بهترین روش پست گذاری در اینستاگرام

بهترین روش پست گذاری در اینستاگرام

برای راه‌اندازی یک کسب و کار در اینستاگرام و تجربه یک بازاریابی اینستاگرامی موفق ، ابتدا باید مشخص کنید هدف شما از راه اندازی تجارت در اینستاگرام، بازاریابی، برندیگ یا فروش است یا به کدامیک بیشتر گرایش دارید .

ساخت پست مناسب برای اینستاگرام

نکته هایی برای بهبود پست اینستاگرام

  • پست ها باید باتوجه به ماهیتی که دارند، در ساعات و روزهای خاصی در هفته منتشر شوند. به عنوان مثال: اگر می‌خواهید تصویر یک میز غذا را منتشر کنید، بهتر است در ساعات ناهار یا شام باشد. هم چنین سعی کنید از محتوایی سرگرم کننده برای پست های آخر هفته‌ی خود استفاده کنید.
  • شما باید ابتدا مخاطب صفحه‌ی خود در اینستاگرام را بشناسید بعد متناسب با روحیات و سلایق آنها، پست‌های خود را منتشرکنید. درواقع شما باید بفهمید محتوای شما برای چه سن و قشری جذاب است و این افراد در چه ساعاتی از روز به اینستاگرام سر می‌زنند؟
  • انتشار چند پست پی در پی در اینستاگرام موجب بازخورد منفی افراد به پست‌های شما می‎شود زیرا دیدن پست‌های پشت سر در پیج شما، ممکن است او را عصبی کند. اگر می خواهید چند پست در یک روز منتشر کنید، بهتر است به فاصله زمانی از یکدیگر این کار را انجام دهید؛ زیرا میانگین طول عمر یک پست در اینستاگرام، چند ساعت می‌باشد و اگر پست شما در این زمان توسط مخاطب دیده نشد، امکان دیده شدن آن خیلی کمتر می‌شود.
  • چیزی که اینستاگرام را جذاب کرده است، ثبت لحظه‌های افراد با مخاطبانشان است. این لحظه‌ها باید در همان زمان به صورت پست منتشر شوند. مثلا عکس روز بارانی یا برفی را نباید در یک روز آفتابی منتشر کنید یا پست اتفاقی را در هنگامی که تب خبر آن خوابیده، منتشر نکنید. بنابراین اگر افزایش فالوور واقعی برایتان مهم است، لطفاً به روز باشید!

روش تجارت در اینستاگرام

تجارت در اینستاگرام دیگر همانند قبل کار ساده‌ای نیست، چرا که تعداد زیادی صفحه درون آن ایجاد شده و رقابت بسیار نزدیک شده است. اما همچنان می‌توان با صرف زمان کافی به دلخواه خود رسید که چیزی به غیر از داشتن صفحه‌ای مملو از فالوورهای واقعی نخواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم در صورت تصمیم برای راه اندازی کسب و کار مجازی خود در اینستاگرام، با شرکت و یا فرد مشاوری که در زمینه تجارت الکترونیک دارای تجربه زیادی است صحبت داشته باشد. دیجیتال مارکتینگ امروز تبدیل به دنیای پرپیچ و خمی شده است، به همین دلیل بدون داشتن یک برنامه مشخص درون آن، منابعتان بدون رسیدن به اهداف تلف خواهند شد.

اما به نظر ما، تجارت در اینستاگرام انتخاب بسیار خوبی است. از سال ها قبل اینستاگرام به همراه تلگرام دو شبکه اجتماعی بسیار محبوب نزد کاربران ایرانی محسوب می‌شوند. بعد از بسته شدن تلگرام، امروز افراد بیشتری تلاش می‌کنند فقط درون اینستاگرام گذران وقت کنند، به همین دلیل برای افراد در پی تجارت در اینستاگرام موقعیت های بسیار بیشتری در مقایسه با قبل وجود دارد. ما در مقاله‌های قبلی خود در مورد چگونه یک فروشگاه اینترنتی با اینستاگرام راه اندازی کنیم توضیح کامل داده‌ایم.

الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام براساس یادگیری ماشین کار می‌کند. به عبارتی، هوش مصنوعی آن در هر لحظه داده‌های میلیون‌ها کاربر از سرتاسر جهان را تحلیل می‌کند تا بداند برچه اساس باید محتواهای جدید را به آن‌ها نشان دهد. همین باعث می‌شود که الگوریتم اینستاگرام هر لحظه در حال تغییر باشد. برای مثال، احتمالا دقت کرده‌اید که در گذشته، اینستاگرام پست‌ها را براساس زمان انتشار آن‌ها به شما نشان می‌داد، اما حالا پست‌ها را براساس الگوی دیگری به شما نشان می‌دهد. به عبارتی الگوریتم جدید اینستاگرام دیگر به حالت وقایع‌نگاری (کرونولوژی) عمل نمی‌کند. بلکه عامل‌های دیگری مانند علاقه شما به موضوع پست، میزان ارتباط شما با صاحب حساب کاربری و … در زودتر نشان داده شدن پست به شما موثرتر هستند.

اصول کپشن نویسی

ممکن است شما تصاویر بسیار زیبایی را در صفحه اینستاگرام خود ارائه دهید. اما وقتی که کپشن یا همان توضیح خوبی برای تصاویر خود ننویسید، یک فرصت طلایی را از دست داده‌اید. به کمک کپشن‌های خوب، پست‌های شما برای مخاطبان جذاب‌تر خواهد شد و در نتیجه، لایک‌های بیشتری از آنها دریافت خواهد کرد. به علاوه، کپشن خوب باعث می‌شود که شانس تعامل مخاطب و نظر گذاشتن او برای شما بیشتر شود.

این موضوعی است که بارها در اینستاگرام ثابت شده است. در واقع، اینستاگرام در حال حاضر پست‌های دیگران را بر اساس محبوبیت به شما نمایش می‌دهد. و اگر شما کمی به پست‌های بالاتر در صفحه اصلی اینستاگرام خود دقت کنید، متوجه می‌شوید معمولاً پست‌هایی که دارای کپشن‌های بهتر هستند، محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند و در صفحه شما در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرند. این یعنی پست‌هایی با کپشن خوب، بیشتر به کاربران دیگر نمایش داده می‌شوند. در واقع، به جرات می‌توان گفت که مردم به محتوای متنی زیر یک تصویر، بیشتر از خود تصویر علاقه نشان می‌دهند.

به علاوه، کپشن به شما اجازه می‌دهد که هشتگ‌های مختلف را نیز به پست خود مرتبط کنید. همانطور که احتمالاً بدانید، این هشتگ‌ها باعث می‌شوند که کاربران راحت‌تر شما را پیدا کنند و در نتیجه، در تعداد فالوورهای شما در طولانی‌مدت، تاثیر مستقیمی خواهند داشت.

از علامت‌های هشتگ استفاده کنید

آمارها نشان می‌دهد که استفاده از حداقل یک هشتگ در کپشن های اینستاگرام، باعث می‌شود که پست‌ها به طور متوسط ۱۲٫۶% بیشتر دیده شوند. پس هشتگ ها عامل بسیار تاثیرگذاری در میزان دسترسی پست های شما هستند. با اینحال، هیچوقت نباید از آنها بی هدف استفاده کنید.

اولین نکته که باید در استفاده از هشتگ در نظر گرفت، این است که خواندن آن معمولا سخت‌تر از خواندن متن معمولی است. به همین دلیل، وقتی که چندین هشتگ به صورت متوالی در متن استفاده می‌شوند، در نهایت کاربر گیج می‌شود و به احتمال زیاد بخشی از متن را سرسری رد می‌کند.

نکته دیگری که وجود دارد، میزان مرتبط بودن هشتگ های استفاده شده است. وقتی هشتگ شما به پست ربط چندانی نداشته باشد، به نوعی در حال ایجاد مزاحمت برای کاربران هستند. چرا که قرار است این پست شما را در جای نامرتبطی مشاهده کنند. مطمئن باشید که بازخورد هیچکس، از چنین برخوردی مثبت نخواهد بود.

آخرین مساله که هنگام نوشتن هشتگ باید به آن توجه داشت، میزان محبوبیت یک هشتگ است. همیشه سعی کنید هنگام انتخاب هشتگ، مواردی را پیدا کنید که بیشترین محبوبیت را در استفاده دارند. چرا؟ چون وقتی کاربر از یک هشتگ در پست‌های خود استفاده کند، اینستاگرام این موضوع را تشخیص داده و سعی می‌کند مطالبی با هشتگ یکسان را به او نمایش دهد. بنابراین اگر هر چقدر شما از هشتگ محبوب‌تری استفاده کنید، بیشتر توسط کاربران دیگر دیده خواهید شد.

از استوری‌های اینستاگرام غافل نشوید

همانطور که از اسم آن مشخص است، استوری اینستاگرام در واقع یک داستان کوتاه است. یک داستان که به کمک مجموعه‌ای از تصاویر و فیلم‌ها روایت می‌شود و می‌تواند تمام اتفاقاتی که نهایتاً در طول ۲۴ ساعت برای یک فرد میافتد را به تصویر بکشد. در طول این ۲۴ ساعت، هر کسی که شروع به تماشای استوری شما بکند، به ترتیب زمان و از ابتدا تا انتها، این تصاویر و ویدئوها را خواهد دید و در واقع، تمام وقایع ثبت شده توسط شما را مرور می‌کند.

البته، همه‌چیز به همین ختم نمی‌شود. در استوری می‌توان تصاویر و ویدئوها را با افکت‌های مختلف جذاب کنید، شکلک‌های مختلف روی آنها بیندازید، رنگ‌آمیزی‌شان کنید و … در واقع آنقدر امکانات زیادی در اینستاگرام استوریز در اختیار شما خواهد بود که شاید احساس کنید یک کانال تلویزیونی دارید و می‌توانید هر آنچه بخواهید را به مخاطبان خود بگویید. دیگر فقط خلاقیت شماست که اهمیت دارد.

بخش مشم

برای تقویت اینستاگرام خود از نکات برجسته و پوشش هایلات استوری استفاده کنید

هایلایت به شما این امکان را می‌دهد که پس از گذشت مدت زمان 24 ساعت از زمان پست شدن استوری، آن را در اینستاگرام خود نگه‌داری کنید تا هم  برای فالوورها و هم برای شما امکان دسترسی به آن وجود داشته باشد.

در واقع با هایلایت کردن استوری خود در اینستاگرام، در صفحه پروفایل‌تان بخش جدیدی برای قرارگیری استوری‌های هایلایت شده شما ایجاد می‌شود و کاربران از آن طریق می‌توانند استوری شما را مشاهده کنند. دقت کنید که استوری هایلایت شده شما تنها در صفحه پروفایل خودتان ذخیره می‌شود و پس از گذشت زمان 24 ساعت از پست شدن آن، در نوار استوری‌ها قابل مشاهده نخواهد بود.

علاوه بر این‌ها هنگامی که استوری را هایلایت می‌کنید، حتی بعد از پاک کردن آن از این بخش، می‌توانید از طریق منوی پست‌های آرشیو شده به آن‌ دسترسی داشته باشید.

آیا می دانید بهترین زمان برای ارسال در اینستاگرام بسته به صنعت شما متفاوت است؟

  • مسافرت و جهانگردی: جمعه 9 صبح تا 1 بعد از ظهر.
  • رسانه و سرگرمی: سه شنبه و پنجشنبه، ساعت 12 الی 3 بعد از ظهر.
  • غذا و نوشیدنی: جمعه، 12 بعد از ظهر.
  • خرده فروشی: سه شنبه، پنجشنبه و جمعه ، ساعت 12 بعد از ظهر.
  • خدمات حرفه ای: سه شنبه، چهارشنبه و جمعه، 9 یا 10 صبح
  • غیرانتفاعی: سه شنبه، 10 صبح یا 4 بعد از ظهر.
  • تجارت الکترونیکی غیر خرده فروشی: پنجشنبه 4 یا 9 بعد از ظهر.
  • داروخانه و مراقبت های بهداشتی: چهارشنبه و یکشنبه، 9 صبح.
  • مراقبت های شخصی: پنجشنبه و جمعه، 1، 2 یا 3 بعد از ظهر.
  • فناوری: دوشنبه و سه شنبه، ساعت 2 بعد از ظهر.
  • تحصیلات: پنجشنبه، 4 یا 5 بعد از ظهر.

با تبلیغات در ایستاگرام فالورهایتان را افزایش دهید

مطمئن‌ترین راه افزایش فالور در اینستاگرام، تبلیغ در پیج‌های پر بازدید است. طبق آماری که در اینستاگرام منتشر شده است دو میلیون شغل در اینستاگرام در حال تبلیغ هستند.

با استفاده از Hootsuite زمان انتشار پست و استوری خود را کنترل کنید. از یک داشبورد می‌توانید پیام ها را برنامه ریزی و منتشر کنید، مخاطبانتان را آنالیز کنید.