سئو تضمینی، یک دروغ شیرین

سئو تضمینی، یک دروغ شیرین

سئو چیست؟

SEO برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است و به معنی بهینه سازی موتورهای جستجوگر مانند گوگل بدون دستکاری این موتورها و با اتخاذ روش‎های اخلاقی می‏‎باشد. هدف از SEO کسب رتبه‌ی قابل قبول سایت در سرچ‎های این موتورهای جستجو می‎باشد؛ به طوریکه به صدر جدول نزدیک شوند.

سئو فرآيندی پیچده‎ و زمانبر است که به راحتي قابل پياده‌سازي نمی‎باشد و دانش و صبر زيادی را می‎طلبد. الگوريتم‎های رتبه‌بندي گوگل بيش از 200 معيار جهت رتبه‌بندي يک سايت دارند و دائما در حال تغییر آنها هستند؛ بنابراين متخصصین سئو می‎بایست اطلاعات خود را در اين زمينه بروز نگه دارند.

سئوی تضمینی

بدلیل نیاز کسب و کارها برای بهتر دیده شدن می‎بایست هر تجارتی که دارای سایت اینترنتی می‎باشد، بر روی سئوی سایت خود سرمایه گذاری کند و در این راستا از متخصصین سئو کمک بگیرد، تا به بازدید بیشتری دست یابد. در این راستا اخیرا شرکت‎های زیادی تاسیس شده‎اند که پروژه‎ی سئوی سایت‎های مختلف را انجام می‎دهند؛ به صورتیکه آنها را به رتبه‎ی بهتری در نتیجه‎ی جستجوهای گوگل برسانند. حال در این میان سایت‎هایی وجود دارند که با وعده‎ی انجام سئوی تضمینی و کسب رتبه‎ی اول در نتایج جستجوهای گوگل، با مشتریان خود اقدام به عقد قرارداد می‎کنند. در ادامه به بررسی درستی یا نادرستی مفهوم تضمین در سئو می‎پردازیم.

آیا ضمانت در سئو منطقی است؟

سئو سایت به دو صورت انجام می‎پذیرد که برای کسب رتبه‎ی مناسب در جستجوهای گوگل می‎بایست بر روی هر دو نوع سئو سرمایه گذاری کرد. این دو نوع سئو عبارت‎اند از سئو لحاظ شده در بخش فنی و کد نویسی سایت و دیگری فعالیت‎های مربوط به سئوی سایت شامل انتخاب کلمات کلیدی مناسب در متون، ایجاد بک لینک در مقالات و شبکه‎های اجتماعی و ...

همانطور که می‎دانید بخش اول توسط طراحان و کدنویسان سایت انجام می‎پذیرد که شرکت‎های انجام دهنده‎ی پروژه‎ی سئو، هیچ تضمینی روی آن نمی‎توانند داشته باشند و آنها فقط می‎توانند بر روی بخش دوم ادعا کنند که شامل تمام سئو سایت نمی‎شود، بنابراین ضمانت کسب رتبه‎ای مشخص توسط سئوی سایت از سمت شرکت‎های طراحی گفته‎ایی کذب می‎باشد.

دلایل اثبات دروغ بودن سئوی تضمینی

 

سئوی تضمینی

با فرض اینکه شرکت طراحی سایت، پروژه‎ی سئوی سایت را نیز به صورت تضمینی به عهده بگیرد، باز هم به دلایل مختلف نمی‎تواند رتبه‎ی سایت را به صورت مشخص به جایگاه مورد نظر برساند. چرا که حقیقتی که در رابطه با سئوی سایت وجود دارد این است که موتورهای جستجوگر مانند گوگل به گونه‌ای طراحی شده اند که به هیچ متخصص سئویی، اجازه ارائه‎ی تضمین رتبه‎ی دقیق و مشخص را در نتیجه‎ی جستجوهای خود نمی‎دهند. در ادامه به تشریح کامل دلایل این ادعا می‎پردازیم.

رتبه‌بندی سایت‌ها فقط بوسیله‎ی موتورهای جستجو

موتورهای جستجو بوسیله‎ی الگوریتم‎های خود تنها تصمیم گیرندگان رتبه‎بندی سایت‎ها در جستجوی عبارت‎های مختلف هستند. بنابراین هیچ شرکتی نمی‎تواند تضمین رتبه‎ایی مشخص را با استفاده از تکنیک‎های تخصصی سئو کند. یک متخصص سئو بر اساس دانش خود و انجام مجموعه فعالیت‌های مختلف فقط می‌تواند شانس سایت را برای بهبود رتبه‎ی آن افزایش دهد.

البته این فعالیت‌ها اگر بدرستی انجام پذیرد می‎تواند نتایج قابل قبولی داشته باشد و سایت را حدودا به رتبه‎ی مورد نظر برساند؛ اما به صورت تضمینی نمی‎تواند این تغییر رتبه و کسب جایگاهی مشخص را تضمین نماید.

ثابت نبودن نتایج موتورهای جستجوگر

نحوه‎ی عملکرد موتورهای جستجو با هدف بهتر شدن تجربه‎ی جستجو و نمایش دادن نتایج مرتبط‌ به کاربر طراحی شده است. بنابراین نتیجه‎ی جستجوهای گوگل به موارد مختلفی می‎تواند مربوط باشد؛ مواردی از قبیل سابقه‎ی جستجوهای کاربر، محل جستجوی او، وسیله‎ی مورد استفاده برای جستجو شامل دسکتاپ، تبلت، موبایل و ... . بنابراین اگر کاربری عبارتی را با یک دستگاه مشخص در یک شهری خاص جستجو کند، نتیجه‎ی بدست آمده از جستجوی همان عبارت در شهر و با دستگاهی دیگر متفاوت است. پس تضمین دقیق رتبه عملا غیرممکن می‎باشد؛ که این ویژگی موتورهای جستجو به هیچ عنوان نقص محسوب نمی‎شود.

تلاش رقیبان متفاوت

مطمئنا در هر صنف تعداد زیادی از افراد و شرکت‎ها دارای وب‎سایت هستند و برای سبقت از این رقبا در جستجوهای گوگل ابتدا باید بدانیم که هر کدام از آنها از چه کلمات کلیدی برای نمایش وب‎سایت خود استفاده می‎کنند و میزان دشواری هر کلمه به چه میزان است. هر متخصص سئو از چندین ابزار برای تشخیص سختی کلمه‎های کلیدی استفاده می‎کند. دانستن این موضوع که در هر کلمه‎ی کلیدی مناسب فروشگاه، در وب‌سایت رقبا چقدر قدرتمند است؛ نشان می‌دهد که چه میزان فعالیت لازم است، تا وب‎سایت بتوانید جایگاه خوبی در جستجوهای گوگل بر سر همان کلمه بدست آورد. بنابراین بدست آوردن جایگاه خوب در جستجوها به فعالیت رقیبان نیز بستگی دارد و به هیچ عنوان قابل تضمین نیست.

افزایش رقیبان

غیر از پیدا کردن کلمات کلیدی بر مبنای میزان سختی و مانور روی کلمات مورد نظر خود باید مدام متخصص سئو سایت‎های رقیب را نیز رصد کند، چرا که ممکن است هر لحظه رقیبی جدید به میدان بیاید و جایگاه وب‎سایت هدف را تصاحب کند. بنابراین صرف رسیدن به رتبه‎ی قابل قبول، مبنایی بر ماندگاری در آن رتبه نیست.

وضعیت هاستینگ وب‌سایت

همانطور که کیفیت کد نویسی بر وضعیت سئوی سایت تاثیر گذار است، هاستینگ نیز تاثیر عمده‎ایی بر روی سئوی آن می‎گذارد. وب‎سایتی که دارای یک هاست بی‎کیفیت است؛ به احتمال زیاد به صورت مکرر از دسترس ربات‌های گوگل خارج می‎شود و این خود عاملی برای کسب رتبه‎ی بد وب‎سایت در جستجوهای گوگل می‎شود و مسئله ضمانت در سئو را بی معنا می‎کند. بنابراین بهترین پیشنهاد این است که طراحی سایت و هاستینگ آن به یک شرکت معتبر سپرده شود.

در این راستا فروش گستر آماده‎ی عقد قرار داد با شما صاحبان کسب و کارهای مختلف می‎باشد که تمایل به داشتن وب‎سایت فروشگاهی پربازدید دارید. فروش گستر هم فروشگاه شما را به بهترین حالت مطابق با آخرین اصول سئو طراحی می‎کند و هم خود اقدام به تهیه‎ی هاست برای فروشگاهتان می‎کند. همچنین اگر خواستار کسب رتبه‎ی قابل قبول در جستجوهای گوگل هستید، پروژه‎ی سئوی وب‎سایت شما را نیز با کمال میل انجام می‎دهد.

 

فقط کافیست از ما بخواهید.

 

 

 

نظر خود را بنویسید