۱۱ ایده برای جلب اعتماد مشتریان

۱۱ ایده برای جلب اعتماد مشتریان

اولین و مهم ترین قدم در هر نوع کسب و کاری جلب اعتماد مشتری است چرا که بدون جلب اعتماد مشتری خرید صورت نمی گیرد و در نتیجه سود دهی در کار نخواهد بود، جلب اعتماد در فضای مجازی و دنیای واقعی متفاوت است اما در صورت جلب اعتماد و رضایت مشتری نتیجه یکسان خواهد بود.

جلب اعتماد در فضای مجازی کار آسانی نیست و نیاز به وقت و تلاش بسیاری دارد زیرا همچون فضای واقعی نیست که مشتری وارد فروشگاه شود و مستقیم با فروشنده در ارتباط باشد و خرید و فروش در همان زمان انجام شود، در فضای مجازی قبل از انجام معامله شما باید اعتماد مشتری را به صحت و سقم کار خود تقویت کنید تا خریدی امن را برای خریدار به ارمغان بیاورید که همین امر باعث می‌شود تا کسب و کار شما روز به روز بزرگتر و قویتر شود. در واقع اعتماد به کسب و کار شما به مصرف‌کننده اطمینان را می دهد که خرید امن و آسان در انتظارشان است و این اعتماد توسط فروشنده و صاحب کسب و کار ایجاد می شود.

در ادامه با ۱۱ ایده برای جلب اعتماد مشتری با ما همراه باشید:

  ۱) پروفایل کسب و کارتان عکس داشته باش

 ۲) همیشه در دسترس باشید

۳) محصول و خدمات خود را با ضمانت ارائه دهید

۴) محصول و خدمات خود را به طور کامل معرفی کنید

۵) نظرات مشتریان قبلی را به اشتراک بگذارید

۶) در کنار محصول خریداری شده هدیه کوچک برای مشتری در نظر بگیرید

۷) با مشتری خود در ارتباط باشید

۸) در ارائه اطلاعات صادق باشید

۹)  در مسیر ایجاد اعتماد ثابت قدم باشید

۱۰) پشت پرده کسب و کارتان را به مخاطب و کاربران نشان دهید

۱۱) برای خود و کسب و کارتان اعتباری به وجود بیاورید

11 ایده برای جلب اعتماد مشتریان

تکمیل پروفایل کسب و کارتان:

در فروش آنلاین پروفایل می‌تواند یک معرفی کوتاه و تاثیرگذار از کسب و کار شما باشد و به دلیل اینکه نمی توانید مشتری خود را حضوری ببینید داشتن پروفایل می تواند ارتباط شما را با مشتری برقرار کند. همچنین داشتن عکس می تواند شما را در صفحات مجازی قابل مشاهده ترک کند. پروفایل خوب همچون یک ابزار قدرتمند می تواند در جذب کاربر و مشتری چه در سایت و چه در صفحات اجتماعی همچون اینستاگرام کمک قابل توجهی بکند و در بخش بیوگرافی به معرفی کسب و کارتان بپردازید.

همیشه در دسترس باشید:

مشتری یا حتی بازدید کننده از سایت و صفحه کسب و کار شما در فضای مجازی سوالات زیادی دارد، سعی کنید همیشه در دسترس باشید تا در اسرع وقت بتوانید پاسخگو باشید. برای این کار می توانید هم از شبکه‌های مجازی و هم از طریق ایمیل و تماس با افراد در ارتباط باشید. پاسخگویی به مشتری ها و کاربران زمان زیادی می خواهد اما با این وقت گذاشتن شما می‌توانید اعتماد و رضایت مخاطب را جلب کنید. همچنین با تماس می توانید با مخاطب ارتباط کلامی برقرار کنیم و از تاثیرات این ارتباط غافل نشوید. پس شماره تماس و ایمیل یا حتی آدرس محل کسب و کار را در سیستم مدیریت فروشگاه یا صفحه اجتماعی خود قرار دهید. این کار اعتماد افراد را جلب می‌کند و حتی افرادی که نزدیک به محل کسب و کار شما قرار دارند اعتماد بیشتری نسبت به سایر افراد پیدا می کنند و نوعی مهر تایید برای شما محسوب میشود.

محصولات و خدماتتان را با ضمانت ارائه دهید:

با ضمانت کردن کالا یا خدمات خود میتواند خیال مشتری را از بابت خرید راحت کنید. با ضمانت کردن کالا اعتماد مشتری را قبل و بعد خرید جلب کرده آید. همه افراد با دیدن ضمانت ترغیب به خریدهای بعدی نیز می‌شوند به طور کلی فروشنده و صاحب کسب و کار باید هرگونه ترس را در مشتری بابت خرید ش از بین ببرد. ضمانت نشان می دهد که فروشنده به محصول خود اطمینان دارد و با خیال راحت محصول را با ضمانت می فروشد. پرداخت هزینه محصول درب منزل می تواند یک نوع ضمانت در چشم مشتری محسوب شود با این کار مشتری به خیال راحت و اطمینان کافی اقدام به پرداخت میکند.

چگونه اعتماد مشتریان را جلب کنیم

محصول و خدمات خود را کاملا معرفی کنید:

محصول و خدمات خود را به طور کاملا دوستانه و با گفتن تمامی مزایا و معایب معرفی کنید و از گفتن معایب آن ترسی نداشته باشید همچنین می توانید توضیحات کامل تری را در سایت ارائه دهید که مشتری با مراجعه به سایت اطلاعات دقیق و کاملی را کسب کند و پاسخ تمامی سوالاتش را بگیرد. محصولات را به طور یکنواخت و تکراری معرفی نکنید، از زیبایی‌های بصری که می‌تواند بیننده را جذب کند غافل نشوید و در نهایت خلاقیت به خرج دهید.

نظرات مشتریان قبلی را به اشتراک بگذارید:

کاری که همه ما قبل خرید آنلاین انجام می دهیم این است که به سراغ نظرات خریداران قبلی می‌رویم و به صورت آنلاین درباره محصول برند و هر اطلاعاتی که برای خرید نیاز داریم تحقیق میکنیم. انتشار نظرات و مراحل خرید مشتریان علاوه بر اعتمادسازی برای مشتریان قبلی می‌تواند کاربران جدید را نیز ترغیب به خرید کنند و حتی ممکن است در نظرات مشتریان به سوالات کاربران جدید هم پاسخ داده شده باشد.

پس برای مشتریان قبلی برای تشویق به نظر دادن تشویقی در نظر بگیرید مثل یک کد تخفیف یا قرعه کشی از بین نظرات. همچنین به انتقادات و پیشنهادات کاربران اهمیت دهید، چرا که اشکالات کسب و کار خود را می توانید در همین نظر را جستجو کنید و با برطرف کردن آنها هم رضایت مشتریان قبلی را و هم اعتماد کاربران جدید را جلب اعتماد میکند. نکته مهم این است که از پاک کردن بازخوردهای منفی خودداری کنید، چرا که همین بازخوردهای منفی به ارتقای کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

در کنار محصول خریداری شده هدیه ای کوچک در نظر بگیرید:

این کار باعث به یادماندنی شدن خرید می شود تا می توانید هدیه کوچک کنار خرید مشتری به او بدهید یا اگر سفارش آنلاین انجام شده در هنگام پست کردن هدیه کوچک کنار محصول قرار دهید. این هدیه کوچک می تواند یک جاکلیدی یا حتی یک کارت پستال خیلی کوچک باشد. با این کار علاوه بر حس دوستی که بین خریدار و فروشنده ایجاد می‌شود و اعتماد را هم به خریدار منتقل می‌کند برای این هدایای تبلیغاتی لازم نیست هزینه زیادی در نظر بگیرید اما این کار احتمال خریدهای بعدی مشتری از شما را افزایش میدهد.

روش های جلب اعتماد مشتریان

با مشتری خود در ارتباط باشید:

ارتباط گرفتن با مشتری به عنوان یک دوست می تواند برای کار شما بسیار ارزشمند باشد در خرید حضوری همیشه خنده رو و مهربان باشید و با صبوری با مشتری برخورد کنید در فضای مجازی با مسابقه،  نظرسنجی و چالش و... این ارتباط را برقرار کنید حتی بعد از خرید آنلاین هم میتوانید از مشتری خود درباره رضایت داشتن از خرید سوال کنید.

صداقت پیشه کنید:

خریدار به شرکت ها و کسب و کارهای صادق شدیدا اعتماد می‌کند.شما نمی توانید همه مشتری ها را راضی نگه دارید اما باید سعی خود را بکنید تا جایی که می توانید برای کاربران و مشتریان خود شفاف‌سازی انجام دهید. در هنگام معرفی محصول معایب آن را نپوشانید، در بخش فروش خود قولی ندهید که قادر به انجام آن نیستید. همچنین درباره نحوه قیمت گذاری به طور قانونی عمل کنید و به طور کلی در منافع مصرف کننده صادق باشید زیرا این امر باعث می‌شود تا خریدارها مشتری دائمی شما شوند.

در مسیر ایجاد اعتماد ثابت قدم باشید:

اعتماد یک شبه به دست نمی آید و باید برای جلب اعتماد مدت‌ها تلاش کنید و ممکن است این مسیر ماه‌ها زمان ببرد‌. برای این کار از ایده های خلاق و جذاب برای جلب اعتماد و جذب مشتری استفاده کنید. در این مسیر بازار هدف را هم در نظر بگیرید مثلاً برای جلب اعتماد کودکان باید راه‌های مورد علاقه کودکان را در پیش بگیرید. برای این هدف زمان کافی به خود و مشتریان بدهید.

روش های جلب اعتماد مشتریان

پشت پرده کسب و کارتان را به مخاطب و کاربران نشان دهید:

می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی از روزمرگی‌های کسب و کار و افرادی که در محل برای انجام کار حضور دارند تصاویر و ویدیو به اشتراک بگذارید و فقط به معرفی برند و محصول خود اکتفا نکنید این کار باعث می شود که مخاطب درک کند و بداند محصول و خدماتی که به دستش میرسد چه مراحلی را طی می کند شما با ارائه اطلاعات درباره خود و تیم تان و همچنین محصولات وخدماتتان نظر و اعتماد مخاطب و مشتری را به خود جذب کند.

و در نهایت برای خود و کسب و کارتان اعتبار به وجود بیاورید:

تا حد ممکن اجازه ندهید افراد سودجو از برند و نام تجاری شما سوء استفاده کنند و مشتریان را با برند و نام و اعتبار شما فریب دهند چرا که باعث می‌شود تمام اعتبار و اعتمادی که برای خود و کسب و کارتان طی تلاش های بسیاری کسب کرده اید از بین برود در صفحات مجازی و شبکه‌های اجتماعی پیشینه مثبت خود و بازخوردهای مثبت را به اشتراک بگذارید.

سخن آخر:

راهکارهای بیشمار و بسیار متنوع ای در دنیای امروزی برای جلب اعتماد مشتری وجود دارد که ما سعی کردیم ۱۱ تا از بهترین های آنها را به شما پیشنهاد دهیم، تا با استفاده از این ایده ها بتوانید علاوه بر رونق بخشیدن به کسب و‌کارتان، به جلب رضایت مشتری نیز کمک کنید.

نظر خود را بنویسید