صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی با فروش گستر

صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی با فروش گستر

راه اندازی فروشگاه اینترنتی با فروش گستر

راه اندازی فروشگاه آنلاین

پس از ارتباط با مشتری و تهیه لیست مشخصات نیازهای درخواستی مشترک تیم طراحی فروش گستر اقدام به انجام فرآیند طراحی سایت می کند. و در صورتی که مشتری یک پنل سفارشی و شخصی سازی بخواهد، مدت زمان بیشتری زمان میبرد تا طراحی متفاوت و منحصر به فرد مشتری طراحی شود. بعد از آن روی sub domain یک پنل اختصاصی در اختیار مشتری قرار می گیرد، که پس از محتوا گذاری در سایت مرحله طراحی دیزاین تم فروشگاه انجام می شود. مراحل زیر از مواردی است که فروش گستر برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی ایده آل شما طی می کند. علیرغم متغیرهای زیاد در طراحی وبسایت یا فروشگاه آنلاین ویژگی های خاصی نیز وجود دارد، که سبب شده برای تمامی کسب و کار ها با توجه به نیاز آنها مورد استفاده قرار گیرد. انتخاب از بین تم های موجود و هماهنگ با کسب و کار شما یکی از ویژگی های تیم تخصصی فروش گستر می باشد.

تنظیمات اولیه فروشگاه

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

  1. نام و برند اصلی فروشگاه را تنظیم کنید.  
  2. دامنه فروشگاه را تنظیم نمایید.
  3. بارگذاری لوگو برای فروشگاه و فاکتورها
  4. تعریف شبکه های اجتماعی فروشگاه
  5. ایمیل پیش فرض فروشگاه را فعال نمایید.
  6. اس ام اس فروشگاه را تنظیم نمایید.
  7. پیام های ایمیلی و اس ام اسی چت آنلاین را تنظیم و فعال نمایید.
  8. نحوه ثبت نام و ورود کاربران را تنظیم نمایید.
  9. فیلدهای ثبت نام را مشخص کنید.
  10. فیلدهای آدرس مشتری را در فروشگاه مشخص نمایید.
  11. کاربران سیستم را مشخص و تعریف نمایید.
  12. تنظیمات نحوه سفارش گیری را مشخص نمایید.
  13. واحد های پولی فروشگاه را مشخص نمایید.
  14. روش های ارسال را مشخص نمایید.
  15. روش های پرداخت را مشخص نمایید.
  16. ثبت نام صاحب فروشگاه در سایت فروشگستر
  17. تعریف ادمین های فروشگاه در سایت فروش گستر

محتوا گذاری

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

  1. صفحات تماس با ما، درباره ما، قوانین فروشگاه و شرایط برگشت کالا را پر و فعال کنید.
  2. ویژگی های پیش فرض فروشگاه را تعریف کنید.
  3. مشخصه فنی تعریف کنید.
  4. تعریف تولیدکنندگان (برندها)
  5. دسته بندی های فروشگاه را تعریف کنید.
  6. کالاها یا خدمات فروشگاه را تعریف کنید.
  7. متون فروشگاه را نسبت به مدل کسب و کار اختصاصی نمایید.
  8. مثال: کالاهای ویژه -> محصولات پیشنهادی
  9. تعریف تگ های کالاها

تبلیغات و مشتری مداری

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

  1. تعریف حداقل 3 تصویر برای کالاها
  2. تنظیم امتیازدهی به مشتریان
  3. تعریف تخفیفات مختلف
  4. سئو
  5. تنظیم سئو پیش فرض در بخش تنظیمات کلی
  6. ساختن آدرس های بهینه (url friendly) برای کالاها یا خدمات
  7. بهینه سازی عنوان و توضیحات متاتگ ها
  8. ریدایرکت لینک های قدیمی به لینک های جدید (در صورت داشتن فروشگاه قدیمی)
  9. سوشال مدیا (رسانه های اجتماعی در بالابردن سطح برندینگ تاثیر زیادی دارد از این جهت باید پست های مرتبط با کالا و فروشگاه به صورت بی وقفه برای جذب مشتری جدید، ارائه خدمات به مشتریان همیشگی و همچنین تعامل با مخاطبین بیشتر ، برند سازی و سود آفرینی بیشتر )
  10. تبلیغات کلیکی یا گوگل ادوردز
    1. (تبلیغات Google تبلیغاتی است که در جستجوی Google در صدر قرار دارد. تبلیغات شما به کاربرانی نشان داده می شود که به طور فعال در جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر خود هستند سعی کنید همیشه از بهترین کلمات کلیدی برای محتویات سایت خود استفاده کنید)
  11. مشاوره دیجیتال مارکتینگ(برای برنامه ریزی در روند رشد فروشگاه شما تیم تخصصی فروش گستر همواره پشتیبان شما خواهد بود این پشتیبانی مستلزم این است که محتوا گذاری سایت شما انجام شده و از زمان راه اندازی فروشگاه شما 3 ماه گذشته باشد پیشنهاد ما ماژول مشاوره سئو است که برای شروع به شما کمک میکند ودر این راه همواره پشتیبان شما خواهند بود. )

استفاده از ماژول مشاوره سئو در صورتی که برنامه ای برای تولید محتوا ندارید.

امکانات پیشرفته فروشگاه

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

فعال سازی روی دامنه اصلی

پس از تهیه دامین و هاست، می بایست ترتیبی اتخاذ گردد تا زمانی که یک کاربر نام دامنه ایی را در مرورگر اینترنت خود وارد می نماید به سرور میزبان سایت شما هدایت شده و محتویات آن را مشاهده کند فروش گستر برای اين انتخاب شما را تنها نگذاشته و با ارائه‎ی مشاوره و جستجو برای یافتن یک دامین مناسب شما را در داشتن نامی زیبا و متناسب با موضوع وب‎سایتتان کمک خواهد نمود. 

  • ست کردن NSهای دامین ها بر روی DNSهای شرکت
  • نصب فروشگاه روی دامنه اصلی ( حتما باید برند فروشگاه و دامین اصلی فروشگاه از قبل مشخص شده باشد )
  • نصب ssl

دریافت اینماد

یکی از راهکارهای اصلی جلب اعتماد مشتریان به فروشگاه‌ اینترنتی شما اخذ لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی بنام اختصاری Enamad می‎باشد. با گرفتن "ای نماد" فعالیت فروشگاه اینترنتی شما قانونی می‌گردد و کاربران می‎توانند با اطمینان از سایت‎تان خرید ‌خود را انجام دهند بعد از گرفتن ای نماد انجام مراحل زیر از الزامات وب سایت شما میباشد.

  • نصب فروشگاه بر روی دامنه اصلی
  • بارگذاری حداقل تعداد کالاها یا خدمات
  • قیمت گذاری کالاها
  • محتواگذاری در صفحات درباره ما، تماس با ما، قوانین فروشگاه
  • تعریف روش های پرداخت و ارسال (درگاه بانکی)
  • تعریف کاربر ویژه برای تیم پشتیبانی اینماد
  • مراحل ثبت نام کاربر

نصب روی ساب دامین(Subdomain)

Subdomain یک سایت زیرمجموعه سایت اصلی است قراردان کلمات کلیدی خاص در آدرس URL سایت اما با استفاده از ساب دامنه ها می توانید این کار را به سادگی انجام دهید و کلمات کلیدی پررقابت خود را در ساب دامین قراردهید و شانس پیروزی در رقابت و رتبه بندی موتورهای جستجو را افزایش دهید. ساب دامین قسمتی از سایت اصلی شماست که توسط موتورهای جستجو به عنوان یک جزء جداگانه شناخته می شود. عمومأ از ساب دامین ها برای بهبود سئوی سایت استفاده می شود.

گوگل کنسول و آنالاتیکس

سایت گوگل سرچ کنسول با ارائه ابزارهای کارآمد و آمارهایی دقیق بهترین گزینه برای تحلیل سایت و رفع مشکلات احتمالی است در google analytics به بررسی اتفاقاتی که بعد از ورود یک کاربر به سایت افتاده است پرداخته می شود در ادامه با انجام مراحل زیر سایت خود را بهبود ببخشید.

ساخت اپلیکیشن ها

یکی دیگر از امکانات فروش گستر ساخت اپلیکیشن برای سایت شما می باشد بنابراین وجود یک اپلیکیشن فروشگاهی برای هر فروشگاه میتواند به منزله یک فرصت برای جذب مشتریان و در نهایت فروش بیشتر باشد که شما باید بعد از بارگذاری محصولات در سایت مراحل زیر را به مرحله انجام رسانده باشید .

  • نصب فروشگاه بر روی دامنه اصلی
  • تصویر Splash
  • تصویر icon
  • رنگ های تم فروشگاه
  • نصب ssl

 ربات تلگرام

در این مرحله با استفاده از ربات تلگرام فروش گستر، مراحل خرید اینترنتی شما به سادگی قابل انجام می‎ باشد راههای زیر از موارد تکمیلی ساخت ربات تلگرام فروشگاه شما میباشد.

  • ثبت نام در Botfather
  • جاگذاری توکن در ماژول ربات
  • نصب فروشگاه بر روی دامین اصلی
  • نصب ssl

انتشار در گوگل پلی

گوگل پلی یکی از سرویس های گوگل است که از طریق آن کاربران به برنامه های مختلفی که برای سیستم عامل اندروید نوشته شده اند دست پیدا کنند بعد از ساخت اپلیکیشن فروشگاه شما فروش گستر این سرویس را در گوگل پلی انتشار می دهد. 

  • اسکرین شات های اپ 

 گوگل کنسول و آنالاتیکس

سایت گوگل سرچ کنسول با ارائه ابزارهای کارآمد و آمارهایی دقیق بهترین گزینه برای تحلیل سایت و رفع مشکلات احتمالی است در google analytics به بررسی اتفاقاتی که بعد از ورود یک کاربر به سایت افتاده است پرداخته می شود در ادامه با انجام مراحل زیر سایت خود را بهبود ببخشید.

نتیجه گیری

بعد از انجام تمامی مراحل بالا که با همکاری تیم تخصصی فروش گستر انجام می شود در این مرحله شما باید شروع به انجام تنظیمات اولیه فروشگاه خود نمایید.

     در پایان در هر زمینه ای که مشغول به فعالیت هستید و تصمیم دارید به بازار دیجیتال وارد شوید ما بخشی از راه را پیموده ایم و فقط ادامه راه با شماست.

    پربازدیدترین مطالب

    نظر خود را بنویسید