فروشگاه ساز برتر فارسی

فروشگاه ساز برتر فارسی

برای ساخت فروشگاه اینترنتی، راحت‎ترین راه استفاده از فروشگاه سازهای رایگان است. بوسیله‎ی یک فروشگاه ساز می‌توان یک تجارت شبانه روزی بر بستر اینترنت راه اندازی کرد و هر محصولی از کالای فیزیکی گرفته تا خدمات را در آن بفروش رساند.

با استفاده از فروشگاه‎سازها ساخت یک فروشگاه اینترنتی بسیار راحت شده است، چرا که نیازی به دانستن دانش برنامه‎نویسی و کارهای فنی دیگر مانند تنظیم قالب، تهیه‎ی دامنه و هاست نمی‎باشد و تنها به چند کلیلک کاربر صاحب فروشگاه می‎شود.

انواع فروشگاه ‎سازهای فارسی

جدا از آنکه طراحی فروشگاه اینترنتی را افراد متخصص در شرکت طراحی فروشگاه اینترنتی انجام می‎دهند، می‎توان با استفاده از سیستم‎های مدیریت محتوا، وب سایت فروشگاهی رایگان طراحی نمود.

یکسری فروشگاه سازهای رایگان در دنیای اینترنت وجود دارند که ساخت فروشگاه را بسیار ساده می‎کنند؛ فقط کافیست این فروشگاه‎ سازها را از سایت مورد نظر دانلود نمود و بر روی سرور سایت فروشگاهی نصب و راه اندازی کرد. البته این فروشگاه ساز به زبان انگلیسی طراحی شده و نسخه‎ فارسی شده‎ی آنها نیز در اینترنت موجود است و برای فارسی سازی آنها باید فایل فارسیشان را در سیستم مدیریت محتوا نصب کرد و از قالب راست به چپ استفاده نمود.

فروشگاه ‌سازها یک نوع سیستم مدیریت محتوا یا CMS هستند که به دو دسته‎ی اشتراکی (SAAS) و متن باز (Open Source) تقسیم می‌شوند.

فروشگاه ساز برتر فارسی

فروشگاه سازهای متن باز یا Open Source

به سیستم‎های مدیریت محتوایی متن باز یا اپن سورس می‌گویند که به منظور توسعه و تغییر می‎توان به کدهای آن دسترسی پیدا کرد و تغییراتی که مد نظر است را در ظاهر و پشت زمینه‎ی سایت ایجاد کرد. در زیر نمونه‎هایی از این فروشگاه‎ سازها آورده شده است 

فروشگاه ساز ووکامرس (WooCommerce)

ووکامرس یک افزونه است که روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس که خود به تنهایی قابلیت فروشگاه شدن را ندارد، نصب می‌شود و به آن یک سیستم فروشگاهی اضافه می‌کند.

فروشگاه ساز جوملا (Joomla)

جوملا جز قویترین سیستم‎های مدیریت محتوای تحت وب است که دارای افزونه‎های فارسی زیادی برای ساخت فروشگاه اینترنتی می‎باشد. لازم به ذکر است که جوملا قالب‎های رایگان فارسی شده‎ی زیادی نیز دارد که می‎توان با استفاده از این قالب‎ها و نصب افزونه‎ها، به راحتی سایت فروشگاهی راه‎اندازی کرد.

فروشگاه ساز مجنتو (Magento)

مجنتو بر خلاف ووکامرس، خود یک CMS است و بدون نیاز به هیچ افزونه‎‎ی اضافی قابلیت فروشگاه شدن را داراست. مجنتو به واسطه‎ی قابلیت‎هایش برای سایت‌های فروشگاهی بزرگ که محصولات زیادی دارند، بسیار مناسب است.

فروشگاه ساز اپن کارت (OpenCart)

اپن کارت نیز بر خلاف ووکامرس، یک CMS است که افزونه‎های رایگان کمی دارد؛ ولی در مقابل کار کردن با آن بسیار ساده است و رابط کاربری قابل قبولی دارد.

فروشگاه ساز دروپال (Drupal)

دروپال نیز یکی دیگر از بهترین cms های رایگان است که دارای پلاگین ها و ماژول های فراوانی جهت راه اندازی فروشگاه اینترنتی می‎باشد.

فروشگاه ساز برتر فارسی

فروشگاه ساز پرستاشاپ (PrestaShop)

پرستاشاپ نیز مانند اپن کارت و مجنتو یک CMS است که محبوبیت زیادی دارد، چرا که کاربری این CMS بسیار راحت است. ولی برای ساخت فروشگاه پیشرفته‎ با استفاده از پرستاشاپ، باید دانش برنامه‎نویسی بالایی داشت و برای کاربران آماتور کارایی ندارد. 

فروشگاه ساز فروش گستر

فروش گستر از دیگر فروشگاه‌سازهای فارسی (غیر اپن سورس) می‎باشد که به صورت پایه و حرفه‎ایی برای صاحبان مشاغل اقدام به طراحی فروشگاه اینترنتی کرده است. تفاوتی که فروش گستر با سایر شرکت‎ های طراحی فروشگاه و دیگر سیستم‎ های مدیریت محتوا دارد؛ این است که CMS فروش گستر به صورت اختصاصی برای فروشگاه طراحی شده است، این در حالیست که تمامی فروشگاه سازهایی که در بالا معرفی شد یکی از قابلیت‎ های آنها ساخت فروشگاه است و در حرفه‎ های دیگر مانند خبر، بلاگ نویسی و .. کاربرد دارند و همین موضوع باعث می‎شود که تمرکزی صحیح بر روی سیستم فروشگاهی در آنها وجود نداشته باشد. این ضعف یعنی عدم تمرکز بر روی فروشگاه در سیستم مدیریت محتوای اختصاصی فروش گستر وجود ندارد.

از قابلیتهای دیگر سیستم فروشگاهی فروش گستر می‎توان به رعایت اصول سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو اشاره کرد. با فروش گستر می‎توانید فروشگاه حرفه ‎ای خود را بر بستر اینترنت راه‎ اندازی کنید و در جستجوهای گوگل در صدر حضور داشته باشید.


نظر خود را بنویسید