تاثیر مقالات قدیمی بر سئو سایت

تاثیر مقالات قدیمی بر سئو سایت

صاحبان سایت ها و یا کسانی که بر سئو وبلاگ ها نقش آفرینی می کنند، همیشه با موضوع "محتوا های قدیمی را چه کنیم؟" درگیر هستند. وبلاگی که توسط یک شخص ایجاد می شود پس از گذشت یک سال هزاران محتوا را در خود جای می دهد و نظارت بر آن دشوار تر می شود.

اما محتوای صفحات وب مانند زیربنای یک سایت عمل می کنند و ضرر رسیدن به این محتوا ها به معنی وارد شدن خسارت به کل سایت است. بسیاری از وبمستر ها تمرکز خود را فقط بر روی تولید محتوای جدید می گذارند و به محتوا های قدیمی اهمیتی نمی دهند، در صورتی که می توان گفت تاثیر گذاری سئویی که بر روی محتوا های قدیمی انجام می شود بسیار بیشتر از محتوا های جدید می باشد. اما در این مقاله می خواهیم بدانیم چرا محتوا های قدیمی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و آیا حذف محتوای قدیمی کار درستی است؟

چرا بروز رسانی محتوا های قدیمی مهم است؟

امروزه در جهانی زندگی می کنیم که تکنولوژی روزبروز از پیشرفت های عظیمی برخوردار شده و مسیر آن پر از موارد جدید و شگفت انگیز است. به همین دلیل اگر نسبت به تغییرات جدید وب سایت خود را آپدیت نکنیم هم کاهش رتبه سایت را شاهد خواهیم بود و هم از رقبای کسب و کار خود جا می مانیم. هدف تمامی اعمالی که بر روی سایت انجام می شود، کسب رتبه های بالاتر از سوی موتور های جستجو گوگل است. شاید بسیاری از افراد ندانند اما ویرایش محتوا های قدیمی یکی از بهترین استراتژی های سئو و کسب ریتینگ به شمار می رود.

دلیل این موضوع ایندکس گوگل است، صفحات قدیمی که در گذشته آن ها را آپلود می کنید وارد ایندکس گوگل شده و دارای رتبه می شوند، اما روند ایندکس شدن محتوای تازه کمی بیشتر طول می کشد. به همین دلیل شما می توانید به راحتی از رتبه صفحات قبلی به نفع سایت استفاده کنید، زیرا این صفحات نصف راه را طی کرده و توسط کاربران زیادی دیده شدند. به همین ترتیب شما با یک تغییر کوچک می توانید محتوا های قدیمی را بهتر کرده و افزایش ترافیک سایت را مشاهده کنید.

همچنین این عمل به دیده شدن سایت شما توسط گوگل نیز کمک می کند، کار کردن بر روی محتوای قدیمی سایت به موتور های جستجو نشان می دهد که سایت شما بسیار فعال بوده و عملکرد آن بسیار قوی است، در نتیجه این عمل رنکینگ سایت شما را بالا می برد.

البته افزایش ترافیکی که توسط بروزرسانی تولید محتوا های قدیمی به دست می آید به خودی خود تاثیر زیادی در کسب رتبه از سوی گوگل دارد.

تاثیر محتواهای قدیمی بر سئو سایت

مزایا بروز کردن محتوا های قدیمی سایت

همه می دانیم صفحات وب که در گوگل ایندکس می شوند دارای امتیازاتی مانند کلمات کلیدی هستند، این کلمات بسیار ارزشمند بوده و در کسب رتبه جایگاه ویژه ای دارند. به همین دلیل استفاده از این کلمات بسیار مفید بوده و تاثیر بسزایی در روند سایت دارد. حال تصور کنید صفحاتی که به واسطه کلمات کلیدی از رتبه خوبی برخوردار هستند مورد ویرایش قرار بگیرند و علاوه بر امتیاز های قدیمی خود شامل رتبه جدید نیز بشوند، به نظر شما این راهی کوتاه تر و آسان تر نیست؟ البته بروزرسانی سایت به تنهایی فایده ندارد و بدون تولید محتوا های جدید هیچ سودی برای سایت ندارد. برخی از مزایای دیگر بروزرسانی محتوا های قدیمی سایت به شرح زیر می باشد:

  • افزایش ترافیک وب سایت
  • همیشه بروز بودن سایت
  • حفظ مخاطبان قدیمی و جذب بازدیدکنندگان جدید
  • احیای پست های مرده و قدیمی
  • عملکرد بهتر وب سایت
  • کسب رتبه های بالاتر از گوگل

اصول بروز رسانی محتوا های قدیمی

تا این لحظه از مقاله مزیت های بروزرسانی محتوا های قدیمی سایت را برای شما عزیزان بازگو کردیم، اما چطور محتوا های قدیمی را تغییر دهیم؟ در کل دو موقعیت وجود دارد که بروز رسانی محتوا به شکل های مختلفی انجام می شود:

تغییرات کم: اگر نوشته شما از کیفیت بالایی برخوردار است و چیز زیادی برای جدید شدن ندارد، می توانید تغیرات کوچکی در آن ایجاد کنید تا گوگل بداند عملکرد تمامی صفحات شما بالا است. اما باید توجه داشته باشید برای این کار باید تاریخ بروزرسانی جدید و تاریخ نوشته شدن محتوا در قدیم را بنویسید تا کاربران از تغییرات اعمال شده آگاه شوند.

تغییرات زیاد: اگر درصدد تغییرات کلی محتوای خود هستید و می خواهید متن تقریبا جدیدی تولید کنید، بهتر است تاریخ قدیمی محتوا را پاک کرده و فقط تاریخ جدید را به سایت اضافه کنید تا محتوا مانند یک نوشته جدید در سایت ظاهر شود اما با همان امتیازات قدیمی که کسب کرده است.

همچنین برای عملکرد بهتر می توانید هنگام بروزرسانی متن های قبلی، نگارش و خرابی های وب سایت را نیز بر طرف کنید. برای مثال می توانید به تصحیح غلط املایی هایی که از چشمتان دور مانده، لینک هایی که خراب هستند و یا ارور می دهند، جملات نادرست و غیره بپردازید تا با رفع این مشکلات وب سایت شما بی نقص ظاهر شود.

تاثیر محتواهای قدیمی در سایت

آیا درست است محتوای قدیمی را حذف کنیم؟

حذف محتوا های قدیمی به مدیران وب سایت ها توصیه نمی شود زیرا همانطور که گفتیم هر صفحه وب در گوگل دارای جایگاه خاصی است و حذف کردن آن به معنی از بین رفتن رتبه و امتیاز صفحه وب می باشد. همچنین اهمیت بک لینک ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد، هر صفحه وب دارای تعدادی بک لینک است که در صورت حذف شدن محتوا ورودی آن لینک نیز بسته می شود و هنگام کلیک کاربر بر روی لینک پیغام ارور و خرابی می دهد که تاثیر منفی در وب سایت ایجاد می کند. به همین دلیل در صورت تصمیم گیری در مورد حذف یک محتوا باید توجه داشته باشید به صفحات دیگر سایت لینک داده نشده باشد و یا از صفحات دیگر نیز بک لینک آن را حذف کنید. در دو حالت زیر حذف محتوا های قدیمی برای سایت مشکل به وجود نمی آورد:

  1. ترافیک صفحه وب صفر باشد
  2. مسیر کسب و کار شما تغییر یافته باشد

اگر محتوا های قدیمی سایت شما در دسته موارد بالا قرار داشت می توانید آن را حذف کرده و به تولید محتوا های جدید اکتفا کنید، با این حال پیشنهاد می شود حجم عظیمی از محتوا های سایت را حذف نکنید.

بسیاری از سایت هایی که با طراحی قالب فروشگاه آنلاین کسب و کار اینترنتی خود را آغاز می کنند از تاثیر محتوا در سئو سایت خود بی خبرند و یا  اهمیت نمی دهند، ولی یکی از عواملی که برای هر سایت با هر زمینه کاری ضروری به حساب می آید، تولید محتوا است.

قلم و هدف تولید محتوا در کسب و کارها نسبت به زمینه کاری آنها متفاوت است، بعنوان مثال اصول تولید محتوا برای سایت فروشگاهی با تولید محتوا در یک سایت معرفی کاملا متفاوت است.

چه محتوا هایی را بروز کنیم؟

درست است که تاثیرمحتوا های قدیمی بر سئو سایت چشمگیر است اما این عمل باید هدفمند باشد و بهترین بهره وری را برای سایت داشته باشد، زیرا نو سازی محتوا های قدیمی سایت نیز زمان بر است و باید اولویت بندی شود. هنگام بروز رسانی محتوا های قدیمی، شرایطی که در زیر طبقه بندی شده اند باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند:

  • محتوا هایی که برای کاربر مفید هستند
  • محتوا هایی که از بازدید بیشتری برخوردار بوده اند
  • محتوا هایی که با کسب و کار شما ارتباط بیشتری دارند
  • محتوا هایی که ارزشمند هستند
  • محتوا هایی که ترافیک سایت را افزایش می دهند
  • محتوا هایی که در صفحات دیگر تاثیر گذار هستند (بک لینک های مهم)

نکته: در بروز رسانی صفحات وب سایت نباید افراط به خرج دهید زیرا ممکن است نتیجه معکوس بدهد، همواره با محتوا های جدیدی که در سایت قرار می دهید ماهی یکبار نیز به آپدیت محتوا های قبلی خود پرداخته و تغییرات جدید را بر روی آن ها اعمال کنید.

تاثیر مقالات قدیمی بر سئو

سخن آخر

بسیاری از مدیران وب سایت به ویرایش محتوا های قدیمی وبلاگ خود توجهی نداشته و فقط به تولید محتوای جدید می پردازند. اما یکی از بهترین روش های افزایش ترافیک سایت و کسب رتبه از سوی موتور های جستجوگر گوگل، ویرایش و بروز رسانی محتوا هایی است که در گذشته بر روی سایت آپلود شده اند. محتوا های قدیمی سایت در گوگل ایندکس شده و از رتبه مختص به خود برخوردار می شوند، به همین دلیل ویرایش این محتوا ها در سئو کلاه سفید سایت تاثیر بسزایی دارد. در واقع محتوا های قدیمی نصف مسیر رتبه گیری از گوگل را طی کرده و بازدید کننده داشته اند، به همین دلیل ویرایش آن ها علاوه بر آن که شامل امتیازات قبلی اش است از امتیازات جدید نیز برخوردار می شود و در نهایت رتبه صفحات وب افزایش میابد. اگر می خواهید از روشی آسان با تاثیر گذاری بالا در سئو سایت استفاده کنید، استراتژی بروزرسانی وبلاگ یکی از بهترین راه های این پروسه است.


نظر خود را بنویسید