فعال کردن تگ محصولات فروشگاه در اینستاگرام

فعال کردن تگ محصولات فروشگاه در اینستاگرام

اینستاگرام امروز به یک آنلاین شاپ بزرگ تبدیل شده که در این فضا، بسیاری از کسب و کارها در حال فعالیت هستند، این برنامه ی کاربری در ۶ سپتامبر سال ۲۰۱۲ توسط شرکت فیسبوک به مبلغ یک میلیارد دلار آمریکا خریداری و بیش از پیش مورد توجه واقع شد و روز به روز امکانات و قابلیت های جدیدی به آن اضافه شد که تگ قیمت محصولات یکی از این امکانات است.

همانطور که در مغازه های سنتی وقتی وارد مغازه می شویم و به تماشای محصولات می پردازیم و توجه مان به کاغذ مقوایی یا معمولی که به اجناس داخل مغازه متصل است جلب می شود. این کاغذ حاوی اطلاعاتی همچون قیمت، نام برند، لوگوی برند، آدرس وب سایت یا آیدی اینستاگرام و...است. حال هم این امکان در اینستاگرام فراهم شده که بیشتر کسب و کارها از وجود آن بی اطلاع هستند، تگ قیمت محصولات یکی از تکنیک ها و اصول فروش در اینستاگرام است که در این مقاله به نحوه فعال کردن و استفاده از آن می پردازیم.

تگ محصولات اینستاگرام:

  اوایل اینستاگرام فقط جهت سرگرمی و ارتباط و اشتراک گذاری عکس و فیلم استفاده می‌شد، اما به مرور و با پیشرفت قابلیت های این برنامه و استفاده افراد بیشتر نسبت به قبل باعث شد تا اینستاگرام به عنوان فضایی برای درآمدزایی و فروش محصولات فیزیکی و غیرفیزیکی تبدیل شود. به مرور قابلیت های زیادی برای دیده شدن فروشگاه‌ها در نظر گرفته شد که یکی از آنها تگ قیمت است، این تگ قیمت در نسخه های قدیمی اینستاگرام در کنار igtv قرار دارد اما در نسخه جدید در میانه صفحه جمله ی view shop به همراه آیکونی به شکل کیف خرید قرار دارد.

در ایران به علت تحریم های سخت گیرانه این بخش در اینستاگرام بسیار سخت فعال میشود. اگر موفق به فعال کردن تگ قیمت محصول شدید بعد از مدتی فیس بوک آن را غیر فعال می کند. در پیج هایی که این بخش را فعال می بینید باید بدانید که حساب کاربری آنها در خارج از کشور ساخته و مدیریت می شود، همچنین واحد پول ایران در پنل فعال کردن تگ قیمت محصول وجود ندارد.

  این قابلیت در ۴۶ کشور از جمله در کشورهایی همچون فرانسه، آلمان، یونان، دانمارک، بریتانیا، اسپانیا، سوئد، استرالیا، فنلاند، بلغارستان، مجارستان، ایتالیا، پرتغال، برزیل، پرو، نیوزلند، نروژ، قبرس، آرژانتین، اتریش، هلند، آفریقای جنوبی، رومانی، سوئیس، کره، ژاپن، کرواسی، ایرلند، جمهوری‌چک، پاراگوئه، اروگوئه، لوکزامبورگ و… قابل استفاده است.

  با فعال کردن تگ قیمت بر روی محصولات، کاربران با لمس بر روی صفحه وارد اطلاعات محصول شده که شامل نام برند، قیمت، نام پیج و آیدی وب سایت که با لمس آن مستقیم وارد صفحه وب سایت شده. همچنین محصولات مرتبط هم برای کاربر نمایش داده می شود. در صفحه وب سایت اطلاعات دقیق محصول، قیمت، تعداد مورد نظر جهت سفارش و دیگر محصولات وجود دارد. این قابلیت ها علاوه بر جذابیت برای کاربران، موجب افزایش فروش هم خواهد شد.

فعال کردن تگ محصولات فروشگاه در اینستاگرام

 روش فعال کردن تگ محصولات در اینستاگرام:

  در مرحله اول باید به روز ترین نسخه اینستاگرام را بر روی سیستم خود نصب کنید و حساب کاربری خود را راه اندازی کنید و آن را به حساب تجاری (بیزینسی) تغییر دهید. لازم به ذکر است برای فعال نمودن تگ قیمت محصول نیاز است در یکی از کشورهای مورد تایید اینستاگرام حساب خود را فعال کنید. سپس در فیسبوک اکانت تجاری ایجاد می کنید که به حساب اینستاگرام شما متصل باشد. پس از طی مراحل فوق به ساخت وب سایت در موتورهای جستجو اقدام کنید که به حساب اینستاگرام و فیسبوک شما متصل باشد.

برای اتصال اینستاگرام به فیسبوک باید در اینستاگرام در قسمت تنظیمات به بخش Instagram account در سمت چپ رفته و گزینه  switch to professional account (رفتن به حساب حرفه ای) انتخاب می کنید و از این طریق اینستاگرام به فیسبوک لینک می شود. برای ایجاد قیمت بر روی محصول به قسمت تنظیمات بیزینس خود رفته و گزینه asset و سپس گزینه Category را انتخاب کنید.

در این بخش میتوانید از دسته بندی‌های موجود نوع دسته بندی محصول خود را مشخص کنید، اگر محصول شما به صورت فیزیکی و قابل لمس است گزینه Ecommerce را انتخاب کرده و به مرحله بعد رفت و نوع اضافه کردن محصول را در حالت دستی قرار دهید و به گزینه upload product info رفته و اطلاعات محصول خود را وارد کنید. در اینجا کاتالوگ فروشگاه شما در فیس بوک ساخته شده و پس از تایید فیس بوک پیام تایید به اینستاگرام شما ارسال میشود.

   حال می توانید عکس مورد نظر را برای پست به روش همیشگی انتخاب کرده با این تفاوت که در قسمت فیلد کپشن گزینه جدیدی اضافه شده با عنوان tag product و شما می توانید قیمت محصول را در این فیلد قید کنید. دقت داشته باشید که نمی توانید همزمان از تگ اکانت افراد و تگ قیمت محصول استفاده نمایید.

فعال کردن تگ محصولات فروشگاه در اینستاگرام

 فعال کردن تگ محصولات چه فایده ای دارد:

 استفاده از تک فروش محصول مزایا و فواید بسیار زیادی را شامل می‌شود که در ادامه به بارزترین فواید آن می پردازیم:

  1. حرفه ای تر دیده شدن پیج شما: با فعال شدن تگ محصولات در پیج اینستاگرام در واقع شما به مخاطب و کاربران تان این احساس را القا می کنید که کار بلد و حرفه ای هستید، زیرا همه پیج ها نمی توانند به راحتی قسمت تگ محصولات خود را بنا به دلایلی که در بالا به آن اشاره شد فعال کنند، پس شما صاحب یک ویژگی منحصر به فرد خواهید بود.
  2. کوتاه شدن مراحل سفارش و خرید: با فعال بودن تگ محصول مخاطب شما می تواند به آسانی و بدون دردسر اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نماید، همچنین قبل از خرید میتواند بدون نیاز به پرسیدن سوال از شما تمام ویژگی های محصول را بررسی کند.
  3. امکان فروش محصول به صورت مستقیم: در اینستاگرام با تگ محصول این امکان ایجاد شده تا مشتریان بدون نیاز به ارتباط رودررو اقدام به انتخاب و خرید بلافاصله پس از پسند محصول نمایند.
  4. بالا بردن میزان فروش محصول: با ایجاد و فعال نمودن قسمت تگ شما در واقع باعث می‌شوید محصولاتتان در معرض دید افراد بیشتری قرار بگیرد و در نتیجه خرید نیز افزایش می یابد، با این کار شما به بهبود و رونق کسب و کارتان کمک شایانی نموده اید.

این گزینه برای افرادی که صاحب کسب و کاری هستند و محصولی برای ارائه دارند بسیار مفید است. حال این کسب و کارها می‌تواند مرتبط به کار های سنتی مانند فروش داروی گیاهی، فروش سفال، محصولات دامی، محصولات دست ساز از جنس چوب و سرامیک و ... و یا مرتبط به کارهای صنعتی باشد مانند فروش محصولات دیجیتال، لوازم خانگی، موبایل، لباس و بسیاری موارد دیگر که از هر دسته ای می توانند از این قابلیت سهمی داشته باشند. در واقع سیستم فروشگاه اینترنتی شما با فعال شدن این گزینه در بازاری مانند اینستاگرام که روزانه میلیونها نفر از آن بازدید می کنند شانس بیشتری برای ارتقا و رشد و همچنین جذب مشتری بیشتر دارد.

چگونه فروشگاه آنلاین در اینستاگرام راه اندازی کنیم؟

 اینستاگرام امروز یکی از برنامه های پرطرفدار محسوب می‌شود که علاوه بر داشتن جنبه سرگرمی، کسب و کارهای بسیاری در آن مشغول به فعالیت هستند چراکه آنها دریافتند که امروز تنها استفاده کردن از روش های فروش سنتی برای محصولات کارساز نیست و مشتریان بالقوه ای از نقاط دور و نزدیک در اینستاگرام حضور دارند. بر هر کسی که صاحب از کسب‌ وکاری است واجب می‌باشد تا سعی نماید از این سفره گسترده و فرصتی که پیش آمده بهره مند شوند. برای راه اندازی فروشگاه آنلاین در اینستاگرام لازم است مراحلی را طی و به یک سری از نکات توجه نمایید.

فعال کردن تگ محصولات فروشگاه در اینستاگرام
  1. انتخاب کسب و کاری مناسب: قبل از هر چیزی لازم است شما به چیستی محصول و چگونگی معرفی و عرضه آن به طور کامل بیاندیشید. سپس به جذاب ترین حالت ممکن شروع به معرفی آن کنید. زیرا کسانی که برای بار اول با شما آشنا می‌شوند از طریق محتوای ظاهری تصمیم می گیرند که به دنبال کردن شما ادامه دهند یا خیر.
  2.  از نام با محتوا و حقیقی برای عنوان پیج تان استفاده کنید: اگر شما صاحب برندی هستید و کسب و کاری را با نامی در دنیای حقیقی دارید بهتر است در اینستاگرام نیز از همان عنوان استفاده نمایید تا علاوه بر فضای مجازی در دنیای واقعی نیز شناخته شده تر شوید. همیشه این را در نظر داشته باشید اگر عنوان پیج اینستاگرامی شما با عنوان کسب و کارتان در دنیای حقیقی همسان نباشد احتمال شک و تردید و سلب اعتماد بیشتر است.
  3. از فالوور فیک استفاده نکنید: به پیج کاری تان زمان بدهید تا بتواند به درستی خود را معرفی کند و انتظار نداشته باشید یک شبه مشهور شوید. داشتن فالوور فیک نه تنها شما را به شهرت نمی رساند بلکه موجب بی‌توجهی افراد نیز می‌شود و کسب و کارتان را یک کسب و کار به درد نخور جلوه می دهد.
  4. تبلیغ ممنوع: در ابتدای راه که هنوز شما مسیرتان را به درستی مشخص ننموده اید، بهتراست از هزینه کردن برای تبلیغ صرف نظر کنید، زیرا بازدهی کمی خواهد داشت.
  5. در چیدمان پیج دقت کنید: پیج اینستاگرام در واقع دکور مجازی فروشگاه شما محسوب می‌شود، پس دقت لازم را در جذاب و پر محتوا نشان دادن محصولات به کار ببرید و برای خود خط مشی گزاری کنید. این کار باعث ثبات بخشیدن به صفحه کاریتان خواهد شد.
  6. عکس و ویدیو های با کیفیت: محتواهای بی‌کیفیت، کم نور و بدون توجه به کادر بندی تنها موجب از دست دادن مشتریان خواهد شد، پس سعی کنید عکس و فیلم های با کیفیت از محصولات خود تهیه کنید، زیرا جلوه ای زیبا به صفحه تان خواهد بخشید. در انتشار آن ها پیامی را نیز برای مخاطبان و دنبال‌کنندگان تان بگنجانید.
  7. توضیح متناسب با محتوا: برای هر ویدیو یا تصویربهتر است یک توضیح کوتاه و خلاصه بنویسید که در آن سعی شده باشد تمام ویژگی‌های مهم گفته شود. از نوشتن متن های بلند که حوصله کاربر و دنبال کننده را  سر می برد خودداری کنید، زیرا افراد بسیار کمی معمولاً حوصله می کنند تا متن های طولانی را بخوانند.با شعار کوتاه، مختصر و مفید پیش روید.
    تگ محصولات فروشگاه در اینستاگرام
  8. پاسخ به سوالات و کامنت ها: همواره نکات و سوالاتی درباره محصول در ذهن مخاطب پیش می آید که نیاز است به آن پاسخ دهید. پاسخ دادن به سوالات و کامنت ها کسب و کار شما را کسب و کاری مناسب و مشتری مدار نشان می‌دهد، پس از پاسخ دادن به کامنت ها غافل نشوید. تعامل را رکن اساسی در فروشگاه های اینترنتی تان در نظر بگیرید.
  9. مطالب منحصر به فرد منتشر کنید: اول از هر چیزی لطفاً دست به کپی‌کردن نزنید. متن و توضیح شما باید خلاقانه و منحصر به شما و کسب و کارتان باشد حتی اگر در شبکه‌ دیگری نیز مشغول به فعالیت هستید محتوا های یکسانی را برای آن برنامه و پیج اینستاگرامیتان در نظر نگیرید.
  10. نوشتن بیو مناسب: بیو اینستاگرام سر در فروشگاه اینترنتی شما محسوب  می شود که باید در آن توضیحات مرتبط و خلاصه‌ای از کسب و کارتان به همراه شماره تلفن، آدرس ایمیل، آدرس فروشگاه حضوری و از این قبیل اطلاعات را درج کنید.

سخن آخر:

 بهتر است هر روشی را که موجب تعامل و ارتباط بیشتر شما با مشتریان می شود را برای رونق کسب و کارتان امتحان کنید. اپلیکیشن اینستاگرام با قابلیت های به روزی که دارا می باشد این فرصت را برای عموم افراد ایجاد نموده تا حرفه و شغل خود را به شیوه رایگان در معرض دید مشتریان بیشتری قرار دهند و سود بیشتری را دریافت نمایند. شما نیز اگر صاحب کسب و کاری هستید می توانید از این راه به بهبود شغل تان کمک کنید.

نظر خود را بنویسید