تحولی خاص از فروش سنتی به فروش دیجیتال

تحولی خاص از فروش سنتی به فروش دیجیتال

با تغییر شرایط و تکنولوژی، برخی از کسب و کار ها به سرعت خود را با آن وفق میدهند و به درجات عالی از کار خود دست پیدا میکنند ولی برخی خیلی زود از این میدان کناره گیری مینمایند و اعلام شکست خود را فریاد میزنند. با ما همراه باشید تا با زندگی نامه یک ایرانی تبار، که به سرعت خود را با تکنولوژی یکپارچه نموده است و به یکی از ثروتمندترین افراد جهان تبدیل گشته است، آشنا شوید .

مانی مشعوف، بنیانگذار فروشگاهbebe

مانی مشعوف متولد 1938، در اواسط دوران نوجوانی خود به ایالت متحده آمریکا و پس از آن به فرانسیسکو مهاجرت نموده و در همان جا نیز اقامت گزیده است. او در یکی از معتبر ترین دانشگاه های فرانسیسکو و در سال 1966، در رشته علوم سیاسی فارغ التحصیل گشته است. وی از همان ابتدای مهاجرت تا به امروز، به خرده فروشی پوشاک، بدلیجات، لوازم آرایش زنانه پرداخته و تنها در فروش لوازم مورد توجه بانوان فعالیت می نماید.

در زمان وی، سایز بندی های لباس و پوشاک به 3 دسته بندی کلی تقسیم می گشت: بزرگ و کوچک و متوسط. ولی مشعوف یک نوآوری خاص در ترکیب این دسته بندی ایجاد نمود و برای کسانی که سایز آن ها در هیچکدام از این 3 دسته نبوده و بین آن ها میباشد، خرید لباس های خاص جذابیت به سزایی پیدا کند. همچنین با این روش به حساسیت ها و علاقه بندی گروه های سنی همچنین برقرار ارتباط آن ها با مد، نیز دست یافت که خود اولین قدم در پیشرفت وی بود.

در اوج فعالیت وی، تعداد بیشماری از افراد که در صنف پوشاک فعالیت میکردند، به دلیل رونق بازاریابی اینترنتی کار خود را از دست دادند و اعلام ورشکستگی کردند و تحت شرایط ناگواری قرار گرفتند، هزینه های سنگین، بدهی های کلان و ... از بزرگترین و برندترین ها گرفته تا بیزینس های کوچک، همه درگیر یکباره رونق دیجیتال مارکتینگ گشتند. تعداد بیشماری از کار خود دست برداشته و به حرفه های دیگری روی آوردند، عده ایی متقبل میلیون ها دلار بدهی، اما عده ایی نیز به یکباره رشد خیره کننده ایی را نصیب خود نمودند. مشعوف از اولین افراد این عده کار آفرین و خلاق بود.

فکر بکر= تغییر یکباره

وی با وجود آنکه بدهی های سنگینی را در آن شرایط از آن خود نکرده بود ولیکن شاهد 200 میلیون دلار ضرر بود. با این وجود دست از تلاش برنداشته و به هدف خود مسبب بوده و با استقامت تمام و تصمیم راسخ، پا در عرصه دیجیتال مارکتینگ نهاد.

در کمال ناباوری رقیبان، تنها به یک جمله اکتفا نمود و کار خود را آغاز کرد: بانوان بیشتر از آنکه از فروشگاه خرید نمایند، تمایل دارند با گوشی همراه خود خرید کنند.

سپس به ایجاد یک فروشگاه آنلاین اقدام کرد. این تحول برای وی به قدری حائز اهمیت بود که او را به یکی از میلیاردر های جهان تبدیل کرد .

آدرس فروشگاه آنلاین وی www.bebe.com که در سال 1998 ایجاد گشت و یکی از قدیمی ترین سایت های فروشگاهی مربوط به لوازم بانوان را به خود اختصاص که با خرید های بالاتر از 100 دلار ارسال رایگان را به عنوان آفر قرار میداد.

حال این فروشگاه خیلی معمولی به یک ابر قدرت ترین فروشگاه هایی تبدیل گشته که دارای 312 شعبه در کشور های آمریکا، عربستان صعودی، کانادا،لبنان، اندونزی، مالزی، روسیه، تایلند، ترکیه، مصر، کویت، اسرائیل، مکزیک و روسیه و امارت میباشد که همگان را به خود جذب نموده و کمتر کسی از وجود همچین ابر قدرتی نا آگاه میباشد امروزه علاوه بر سایت های فروشگاهی خود حتی اپلیکیشن، و صفهات اجتماعی ویژه ایی را نیز به خود اختصاص داده است. امروز مشعوف از یک نوجوان خیلی ساده به یک فردی تبدیل به فردی با درآمد 1.3 میلیارد دلاری خود به عنوان اولین نفرات میلیاردر در ایران و جهان گشته است. مشتریان وی از افراد معمولی هر کشور گرفته تا افراد معروف دنیا و سلبریتی ها!!!!!

کافیست بخواهیم! همه چیز با یک تغییر و انعطاف شدنی است اما اگر بخواهیم........

نظر خود را بنویسید