طراح دیجی کالا کدام شرکت است؟

طراح دیجی کالا کدام شرکت است؟

تاریخچه دیجی کالا

ایده شکل گیری دیجی کالا از سال 1383 در ذهن بردران سعید و حمید محمدی وجود داشت تا این که آنها موفق شدند در سال 1385 آن را بنیان گذاری کرده و ساخت دیجی کالا را شروع کنند. پرسنل دیجی کالا در ابتدا 7 نفر بودند که در سال 1392 به 200 نفر رسدند، تا پایان سال 93 این تعداد به 700 نفر رسید و در حال حاضر نیز حدود 3200 نفر در دیجی کالا مشغول به کار هستند.

منشا شکل گیری ایده اولیه ساخت فروشگاه دیجی کالا

بردران محمدی به حوزه های مربوط به عکاسی علاقه مند بودند و تا حدودی آن را پیگیری می نمودند. در سال 1384 که عکاسی تقریبا داشت از فضای آنالوگ به سمت دیجیتال پیش می رفت، تصمیم گرفتند یک دوربین دیجیتال خریداری کنند و عکاسی را به صورت تخصصی تری ادامه دهند. آنها نقل میکنند که پس از جست و جو در اینترنت هیچ سایت ایرانی و فارسی زبانی وجود نداشت که در زمینه دوربین عکاسی و لوازم دیجیتال مطالب تخصصی ارائه دهد و آنها به ناچار از وبسایت های خارجی تخصصی در این زمینه اطلاعات کسب کرده بودند. در نهایت دوربین مورد نظر خود را پیدا کرده و آن را از مغازه های دوربین فروشی خیابان جمهوری خریداری نمودند. اما پس از چند روز متوجه شدند که لنز این دوربین تعمیر شده و دست دوم است. این تجربه ناخوشایند آن ها را به این فکر انداخت که یک منبع مطمئن تولید کنند که اطلاعات دقیق، کافی و تخصصی را در زمینه لوازم دیجیتال به افراد ارائه دهد. آنها با نوشتن و ارائه اطلاعات تخصصی دو کالای دوربین و مبایل شروع کردند و رفته رفته با بالا رفتن ویزیت سایت، قابلیت فروش را نیز ارائه کردند. پس از چندی کالاهای دیگر را نیز به وبسایت اضافه نموده و سیاستشان را از "فروش کالای دیجیتال"به "فروش دیجیتال کالا" تغییر دادند.

طراح سایت دیجی کالا 

اما ساخت فروشگاه دیجی کالا از کجا شروع شد؟ طراح سایت دیجی کالا چه کسی بود؟ این ها سوالاتی هستند که برای تمامی کسانی که می خواهد کسب و کار اینترنی راه اندازی کنند و میدانند وجود یک سایت فروشگاهی حرفه ای برای این کار ضروریست پیش می آید. شاید با خودتان فکر کنید که اگر شرکت طراح سایت دیجی کالا را پیدا کنید قسمتی از راه موفقیت را طی کرده اید و میتوانید امیدوار باشید که روزی امکان رقابت با دیجی کالا را پیدا خواهید کرد. اما واقعیت آن است که سایت دیجی کالا توسط شخص یا شرکت خاصی طراحی نشده! 

سایت دیجی کالا ابتدا توسط همان تیم 7 نفره با استفاده از وردپرس بالا آمده بود و قابلیت فروش نیز نیز نداشت. به این دلیل که در آن زمان خرید اینترنتی خیلی مرسوم نبود و حجم مشتری دیجی کالا هنوز بالا نرفته بود، وردپرس پاسخگوی نیاز دیجی کالا بود. اما زمانی که خرید اینترنتی در میان مردم رایج شد و سایت دیجی کالا نیز به یک شهرت نسبی رسید، مدیران مطمئن بودند که وردپرس کشش پشتیبانی سایت را ندارد و سایت قطعا افت خواهد کرد. به همین دلیل یک تیم متخصص برای طراحی فروشگاه دیجی کالا استخدام نمودند تا سایت را به صورت تخصصی و حرفه ای برایشان طراحی نماید. 

زمانی که دیجی کالا برای طراحی سایت فروشگاه خود، یک تیم توسعه دهنده و برنامه نویس استخدام کرد، در حال رشد تصاعدی بود و میخواست تیم تخصصی و اختصاصی خودش را در تمامی زمینه ها از جمله برنامه نویسی و پشتیبانی وب داشته باشد. در واقع هدف دیجی کالا صرفا داشتن یک فروشگاه اینترنتی قوی و حرفه ای نبود. دیجی کالا میخواست کمپانی و برند خود را داشته باشد چرا که از مراحل معرفی و شناخته شدن به صورت تقریبی گذر کرده بود و موقع رشد و اوج گیری کسب و کار فرا رسیده بود. 

کسب و کارهای نوپایی که فروش اینترنتی دارند و دیجی کالا را به عنوان یک نمونه موفق قبول دارند و تمایل دارند یک سایت فروشگاهی با ظاهر و قابلیت های سایت دیجی کالا داشته باشند، قطع به یقین توانایی استخدام یک تیم متخصص در حد تیم توسعه دهنده دیجی کالا را ندارند؛ چرا که هزینه های این کار به شدت بالاست. خرید سیستم ها و امکانات حرفه ای برای برنامه نویسان، ایجاد فضای مناسب کاری برای آنها، پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و... بسیار هزینه بر و زمان بر است. به علاوه این تیم نیازمند یک مدیر متخصص در زمینه برنامه نویسی و وب دارند تا مسیر کلی را برای آنها مشخص کند.

در واقع به نظر میرسد این راهکار یک ریسک خطرناک باشد. چراکه ممکن است تمام این وقت و هزینه را صرف کنید و به نتیجه دلخواهتان نیز دست پیدا نکنید. بنابراین اگر ما برای ساخت سایت مشابه دیجی کالا راه استخدام تیم متخصص را انتخاب کنیم در واقع سخت ترین راه را برگزیده ایم. میتوانید به جای این انتخاب به سراغ سازمان هایی بروید که در این زمینه متخصص هستند و برای همین مسئله به وجود آمده اند. در این صورت با بستن یک قرارداد مطمئن با یک سازمان مطمئن که دارای سابقه ای راضی کننده برای مشتریان است میتوانید از یک ریسک و هزینه زیاد جلوگیری نمایید.

در حال حاضر فروش گستر با طراحی سایت مشابه دیجی کالا به صورت تخصصی و حرفه ای، تمامی امکانات موجود در دیجی کالا را در این قالب به وجود آورده است. به علاوه در روند تولید این قالب در مسائل کدنویسی منبع و پشتیبانی فنی سایت بسیار دقت شده و کدنویسی به صورت کاملا تخصصی و دقیق انجام شده است. نسخه طراحی شده توسط فروش گستر به قدری از جهت فنی قوی است که باگ های ظریفی که توسط بسیاری از متخصصان طراحی وب نیز در دیجی کالا تشخیص داده نشده، توسط تیم فروش گستر تشخیص داده شده و در این نسخه رفع شده است.

شما میتوانید برای طراحی سایت مشابه دیجی کالا از تیم فروش گستر کمک بگیرید و از مشاوره دیجیتال مارکتینگ این تیم نیز برای ادامه راه بهره مند شوید.

نظر خود را بنویسید