صفحات مهم یک سایت فروشگاهی کدامند؟

صفحات مهم یک سایت فروشگاهی کدامند؟

امروزه تقریبا تمامی افرادی که فروش آنلاین را به عنوان یکی از راه های فروش محصولات خود برگزیده اند، یک سایت فروشگاهی دارند. ممکن است بسیاری از افراد ممکن است اغلب محصولات خود را با طراحی اپلیکیشن فروشگاهی و یا ربات فروشگاهی تلگرام، از این طریق به فروش برسانند اما بدون شک به یک سایت فروشگاهی برای مدیریت فروش خود نیازمند هستند.

اما صفحات مهم یک سایت فروشگاهی کدامند؟ این صفحه ها باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟ و در ادامه این صفحات از چه جهت حائز اهمیت هستند؟

در این مقاله به همه این سوالات پاسخ خواهیم داد تا تمامی صاحبان سایت های فروشگاهی بتوانند کیفیت سایت خود را در این زمینه ارزیابی کرده واز این جهت برای سایت فروشگاهی خود تصمیم گیری نمایند.

صفحات مهم برای جلب رضایت مشتریان

تمامی تلاش های طراحان وب و شرکت های طراحی سایت فروشگاهی باید منجر به تولید وبسایتی شود که برای صاحبان کسب و کار سودآور باشد. سود آوری بیشتر در گرو فروش بیشتر و فروش بیشتر در گرو جلب رضایت مشتریان و پایدار نگهداشتن آن ها میباشد. بنابراین صفحات مهم یک سایت فروشگاهی از این جهت اهمیت دارند که مشتریان اکثرا با آن صفحات درگیر میشوند و میبایست تجربه خوشایندی از استفاده از آن صفحه ها داشته باشند. ای صفحه ها عبارتند از:

صفحه اول سایت یا همان Home Page

دلیل این که صفحه اول سایت یکی از حائز اهمیت ترین صفحات سایت است، واضح و روشن است. صفحه اول سایت فروشگاهی شما، اولین برخوردی است که مشتری با کیفیت برند شما در زمینه فروش آنلاین دارد؛ بنابراین بهترین محتوا، عکس و طراحی باید متعلق به این صفحه باشد تا مشتری تمایل پیدا کند به گشت و گذار و احیانا خرید از وبسایت شما ادامه دهد. صفحه نخست در واقع ارائه دهنده هویت برند شماست و بیشترین کاربرد این صفحه جلب اعتماد مشتری و اعتبار بخشی به فروش آنلاین برند شماست. پس برای طراحی این صفحه به اندازه کافی زمان و هزینه صرف کنید.

صفحه ورود/ثبت نام

این صفحه در واقع مقدمه نتیجه تمام تلاش هاییست که در طراحی سایت برای جلب رضایت مشتریان انجام داده اید. اگر مشتریان بتوانند به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون هیچ دردسری در وبسایت شما ثبت نام کنند، بدون شک باقی راه برای جلب رضایت بیشتر مشتریان و در نهایت فروش بیشتر هموار تر خواهد شد.

صفحه دسته بندی کالاها

کاربران پس از ورود به سایت شما تمایل دارند که در کوتاه ترین زمان ممکن به محصول مورد نظر خود دست پیدا کنند. بنابراین هرقدر صفحه دسته بندی شما کاملتر باشد و به جهت کاربری و ظاهری کار با آن برای مشتریان شما آسان تر باشد و از این طریق مشتریان بتوانند سریع تر به کالای مورد نظر خود دست پیدا کنند با رضایت بیشتری از سایت شما خرید خواهند کرد.

صفحه جست و جو

بسیاری از مشتریان راغب هستند که کالای مورد نظر خود را از طریق جست و جو پیدا کنند. در این خصوص میبایست بخش جست و جوی وبسایت به گونه ای طراحی شود که بهترین کارایی را داشته باشد و افراد با سرچ کلمات مربوط به کالای مورد نظر خود به راحتی به کالای مورد نظرشان دست پیدا کنند و با پیدا نکردن کالای مورد نظر خود در بخش جست و جو در حالی که آن کالا در فروشگاه موجود بوده از خرید در وبسایت شما منصرف نشوند.

صفحه کالاها

این صفحه در واقع بستر اصلی بازاریابی و فروش شما در فضای وب میباشد. صفحه کالاها در فضای وب حکم یک فروشنده ماهر و زبر دست را در دنیای واقعی دارد. رنگ های به کار رفته در این صفحه، نحوه طراحی بخش های مختلفی که کاربر با آن درگیر است، محتوای تولید شده در این صفحه و... همگی در راغب کردن کاربر برای خرید محصولات دخیل هستند. یکی دیگر از ویژگی های مهمی که این صفحه باید داشته باشد، دارا بودن اطلاعات کافی و عکس های واضح از کالاهاست. توجه به این موارد باعث اعتماد و در نهایت تمایل هرچه بیشتر مشتریان برای خرید از سایت شما میشود؛ از این رو این صفحه بسیار حائز اهمیت بوده و میبایست برای طراحی آن وقت و هزینه کافی صرف شود. 

صفحه مدیریت کالاها در حساب مشتری

این صفحه بدون شک مهم ترین صفحه برای مشتریان است. چراکه مرحله بعد از این صفحه، مرحله پرداخت بوده و مشتریان باید در این مرحله کاملا به سایت فروشگاهی شما اعتماد کنند تا وارد مرحله بعد شوند. از این جهت طراحی این صفحه باید به گونه ای باشد که علاوه بر سهولت در مدیریت سبد کالا  و تایید مشخصات و تعداد هر کالا برای مشتری، ظاهر صفحه نیز حرفه ای و معتبر به نظر بیاید. 

صفحه مدیریت آدرس ها در حساب کاربری مشتری

تجربه نشان داده است که مشتریان برای مدیریت آدرس ها و نشانی محل تحویل گرفتن کالای خود اهمیت بسیار زیادی قائل هستند. بسیاری از مشتریان برای برای محل تحویل گیری کالا آدرس های متفاوتی دارند و تمایل دارند یکبار برای همیشه اطلاعات مربوط به  آدرس و کدپستی های مورد نظرشان را وارد نموده و دفعات بعد به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنند و برای ثبت مجدد آنها و یا پیدا کردن آن ها زمان زیادی صرف نکنند. بنابراین طراحی این صفحه باید به گونه ای باشد که کاربر به راحتی با آن ارتباط برقرار نموده و از قرارگیری در آن صفحه تجربه خوشایندی داشته باشد.

صفحه سوالات متداول

صفحه سوالات متداول در واقع به سایت فروشگاهی شما اعتبار میبخشد. وجود این صفحه در سایت فروشگاهی شما به معنای آن است که شما برای رضایت مشتری و اعتماد و اطمینان او به برند خودتان احترام قائلید و برای این امر وقت گذاشته اید تا او در کمترین زمان ممکن به پاسخ سوال خود دست پیدا کند و نیازش را در این زمینه سریعا رفع نماید. محتوای داخل این صفحه باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد و به صورت شفاف و در کاراترین شکل خود به ابهاماتی که برای اکثر مشتریان به وجود می آید پاسخ دهد و آنها را رفع نماید.

صفحات مهم برای سئو

صفحه اول، صفحه دسته بندی کالاها و  کالاها علاوه بر این که جهت جلب رضایت مشتریان بسیار اهمیت دارند، برای سئوی سایت نیز بسیار حائز اهمیت میباشند. به این دلیل که در واقع بیشتر محتوای سایت در این بخش ها قرار میگیرد و سئو سایت نیز از این طریق انجام میشود. بنابر این کیفیت این صفحات از جهت محتوا و کدنویسی و طراحی بسیار مهم هستند.

نظر خود را بنویسید

نظرات 1 نظر
avatar
سلام و درود ممنون از آموزش خوبتون ولی خب به نظرم آموزش هاتون با آموزش های دیگ مکمل هم با شن تنهایی مورد استفاده نیستن هیچ آموزشی در هیچ سایتی مثلا بنده آموزش رو از داخل سایت https:ably.ir دیدم و با مطالعه این آموزش تازه مفهوم اون رو متوجه شدم