صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی با فروش گستر

صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی با فروش گستر

فروش گستر یک سیستم هوشمند و یکپارچه برای فروش و ارائه خدمات آنلاین میباشد که در آن سعی شده با دیدی کلی تمام چالش ها و نیاز های کسب و کار ها و ایده های مختلف برطرف شود و به عبارتی آماده بهره برداری باشد و منجر به کمترین زمان تلف شده برای راه اندازی و رفع چالش های مشترک برای شرکت ها و افراد گردد.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی با فروش گستر

پس از ارتباط با مشتری و تهیه لیست مشخصات نیازهای درخواستی مشترک تیم طراحی فروش گستر اقدام به انجام فرآیند طراحی سایت می کند و در صورتی که مشتری یک پنل سفارشی و شخصی سازی بخواهد مدت زمان بیشتری زمان میبرد تا طراحی متفاوت و منحصر به فرد مشتری طراحی شود بعد از آن روی sub domain یک پنل اختصاصی در اختیار مشتری قرار می گیرد که پس از محتوا گذاری در سایت مرحله طراحی دیزاین تم فروشگاه انجام می شود مراحل زیر از مواردی است که فروش گستر برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی ایده آل شما طی می کند علیرغم متغیرهای زیاد در طراحی وبسایت یا فروشگاه آنلاین ویژگی های خاصی نیز وجود دارد که سبب شده برای تمامی کسب و کار ها با توجه به نیاز آنها مورد استفاده قرار گیرد انتخاب از بین تم های موجود و هماهنگ با کسب و کار شما یکی از ویژگی های تیم تخصصی فروش گستر می باشد.

پیش نیاز های فروشگاه

ساخت اپلیکیشن ها

یکی دیگر از امکانات فروش گستر ساخت اپلیکیشن برای سایت شما می باشد بنابراین وجود یک اپلیکیشن فروشگاهی برای هر فروشگاه میتواند به منزله یک فرصت برای جذب مشتریان و در نهایت فروش بیشتر باشد که شما باید بعد از بارگذاری محصولات در سایت مراحل زیر را به مرحله انجام رسانده باشید .

  • نصب فروشگاه بر روی دامنه اصلی
  • تصویر Splash
  • تصویر icon
  • رنگ های تم فروشگاه
  • نصب ssl

انتشار در گوگل پلی

گوگل پلی یکی از سرویس های گوگل است که از طریق آن کاربران به برنامه های مختلفی که برای سیستم عامل اندروید نوشته شده اند دست پیدا کنند بعد از ساخت اپلیکیشن فروشگاه شما فروش گستر این سرویس را در گوگل پلی انتشار می دهد. 

  • اسکرین شات های اپ 

 ربات تلگرام

در این مرحله با استفاده از ربات تلگرام فروش گستر، مراحل خرید اینترنتی شما به سادگی قابل انجام می‎ باشد راههای زیر از موارد تکمیلی ساخت ربات تلگرام فروشگاه شما میباشد.

  • ثبت نام در Botfather
  • جاگذاری توکن در ماژول ربات
  • نصب فروشگاه بر روی دامین اصلی
  • نصب ssl

فعال سازی روی دامنه اصلی

پس از تهیه دامین و هاست، می بایست ترتیبی اتخاذ گردد تا زمانی که یک کاربر نام دامنه ایی را در مرورگر اینترنت خود وارد می نماید به سرور میزبان سایت شما هدایت شده و محتویات آن را مشاهده کند فروش گستر برای اين انتخاب شما را تنها نگذاشته و با ارائه‎ی مشاوره و جستجو برای یافتن یک دامین مناسب شما را در داشتن نامی زیبا و متناسب با موضوع وب‎سایتتان کمک خواهد نمود. 

  • ست کردن NSهای دامین ها بر روی DNSهای شرکت
  • نصب فروشگاه روی دامنه اصلی
  • نصب ssl

دریافت اینماد

یکی از راهکارهای اصلی جلب اعتماد مشتریان به فروشگاه‌ اینترنتی شما اخذ لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی بنام اختصاری Enamad می‎باشد. با گرفتن "ای نماد" فعالیت فروشگاه اینترنتی شما قانونی می‌گردد و کاربران می‎توانند با اطمینان از سایت‎تان خرید ‌خود را انجام دهند بعد از گرفتن ای نماد انجام مراحل زیر از الزامات وب سایت شما میباشد.

  • نصب فروشگاه بر روی دامنه اصلی
  • بارگذاری حداقل تعداد کالاها یا خدمات
  • قیمت گذاری کالاها
  • محتواگذاری در صفحات درباره ما، تماس با ما، قوانین فروشگاه
  • تعریف روش های پرداخت و ارسال (درگاه بانکی)
  • تعریف کاربر ویژه برای تیم پشتیبانی اینماد
  • مراحل ثبت نام کاربر

          گوگل کنسول و آنالاتیکس

          سایت گوگل سرچ کنسول با ارائه ابزارهای کارآمد و آمارهایی دقیق بهترین گزینه برای تحلیل سایت و رفع مشکلات احتمالی است در google analytics به بررسی اتفاقاتی که بعد از ورود یک کاربر به سایت افتاده است پرداخته می شود در ادامه با انجام مراحل زیر سایت خود را بهبود ببخشید.

          بعد از انجام تمامی مراحل بالا که با همکاری تیم تخصصی فروش گستر انجام می شود در این مرحله شما باید شروع به انجام تنظیمات اولیه فروشگاه خود نمایید برای رسیدن به سایت ایده ال شما باید موارد زیر را طی کنید.

          تنظیمات اولیه فروشگاه

          1. نام و دامنه فروشگاه را تنظیم نمایید.
          2. بارگذاری لوگو برای فروشگاه و فاکتورها
          3. تعریف شبکه های اجتماعی فروشگاه
          4. ایمیل پیش فرض فروشگاه را فعال نمایید.
          5. اس ام اس فروشگاه را تنظیم نمایید.
          6. پیام های ایمیلی و اس ام اسی چت آنلاین را تنظیم و فعال نمایید.
          7. نحوه ثبت نام و ورود کاربران را تنظیم نمایید.
          8. فیلدهای ثبت نام را مشخص کنید.
          9. فیلدهای آدرس مشتری را در فروشگاه مشخص نمایید.
          10. کاربران سیستم را مشخص و تعریف نمایید.
          11. تنظیمات نحوه سفارش گیری را مشخص نمایید.
          12. واحد های پولی فروشگاه را مشخص نمایید.
          13. روش های ارسال را مشخص نمایید.
          14. روش های پرداخت را مشخص نمایید.

          محتوا گذاری

          1. صفحات تماس با ما، درباره ما، قوانین فروشگاه و شرایط برگشت کالا را پر و فعال کنید.
          2. ویژگی های پیش فرض فروشگاه را تعریف کنید.
          3. مشخصه فنی تعریف کنید.
          4. تعریف تولیدکنندگان (برندها)
          5. دسته بندی های فروشگاه را تعریف کنید.
          6. کالاها یا خدمات فروشگاه را تعریف کنید.
          7. متون فروشگاه را نسبت به مدل کسب و کار اختصاصی نمایید.
            1. مثال: کالاهای ویژه -> محصولات پیشنهادی
          8. تعریف تگ های کالاها

          تبلیغات و مشتری مداری

          1. تعریف حداقل 3 تصویر برای کالاها
          2. تنظیم امتیازدهی به مشتریان
          3. تعریف تخفیفات مختلف
          4. سئو
          5. تنظیم سئو پیش فرض در بخش تنظیمات کلی
          6. ساختن آدرس های بهینه (url friendly) برای کالاها یا خدمات
          7. بهینه سازی عنوان و توضیحات متاتگ ها
          8. ریدایرکت لینک های قدیمی به لینک های جدید (در صورت داشتن فروشگاه قدیمی)
          9. سوشال مدیا (رسانه های اجتماعی در بالابردن سطح برندینگ تاثیر زیادی دارد از این جهت باید پست های مرتبط با کالا و فروشگاه به صورت بی وقفه برای جذب مشتری جدید، ارائه خدمات به مشتریان همیشگی و همچنین تعامل با مخاطبین بیشتر ، برند سازی و سود آفرینی بیشتر )
          10. تبلیغات کلیکی یا گوگل ادوردز(تبلیغات Google تبلیغاتی است که در جستجوی Google در صدر قرار دارد. تبلیغات شما به کاربرانی نشان داده می شود که به طور فعال در جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر خود هستند سعی کنید همیشه از بهترین کلمات کلیدی برای محتویات سایت خود استفاده کنید)
          11. مشاوره دیجیتال مارکتینگ(برای برنامه ریزی در روند رشد فروشگاه شما تیم تخصصی فروش گستر همواره پشتیبان شما خواهد بود این پشتیبانی مستلزم این است که محتوا گذاری سایت شما انجام شده و از زمان راه اندازی فروشگاه شما 3 ماه گذشته باشد پیشنهاد ما ماژول مشاوره سئو است که برای شروع به شما کمک میکند ودر این راه همواره پشتیبان شما خواهند بود. )
          12. استفاده از ماژول مشاوره سئو در صورتی که برنامه ای برای تولید محتوا ندارید.

             در پایان در هر زمینه ای که مشغول به فعالیت هستید و تصمیم دارید به بازار دیجیتال وارد شوید ما بخشی از راه را پیموده ایم و فقط ادامه راه با شماست.

            نظر خود را بنویسید