سایت بی تو سی (B2C) چیست؟

سایت بی تو سی (B2C) چیست؟

(B2C) مدل کسب‌و کار و مشتری/ فروشنده با مصرف‌کننده است که شامل جمع‌آوری اطلاعات از مشتریان، سایت های خرید کالاهای فیزیکی (از قبیل کتاب‌ها یا محصولات مورد استفاده مصرف‌کنندگان) یا اطلاعات ( مواد الکترونیکی، محتوای دیجیتال، از جمله نرم‌افزارها یا کتاب‌های الکترونیکی) یا دریافت محصولات روی یک شبکه الکترونیکی را شامل می‌شود ریشه مدل B2C فروشگاه‌های آنلاین قرار داردفروشگاه های آنلاین نظیر آمازون، DrugStore.com و Beyond.com دو الگوی شناخته شده در این زمینه هستند از رایج‌ترین کاربردهای مدل B2C  در تجارت الکترونیک می‌توان به خرید محصولات و اطلاعات مدیریت امور شخصی که در ارتباط با مدیریت سرمایه‌گذاری شخصی و امور مالی با استفاده از ابزارهای بانکداری آنلاین است اشاره کرد از جمله شرکت‌هایی که در ایران از مدل B2C  استفاده می‌کنند به فروشگاه شهروند می‌توان اشاره کرد.

مفهوم کلی بازاریابی مصرفی (Business to Customer Marketing) بسیار ساده است ارتباط میان کسب و کارها با مصرف‌کنندگان نهایی با هدف افزایش فروش و توسعه بازار مصرف‌کنندگان نهایی چه کسانی هستند؟ هر کسی که کالایی را با هدف مصرف خریداری می‌کند این روش بازاریابی برای بسیاری از کسب و کارها (از یک مغازه کوچک لباس‌فروشی گرفته تا بزرگترین کسب و کارهای آنلاین) کاربرد دارد.

در تجارت B2C همه چیز روشن و مشخص استهر یک از این قشرها به امری می پردازند یکی از آنها تولید محصولی داشته و دیگری به عنوان یک مصرف کننده محصول تولیدی را خریداری می کند. بنابراین با دو قشر متفاوتی رو به رو هستیم که هریک به امری انجام وظیفه می کنند و در این معامله پولی بین آنها رد و بدل می شود و چرخه اقتصادی به وجود می آورند.

روند خرید مصرفکنندگان در  B2C  چگونه است؟

تجارت‌ها در مدل B2C ، اغلب از اینترنت برای معرفی و فروش محصولات خود استفاده می‌کنند بدون شک شما برای یک بار هم که شده خرید اینترنتی داشته‌اید خرید از جایی شروع می‌شود که ما به یک محصول یا یک خدمات احساس نیاز می‌کنیم یعنی ما می‌خواهیم نیاز خودمان را از طریق خرید اینترنتی برطرف کنیم. 

چگونه یک کمپین موفق B2C  بسازیم؟

سریع‌ترین راه برای برقراری ارتباط با مشتریان، ایجاد یک کمپین در دنیای بزرگ اینترنت است رسانه‌های اجتماعی یک روش رایج و جاافتاده برای جذب مخاطبان بیشتر و ارتباط با آن‌ها در سطح شخصی‌تر است مثل کمپین‌های بازاریابی تلگرامی یا اینستاگرامی شما در کمپین خود باید حس صمیمیتی ایجاد بکنید که مشتریان به شما اعتماد کنند خبر خوب این است که امروز بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی خیلی جا افتاده است و حتی از آن استقبال هم می‌شود جدا از این که مردم دوست دارند با استفاده از شبکه‌های اجتماعی با بقیه در تعامل باشند این شبکه‌ها می‌توانند در روند بازاریابی هم مفید باشند.

معرفی فروشگاه اینترنتی برتر B2C در ایران

1- دیجی کالا

2-دیجی استایل

3- مدیسه

4- آی تی بازار

نظر خود را بنویسید