روش های بهبود سئو فروش گستر

روش های بهبود سئو فروش گستر

امروزه یکی از مسائل مهم و حائز اهمیت مشاغل آنلاین، بدست آوردن جایگاه مناسب در نتایج جستجوی گوگل می باشد. به همین منظور با توجه به سوالات متداول  مدیران، مطالبی در خصوص بهبود سئو سیستم فروشگاهی فروش گستر گردآوری شده که مطالعه و رعایت این مطالب بسیار موثرخواهد بود.

پس از فعالسازی وبسایت روی دامنه اصلی، زمانی که اطلاعات محصولات را برروی وبسایت خود بارگذاری می نمایید، تا پنج روز زمان لازم است تا محتوای سایت توسط ربات های گوگل شناسایی و ایندکس شود تا در نتایج جستجو قابل مشاهده باشد.

تعریف web index : ایندکس، یک لیست یا در اصل پایگاه داده ای از اطلاعات برروی اینترنت است که موتورهای جستجو از این پایگاه داده ها برای ذخیره سازی میلیاردها صفحات از اطلاعات استفاده می نمایند. پس زمانی که شما در اینترنت سرچ مینمایید، در واقع در حال جستجوی اطلاعات ایندکس شده در موتورهای جستجو هستید.

چگونه سئو وبسایت خود را ارتقا دهیم ؟

در زیر به مواردی پر اهمیت برای بهبود کیفیت محتواگذاری اشاره شده است که رعایت این نکات ضروریست.

  1.  metadata عنوان: عهده دار نمایش عنوان هر صفحه است که مهمترین داده شما محسوب میشود. برای هریک از صفحات معرفی محصول و یا صفحات دسته بندی می توانید عنوانی را برای آن اختصاص دهید تا صفحه ی مورد نظر پس از جستجو در موتور جستجو گوگل، با همان عنوان برای کاربر به نمایش در آید. برای انجام این کار می بایست از طریق پنل مدیریت به صفحه ویرایش جزئیات دسته بندی رفته و در کادر مربوط به عنوان meta ، عنوان مناسب را وارد نمایید و به همین ترتیب میتوانید این بخش را در صفحه ی ویرایش مشخصات کالا تکمیل نمایید.
  2.  metadata توضیحات: یک متادیتا متنی است و نشان دهنده این است که صفحه شما شامل چه مطالبی است تا مخاطب را تشویق به ورود به آن صفحه نماید. یک متا توضیحات مناسب شامل دو جمله معنا دار کامل است .
  3. metadata  کلمات کلیدی : در این قسمت می بایست عبارات متناسب با نوع محصول را وارد نمایید و سعی کنید تعداد این عبارات بین 6 تا 8 عبارت باشد و هر عبارت شامل 1 تا 4 لغت باشد.
       
    بارگذاری تگ های متا

                                                                                                     
    • نکته: تمامی موارد فوق بطور پیش فرض، از اطلاعات ورودی شما در زمان تعریف کالا استفاده می نمایند.

  4. تعیین URL مناسب:
    تمامی صفحات وب در اینترنت دارای یک URL منحصر به فرد هستند و هیچ دو صفحه متفاوتی که دارای نام دامنه یکسان هستند نمی توانند URL یکسان داشته باشند. آدرس هر صفحه ی وب شامل دو بخش دامنه و مسیر یافتن صفحه مورد نظر است که بخش دوم قابل تغییر است. برای انتخاب یک URL مناسب برای هر صفحه ، میبایست از کلمات کلیدی متناسب با صفحه مورد نظر استفاده نمایید که هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو قابل درک باشد. برای این منظور می بایست با استفاده از کلمات کلیدی در قسمت" نام صفحه مناسب برای موتور جستجو" یک مسیر مناسب تعیین کنید و کلمات را با خط تیره (-) از هم جدا نمایید.


  5. با افزودن لینک به محتوا خود ارزش دهید !
    برروی افزودن لینک های مرتبط در متون خود تمرکز کنید. برای محصولاتی که در توضیح آنها از لغات تخصصی و یا کلماتی که نیاز به توضیح دارند ، لینک ایجاد کنید . از افزودن عباراتی همچون "اینجا را کلیک کنید" که فاقد ارزش برای موتورهای جستجو می باشند، بپرهیزید . برای افزودن لینک به یک کلمه خاص می بایست به قسمت توضیح کامل محصول رفته و کلمه مورد نظر را انتخاب و سپس برروی گزینه ی درج / ویرایش پیوند کلیک کنید و در کادر باز شده ، در قسمت آدرس ، لینک url صفحه ایجاد شده در وبسایت خود (مثلا بخش اخبار یا بلاگ) را وارد نمایید و این عمل را میتوانید برای مرتبط کردن بخش های مختلف وبسایت انجام دهید. این کار نه تنها باعث جذب بیشتر کاربر به دنبال کردن مطالب میشود ، بلکه منجر به هدایت او به بخش های مختلف وبسایت و در پی آن افزایش تعداد دفعات کلیک را به دنبال خواهد داشت که این موضوع خود یکی از عوامل موثر در در صعود رتبه وبسایت شما در موتور جستوجو گوگل خواهد شد.

    نحوه درج لینک در متن



    قرار دادن لینک url


  6.  برای تصاویر، عناوین جایگزین تعریف نمایید
    برای این منظور پس از افزودن تصویر ، از قسمت ویرایش مشخصات کالا و از سربرگ تصویر ها ، یک متن جایگزین برای آن تعریف کنید. با انجا این کار در واقع مقداری را برای ویژگی alt تصویر اختصاص داده اید.

    قرار دادن متن جایگزین برای تصویر


  7.  سعی کنید از بهترین عنوان برای معرفی محصول خود استفاده نمایید.
    عنوانی که برای محصولات خود انتخاب می نمایید باید با توجه به شناخت شما از مخاطب و بررسی جستجوهای متداول توسط کاربران اینترنتی باشد. برای بررسی این موضوع می توانید از سرویس google trends استفاده نمایید.

  8.  مرتب سازی متون توضیحات محصولات و مقالات ، از دیگر روش های موثر در افزایش رتبه بندی در نتیجه ی گوگل است.
    مرتب سازی متون توضیحات محصولات و مقالات ، از دیگر روش های موثر در افزایش رتبه بندی در نتیجه ی گوگل است. برای این منظور پس از افزودن توضیحات به محصول و یا بلاگ و اخبار ، از گزینه ی "ابزارها" گزینه ی "متن کد منبع" را انتخاب نمایید و سپس تگ های اضافی را پاک نمایید. سعی کنید محتویات هر پاراگراف را در یک تگ p  قرار دهید و برای نمایش توضیحاتی از قبیل مشخصات فنی محصولات توصیه میشود  با استفاده از تگ های  ul  و li  این کار را انجام دهید، به این ترتیب که تمامی آیتم ها را در یک تگ ul  قرار داده و سپس هر یک از آیتم ها را بصورت مجزا در تگ li  قرار دهید. همچنین می توانید برای سهولت نمایش اطلاعات ، از جداول نیز استفاده نمایید که این کار با استفاده از گزینه ی درج جدول امکانپذیر است. 

    مرتب سازی متن با استفاده از تگ های مناسب


    مرتب سازی متن با استفاده از تگ های مناسب



     google webmaster یکی از سرویسهای رایگان گوگل است که به مدیران وبسایت ها این امکان را میدهد تا بتوانند اطلاعات ایندکس شده ی خود توسط گوگل را بررسی نموده و آنها را بهبود بخشند. قبل از شروع به کار و استفاده از ابزار گوگل وب مستر، شما باید وبسایت خود را به گوگل معرفی کرده باشید. برای این کار، با استفاده از Gmail خود در وبسایت www.google.com/webmasters ثبت نام کنید و پس از دریافت کد اعتبار سنجی، آنرا از طریق پنل مدیریت، در قسمت تگ اختصاصی قرار دهید تا وبسایت شما برای گوگل قابل شناسایی باشد.


    نحوه قرار دادن کد webmaster در وبسایت


  9. یکی از سوالات متداول مدیران وبسایت ها تغییرات و نوسان مکرر رتبه در گوگل است که در ادامه به علت و حل مشکل آن میپردازیم.گوگل بر اساس جستجوهای قبلی شما، نتایج جستجو را شخصی سازی مینماید، به این ترتیب که در پی جستجوی یک عبارت، گوگل در ابتدا لینک های کلیک شده در جستجوهای همان عبارت خاص در دفعات قبلی را به نمایش درخواهد آورد و اولویت بندی خواهد کرد. یکی از راه حل های اطلاع از جایگاه دقیق وبسایت برای یک عبارت و اجتناب از دخیل شدن سوابق جستجوی شما و اعمال اولویت بندی توسط گوگل این است که از قسمتsetting گوگل ، گزینه ی hide private result را فعال نمایید. و راه حل دیگر آن ctrl+shift+N و باز کردن پنجره incognito و جستجو در گوگل است.

نظر خود را بنویسید