بهترین روش تبلیغات

بهترین روش تبلیغات

تبلیغات، بزرگترین دغدغه ایی است که همه مدیران را از گذشته تا به امروز، به خود متمرکز کرده است به گونه ایی که اهمیت و جایگاهن آن بر هیچکس پوشیده نیست. هر فردی در کسب و کار خود تمایل دارد بهترین و موثر ترین تبلیغات را به خود اختصاص دهد، اما سوالی که همیشه برای این افراد در همان قدم اول پیش می آید اینست که: آیا این تبلیغ ارزش این همه هزینه را دارد؟ آیا نتیجه ایی را در بر خواهد داشت ؟ و ... با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، نگرانی مدیران نسبت به تغییر تبلیغات نیز افزایش میابد، چرا که میداند باید خود و سیستم تبلیغاتی خود را منطبق با تغییرات نماید وگرنه از رقابت در بازار، جا خواهد ماند.

تا به حال به اطراف خود توجه کرده اید؟

تغییرات تبلیغات را دنبال کرده اید؟

سال ها پیش، مدیران برای انواع تبلیغ های تلویزیونی و تیزر حاضر به پرداخت هزینه های نجومی بودند تنها برای آنکه دیده شوند، حال چطور؟

همان اندازه تبلیغ در تلویزیون وجود دارد؟ یا به طور کلی، مخاطبی برای آن ها وجود دارد؟ بیلبورد های عظیم با قیمت های وحشتناک، تا چه میزان قابل توجه مخاطبان امروزی هستند؟

بروشور، کاتالوگ، برگه هایی که برای هرکدام هزاران درخت زنده به غارت کشیده شده است، آیا برای ما ارزشی دارند؟ همایش ها و نمایشگاه های مختلف با هزینه های سرسام آور، توانسته اند همه ی مخاطبان را به شما جذب کنند؟ تا به حال به افراد که نتوانسته اند به این نمایشگاه ها برسند اما جزئ مشتریان قطعی شما هستند فکر کرده اید؟

بله !!!! تمام راه های گذشته برای تبلیغات، اگرچه از بین نرفته اند ولی در دنیای پر از تکنولوژی رو به فراموشی هستند و کمتر کسی به روش های سنتی پر هزینه و بدون هدف برای تبلیغات خود اقدام میکند. امروز همه ما درگیر فضایی شده ایم که نمیتوانیم بدون آن لحظه ایی زندگی کنیم. فضای مجازی!!! بر اساس تحقیقات انجام شده هر فرد حداقل 5 ساعت از روز خود را در این فضا قرار دارد. این زمان میتواند برای بازدید، کار های مختلف اداری، پرداخت ها، تبلیغات و .. باشد . بنابراین هر مدیری در این فضا حضور داشته باشد برنده است!!! چرا که به طور مداوم مورد بازدید همگان قرار دارد و ان تنها هدف واقعی تبلیغات است. تبلیغات محیطی اگر چه هنوز به به جایگاه خود متکی هستند ولی در مرتبه ایی پایین تر از تبلیغات فضای مجازی قرار دارند. تبلیغات در فضای مجازی نیز همانند تبلیغات محیطی دارای انواع متنوعی هستند و هرکدام مخاطب، هزینه، اهداف مختلفی را دنبال میکنند. باید بدانیم کجا هستیم و چه میخواهیم !!! تا بهترین تبلیغ را ارائه دهیم. این نوع تبلیغات همانطور که به جا و به موقع میتواند ما را به اوج برساند، غفلت از آن نیز میتواند بدترین اتفاق ها را برای ما رقم بزند.

بهترین روش های تبلیغ مجازی

    1. . سئو و تبلیغات کلیکی : این کار مهمترین و در اولویت در زمینه تبلیغات شماست !... تا به حال به این فکر کرده اید که ممکن است کسی به محصولات و خدمات شما احتیاج داشته باشد ولی نام برند شما را نداند باید چطور به شما دسترسی پیدا کند؟ ؟؟؟؟ تا به حال به موردی برخورد کردید که اسم خود و یا محصولات خود را در موتور جستجوی گوگل سرچ کنید ولی نتیجه ایی مطلوب بدست نیاورید؟؟؟ اگر جواب شما مثبت است، باید بگوییم یکی از مهمترین کلید های تبلیغات را روشن نکرده اید و باید در این فضا به سرعت وارد شوید. سئو و تبلیغات کیلیکی مثل گوگل ادز، تبلیغاتی هستند که توسط برنامه نویسان و افراد فنی صورت گرفته و باعث میشود هرکس در هرجایی از دنیا نام محصول و خدمات شما را جستجو کرد به راحتی به شما دسترسی پیدا کند، حتی اگر شما را نمیشناسد....!!!! این کار فواید متعددی برای شما خواهد داشت که مهمترین آن ارزشمند شدن وب سایت شماست.....
    2. تبلیغ در سایت های معروف: همانطور که قبلا اشاره کردیم ، وجود سایت از ارکان مهم یک بیزینس امروزی است و اگر نباشد قطعا نیمی از راه را طی نکرده است. حال اینکه چطور آن سایت را به دیگران معرفی کنیم که از محصولات و خدمات ما دیدن کنند؟؟ سایت های پر بازدید را پیدا کنید و اگر امکان تبلیغ در آن وجود دارد در آن تبلیغ نمایید . درست مانند زمانی که کانال تلویزیونی را انتخاب میکردید که پر بازدید بود و میخواستید در آن تبلیغ کنید. این تبلیغ ها میتوانند متنی باشند و یا به صورت یک بنر های متحرک و با کیفیت در سایت جلوه کنند. همانطور که برای تبلیغ در تلویزیون، انیمیشن و یا فیلمی را برای تبلیغ انتخاب میکردید.. به همان ظرافت!!

    3. . شبکه های اجتماعی، غول تبلیغات امروز: این صفحات حکم تبلیغات در مجله و روزنامه را برای ما دارند با این تفاوت که همیشه و هر زمانی مخاطب های خود را میتوانید جذب کنید و هیچ محدودیتی ندارید. بیشترین میزان بازدید را میتوانید از این طریق پیدا کنید چرا که در این فضا تمام سنین و قشر ها مخاطب قرار میدهید.
    4. آگهی رایگان: یک سری سایت ها با عنوان درج آگهی رایگان وجود دارند، که نقش نیازمندی های همشهری را بازی میکنند. با این تفاوت که هزینه ایی را برای شما به همراه نخواهند داشت و به شما کمک میکنند که تبلیغ خود را بدون هزینه در آن سایت انجام داده و بتوانید با مخاطبان خود ارتباط بگیرید. در این تبلیغات امکان قرار دادن لینک ایت شما وجود دارد که بی نهایت افراد را به سمت شما دعوت میکند.
    5. ایمیل مارکتینگ به جای بروشور: به جای ساختن بوشور و کاتالوگ های اضافی که هزینه های سنگینی را برای شما بوجود می آورند و غیر هدفمند هستند، ایمیل ارسال کنید. خیلی راحت و با کمترین هزینه ه هزاران نفر در حداقل زمان کار خودتون رو معرفی نمایید. فکس مارکتینگ نیز یکی دیگر از روش های تبلیغات هدفمند میباشد ولیکن ایمیل را در اولویت قرار دهید.
    6. تبلیغات موبایلی: به جای پیامک هایی که شاید هیچوقت خوانده نشوند، اپلیکیشن های ویژه برای موبایل بسازید تا همیشه در ذهن مشتریان خود بمانید ، چراکه با این کار او هرباری که به موبایل خود نگاه میکند خاطره اییی خوش را در ذهن خود میسازد.
    7. ***** فروشگاه آنلاین بسازید: در سایت خود فروشگاه آنلاینی بسازید که همه مشتریان شما بتوانند از دور، نیاز خود را برطرف کنند . فروشگاهی بسازید که همانند خود شما برای مشتری باشد و او احت بدون دغدغه ایی بتواند از شما خرید کند. فروشگاه آنلاین بهترین روش تبلیغ است چرا که خود به تنهایی میتواند تخفیف ها، اخبار، بلاگ شما، صفحات اجتماعی شما و ... به تصویر بکشد.
    8. تیزر تبلیغاتی: اگر علاقه به تیزر و تبیلغ های ویدئویی دارید مییتواند با کمترین هزینه آن را بسازید و در سایت های مختلفی که قابلیت پخش آن را دارند قرار دهید، حتی برخی شبکه های اجتماعی شما نیز این امکان را دارند. و .....

تبلیغات در این فضا، بسیار گسترده میباشد ولی برهی از آن ها دارای اهمیت ویژه ایی بوده و برای شروع لازم و ضروری میباشند. نمونه های فوق جزئ مهم ترین تبلیغات میباشند. باید بدانیم در رقابت کسب و کارها ، همه چیز امکان پذیر است، پس همین حالا اقدام کنید قبل از آنکه دیر شود.......

نظر خود را بنویسید