چگونه برای فروشگاه اینترنتی ریپورتاژ آگهی بگذاریم؟

چگونه برای فروشگاه اینترنتی ریپورتاژ آگهی بگذاریم؟

اگر شما علاقه مند به زمینه های مربوط به وب باشید، و در طول روز وقتی را صرف گردش در وبسایت های مختلف کنید، احتمالا تا کنون با واژه «رپورتاژ آگهی» برخورد داشته اید. در این مقاله ابتدا توضیح خواهیم داد که رپرتاژ آگهی چیست؟ و چه تاثیری بر سئو سایت دارد و سپس نکاتی را راجع به فراهم کردن یک رپرتاژ آگهی با کیفیت و موثر بیان خواهیم کرد.

رپورتاژ آگهی چیست؟

در واقع رپورتاژ آگهی نوعی از تبلیغات است که در قالب یک مقاله یا یک گزارش خبری به مخاطبان ارائه میشود. مدیر یک وبسایت برای تبلیغ وبسایت خود، پوستر یا متنی را آماده میکند که در قالب یک گزارش بی طرف محصولات یا خدمات  خود را به مخاطب معرفی نماید و یا اینکه ویژگی ها و مزایای محصولات و خدمات خود را در ذهن مخاطب تقویت کند. در واقع ماهیت رپورتاژ آگهی همین است که شکل تبلیغاتی نداشته باشد تا از این طریق موجب جلب اعتماد بیشتر کاربران شود. سپس این متن آماده شده را به سایت های معتبر میدهد و آنها بسته به تعرفه های خود در ازای دریافت مبلغی، در سایت خود منتشر میکنند. به علاوه وبسایت هایی که رپورتاژ آگهی میگذارند، معمولا اجازه میدهند که 1 تا 5 لینک نیز داخل متن قرار داده شود.

لازم به ذکر است که محتوای رپورتاژ آگهی معمولا به صورت متن است اما با توجه به این که فضای وب امکانات بسیار گسترده ای را در اختیار قرار داده، افراد میتوانند رپورتاژ آگهی خود را در قالب: فایل صوتی، عکس، ویدیو و... نیز ارائه کنند.

جالب است بدانید رپورتاژ آگهی تنها به این نوع از تبلیغ در فضا وب، اطلاق نمیشود. رپورتاژ آگهی در مجلات، روزنامه ها، تلویزیون و ... نیز انجام میشود. یعنی گاهی شرکت ها و برند ها این نوع از متن ها را تولید کرده و سپس برای تبلیغ به این رسانه ها میدهند که البته معمولا با برچسب «اسپانسری» و یا «محتوای حمایت شده» به مخاطب عرضه میشوند. در تلویزیون صدا و سیما نیز بارها مشاهده کردیم که میان برنامه های گفت و گو محور یا سرگرمی مجری محصولات و خدماتی از یک کسب و کار را تبلیغ مینماید. به این نوع تبلیغات نیز رپورتاژ آگهی میگویند. 

مزایای رپورتاژ آگهی و تاثیر آن بر سئوی سایت

احتمالا تاکنون متوجه شده اید که یکی از موثرترین اثرات رپورتاژ آگهی بر روی سئوی سایت است. اولین و مهم ترین اثر رپورتاژ آن است که افراد معمولا مقاله های خود را برای رپورتاژ به یک سایت معتبر میدهند تا هزینه ای که میکنند موثر واقع شود، سایت های معتبر نیز اعتبار ویژه ای برای موتور جست و جوی گوگل دارند، از این رو وجود یک مقاله درباره وبسایت شما به همراه لینک آن در یک وبسایت معتبر میتواند اثر بسیار مثبتی بر روی سئوی سایت شما داشته باشد. چراکه معرفی وبسایت شما در یک وبسایت معتبر از منظر گوگل به معنای اعتبار وبسایت شما خواهد بود و قطع به یقین در ارتقای رتبه شما در رتبه بندی بعدی اثر بسیار مثبتی خواهد گذاشت.

مزیت بعدی که رپورتاژ آگهی دارد آن است که وبسایت های معتبر بازدید بالایی دارند و این یک فرصت طلایی برای کسب و کار شماست که این مخاطبان را به وبسایت خودتان هدایت کنید و کسب و کار خود را به آنها معرفی کرده و آنها را تبدیل به مشتریان خود نمایید. به علاوه این ترافیک ایجاد شده برای سایت شما و بالا رفتن تعداد بازدیدهایتان اثر بسیار مثبتی بر روی سئوی سایت شما نیز دارد. در واقع مهم ترین نکته ای که گوگل برای رتبه بندی سایت ها به آن توجه میکند آن است که مطالب یک وبسایت کارایی داشته باشند و کاربران بتوانند از آن استفاده کنند. بازدید بالا از منظر گوگل نشان دهنده کارا بودن مطالب شما میباشد.

تعداد و کیفیت بک لینک ها یکی از مهم ترین فاکتورهایی هستند که گوگل هنگام رتبه بندی سایت ها به آن توجه میکند. بک لینک ها در واقع لینک هایی از وبسایت شما هستند که در بقیه وبسایت ها قرار داده شده اند. به اصطلاح میگویند لینک هایی که شما از دیگر سایت ها دریافت کرده اید. به طور کلی دو نوع بک لینک داریم. بک لینک های follow  و بک لینک های no follow. به گفته گوگل بک لینک های follow  اعتبار کاملی به سایت شما منتقل میکنند و بک لینک های no follow اعتباری به سایت شما نمیبخشند. بک لینک های ریپورتاژ معمولا از جنس follow هستند.

چگونه برای فروشگاه اینترنتی خود یک رپورتاژ آگهی موثر بگذاریم؟

برای آن که ریپورتاژ آگهی شما موثر واقع شود، توجه به دو نکته ضروری است:

  • وبسایتی که برای رپورتاژ انتخاب میکنید
  • متن و لینک هایی که برای رپورتاژ تهیه می کنید

وبسایتی که برای رپورتاژ انتخاب میکنید

مهمترین مسئله ای که باید برای انتخاب وبسایتی که میخواهید در آن رپورتاژ قرار دهید به آن توجه کنید، آن است که آن وبسایت تا حدودی به زمینه کسب و کار شما مربوط باشد. در واقع رپورتاژ در وبسایتی که به کار شما نامربوط است، یک رپورتاژ سوخته محسوب میشود. چون شکل تبلیغ به خود میگیرد و این مسئله پایه و اساس مفهوم رپرتاژ را از بین میبرد.

وبسایتی که برای قرار دادن رپورتاژ استفاده میکنید، بدون شک باید از کیفیت و میزان بازدید بالایی برخوردار باشد. اما شاید بپرسید که چگونه متوجه شویم که وبسایت مورد نظر کیفیت قابل قبول را داراست. افزونه (MozBar) به شما کمک میکند تا متوجه شوید که وبسایت مورد نظر دارای چه کیفیتی میباشد. بدون شک هر قدر این امتیاز بالاتر باشد، اعتبار و بازدید آن سایت بیشتر است. البته گوگل معتقد است که عنوان Domain Authority از بنیان غلط بوده و چنین چیزی وجود ندارد. گوگل به هیچ دامنه ای ارزش و اعتبار نمی دهد بلکه فقط ارزش و اعتبار صفحات را بررسی مینماید. و ارزش و اعتبار صفحات ارزش کلی دامنه را تعیین مینماید. در هر حال این افزونه میتواند به شما کمک کند که راحت تر انتخاب کنید.

متن و لینک هایی که برای رپورتاژ تهیه می کنید

مهم ترین بخش این مقاله همین مطلب است که بدانید متن رپورتاژ آگهی را چگونه بنویسید و لینک ها را چگونه در آن قرار دهید.

متن رپورتاژ 

هرگز فراموش نکنید که در متن رپورتاژ قانون 70،30 را رعایت کنید. 70 درصد نیاز مخاطب را رفع نمایید و 30 درصد تبلیغ کنید. با این کار اعتماد خواننده را به خود جلب مینمایید. در واقع بهتر است بگوییم به جای آنکه در نقش یک فروشنده ظاهر شوید، در نقش یک مشاور خرید ظاهر شوید تا افراد به شما اعتماد کنند.

باید بدانید که متن تیتری که برای رپورتاژ خود انتخاب کرده اید کلیدی است برای ورود به کسب موفقیت و موقعیت از رپورتاژ منتشر شده  بنابراین تیتری را انتخاب کنید که خواننده از میان انبوهی از مقالات تیتر شما را برگزیند. سعی نکنید بامتنهای خاص و پیچیده مخاطب را گول بزنید! سعی کنید او را به متن جذب کنید.

ساختار وبسایتی را که در آن رپورتاژ میگذارید رعایت کنید. اینگونه در جلب اعتماد مخاطبان موفق تر خواهید بود. سعی کنید به دستورالعمل هایی که مدیر سایت مورد نظرتان میدهد کاملا عمل کنید تا مقاله شما به بهترین شکل در قالب آن وبسایت ظاهر شود.

با آوردن نقل قول از افراد معتبر و نویسندگان معروف ادعای خودتان را اثبات کنید. سعی کنید در متن ریپورتاژ بدون منبع معتبر یک مطلب تخصصی را بیان نکنید و بدانید که آوردن اسم از یک شخص معروف میتواند تاثیر بسیاری بر موثر واقع شدن نوشته شما بگذارد.

از عکس های جذاب در میان متن رپورتاژ خود استفاده کنید،  عکس هایی که خودتان ساخته اید و نظیر آنها در هیچ وبسایتی نیست. اینگونه خواننده بهتر و راحتتر به خواندن متن ادامه میدهد.

سعی کنید متن رپورتاژ را مانند یک داستان کوتاه بیان کنید. کسانی موفق هستند که در متن خود یک داستان را به وجود می آورند و در آن کشمکشی ایجاد می کنند که خواننده ترجیح دهد تا پایان داستان همراهیشان کند. در پایان متن حتما یک قسمت Call To Action داشته باشید و خواننده را در جهت رفع نیازش، به وبسایت هدایت کنید. برای این کار میتوانید برای مثال آدرس وبسایت خود را به صورت یک دکمه در پایان متن قرار دهید.

لینک های ریپورتاژ

گاهی این سوال پرسیده میشود که به کدام صفحات لینک بدهیم؟

پاسخ این سوال کاملا بستگی به هدف شما دارد. اگر قصد شما معرفی یک خدمت یا محصول خاص است و تصمیم دارید بر روی آن کلمه کلیدی سئو شوید طبیعتا باید به صفحه آن محصول لینک دهید. اما اگر تنها به این قصد رپورتاژ میگذارید که اعتبار سایت را بالا ببرید، میتوانید از برخی ترفندهای دیگر استفاده کنید.

به طور کلی یک جواب واحد برای این سوال وجود ندارد و همانطور که پیشتر گفتیم این امر کاملا بستگی به هدف شما دارد. اما از 5 لینکی که داریم چگونه استفاده کنیم؟ چه کلماتی را برای لینک کردن انتخاب کنیم؟

به طور کلی چند دسته انکر تکست(نوشته ای که به آن لینک میدهیم و با کلیک بر روی آن وارد لینک مورد نظر میشویم.) برای لینک ها داریم:

  • انکر تکست نام تجاری: زمانی که متن لینک، برند شما یا نام تجاری شما باشد.
  • انکر تکست اختصاصی: کلمات کلیدی است که قصد دارید به عنوان یک شاخه جدید معرفی کنید.
  • انکر تکست عریان: زمانی که متن لینک، دقیقا همان آدرس سایت (URL) باشد.
  • انکر تکست کلمه کلیدی + نام تجاری: زمانی که متن لینک نام تجاری به علاوه یک کلمه کلیدی باشد.
  • انکر تکست طولانی: متن لینک شامل یک جمله طولانی همراه با کلمات کلیدی باشد.
  • انکر تکست Exact Match (دقیقاً کلمه کلیدی هدف): دقیقا از خود کلمه کلیدی برای متن لینک استفاده شود.

اگر به صورت توزیع عکس زیر به کلمات خود لینک بدهید تقریبا این امر را بهینه سازی کرده اید:

با داشتن این اطلاعات میتوانید یک رپورتاژ آگهی موثر و پربازده تهیه کنید. پس از سرچ سایت هایی که رپورتاژ آگهی میگذارند و انتخاب بین یکی از آنها با توجه به موارد ذکر شده، احتمالا برخی از آنها فرمی جهت درخواست رپورتاژ در وبسایت خود قرار داده اند. شما میتوانید با پر کردن این فرم درخواست رپورتاژ خود را ثبت کنید تا هماهنگی های بعدی با شما انجام شود. در غیر اینصورت میتوانید از قسمت تماس با ما با مدیر سایت در این باره گفت و گو کنید و مراحل لازم را جهت گذاشتن رپورتاژ در آن وبسایت جویا شوید.

نظر خود را بنویسید

نظرات 2 نظر
avatar
بسیار عالی
poneh.com
avatar
حرف ندارید شما .. از اینکه قابلیت های ویژه را برای دریافت بهترین خدمات را معرف نمودید بسیار قابل  ارزش است و امیدوارم همیشه جزو بهترین ها برای انتقال اطلاعات  مجزا و مفید باشید
باسپاس