چرا هاست ویندوزی انتخاب می کنید؟

چرا هاست ویندوزی انتخاب می کنید؟

یکی از دغدغه های بعد از طراحی سایت، انتخاب هاست مناسب است.دو نوع هاست وجود دارد. در این مقاله تفاوت هاست ویندوزی و لینوکس را بیان می کنیم و هر کدام آنها مناسب چه نوع سایتی هستند.

پایداری و امنیت

بزرگترین تفاوتی که مدیران سرور بین هاست لینوکس و ویندوز بازگو می کنند ثبات و پایداری است. سرورهای لینوکس معمولا امن‌تر از سرورهای ویندوز هستند. آن‌ها به ندرت نیاز به راه‌اندازی دوباره  دارند.

از طرف دیگر، سرورهای ویندوز هنگامی که وظیفه‌ی اداره‌ی چندین پایگاه ‌داده، وب‌سایت و سرورهای فایل را برعهده دارند، ناپایدار می‌شوند. زمانی که شروع به افزودن برنامه‌های کاربردی جداگانه و کدهای زمانبندی شده می‌کنید، مشکلات در سرورهای ویندوز بدتر هم می‌شوند.

در حالی که مقدار قابل‌توجهی از این مشکلات در سالهای اخیر کاهش یافته است، اما هنوز پایداری اطلاعات روی هاست یکی از پردردسرترین مسائل مدیران سرور است.

از طرف دیگر، سرورهای ویندوز هنگامی که وظیفه‌ی اداره‌ی چندین پایگاه ‌داده، وب‌سایت و سرورهای فایل را برعهده دارند، ناپایدار می‌شوند. زمانی که شروع به افزودن برنامه‌های کاربردی جداگانه و کدهای زمانبندی شده می‌کنید، مشکلات در سرورهای ویندوز بدتر هم می‌شوند.

هاست ویندوزی

امنیت کدام یکی از هاست بیشتر است

حمله‌های سایبری علیه سیستم‌های ویندوز انجام می‌شود. ویندوز برای هکرها به عنوان هدف اولیه تعریف شده ‌است، چرا که لینوکس از یک سیستم‌عامل مبتنی بر یونیکس استفاده می‌کند.

 

ثابت شده ‌است که ویژگی‌های مدیریتی در یونیکس، یک قدرت عالی برای سرورهای لینوکس محسوب می‌شوند. این ویژگی‌ها دسترسی به مرکز سیستم‌عامل را قطع می‌کنند و تنها به مدیران سرور (کاربران root   (اجازه می‌دهند که آدرس‌های خاص و مهم را روی هاست اصلاح کنند. این قابلیت، به طور قابل‌توجهی مشکلات کار با فایل‌های پنهان را کاهش می‌دهد و به وی کمک می‌کند تا با بدافزار راحت‌تر مبارزه کند.

اگرچه بسیاری از مردم هاست لینوکس را امن‌تر از هاست ویندوز می‌دانند اما هر دو سیستم‌عامل می‌توانند به یک اندازه امن باشند. امنیت به تنظیمات سرور و مدیران اجرایی سرور بستگی دارد. تمامی سرورها باید با آخرین تدابیر امنیتی و عملکردی حفظ شده و برای امنیت به صورت بهینه پیکربندی شوند.

رابطه گرافیکی سیستم عامل ها کدام راحتر است؟

هر کدام از سیستم ها عامل ها با یک کنترل پنل مدیریت می شود. کنترل پنل باعث مدیریت آسان‌تر برنامه‌ها، پایگاه‌های داده و پیکربندی آدرس‌های ایمیل می‌شود. همچنین با استفاده از کنترل پنل می‌توانید میزان فضای مورد نیاز هر کاربر را بر روی هاست تعیین کنید. با توجه به نوع هاست انتخابی، امکانات متنوعی در هر پنل قرار گرفته است. پس در مقایسه‌ی رابط کاربری هاست لینوکس و ویندوز، هیچ کدام بر دیگری برتر نیست؛ زیرا هر دو از کنترل پنل‌های مشخصی استفاده می‌کنند.

زبان برنامه نویسی هر کدام از سیستم ها چه تفاوتی دارد؟

یکی از رایج‌ترین وب سرورهای مورد استفاده در سرورهای هاست لینوکس آپاچی ( Apache)نام دارد. آپاچی از زبان‌های برنامه‌نویسی پرکاربردی مانند Perl , Python , PHP و CGI پشتیبانی می‌کند. با توجه به این که زبان برنامه نویسی اغلب سایت‌ها در جهان PHP است، از هاست لینوکس بیشتر استفاده می‌شود.

 

وب سرور هاست ویندوز از زبان‌های برنامه‌نویسی ASP، ویژوال بیسیک، C# و NET پشتیبانی می‌کند. صاحب امتیاز این زبان‌ها، خود شرکت مایکروسافت است. پس اگر می‌خواهید وب‌سایت خود را با ASP  و NET توسعه دهید، از هاست ویندوز استفاده کنید.

هاست لینوکس از بانک اطلاعاتی MySQL پشتیبانی می‌کند و اغلب سیستم‌های مدیریت محتوای مشهور از MySQL استفاده می‌کنند. در حالی که هاست ویندوز از پایگاه‌های داده‌ی MS-SQL Server و MySQL استفاده می‌کند که هزینه نگهداری و خدمات آنها بالا است.

هاست لینوکس

جمع‌بندی

در این مقاله در مورد تفاوت هاست لینوکس و هاست ویندوز صحبت کردیم. هاست لینوکس و ویندوز هر کدام مزایا و معایبی دارند. درک اینکه چه چیزی برای شما مهم است و یک هاست چگونه می‌تواند بهتون کمک کند.

قبل از انتخاب هاست مناسب، شما اول باید نیازهای وب‌سایت خود را تعیین کنید. این نیازها شامل زبان‌ برنامه‌نویسی، نوع پایگاه داده، نوع سیستم مدیریت محتوای انتخابی و ... می‌شوند که آنها را مفصل توضیح دادیم. بهتر است در این مرحله نیازهای آینده را نیز پیش‌بینی کنید تا برآورد قیمت مناسبی هنگام خرید هاست خود داشته باشید.

یکی دیگر از عواملی که در انتخاب هاست مهم است، نوع زمینه کاری سایتتان می باشد. به گونه ای که اگر سایت شما معرفی کسب و کارتان باشد به یکسری هاست ها و طراحی سایت نیاز دارید اما اگر سایتتان فروشگاهی باشد به هاست های بهتر و طراحی قالب فروشگاه آنلاین دیگری نیز نیازمند هستید.

بعد از مشخص کردن نیازها، باید سطح مهارت‌های خود را در کار با ابزارهای ارائه‌دهنده‌ی هرکدام از این دو سیستم عامل هاست بسنجید. در نهایت، سعی کنید از تجربه‌ی مدیران سیستم و توسعه‌دهندگان وب‌سایت نیز برای انتخاب هاست مناسب استفاده کنید.

 


نظر خود را بنویسید