5 ویژگی حیاتی سئو برای انتخاب سیستم مدیریت فروشگاه اینترنتی

5 ویژگی حیاتی سئو برای انتخاب سیستم مدیریت فروشگاه اینترنتی

یکی از مهمترین گامها در مسیر ایجاد و راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی انتخاب سیستم مدیریت فروشگاه و مدیریت محتوا و به اصطلاح CMS میباشد تا بتواند به بهترین نحو نیاز های شما و مشتریان را برآورد سازد

آیا انتخاب یک سیستم فروشگاهی آسان است؟

قطعا یک انتخاب خوب که برای کسب و کار شما نیز مناسب باشد وظیفه ساده ای نخواهد بود ، آن هم در شرایطی که هزاران گزینه متفاوت در انواع مختلف برای انتخاب وجود دارد

با تمام این تفاصیر معمولا عواملی از نظر کارفرمایان و صاحبان فروشگاه در مسیر انتخاب دور خواهد ماند و میتواند منجر به افزایش هزینه ها در آینده گردد، یکی از این عوامل ویژگی های فنی و کیفی سیستم فروشگاه ساز برای بهینه سازی سایت برای موتور های جست جو ( SEO ) است که  توانایی های مورد نیاز برای بهینه سازی و یا همان سئو را داشته باشد، و طراحان آن سیستم ، راهکارهایی برای آنها اندیشده باشند.

انتخاب یک سیستم با ویژگی های مناسب یرای سئو میتواند بسیاری از هزینه های امور اجرایی را در آینده بهینه ساری کرده و کاهش دهد

بنا بر این قبل از اینکه یک سیستم مدیریت فروش آنلاین را برای کسب و کار خود انتخاب کنید حتما ویژگی های زیر را در آن بررسی کرده و با توجه به توانایی های سیستم برای براورده کردن موارد زیر اقدام به الویت بندی و انتخاب آنها کنید ولی البته اگر در نحوه بررسی و شناخت ویژگی ها در گزینه های مختلف تخصص مورد نیاز را نداشتید حتما از کمک دیگران استفاده کرده و هر مورد را به متخصص آن محول کنید تا کیفیت واقعی و ویژگیهای مورد نظر شما به دقت برآورد گردد.

 

حال 5 ویژگی حیاتی که هر سیستم فروشگاهی برای براوردکردن نیاز های سئو داشته باشد را بررسی میکنیم

 

1 - توانایی در مدیریت و ویرایش تگ عنوان Title Tags ، توضیحات جایگزین Meta Descriptions ، آدرس صفحه URL ، برچسب های عنوان Header Tags

 تگ های اساسی برای سئو

هر سیستمی را که انتخاب میکنید باید حتما توانایی ویرایش و تغییر موارد فوق را در تمام صفاحت سایت مثل بلاگ ، صفحه محصولات ، دسته بندی ها ، صفحات اختصاصی و ... را داشته باشد

چرا که موارد فوق مهمترین فاکتور ها برای ارتباط کنترل شده با گووگل و دیگر موتور های جستجو بوده و میتوانید سیاست های کسب و کار خود را با استفاده از تمرکز بر کلمات کلیدی و عناوین مهم که در این موارد مطرح میکنید مشخص کنید.

 

2 - ساختار مناسب و بهینه شده برای آدرس دهی صفحات ، نقشه سایت و ریدایرکت 301

 سایت مپ مناسب برای سئو سایت فروشگاهی

با توجه به روال فروشگاه های اینترنتی که معمولا تعداد زیاد محصولات، منجر به ایجاد انبوهی از صفحات با آدرس های متفاوت ، حتی دسته بندی های متعدد ، تگ ها و ... میگردد یک امکان کاملا برای سیستم های فروشگاهیضروری بوده و توانایی تولید آدرس های یونیک و البته بهینه سازی شده به صورت اتوماتیک ،میتواند حجم کار را به نحو چشمگیری کاهش دهد.

روند هوشمند تولید آدرس محصولات بر اساس تنظیمات پیشرفته اولیه میتواند نقش بسیار مهمی در رسیدن به جایگاه های بهتر برای تک تک صفحات داشته باشد ، همچنی وجود تنظیمات پیشرفته میتواند برای کارشناسان سئو امکانات ویژه ای را فراهم کند .

همچنین با توجه به تغیرات زیاد روزمره در محصولات و محتوای فروشگاه اینترنتی، توانایی بروز رسانی نقشه سایت و مدیریت ریدایرکت 301 در جهت کاهش عوامل مخرب یک ویژگی بسیار اساسی است.

و نکته دیگر اینکه اگر سیستم فروشگاه فعالی دارید و تصمیم به مهاجرت به سیستم جدید را گرفته اید حتما این ویژگی سازماندهی آدرس ها و ریدایرکت 301 برای شما مهم تر خواهد بود

 

3 - بهینه سازی همه جانبه و سفارشی سازی برای موبایل

 سئو مبایل برای فروشگاه اینترنتی

فقط زمانی می توانید ادعا کنید که رقابت فروش آنلاین را به نفع خود تمام کرده اید که گوشی های موبایل را تسخیر کنید ، روز به روز زمان استفاده از گوشی های همراه بیشتر شده و در واقع اصلی ترین فضا برای نمایش محتوا میباشد ، که آبدیت های گووگل در سال های اخیر بهترین نشانه مبنی بر ارجحیت گوشی همراه به دسکتاپ  است.

یک سیستم فروشگاهی علاوه بر ویژگی واکنش گرایی و یا ریسپانسیو بودن که امروز ویژگی لاینفک همه سیستم های طراحی وبسایت میباشد باید به بهترین نحو برای مخاطب های گوشی همراه از نظر UX بهینه سازی شود.

همچنین از نظر فاکتور های سئو تکنیکال دارای ابزار های حرفه ای برای پایش و ویرایش محتواهای تکراری باشد تا از اثرات مخرب آن جلوگیری کند ، مانند امکان مدیریت تگ های کانونیکال و نقشه سایت

 

4 - سرچ داخلی قدرتمند با توانایی تفکیک کامل و همچنین نمایش نتایج جستجو در قالب های کاربردی

 بهترین موتور جستجو داخلی برای سایت فروشگاهی

اکثر سیستم های فروشگاه ساز دارای موتور های جستجوی داخلی بوده که کاربران به واسطه آنها میتوانند به کالای خود دست یابند ولی اغلب با نتایج ضعیف آنها را نا امید میکنند

یک سرچ داخلی علاوه بر دارا بودن فاکتور های مناسب و به تعداد زیاد برای فیلتر کردن نتایج توسط مشتری، باید بتواند به سرعت مشتری را به کالای مورد نظر خود هدایت کند و یا در صورت عدم وجود کالا مشتری بتواند به سرعت به این نتیجه برسد که کالا در این فروشگاه موجود نمیباشد ، سرگردانی و سردرگمی نتیجه خوبی برای مشتری و فروشگاه نمیتواند داشته باشد.

همچنین یک ویژگی فوق العاده در جستجوگر های فروشگاهی توانایی معرفی کالا های مشابه به مشتریان در نبود کالای مورد نظر آنها است که این توانایی کاملا به کیفیت هوشمند سازی و تولید محتوای فروشگاه بستگی دارد.

علاوه بر یافتن نتیجه، نحوه نمایش و استایل صفحه نتایج جستجو بسیار مهم میباشد و میتواند با هدایت مشتری به کالاهای جذاب دیگر و کالاهای مشابه علاوه بر افزایش نرخ کلی فروش منجر به سئو و بالارفتن در نتایج موتور های جستجو مثل گووگل گردد.

البته باید صفحات نتایج نه به عنوان صفحات یکتا بلکه صفحات موقت تولید شده و قابلیت ایندکس شدن نداشته باشند چرا که در بیشتر مواقع منجر به تولید محتوای تکراری میگردند.

 

5 - پشتیبانی کامل و همه جانبه از مشتریان و یک تیم فنی باهوش

 تاثیر پشتیبانی سایت بر سئوتاثیر پشتیبانی بر سئو سایت

نهایتاً تمام مسائل فنی و ظاهری هر وبسایت و تمام خدمات باید منجر به رضایت مشتری گردد که در زمینه وبسایت فروشگاهی انتظاراتی که مورد نظر میباشد کارکرد صحیح و سریع، سهولت دسترسی و کاربری های مورد نظر و همچنین پشتیبانی و رفع مشکل در کوتاه ترین زمان در صورت بروز موارد خاص است ، مخصوصا به دلیل وجود مسائل مالی و حساسیت بیشتری مشتریان ، رفع نواقص و پشتیبانی سریع بسیار با اهمیت می باشد ، که قطعا کیفیت خدمات در این زمینه میتواند منجر به رابطه عمیق تر و پایدار تر مشتریان با وبسایت گردد.در نهایت میتوان گفت برای کسب و کار آنلاین و برای موفقیت در آن، اولین نکته انتخاب یک سیستم مدیریت فروش آنلاین است که باید با ریز بینی و توجه به تمام مسائل مربوط همچون نیاز های عمومی ، فنی یا تکنیکال ، پشتیبانی و ...  انتخاب شود و یک انتخاب صحیح میتواند بسیاری از چالش ها را در آینده برطرف نماید.

 

 

نظر خود را بنویسید