تاثیر باشگاه مشتریان بر کسب و کار ها

تاثیر باشگاه مشتریان بر کسب و کار ها

امروزه اکثر افراد به کسب و کارهای الکترونیکی روی آورده اند و از مزیت های بسیار آن بهره می برند. این نوع مشاغل روش های نوینی برای ایجاد ارتباط بهتر با مشتری ارائه می دهند که برای رونق تجارت ها بسیار مفید واقع می شود. یکی از این متود ها نرم افزار کاربردی باشگاه مشتریان است، از زمان های قدیم نیز یافتن مشتری های ثابت یا به اصطلاح وفادار، برای شرکت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. زیرا خرید طولانی مدت یک مشتری از مجموعه شما باعث کسب درآمد ثابت می شود و افزایش تعداد مشتری های وفادار برای یک مجموعه امری ضروری به شمار می رود، تاثیری که باشگاه مشتریان بر یافتن مشتری های وفادار و حفظ آن ها می گذارد بسیار عمیق است.

باشگاه مشتریان چیست؟

در جامعه امروزی استراتژی های قدیمی دیگر برای بازاریابی مورد استفاده قرار نمی گیرد و از تاثیر گذاری این روش ها کاسته شده. زیرا کسب و کار های آنلاین روش هایی بهتر و آسان تر را چه به کمپانی ها و چه به مشتریان ارائه می دهند، در نتیجه استراتژی های جدید بازاریابی از محبوبیت بیشتری در مشاغل برخوردار هستند. یکی از این متود های مفید و تاثیر گذار در جذب مشتری های وفادار، بستری است که با نام باشگاه مشتریان شناخته می شود. این سیستم تجاری که به شکل فضایی مجازی از سوی کسب و کارها ارائه می گردد، در تعامل بهتر با مشتری کمک شایانی دارد.

در واقع اگر یک شرکت با روحیه، نیاز ها، علاقه مندی ها و ترجیحات مشتری آشنا شود، می تواند خدمات خود را نسبت به این فاکتور ها تغییر داده و گام بزرگی در جهت بهبود کمپانی خود بردار. در واقع مهم ترین کاربرد باشگاه مشتری، بهبود روند بازاریابی تجارت ها است، هر کمپانی برای افزایش فروش محصولات خود نیاز به اطلاعات مفیدی از سوی مشتری دارد تا بتواند نیاز های آن ها را بر طرف کرده و در میان رقبای خود مشتری را حفظ کند. در نتیجه برنامه ای که به شکل یک پایگاه داده عمل کرده و تمام اطلاعات خریدار را در اختیار صاحبان شغل قرار می دهد، می تواند تاثیر خوبی بر روی عملکرد بهتر یک مجموعه داشته باشد.

باشگاه مشتریان در کسب و کار

چرا باید از باشگاه مشتریان استفاده کرد؟

همانطور که گفته شد مشتری وفاداری که همیشه از شرکت شما خرید خود را انجام دهد و یا از خدمات شما استفاده کند از واجبات پیشرفت تجارت محسوب می شود. حال فرض کنید مشتری های قدیمی شما برای مدت طولانی دیگر از شما خرید نمی کنند، معمولا در این شرایط تیم فروش و بازاریابی کمپانی مورد نظر لیستی از این مشتری ها تعیین کرده و به صورت انفرادی با هر یک از آن ها تماس می گیرد تا علت نارضایتی را جویا شود. در صورتی که باشگاه مشتری این امر را بسیار آسان تر و با هزینه کم تر برای شرکت ها محقق می سازد. این سیستم بازاریابی، تقریبا مشابه با نرم افزار CRM فعالیت می کند و اطلاعاتی از قبیل سن مشتری، مشخصات فردی، خرید های قبلی و غیره را ثبت می کند تا مدیران شرکت ها بتوانند شناخت دقیقی از مشتری خود داشته و نسبت به این شناخت به ایجاد ارتباطی قوی تر با خریداران بپردازند. برای اطلاعات بیشتر در مورد سیستم CRM می توانید به مقاله اهمیت نرم افزار CRM در کسب و کار ها و مراجعه نمایید.

از سوی دیگر هنگامی که متوجه مشکلات و نارضایتی مشتری از طریق باشگاه مشتریان شدید، می توانید با چند تکنیک ساده مانند برگذاری جشنواره ها، تخفیف های ویژه و ارائه هدایای کوچک دوباره توجه مشتری را به سمت کسب و کار خود جلب کرده و خریدار های ناراضی را به مشتری های دائمی خود تبدیل کنید.

مزایای باشگاه مشتریان

یکی از مهم ترین نکاتی که در مورد باشگاه مشتریان باید در نظر داشت ارائه سیستم حسابداری به شرکت ها است، با سیستم حسابداری اتوماتیکی که این برنامه دارد مدیریت حساب ها بسیار آسان شده و وجود مغایرت های مالی کاهش میابد.

  • جلب رضایت هر چه بیشتر مشتری
  • ایجاد پیوندی عمیق با خریداران
  • عملکرد بهتر در بازاریابی
  • کاهش هزینه و صرفه جویی در وقت
  • شناسایی مشتری های مفید مجموعه و طبقه بندی آن ها
  • ارائه سیستم مدیریت ارتباط با مشتری و سیستم حسابداری
  • بالا بردن بازدهی مفید کسب و کار ها
  • ارائه بانک اطلاعاتی از مشتری ها
باشگاه مشتریان چیست؟

تاثیر باشگاه مشتریان بر کسب و کار ها، مانند تاثیری است که یک فروشنده بر روی مشاغل می گذارد، هزاران بار شنیده ایم که بازاریاب یک شرکت قلب تپنده آن محسوب می شود و موفقیت یک مجموعه به او بستگی دارد. نرم افزار باشگاه مشتریان نیز مانند یک فروشنده آنلاین عمل می کند، همه چیز را در یادداشت های خود ثبت می کند، راه های خلاقانه ای برای جذب مشتری های سود آور ارائه می دهد و تعامل عمیقی با مشتری های خود بر قرار می کند.

از کجا به باشگاه مشتریان دسترسی پیدا کنیم؟

با مزایای بسیاری که این سیستم دارد، هر روزه به تعداد افرادی که خواهان آن هستند افزوده می شود. نرم افزار باشگاه مشتریان معمولا در یک قسمت از سایت کسب و کار ها قرار گرفته که مشتریان می توانند در آن به ارتباط بهتر با مجموعه بپردازند. بر خلاف تصورات جمعی، هزینه این نوع نرم افزار ها بسیار بالا نیست و با خدمات عالی که به مشتریان و صاحبان مشاغل ارائه می دهد پس از مدت کوتاهی نه تنها هزینه خرید این نرم افزار جبران می شود، بلکه سود مجموعه شما از طریق مشتری های وفاداری که این سیستم می یابد چند برابر می شود.

اتصال باشگاه مشتریان به وب سایت

اگر دارای وبسایتی هستند که نیاز به مدیریت و رسیدگی به نیازها و خواسته های مشتریانتان دارید بهتر است که باشگاه مشتریان را به سایت اتصال دهید تا به آسانی مشتریان خود را دسته بندی و مدیریت کنید. در این راستا طراحی قالب فروشگاه آنلاین فروش گستر توانسته با ماژول امتیازدهی این قابلیت را بوجود آورد تا در سایت خود بتوانید مشتریان را دسته بندی و قابلیت های باشگاه مشتریان را پیاده سازی کنید.

نتیجه گیری

امروزه استفاده از تکنولوژی امری ضروری است که باعث می شود کسب و کار ها از رقبای خود جا نمانده و بروز فعالیت کنند. نرم افزار های زیادی به بازار ارائه شده اند که به فروش صحیح یک کمپانی و مدیریت مشتری ها کمک ویژه ای می کنند، یکی از این نرم افزار ها باشگاه مشتریان می باشد که به خوبی خریداران شرکت ها را مدیریت کرده و به صورت اتوماتیک آن ها را شناسایی می کند. استفاده از باشگاه مشتریان در کسب و کار ها باعث می شود فروش کمپانی ها چند برابر شده و در وقت و هزینه آن ها تا حد زیادی صرفه جویی شود. در واقع برنامه باشگاه مشتریان به مدیریت خریداران و عملکرد بهتر بازاریابی تجارت ها کمک کرده و با روشی آسان به جذب مشتری های ثابت می پردازد.


نظر خود را بنویسید