چگونه یک دامنه برای فروشگاه خود انتخاب کنیم؟

چگونه یک دامنه برای فروشگاه خود انتخاب کنیم؟

اگر قصد وارد شدن به دنیای دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی را دارید نکات بسیار مهمی وجود دارد که دانستن آن‌ها به روند رشدتان کمک می‌کند. هدف فروش گستر از ارائه این مقاله بیان این نکات مهم به شما عزیزان می‌باشد. اکنون که درحال خواندن این مقاله هستید، قطعا تصمیم خود را درباره کار با دنیای اینترنت گرفته اید. آیا قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارید؟ و یا اینکه ایجاد یک سایت آموزشی را در ذهن خود پرورش میدهید؟ در این مقاله به معرفی نکات برای انتخاب نام دامنه را برای شما شرح می دهیم.

ثبت دامنه برای فروشگاه اینترنتی

یکی از ابتدایی‌ترین کارهایی که پس از ورود به کسب و کار اینترنتی باید انجام دهید، انتخاب دامنه مناسب برای وب‌سایتتان است. انتخاب دامنه تاثیر زیادی بر کسب و کار شما دارد. نام دامنه نمایانگر هویت سایت شما است. این نام در آینده بر روی کارت ویزیت، تراکت و تمام تبلیغات شما نوشته خواهد شد. پس باید سلیقه و دقت زیادی برای انتخاب آن به خرج دهید. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا میکند که هدف شما این است که کاربران به صورت مستقیم وارد وب‌سایت شما شوند.

انتخاب نام دامنه

ویژگی انتخاب دامنه

دامنه باید کوتاه و به یاد ماندنی باشد. تایپ کردن آن در مرورگر ساده و راحت باشد. اگر نام دامنه شما شامل دوکلمه یا بیشتر باشد، مانند www.examplesite.com  استفاده از خط فاصله بین کلمات می تواند تاثیر منفی در رنکینگ یک سایت داشته باشد. بنابراین سعی کنید بیش از یک خط فاصله در نام دامنه استفاده نشود.

آیا در انتخاب دامنه باید از کلمات کلیدی استفاده کرد؟

جست‌وجوی کلمات کلیدی، اولین گام ارزشمند برای چندین نوع بازاریابی آنلاین، از جمله بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی پرداخت به ‌ازای هر کلیک (PPC) است. همچنین ابزاری عالی جهت یافتن ایده‌هایی برای نام دامنه است.

به منظور یافتن کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با کسب و کارتان، به ابزارهای رایگانی مانند Keyword Tool یا Google Keyword Planner و ابزارهایی پولی از جمله MOZ ،Ahref، SEMRush و … می‌توانید رجوع کنید. تمام پیشنهادات این ابزارها براساس زبانی که مردم استفاده می‌نمایند خواهد بود و که در نتیجه استفاده از یکی از این کلمات کلیدی محبوب در URL وب‌سایت شما، رتبه سئو سایت شما را افزایش خواهد داد.

ویژگی انتخاب دامنه

انتخاب پسوند مناسب سایت

بعد از انتخاب نام، دامنه خود را سایت های بررسی موجود بودن دامنه مانند who.is  و برای دامنه های ir در سایت ایرنیک چک کنید. بهترین حالت این است که شما دامنه ای را انتخاب کنید که هم پسوند ir و هم پسوند com  آن موجود باشد. اگر دامنه مورد نظر شما قبلا به ثبت رسیده بود می توانید دیگر نام های پیشنهادی خود را بررسی کرده و نامی دیگر انتخاب کنید و یا اینکه دامنه خود را با پسوندهای دیگر ثبت نمایید.

انقضای دامنه

هر دامنه دارای یک چرخه حیات است. با توجه به مدت زمان عمر دامنه طول این چرخه متغیر است. اگر دامنه ای برای یک سال تهیه کردید حتما باید تاریخ سررسید آن را برای یک سال بعد تنظیم کنید. ارائه دهنده سرویس قبل از انقضای آن یادآوری را برای شما ارسال میکند و باید مجددا اعتبار دامنه را تمدید کنید.

نتیجه‌گیری

انتخاب یک نام دامنه خوب مهم است. زیرا نشان‌دهنده‌ی هویت سایت شما است و تاثیر مستقیمی در ماندگاری نام برندتان در ذهن کاربران دارد. نکاتی که باید در انتخاب دامنه درنظربگیرید، به طور خلاصه با هم مرور می‌کنیم:

  • نوشتن نام دامنه باید آسان باشد.
  • نام دامنه بهتر است کوتاه باشد.
  • تحقیق کنید در آن از کلمات کلیدی مرتبط با زمینه فعالیتتان استفاده کنید.
  • در نام دامنه خود بهتر است از اعداد و خط فاصله استفاده نکنید.
  • یک نام زیبا برای دامنه‌تان انتخاب کنید تا کاربران به راحتی آن را به خاطر بسپرند.
  • تحقیق کنید که نام انتخابی شما در انحصار شخص یا شرکت دیگری نباشد.
  • اشکال نوشتاری مختلف نام دامنه‌تان را در صورت امکان خریداری کنید.
  • حواستان به تمدید نام دامنه‌تان باشد.

نظر خود را بنویسید