طراحی اختصاصی سایت فروشگاهی

طراحی اختصاصی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی آنلاین می تواند شما را در ارائه خدمات هر چه بهتر و آسان تر در زمینه طراحی یک سایت فروشگاهی یاری نماید تا بتوانید مشتریان را به سوی خود جذب کنید و به ارائه انواع محصولات و خدمات با کیفیت در محدوده ای فراتر از شهر خود بپردازید. امروزه یکی از بهترین اقدمات در جهت گسترش تجارت و کسب درآمد بیشتر، طراحی اختصاصی سایت فروشگاهی و ارائه‌ خدمات و اجناس به صورت آنلاین می‎باشد. با راه ‎اندازی فروشگاه اینترنتی فعالیت تجاری یک کسب و کار می‎تواند بدون حد و مرز گسترش پیدا کند.

سایت فروشگاهی موفق

قبل از طراحی سایت فروشگاه اینترنتی باید خودتان را به جای مشتریان خود قرار داده و انتظارات احتمالی آنها را حدس بزنید.و سعی کنید که تمامی انتظارات را برآورده سازید. از مهمترین ویژگی های یک سایت فروشگاهی موفق: سرعت بالا لود شدن سایت، توضیخات کافی و مناسب برای محصولات، سادگی استفاده از سایت، مشاوره و گفت و گو آنلاین با فروشندگان سایت، پیشنهاد های تخفیفی و ... می باشد.

اکثر افراد هنگامی که تصمیم به خرید کالایی مشخص میگیرند قبل از رفتن به فروشگاه واقعی، آن جنس را در گوگل سرچ می‎ کنند تا بتوانند برآورد مناسبی از قیمت آن کالا داشته باشند و بعضا در این جستجوها اگر بتوانند فروشگاه آنلاینی را پیدا کنند که آن کالا را به فروش می ‎رساند، ترجیحا به صورت اینترنتی جنس خود را خریداری می نمایند.

به همین دلیل از زمان به وجود آمدن تکنولوژی طراحی وب، بیشترین وبسایت‎ هایی که طراحی شده است فروشگاه های آنلاین می‎ باشند. وب سایت‎ هایی مانند Amazon و Ebay از معروف ترین وبسایت های فروشگاهی هستند.

طراحی اختصاصی سایت فروشگاهی

وبسایت های فروشگاهی از یک قالب مشخص تبعیت می ‎کنند. در قالب وبسایت های فروشگاهی یکسری المان ها باید وجود داشته باشد که در انواع دیگر وبسایت‎ ها مانند وبسایت خبری، شرکتی و ... موجود نمی ‎باشد. از همین رو هسته‎ اصلی این وب ‎سایت ها با هم متفاوت هستند و اگر ساختار اصلی یک سایت فروشگاهی شبیه به یک سایت شرکتی باشد، در ادامه‎ گسترش فروشگاه، ممکن است وبسایت با مشکل مواجه شود. بنابراین بهتر است از ابتدا سایت فروشگاهی به صورت اختصاصی طراحی گردد.

تفاوت سایت فروشگاهی با سایر قالب ‎های طراحی سایت

کسب رتبه‎ بالا در گوگل

مهم ترین نیاز هر فروشگاه اینترنتی دیده شدن توسط مشتریان می‎باشد، به همین دلیل یکی از مهمترین اهداف فروشگاه‌ های اینترنتی افزایش رتبه‎ سایت در موتور جستجوگر گوگل می‎باشد. اگر طراحی فروشگاه اینترنتی با فروشگاه سازهای رایگان و معمولی موجود در بازار باشد، ظاهر فروشگاه شبیه به سایت‎ ها و فروشگاه‎ های دیگر می‎شود و این امر ، یک نقطه ضعف از نظر الگوریتم‎ های آنالیز گوگل به حساب می ‎آید و رتبه‎ سایت را در جستجوها کاهش میدهد. چرا که از نظر گوگل ظاهر یک وبسایت باید به خوبی معرف کسب و کار هدف باشد و اگر تفاوتی با سایت ‎های دیگر نداشته باشد، جایگاه خوبی به سایت تعلق نمی گیرد.

از طرفی قالب‌ های آماده به دلیل عدم تطابق با استانداردها در جستجوهای گوگل بی ‎کیفیت محسوب میشوند و رتبه‎ خوبی را کسب نمی‎ کنند، بنابراین می‎بایست در طراحی سایت فروشگاهی از قالب اختصاصی و سفارشی استفاده کرد. با استفاده از طراحی وبسایت فروشگاهی اختصاصی دست طراح باز است و هر زمان می‎توان به نیازها و خواسته‎های مشتریان پاسخ مطلوب داد.

جستجوی پیشرفته کالا

در طراحی سایت فروشگاهی به دلیل حجم اطلاعات بالا، باید ساختار قابل فهمی برای مشتریان وجود داشته باشد به همین دلیل می‎بایست دسته بندی دقیقی از اطلاعات و منوها در فروشگاه موجود باشد که این قابلیت در اکثر سایت‎ های معمولی وجود ندارد و اگر هسته‎ سایت فروشگاهی شبیه به سایت‏های دیگر باشد، ممکن است امکان به وجود آوردن قابلیت ارتقا و دسته بندی در سایت نباشد. اگر دسته بندی دقیقی در سایت فروشگاهی وجود نداشته باشد مشتریان به راحتی وبسایت را رها نموده و به سراغ فروشگاهی دیگر برای خرید کالا می‎روند.

در سایت فروشگاهی، طراحی قابلیت جستجو با پیچیدگی ‎های زیادی همراه است و باید تمامی ویژگی‎ های تشکیل دهنده‎ کالا در آیتم‎ های جستجو، مد نظر قرار داده شود. این آیتم‎ ها می‎تواند قیمت، سایز، رنگ، جنس، سال ساخت، کشور سازنده و ... باشد. بدین صورت در زمان مشتری صرفه جویی شده و در مدت زمان کوتاهی کالای مورد نظر خود را خریداری میکند.

مدیریت قوی

یک وبسایت فروشگاهی می‎بایست داشبورد مدیریت قوی و بدون نقصی داشته باشد تا مدیر فروشگاه بتوانند با تمامی بخش‎ های وبسایت ارتباط خوبی برقرار کند. وجود پنل مدیریت قوی نیز مانند موارد دیگر در سایت‎ های غیرفروشگاهی به سختی قابل تعبیه است و به همین دلیل هسته‎ سایت فروشگاهی باید منحصر به فروشگاه باشد.

با توجه به موارد ذکر شده فروش گستر اقدام به طراحی اختصاصی سایت فروشگاهی کرده است و با امکان جستجوی همه جانبه و پنل مدیریت قوی و اختصاصی توقعی که مدیر وبسایت و مشتری از فروشگاه دارد را برآورده می سازد.

فروش گستر همچنین موارد بسیار زیاد دیگری را در فروشگاه اینترنتی طراحی شده‎ خود قرار داده تا مدیر سایت بتواند با حداقل دانش تکنیکی و فنی فروشگاه خود را مدیریت نماید. برخی از این امکانات عبارتند از:

  • طراحی دسته بندی محصولات
  • امکان جستجوهای مختلف با سریع ترین الگوریتم های جستجو
  • بهینه سازی سئو وبسایت در موتورهای جستجو در جهت جذب مشتریان و کسب رتبه بالا در گوگل 
  • طراحی بخش ثبت نام و فراموشی رمز عبور و ورود کاربران به پنل مدیریتی
  • طراحی فروم برای مشتریان فروشگاه
  • طراحی چند زبانه بودن وبسایت
  • وجود پنل اس ام اس
  • وجود درگاه ‎های مختلف در جهت پرداخت از طریق کارت های بانکی عضو شتاب

ویژگی های بیشتر را ازاینجا بخوانید.

چنانچه تصمیم دارید که فروشگاه خود را بر بستر اینترنت نیز راه ‎اندازی کنید، بر روی این لینک کلیک نمایید.

نظر خود را بنویسید