب سایت خود را طراحی کنید. در این راستا برنامه هایی هستند که می توانید از آنها برای تولید محتوای تصویری خود استفاده نمایید. این برنامه ها همچون: برنامه ی  کانوا conva، برنامه ی استنسیل stencil، برنامه بی فانکی befunky، پیک مانکی picmonkey.

 ویدیویی: با روی کار آمدن برنامه های کارآمدی همچون اینستاگرام یا یوتیوب ضرورت استفاده از محتوای ویدیویی بیشتر از هر زمان دیگری احساس شد، صاحبان مشاغل و افراد می‌توانند با استفاده از این برنامه ها و تولید محتوای ویدیویی به معرفی خود و حرفه شان بپردازند. در یک محتوای ویدیویی می توان هزاران کلمه و پیام را در مدت زمان کوتاهی بگنجانید و به مخاطب و کاربران ارائه نمایید. برتری محتوای ویدیویی نسبت به سایر محتواها مانند متن یا عکس به صورت کاملا مشهودی قابل مشاهده است، زیرا در متن شما با محدودیت هایی مواجه هستید و اگر بیش از حد آن را کشت دهید فقط حوصله کاربران را سر برده اید.

همچنین عکس، اگر عکس ها و تصاویر به درستی گرفته نشده باشند نمی توانند پیام مورد نظر را به مخاطبین برسانند یا مسئله دیگری که در محتوای تصویری وجود دارد گنجاندن تعداد پیام کمتری است اما در ویدیو با ادغام شدن صداها، تصاویر، متن، موسیقی و بسیاری موارد دیگر شما می توانید در کمترین زمان به بهترین شکل پیام و هدف خود را به بیننده ویدیو برسانید. از طرفی نیز اگر خلاقیت را چاشنی ویدیوهای تان کنید می‌توانید علاوه بر رساندن پیام در ذهن بیننده ماندگار شوید و به سرگرم شدن شان نیز کمک کنید.

نظر خود را بنویسید