بهترین راه‎های ارسال کالا برای فروشگاه‎های اینترنتی

بهترین راه‎های ارسال کالا برای فروشگاه‎های اینترنتی

با توجه به گسترش دسترسی افراد به اینترنت، امروزه مبادلات تجاری آنلاین محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده است و بسیار فراگیر شده. همین موضوع باعث پدیدار شدن فروشگاه‎های‎ اینترنتی شده است.

فروشگاه اینترنتی وب‎سایتی است که مانند یک فروشگاه واقعی، اجناس خود را برای فروش در معرض دید کاربران قرار می‎دهد و خریداران، پس از انتخاب کالای مورد نظر خود، آن را سفارش می‌دهند. بعد از تکمیل سفارش هزینه‎ی خرید اجناس به صورت آنلاین با استفاده از درگاه‎های بانکی پرداخت می‎شود و سپس کالای مورد نظر به آدرس وارد شده توسط مشتری ارسال می‎گردد.

در این میان بعضی از کاربران به دلیل وجود کلاهبرداری‎های زیاد در دنیای مجازی و یا حتی در دنیای واقعی اعتمادی به فضای اینترنت برای پرداخت آنلاین ندارند. برای این دسته از افراد نیز در اکثر فروشگاه‎ها ماژولی تحت عنوان پرداخت در محل ایجاد شده است، که هزینه‎ی خرید خود را به صورت نقدی بعد از دریافت کالا از مامور پست و یا پیک پرداخت کنند.

 

ارسال کالا توسط شرکت پست با ماژول پرداخت در محل

 

 

در این نوع از پرداخت مشتری بعد از انتخاب کالا، اطلاعات ارسال را در سیستم وارد می‎کند. سپس شرکت پست کالا را از فروشنده تحویل می‎گیرد و به آدرس فرستنده ارسال می‎کند. در هنگام تحویل بسته به مشتری از سوی شرکت پست هزینه‎ی ارسال طبق فاکتور صادر شده از مشتری دریافت می‎شود و طی زمانی مشخص بهای کالا به حساب فروشنده واریز میگردد.

پرداخت در محل

 

برای استفاده از سیستم پرداخت در محل فروشنده می‎بایست با شرکت پست قراردادی عقد کند که در آن حوزه‎ی تحت پوشش، هزینه‎های پستی بر اساس تعرفه‎های مصوب، افزایش نرخ تعرفه‎های پستی در طول مدت زمان قرار داد و ... عنوان شده باشد. لازم به ذکر است که مدت زمان این قراردادها یکساله است و واریز از حساب پست به حساب طرف قرارداد 2 بار در هفته انجام می‎شود.

 

روش‌های ارسال کالا

 

روش ههای ارسال کالا

 

برای ارسال کالا چند روش مختلف وجود دارد که بسته به فاصله‎ی مشتری از انبار اجناس و انتخاب وی برای مدت زمان تحویل سفارش یکی از این روش‎ها انتخاب می‎شود. معمولا اگر فاصله‎ی مکانی مشتری از انبار کالا و اجناس محدود باشد برای ارسال کالا از پیک موتوری و یا باربری بسته به ابعاد جنس استفاده می‎شود؛ ولی اگر این مسافت طولانی باشد اجناس برای مشتریان به طرق مختلف با توجه به مقصد نهایی ارسال می‎شوند. در ادامه انواع ارسال به مسیرهای طولانی تشریح شده است.

 

روش‌های ارسال پستی

ارسال پستی به صورت پیشتاز یکی از مطمئن‎ترین راهها برای ارسال مرسولات است که برای اشیای قیمتی و یا آسیب پذیر این نوع روش ارسال توصیه می‎شود. در این روش بسته‎ها حداکثر تا سه روز کاری به دست مشتریان می‎رسند و محاسبه تعرفه ارسال با توجه به مسافت متغییر است.

 

روش ارسال سریع

در روش ارسال سریع معمولا بسته‎ها بعد از یک روز کاری بدست مشتری می‎رسد و ارسال محصولات توسط تیپاکس انجام می‎گیرد. این روش چون به درخواست مشتری است، هزینه‌ی ارسال بر عهده‎ی وی خواهد بود.

 

ارسال توسط باربری

بسته‎های ارسالی بنا بر درخواست مشتری و یا اگر امکان ارسال پستی وجود نداشته باشد، می‎تواند از طریق باربری اتوبوسی ارسال شوند. در این روش مدت زمان تحویل سفارس بستگی به زمان حرکت اتوبوسها به سمت مقصد مورد نظر و طول مسیر تا مقصد دارد.

 

ارسال از طریق حمل ‌و نقل هوایی

اگر شرایط هیچ یک از موارد قبلی برای ارسال مهیا نباشد و یا اینکه زمان دریافت کالا برای مشتری اهمیت داشته باشد، می‎توان از حمل و نقل هوایی استفاده کرد که نرخ آن با توجه به وزن بسته‎ی ارسالی محاسبه می‎شود. لازم به ذکر است که در این روش مشتریان برای دریافت کالا باید در فرودگاه حضور داشته باشند و بسته خود را تحویل بگیرند.

نظر خود را بنویسید