چگونه ایمیل مارکتینگ کنیم ؟ Mail chimp چیست؟

چگونه ایمیل مارکتینگ کنیم ؟ Mail chimp چیست؟

آموزش راه اندازی کمپین ایمیل مارکتینگ با Mail chimp

یکی از روش های مورد استفاده در بازاریابی آنلاین، کمپین های ایمیل مارکتینگ می باشد. یکی از روش های مدیریت این کمپین ها، میل چیمپ می باشد. mailchimp یک سیستم پیشرفته و یک برنامه تحت وب می باشد که یک نسخه رایگان برای ارسال ایمیل به صورت انبوه در اختیار  شما می گذارد. شما با این برنامه می توانید لیست ایمیل های خود را مدیریت نمایید. کمپین های متنوع بدون فیلترهای اسپم بسازید و از آن ها گزارش دریافت نمایید. 

با استفاده از Mailchimp، می توانیم ببینیم پیام برای ایمیل چه کار کرده است، چه چیزی برای تبلیغات کار کرده است و این یادگیری ها را خیلی راحت اعمال کنید زیرا همه چیز در یک مکان و قابل دسترس شماست. این باعث صرفه جویی در وقت می شود.

ما ساخت، راه اندازی و اندازه گیری کمپین ها در کانال ها را آسان می کنیم. و با CRM بازاریابی مشخص برای هدایت هدف خود می توانید مطمئن باشید که در زمان مناسب پیام صحیحی را برای افراد ارسال می کنید.

نقشه راه کار

  • حساب خود را تنظیم کنید
  • مخاطبان خود را تنظیم کنید
  • فرم ثبت نام خود را سفارشی کنید
  • ایجاد یک کمپین
  • گزارش های مربوط به کمپین خود را مشاهده کنید

ساخت اکانت Mailchimp 

زمانی که برای ثبت اکانت میل چیمپ اقدام می‌کنید، نام و آدرس ایمیل خود را وارد می‌کنید. سپس یک ایمیل فعال‌سازی برای‌تان ارسال می‌شود. پس از دریافت این ایمیل، بر روی لینک کلیک کنید تا اکانت شما فعال شود. دفعه بعدی که وارد سایت Mailchimp می‌شوید، باقی مراحل را پیش می‌برید. جزئیات پروفایل خود مثل وب سایت‌تان و آدرس فیزیکی را وارد می‌کنید و اکانت‌های رسانه‌های اجتماعی خود را متصل می‌کنید. اگر فروش آنلاین محصول دارید، می‌توانید فروشگاه خود را به Mailchimp متصل کنید.

مخاطب خود را تعیین کنید

اساس یک تجارت خوب بر به روز رسانی تاریخچه مخاطبان است. زمانی که شما یک اکانت میل چیمپ می‌سازید، از اطلاعات حساب‌تان برای ایجاد مخاطب استفاده می‌شود. در این راستا شما می‌توانید اطلاعات دیفالت را ویرایش کنید یا شروع کنید به افزودن مخاطب.

Mailchimp به این منظور طراحی شد که شما تنها یک مخاطب داشته باشید. در این پلتفرم چندین ابزار مدیریت مخاطب وجود دارد تا بتوانید مخاطب‌های خود را دسته‌بندی کنید. اگر تصمیم گرفتید که مخاطب دیگری ایجاد کنید، در نظر داشته باشید که دیتا بین مخاطبان به اشتراک گذاشته نمی‌شود. و کسانی که در بیش از یک دسته مخاطب قرار می‌گیرند در محدودیت عضو سایت، به طور جداگانه حساب می‌شوند.

 فرم ثبت نام خود را ایجاد کنید

اگر هنوز مخاطبی ندارید نگران نباشید. Mailchimp یک فرم ثبت نام مخاطب به شما می‌دهد که می‌توانید در وب سایت یا صفحه فیس بوک خود پست کنید و شروع به جذب مخاطب کنید. علاوه بر این، میل چیپ این امکان را فراهم کرده تا خودتان نیز بتوانید طراحی فرم ثبت نام را متناسب با برند خود انجام دهید.

برای دسترسی به فرم شخصی خود، مراحل زیر را دنبال کنید.

1. به تب Audience بروید.

2. اگر بیش از یک مخاطب دارید، بر روی current audience کلیک کرده تا لیست باز شود و گزینه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

3. بر روی Manage Audience کلیک کرده و Signup forms را انتخاب کنید.

4. Form builder را انتخاب کنید.

5. بر روی Forms and response emails کلیک کنید تا منو باز شود و فرمی که می‌خواهید ویرایش کنید را انتخاب کنید.

6. بر روی تب Design it کلیک کنید.

7. بر روی تب‌های Page، Body، Forms، یا Referral کلیک کنید تا گزینه‌های شخصی سازی فرم را مرور کرده باشید. از گزینه‌ها و منوها استفاده کنید و هر تغییری که می‌خواهید در استایل، رنگ‌ها و بخش‌های مختلف فرم ایجاد کنید. تغییرات اعمال شده به طور خودکار ذخیره می‌شوند.

8. وقتی کارتان تمام شد، بر روی Save & Close کلیک کنید.

کمپین ایجاد کنید

در قدم بعدی، اولین کمپین خود را کلید می‌زنید. کمپین پیامی است که شما از طریق ایمیل، تبلیغات، یا روش‌های دیگر به اشتراک می‌گذارید. اغلب کاربران Mailchimp با یک کمپین ایمیل معمولی شروع به کار می‌کنند.

برای شروع کمپین ایمیل عادی، مراحل زیر را دنبال کنید.

1. بر روی Create کلیک کرده و Email را انتخاب کنید.

2. یک اسم برای کمپین انتخاب کنید و بر روی Begin کلیک کنید.

گزارش‌های کمپین خود را بررسی کنید

ایمیل‌ها ارسال شده‌اند، اما کار شما اینجا به پایان نمی‌رسد. یک بخش کلیدی مارکتینگ موفق، پیگیری رفتار مخاطب است. از این طریق است که می‌توانید بفهمید مخاطب چه چیزی می‌خواهد.

پس از ارسال کمپین ایمیل، دفعه بعد که وارد Mailchimp شدید، در داشبورد خود می‌توانید مشاهده کنید چه تعداد از افراد کمپین شما را باز کرده، کلیک کرده، یا لغو عضویت کرده اند. برای مشاهده جزئیات بیشتر، و دانلود، به اشتراک‌گذاری یا پرینت گرفتن گزارش‌های کمپین، بر روی Reports کلیک کنید.

ابزارهای ایمیل حرفه ای ساخته شده برای رشد و توسعه شغل شما

چه از مخاطبین جدید استقبال می کنید و چه محصولات خود را به نمایش می گذارید می توانید ببینید چطور تنها با چند کلیک تجارت خود را می توانید ارتقاء دهید.

  ببینید چگونه سایر مشتریان از Mailchimp برای درخشش ایمیل خود استفاده می کنند.

  Mailchimp برای شما به صورت رایگان کار می کند حتی اگر به صورت حرفه ای کار نمی کنید. وقتی مشتریان کالاهایی را در سبد خرید آنلاین خود می گذارند یک سری پیام خوش آمدید برای مشترکین ارسال کنید.

استایل حرفه ای: میل چیمپ یک نوع الگوی قابل شخصی سازی را برای طراحی ایمیل های ویراست شده ارائه می دهد.

درباره مخاطبان خود بیشتر بدانید. این بخشی از حساب Mailchimp شما است. نرخ کلیک ها و داده های بخش خود را با ابزار داخلی آنالیز پیگیری کنید.

شما می توانید فروشگاه آنلاین خود را به Mailchimp وصل کنید تا ایمیل های مشتریان خود را با توصیه محصولات بر اساس کالاهایی که قبلاً دوست داشتند و خریداری کرده اند ارسال کنید.

برنامه تلفن همراه Mailchimp به شما این امکان را می دهد تا در هر کجا که هستید در کمپین های ایمیل خود امکان ویرایش را داشته باشید.

با به اشتراک گذاشتن آنها در فیس بوک، اینستاگرام و توییتر، بیشتر از قبل به ایمیل های خود توجه کنید. به سادگی یک عکس اضافه کنید و متن خود را بنویسید و ایمیل را ارسال کنید.

Email marketing

ویژگی های قدرتمند، بدون دردسر بازاریابی ایمیلی برای همیشه و به دلایلی خوب بوده است. این مستقیم ترین و مؤثرترین راه ارتباط و تبدیل آنها به مشتری است.

بازاریابی ایمیلی هنوز هم به عنوان مؤثرترین کانال بازاریابی، سئو و بازاریابی وابسته رتبه بندی شده است. به همین دلیل ایجاد یک کمپین موفقیت آمیز در بازاریابی از طریق ایمیل برای کارآفرینان مهمتر از همیشه است. اما مشکلی که وجود دارد این است اکثر مردم نمی دانند چگونه این کار را درست انجام دهند. به یاد داشته باشید شما یک میهمان در صندوق ورودی آنها هستید. مردم در هر مکانی که به نظر می رسند دچار وقفه  تبلیغات می شوند. بنابراین قبل از شروع می خواهم به شما یادآوری کنم که همیشه به یاد داشته باشید شما یک میهمان در صندوق ورودی آنها هستید.

 برخی از روش های متداول برای جذب افراد به ثبت نام عبارتند از:

  • دانلود مقالات آموزشی رایگان
  • کتابهای الکترونیکی رایگان

ایمیل پیگیری اولیه باید بلافاصله به عنوان راهی برای معرفی برند خود و جزئیات کاری که قصد دارید با آدرس ایمیل خود داشته باشید ارسال شود.

اطمینان حاصل کنید که همه شما را به خاطر می آورند بهترین راه برای انجام این کار این نیست که نامه های الکترونیکی شما بیش از حد طولانی نشود. سعی کنید حداقل یک بار در ماه ارسال کنید. به عنوان یک قانون اساسی سعی کنید از خبرنامه خود به عنوان راهی برای پیشبرد روابط خود با خواننده یا مشتری استفاده کنید زمینه را برای بروزرسانی ها، پیشنهادات و اطلاعیه های منحصر به فرد ذخیره کنید.  

لیست شما چقدر ارزش دارد؟

لیست ایمیل شما یکی از منابع با ارزش شما است و اگر یاد بگیرید که چگونه آنرا مدیریت کنید هزینه انجام این کار به خودی خود پرداخت کرده اید. در تقسیم لیست خود به این روش به شما این امکان را می دهید که ارتباطات هدفمند تری ارسال کنید.

  • مخاطبان خود را تعریف کنید.
  • اهداف خود را تعیین کنید.
  • راهی برای ثبت نام در افراد ایجاد کنید.
  • نوع کمپین ایمیل را انتخاب کنید.
  • یک برنامه تنظیم کنید.
  • نتایج خود را اندازه بگیرید.

نظر خود را بنویسید