انتقال آدرس های URL قدیمی به جدید جهت حفظ SEO

انتقال آدرس های URL قدیمی به جدید جهت حفظ SEO

 

Redirection چیست؟
Redirection راهی برای ارسال کاربران و موتورهای جستجو به URL های متفاوتی از URL اصلی درخواست شده توسط آنها می باشد.

Redirect های رایج و پرکاربرد عبارتند از 301، 302 و Meta Refresh.

301 Moved Permanently : به طور دائمی منتقل شده (برای SEO پیشنهاد شده است)
302 Moved Temporarily or Found : یافت شد یا به طور موقت منتقل شده
Meta Refresh : متا تگ رفرش (بارگذاری مجدد)

 

301 Moved Permanently :
301 redirect یک تغییر مسیر دائمی است که بین 90 تا ٪99 از امتیازهای یک لینک (امتیاز رتبه بندی) را به صفحه هدایت شده انتقال می دهد. 301 به کد وضعیت HTTP برای این نوع تغییر مسیر اشاره دارد. در اغلب موارد، تغییر مسیر 301 بهترین روش برای اجرای تغییرات در یک وب سایت است.

(302: Found (HTTP 1.1) / Moved Temporarily (HTTP 1.0:
برخی از کارکنان گوگل اظهار کرده اند که مواردی وجود دارد که 301 و 302 به صورت مشابه عمل می نمایند، اما ما بر اساس تجارب ما زمانی که یک لینک به صورت دائم تغییر مسیر داده می شد، ایمن ترین راه برای اطمینان از اینکه هم موتورهای جستجو و هم مرورگر ها از همه مزایای این نوع بهرهمند شوند، استفاده از 301 برای هدایت URL ها است.

اینترنت بر روی یک پروتکل تحت عنوان (HyperText Transfer Protocol (HTTP اجرا می شود که نحوه کار URL ها را مشخص می کند که دو نسخه اصلی 1.0 و 1.1 دارد.در نسخه اول، 302 به عنوان کد وضعیت "Moved Temporarily" معرفی شد که در نسخه 1.1 به معنای "Found" تغییر یافته است.

307 Moved Permanently (فقط HTTP 1.1) :
تغییر مسیر 307 جانشین 302 در HTTP 1.1 گردیده که در برخی موارد این کد مشابه 302 رفتار می کند اما بهترین کار در بیشتر موارد استفاده از کد 301 است.
تنها استثنا در این مورد زمانی است که محتوا واقعا به صورت موقت انتقال داده شده و قبل از آن سازگازی سرور سایت با نسخه 1.1 توسط موتورهای جستجو شناسایی شده باشد(به عنوان نمونه در حین تعمیر و نگهداری سایت).
از آنجایی که اساسا تعیین کردن این که آیا موتورهای جستجو یک صفحه را به عنوان سازگار با نسخه 1.1 شناسایی کرده اند یا خیر غیرممکن است، معمولا بهتر است از یک تغییر مسیر 302 برای محتوایی که به طور موقت نقل مکان شده استفاده شود.

Meta Refresh :
Meta Refresh یک نوع تغییر مسیر می باشد که به جای سطح سرور، در سطح صفحه اجرا می شود.این روش معمولا کندتر بوده و به عنوان یک تکنیک SEO توصیه نمی گردد.
این نوع تغییر مسیر ها قالبا با یک شمارشگر معکوس پنج ثانيه با متن «اگر در عرض پنج ثانیه منتقل نشدید، اينجا را کليک کنيد» همراه هستند.
Meta Refresh ها برخی از امتیازهای رتبه بندی را حفظ می نماید اما به دلیل سختی استفاده و منقل نشده کامل امتیازهای رتبه بندی، به عنوان یک تاکتیک SEO توصیه نمی شود.

 

بهترین روش SEO
در اینجا شیوه معمول برای هدایت یک URL به URL دیگری را مرور می کنیم. هنگام انجام این کار حفظ ارزش SEO اهمیت فوق العاده ای دارد.

اولین نمونه رایج این کار با یک سناریوی ساده انجام می شود: یک URL که نیاز به هدایت به آدرس دیگری برای همیشه دارد.

گزینه های متعددی برای انجام این کار وجود دارد، اما به طور کلی، تغییر مسیر 301 هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو ترجیح داده میشود. اعلام وضعیت 301 هم به مرورگر و هم به موتورهای جستجوگر نشان می دهد که صفحه به طور دائمی منتقل شده است.
این تفسیر برای موتورهای جستجو به این معنی است که نه تنها آدرس صفحه تغییر یافته، بلکه محتوا یا نسخه به روز شدای از آن را می توان در URL جدید پیدا کرد.
موتورهای جستجو همه امتیازهای رتبه بندی لینک را از صفحه اصلی به URL جدید انتقال می دهد، مانند تصویر زیر:

توجه داشته باشید که هنگام انتقال یک صفحه از یک URL به آدرس یک جدید، موتورهای جستجو مدت زمانی را برای پی بردن به وضعیت 301، شناسایی آن و انتقال اعتبار به صفحه جدید با توجه به رتبه بندی و سوابق گذشته نیاز دارند.
این فرایند در صورتی که ربات های موتور جستجو به ندرت از آن صفحه وب بازدید کند و یا URL جدید به درستی تعریف نشده باشد، می تواند طولانی تر باشد.

گزینه های دیگری برای تغییر مسیر، مانند 302 و meta refreshes، جایگزین های ضعیفتری هستند، زیرا به طور کلی رتبه بندی و مقادیر پرارزش برای موتورهای جستجو را مانند 301 انتقال نمی دهند. این گزینه ها تنها زمانی جایگزین خوبی هستند که وب مستر به طور هدفمند قصد ندارد رتبه بندی صفحه قدیمی را به صفحه جدید منتقل نمایید.

انتقال محتوا زمانی که دامنه سایت تغییر یابد و یا محتوا از یک دامنه به دامنه دیگر منتقل شود یپیچیده تر می شود.
با توجه به سوءاستفاده spammers ها و سوء ظن موتورهای جستجو، 301 بین دامنه گاهی نیازمند زمان بیشتری برای محاسبه و تحلیل است.


چک لیست برای یک روند مهاجرت دامنه SEO friendly

SEO Friendly Domain Migration Infographic

می توانید بر روی تصویر بالا کلیک کنید تا نسخه بزرگتر تصویر را ببینید یا آن را به طور مستقیم از اینجا دانلود کنید.

نوشته شده توسط: پرشان

منبع : https://moz.com

نظر خود را بنویسید

نظرات 1 نظر
avatar
سلام
تشکر بابت این توضیحات خوب