امکانات (قابلیت ها)

سیستم فروش گستر دارای قابلیت ها و امکانات بسیاری است که ممکن است مشتریان گرامی در خصوص کاربرد و تنظیمات آنها سئوالاتی داشته باشند، در این بخش به کلیه سئوالات مهم و پرتکرار مشتریان در خصوص تنظیمات و کارایی امکانات گوناگون فروش گستر پاسخ داده شده است.

  • برای مشخص کردن تمامی روش های ارسال به تهران و شهرستانها باید به بخش روش‌های محاصبه نرخ ارسال در پنل مدیریت رجوع کنید.

    روش ارسال خود را تعریف کنید به عنوان مثال باربری و سپس از قسمت برنامه ریزی روشهای ارسال مناطق تهران را با شروط دلخواه برای ارسال از طریق باربری،برنامه ریزی کنید.

    پیکربندی -> ارسال -> روشهای محاسبه نرخ ارسال

  • بله این امکان برای فروشگاه هایی که فروش جزئی و عمده (B2B) دارند بسیار مرسوم است  و شما از دو روش میتوانید قیمت برای مشتریان و یا همکاران خود تایین کنید.

    1. در صفحه ویرایش کالا -> بخش قیمت -> فیلد قیمت لایه ای تعریف کنید.(با فعال سازی این فیلد، جدولی با قیمت های مختلف در صفحه کالا به مشتریان نمایش میدهد و همه مشتریان میتوانند با بالا بردن تعداد کالا تخفیف بیشتری دریافت کنند.)
    2. پس از تعریف نقش (مثال:همکار یا مشتری عمده) در پنل میتوانید تخفیفی بر اساس نقش مشتری در سیستم تعریف کنید و پس از تخصیص آن نقش به مشتری مورد نظر او قیمت های فروشگاه را با تخفیف خود مشاهده و خریداری میکند.
  • به طورکلی چندین روش برای پیش‌فروش کالا و یا فروش در مواقعی که تامین و ارسال کالا به مشتری زمانبر است یا ساخت آن سفارشی است وجود دارد که در زیر به آنها اشاره میشود:

    1. در صفحه ویرایش کالا -> بخش قیمت -> فیلدی با عنوان پیش فروش وجود دارد که پس از فعال نمودن آن متن "اضافه به سبدخرید" راه به "پیش فروش" صرفا جهت اطلاع به کاربر نمایش میدهد.
    2. در صفحه ویرایش کالا -> در بخش موجودی -> فیلد "سفارش کالای ناموجود" وجود دارد که به مشتری اجازه ثبت سفارش در صورت ناموجود بودن کالا را میدهد.
    3. در برخی فروشگاه‌ها اطلاع به مشتری برای زمان دریافت سفارش خود به نحوه دیگری قابل انجام است که این امکان با تعریف بازه های زمانی مشخص از طریق "منو -> پیکربندی -> ارسال -> تاریخ ها و محدودیت ها" و سپس اختصاص آن در "ویرایش کالا -> بخش ارسال -> فیلد زمان تحویل" فعال میشود.
    4. در بیشتر فروشگاه‌های آنلاین B2B امکان تعریف روش پرداخت در محل فروشگاه، روش پرداخت اعتباری یا روش پرداخت چکی وجود دارد که اجازه ثبت سفارش به مشتری را طی فرآیند تعریف شده مدیر فروشگاه فراهم میکند.
  • امکان تعریف تولیدکنندگان یا برند سازنده و اختصاص آنها به کالاها در سیستم پایه فروش گستر وجود دارد. کافیست از طریق "منو -> کاتالوگ -> تولیدکنندگان" آنها را ایجاد یا معرفی کنید و سپس در "صفحه ویرایش کالا -> بخش نگاشت‌ها -> فیلد تولیدکننده" به کالای مورد نظر احتصاص دهید که سیستم هر تولیدکننده را در صفحه‌ای مجزا با کالاهای اختصاص یافته آن در فروشگاه نمایش میدهد.

  • امکان تعریف و مدیریت روش های مختلف ارسال پس از نصب ماژولهای مربوطه از طریق "منو -> پیکربندی -> ارسال -> روش های محاسبه  نرخ ارسال" وجود دارد.

    همچنین برای توسعه این بخش، ماژول فیلتر ارسال برای فروشگاه های بزرگ توصیه میشود.

  • ارسال پیام به مشتریان و یا کاربران فروشگاه با 3 روش از طریق "دکمه بالا صفحه  ویرایش کاربران  -> ارسال پیام" امکانپذیر است که جزئیات در زیر شرح داده میشود:

    1. ارسال ایمیل: که لازم است قبل از آن از طریق "منو -> پیکربندی -> پیام -> حساب ایمیل" حساب پیش فرض فروشگاه تعریف شده باشد. (برای فروشگاه هایی که از هاست فروش‌گستر استفاده میکنند تنظیمات و فعال سازی میل‌سرور به صورت رایگان ارائه میشود.)
    2. ارسال SMS یا پیامک: لازم از است فروشگاه آنلاین شما به سرویس‌های ارائه دهنده پیامک متصل شود و تنظیمات جهت راه‌اندازی پیامک در سیستم انجام شود.
    3. ارسال پیام خصوصی: فعال سازی این امکان از طریق "صفحه تنظیمات انجمن" صورت میگرد که بیشتر برای فروشگاههایی مناسب است که از انجمن یا فروم استفاده میکنند.
  • بله، شما می توانید کاربران مختلفی را با نقش های متفاوت در سیستم تعریف کنید و به هرکدام از آنها دسترسی‎‌هایی اختصاص دهید.

    کافیست از طریق "منو -> پیکربندی -> کنترل دسترسی" نقش های مورد نظر خود را تعریف و دسترسی به هر صفحه را برای آنها مشخص کنید، سپس به صفحه ویرایش کاربر مورد نظر رفته و در "فیلد نقش" نقش های لازم را به او اختصاص دهید.

  • بله، در تنظیمات پیکربندی می توانید دسترسی را فعال کنید همچنین سیستم فروش گستر قابلیت فعال کردن هر نوع دسترسی به هر کدام از نقش های تعریف شده کاربران را دارد .

    برای چگونگی فعال سازی می توانید به صفحه تنظیمات بخش دسترسی مراجعه فرمایید.