راه‎اندازی فروشگاه اینترنتی

راه‎اندازی فروشگاه اینترنتی

 

طبق آمارها امروزه بیش از 1 میلیارد نفر در دنیا مشترکین استفاده از اینترنت هستند. با گسترش روز افزون اینترنت، افراد زیادی از آن به عنوان مرجعی برای انتخاب‎های خود استفاده می‎کنند. بنابراین کسب و کارها به راحتی می‎توانند محصولات و یا خدمات خود را، بوسیله‎ی یک سایت فروشگاهی به کاربران اینترنتی معرفی و آنها را به مشتریان دائم خود تبدیل کنند و بعد از انجام اولین خرید توسط آنها، از آخرین تغییرات و خبرها مطلعشان سازند و نظرات و پیشنهادات آنها را جمع آوری کنند.

از این رو داشتن یک وب سایت به گسترش کسب و کارها کمک شایان توجهی می‎کند و روش خوبی برای درآمدزایی است تا آنجا که بغیر از کسب و کارهای کوچک و یا پیشرفته، اشخاصی که فقط دارای ایده نیز هستند و تجارتی در دنیای واقعی ندارند، اقدام به تاسیس سایت فروشگاهی و کسب درآمد از این طریق کرده‎اند.

 

دلایل راه‎اندازی فروشگاه اینترنتی

  • قرار گرفتن در معرض دید کاربران بیشتر؛
  • اثر گذاری بر روی مشتریان بالقوه؛
  • ارائه‎ی اینترنتی خدمات و محصولات؛
  • رقابت با سایر هم‎صنفان؛
  • نمایش برشور آنلاین محصولات؛
  • نمایش حرفه‎ایی بودن کسب و کار؛
  • خدمت رسانی شبانه روزی به مشتریان؛
  • و ...

 

 

 مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی در هر مقیاس و ابعاد از کسب و کارهای کوچک گرفته تا پیشرفته، و یا حتی کسب و کارهای آنلاینی که فقط با یک ایده شروع می‎شوند و تجارتی در دنیای واقعی ندارند؛ در هر دو می‎بایست برای درامدزایی بیشتر و موفقیت در پروژه، به روش‎های بازاریابی اینترنتی دست انداخته و زمان زیادی صرف بکارگیری دیجیتال مارکتینگ شود. لازم به ذکر است تجارتی که استارت آن از ابتدا فقط در اینترنت خورده می‎شود؛ می‎بایست زمان بیشتری برای راه‎اندازی فروشگاه اینترنتی خود و تهیه‎ی محصول، انبارداری، حمل کالا و ... بگذارد.

 

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

 

دیجیتال مارکتینگ در راه‎اندازی فروشگاه اینترنتی

برای تجارت الکترونیک، داشتن یک فروشگاه اینترنتی به تنهایی کافی نیست. مهم‌ترین رکن موفقیت در دنیای تجارت الکترونیک، دیجیتال مارکتینگ است. دیجیتال مارکتینگ شامل مجموعه فعالیت‌هایی است که منجر به فروش محصولات بر بستر اینترنت می‌شود. فعالیتهایی مانند استفاده از شبکه‌های اجتماعی، شبکه‌های ویدیویی، ایمیل مارکتینگ، محتوا گذاری، سئو و ...

 

محتوا گذاری فروشگاه اینترنتی

بارگذاری و چیدمان محتویات صفحات مربوط به هر وب‎سایت مانند عکس، فیلم، نمونه کارها و در سایت فروشگاهی بارگذاری اطلاعات کالا از قبیل قیمت، رنگ بندی، سایز بندی، تخفیفات و... را محتوا گذاری سایت می‎گویند. در مرحله‎ی اول راه‎اندازی سایت فروشگاهی مدیر فروشگاه می‎بایست به بهترین نحو در سایت محتوا گذاری را انجام دهد، به طوریکه وب‎سایت به شکل خوبی گویای کسب و کارش شود.

 

سئوی تخصصی فروشگاه اینترنتی

استفاده از تکنیک‌های مختلف برای جذب ترافیک به سایت در موتور‎های جستجو سئو نام دارد. فاکتورهای تاثیرگذار بر روی سئوی سایت مواردی متعددی می‎تواند ‎باشند. مواردی از قبیل کلمات بکار رفته در متن و محتوا، لینک‌های ورودی به سایت از سایت‌های دیگر و در نهایت حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت برای موتورهای جستجو.

 

ایمیل مارکتینگ در فروشگاه اینترنتی

یکی از قدیمی‌ترین روش‎های دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی ایمیلی است. اگر به شیوه‎ی صحیح بازاریابی از طریق ایمیل انجام شود می‌توان در بازه‎ی بسیار کوتاهی به فروش بالا دست یافت.

 

شبکه‎های اجتماعی در راه‎اندازی فروشگاه اینترنتی

تقریبا اکثریت مردم دارای گوشی هوشمند هستند؛ معمولا یک نرم‎افزار مرتبط با شبکه‎های اجتماعی در هر گوشی‎های هوشمند وجود دارد. در صورتی که بصورت بهینه از این ظرفیت استفاده شود، می توان به تجارتی پر رونق رسید. استفاده از شبکه‎های اجتماعی مناسب بعنوان مکمل تبلیغات، روش خوبی برای دیجیتال مارکتینگ محسوب می‎شود.

 

با بکارگیری روش‎ها و اصول دیجیتال مارکتینگ در راه‎اندازی فروشگاه اینترنتی، احتمال شکست پروژه بسیار پایین می‎آید و فروشگاه می‎تواند به سود بالایی دست یابد؛ به شرط آنکه زمان کافی برای بکارگیری روس‎های بازاریابی اینترنتی گذاشته شود. اگر سیستم فروشگاهی از شرکت حرفه ایی طراحی سایت خریداری گردد، صاحب فروشگاه درگیر مسائل فنی طراحی سایت شامل عدم انعطاف و تغییر در سیستم، وجود باگ‎های فنی، عدم پشتیبانی مناسب و ... نمی‎شود و می‎تواند وقت خود را صرف بهینه سازی سیستم فروشگاهی خود از طریق دیجیتال مارکتینگ کند.

 

با استفاده از سیستم فروشگاهی فروش گستر، فروشگاهی آماده و بدون نقص دریافت می‎کنید و می‎توانید زمان خود را صرف راهکارهایی کنید که به سود بیشتر دست پیدا یابید.

نظر خود را بنویسید