مزایای فروشگاه اینترنتی برای کسب و کارها

مزایای فروشگاه اینترنتی برای کسب و کارها

امروزه عوامل مختلفی دست به دست هم داده تا کسب و کارهای حضوری سنتی کمرنگ تر شوند و جای خودشان را به کسب و کارهای اینترنتی بدهند. استقبال مردم از کسب و کارهای اینترنتی به قدری زیاد بوده که اکثر مدیران و صاحبان کسب و کار را به فکر فرو برده و به راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی فکر ‌کنند. در حال حاضر یکی از بهترین‌ راه‌ها برای کسب درآمد، راه اندازی فروشگاه اینترنتی است.

مولفه ای به نام «بازار» یا به طور مشخص «نیاز بازار» همواره نیرویی برای به وجود آمدن کسب و کارهای جدید، ایده پردازی و خلاقیت بوده است. امروزه به جرئت میتوان گفت که سهم عظیمی از بازار متعلق به فضای خرید و فروش اینترنتی میباشد. از این رو داشتن یک فروشگاه اینترنتی میتواند به منزله استفاده از این سهم از بازار باشد. با این همه بسیاری از صاحبان کسب و کار همچنان برای ورود به دنیای فروش آنلاین مردد هستند و سهم فروش آنلاین را در بازار آنچنان گسترده نمی بینند.

در این مقاله سعی کردیم فواید داشتن فروشگاه آنلاین برای کسب و کارها را توضیح دهیم تا صاحبان کسب و کار و افرادی که در این زمینه سوال دارند بتوانند راحت تر تصمیم گیری نمایند.

مزایای فروشگاه اینترنتی

بدست آوردن سهم بیشتر از بازار

در حال حاضر بسیاری از افراد برای صرفه جویی در هزینه و زمان ترجیح می دهند به جای خرید کردن بیرون از خانه، کالای مورد نظر خود را در اینترنت جست و جو کرده و سپس یک سایت معتبر را برای خرید اینترنتی خود انتخاب کنند. بدون شک با فراگیر شدن هرروزه اینترنت و همچنین کمتر شدن زمان در دسترس افراد به دلیل ماهیت زندگی امروزی، روز به روز نیز بر تعداد این افراد افزوده میشود. تصور کنید تنها با داشتن یک وبسایت، پس از سرچ شدن کلمات مربوط به کسب و کارتان، در معرض دیدن کاربران قرار بگیرید، از این طریق در هر ساعتی از شبانه روز بدون این که حتی خودتان خبر داشته باشید، یک مشتری به مشتریانتان اضافه میشود.

بنابراین نمیتوان از این موضوع غافل بود که بخشی از سهم بازار در دست وب سایت های اینترنتی است و شما نباید این فرصت را از دست بدهید. برای این کار لازم است که سایت فروشگاهی اختصاصی خودتان را داشته باشید.

از جمله مزایای داشتن سایت فروشگاهی جذب مشتریان بیشتر

همان‌طور که گفتیم با راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی (Online Shop) به دلیل دسترسی آسان و راحت آن، سبب نگهداری هرچه بیشتر مشتریان وفادار و قدیمی خواهد شد که از جمله مزایای فروشگاه های اینترنتی برای مشتریان و همینطور صاحب فروشگاه می باشد. از طرف دیگر، یک فروشگاه اینترنتی از هر نقطه دنیا قابل دسترس مشتریان خواهد بود‌. در این شرایط، چنانچه بتوانید تمهیداتی برای ارسال کالای خریداری شده به ساکنین دورتر از محل اقامت خود (چه منطقه شهری، چه شهر و چه کشور دیگر) در نظر بگیرید.

استفاده از مزایای فروشگاه آنلاین با عرضه بر مبنای تقاضا

خریداران با مراجعه به یک فروشگاه فیزیکی، توقع مشاهده محصولات و بررسی آنها را خواهند داشت. هرچند که ممکن است مراجعه کننده کالا را بخرد یا به هر دلیلی اعم از قیمت، مقایسه با کالای دیگر و… از خرید آن، منصرف شود. در هر صورت شما موظف هستید موجودی مناسبی از کالاهای قابل ارائه، با میزان تقاضای نامشخص داشته باشید.

اما با استفاده از مزایا فروشگاه اینترنتی در یک فروشگاه آنلاین، کافیست تصویر و کاتالوگ مناسبی برای هر محصول ارائه دهید. کاربران با مراجعه به فروشگاه آنلاین شما، تصاویر و اطلاعات مربوط به محصول را مشاهده می‌کنند، با سایر محصولات مقایسه می‌کنند و در صورت تمایل، به خرید آن اقدام می‌کنند. شما در فروشگاه آنلاین نیاز به تامین فیزیکی کالا به تعداد زیاد، نخواهید داشت. بلکه باید این مورد را در نظر بگیرید که امکان تامین کالا برای سفارش‌های ایجاد شده داشته باشید.

استفاده از مزایای فروشگاه آنلاین با حذف هزینه‌های خرید و اجاره

ارائه خدمات از طریق یک فروشگاه فیزیکی، همواره با هزینه‌های تهیه یا اجاره، نگهداری، تعمیرات، مالیات و… همراه خواهد بود. فروشگاه شما چه کوچک یا بزرگ به اندازه یک نمایندگی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نیاز به صرف چنین هزینه‌هایی خواهد بود. ضمن اینکه هرچه فروشگاه شما بزرگتر باشد، علاوه بر افزایش هزینه‌های نگهداری از ساختمان نیاز به نیروهای انسانی بیشتری نیز پیدا خواهید کرد. علاوه بر آن اگر برای مناسبت‌های گوناگون، حراج‌های ویژه یا تغییر فصل، نیازمند تغییر چیدمان فروشگاه باشید هزینه‌های قابل توجهی برای ابزار، وسایل و نیروی کار بوجود خواهند آمد. 

فروشگاهی همیشه باز و در دسترس

همانطور که می‌دانید طبق قوانین دولتی مالکان فروشگاه‌های فیزیکی، بسته به نوع فعالیت خود موظف به تعطیلی فروشگاه در ساعتی مقرر خواهند بود. اگر فروشگاه شما در یک مرکز خرید واقع شده باشد، ساعات کار مرکز خرید نیز بر ساعات فعالیت فروشگاه، تاثیر خواهد گذاشت. البته در بعضی روزها و یا برای بعضی مشاغل شبانه روزی، قوانین متفاوت خواهد بود.

با تمام موارد گفته شده هر نوع فروشگاه فیزیکی یا آنلاین، مزایا و چالش‌هایی برای مالک کسب و کار خواهد داشت. با توجه به حوزه کاری و امکاناتی که هر یک از دو نوع فروشگاه برای شما فراهم می‌کند، تسلط شما بعنوان صاحب کسب و کار به بازاریابی و اداره هریک از این فروشگاه‌ها و نوع مشتریان و امکان مراجعه آنها به هریک از شکل‌های فروشگاه، تصمیم گیری برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی یا فیزیکی و یا هردوی آنها صورت خواهد پذیرفت. در این راستا تلاش کنید تا اگر زمینه فعالیت بعنوان فروشگاه آنلاین را دارید، آن را راه‌اندازی کرده و از قید و بندهای فروشگاه‌های فیزیکی و فروش سنتی کالا، رها شوید.

اعتبار بخشی به کسب و کار

اگر شما در کسب و کارتان هنوز اقدام به ساخت سایت فروشگاهی نکرده اید و همچنان در بازار سنتی مشغول فروش کالا و خدمات خود هستید، میتوانید با راه اندازی یک سایت فروشگاهی برای کسب و کارتان به آن اعتبار ببخشید. به این صورت که پیش از خروج هرکدام از مشتریانتان از بازار سنتی میتوانید آدرس وبسایتتان را در اختیار آنها قرار دهید و از آن ها بخواهید که به وبسایت شما نیز سر بزنند. در این صورت اگر وبسایت شما حرفه ای و با کیفیت باشد، سطح کار شما در نظر مشتریانتان بالا میرود و این مسئله به کسب و کار شما اعتبار میبخشد.

دیجیتال مارکتینگ

در دنیای امروز بازاریابی سنتی تقریبا جایش را به دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال داده است. حتی بسیاری از کسب و کارها که برای خودشان سایت فروشگاهی ندارند، از طریق اس ام اس مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ یا فکس مارکتینگ به بازاریابی می پردازند. اما تمامی این تلاش ها بدون وجود یک سایت فروشگاهی معتبر میتواند بی نتیجه باشد. با داشتن یک سایت فروشگاهی میتوانید تخفیف ها و کمپین های مختلفی را تدارک ببینید و از این طریق مشتری بیشتری جذب کنید. 

کارشناسان دیجیتال مارکتینگ توانایی این را دارند که به شما کمک کنند که جذابیت فروشگاه خود را بالا ببرید. این کار باعث میشود شما وارد بازار رقابتی دیجیتال مارکتینگ شوید و تمامی فرصت های فروش از این طریق را بدست آورید.

SEO

اصول سئو به شما این امکان را می دهد که هرقدر رقبای بزرگی داشته باشید با استفاده از اصول سئو سایت خود را در نتایج سرچ گوگل در رتبه های بالا قرار دهید و نسبت به دیگر کسب و کارها بیشتر در معرض دید قرار بگیرید و از این طریق سهم بازار اینترنتی را به طور کلی بدست آورید. این یک مزیت شگفت انگیز است که شما برای دیده شدن و جذب مشتری الزاما نیاز به برندسازی و پروسه طولانی مشهور شدن نداشته باشید. وجود یک سایت فروشگاهی به شما این امکان را میدهد که بدون صرف زمان و هزینه زیاد، تنها با سئو سایتتان جذب مشتری نمایید.

شرکت طراح سایت فروشگاهی معتبر

اگر به دنبال یک شرکت طراحی سایت فروشگاهی معتبر هستید، پیش از انتخاب شرکت باید نمونه کارهای قبلی آن را مشاهده نمایید و وضعیت طراحی ظاهری و طراحی فنی آن ها را مشاهده کنید. خوب است بدانید که برای سئو کردن یک وبسایت الزاما باید طراحی فنی آن وبسایت سئوبیس باشد. به این معنی که کدنویسی سایت با کیفیت قابل قبول نگارش شده باشد. در غیر این صورت گوکل صرفا بخاطر محتوای باکیفیت رتبه مناسبی به وبسایت شما نمیدهد. 


نظر خود را بنویسید