نقل مکان بازار به سوی فروش آنلاین

نقل مکان بازار به سوی فروش آنلاین


برند پوشاک بی بی

مولتی میلیاردر مقیم خارج، کار آفرین موفق ایرانی در امریکا، 170فروشگاه خود را تعطیل کرد تا...آنلاین بفروشد.


                                        


شرکت «بی بی» طراح و تولید کننده مد لباس برای خانم‌های جوان،‌
۱۷۰ مغازه خود را در آمریکا تعطیل کرد و به جمع «برند» هایی پیوست که فقط از طریق اینترنت بازاریابی می‌کنند. برند «بی بی» را کارآفرین و طراح ایرانی‌تبار «مانی مشعوف» در در سال ۱۹۷۶ در سانفرانسیسکو به وجود آورد.

شرکت «بی بی» طراح و تولید کننده مد لباس زنانه برای خانم‌ها،‌ ۱۷۰ مغازه خود را در اطراف آمریکا تعطیل می‌کند و به «برند» هایی می پیوندد که فقط از طریق اینترنت محصولاتشان را عرضه می کنند.

آقای مشعوف، در مصاحبه‌ای اشاره کرده بود که برند «بی بی» را برای زنان خوش اندام و امروزی خلق کرده است. اسم «بی بی» الهام گرفته از جمله مشهور «هملت»‌ شکسپیر،

To be or not to be   است.

بدون اعلام ورشکستگی

خبرگزاری تجاری «بلومبرگ»‌ که خبر تعطیل شدن مغازه‌های «بی بی» را برای نخستین بار منتشر کرد، گزارش داد که «بی بی» می‌خواهد بدون اعلام ورشکستگی، فروشگاه‌های خود را تعطیل کند، اما اگر صاحبان املاک، حاضر نشوند در قراردادهای اجاره به سرعت تجدید نظر کنند، «بی بی» هم ناچار خواهد شد به ورشکستگی متوسل شود.

روزنامه «یو. اس. تودی» نوشت: «بی بی» هم به جمع کثیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای در آمریکا پیوست که در اثر رشد بازاریابی اینترنتی، یا تعطیل شدند یا برای کاستن از مخارج،‌ شمار کثیری از کارکنان خود را بیرون کردند.

شرکت تولیدی «کنت کول» نیز اعلام کرد که تا نوامبر ۲۰۱۷ تمام مغازه‌های خود را تعطیل خواهد کرد و ازطریق فروش اینترنتی، صادرات و عمده‌ فروشی به کار ادامه خواهد داد.

شرکت «بی بی» اعلام کرد که تمام مغازه های آن،‌ ماه آینده تعطیل خواهند شد. برخلاف فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیگر، که زیر بار قرض، ناچار در مغازه‌ها را به روی مشتری می‌بندند، شرکت «بی بی» بدهی زیادی در بیلان خود ندارد، اما بنا به گزارش «بلومبرگ» طی چهار سال اخیر، ۲۰۰ میلیون دلار ضرر کرده است.

خیریه و سهام

آقای مشعوف، که فارغ‌التحصیل دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در سانفرانسیسکو است، بنابه گزارش روزنامه «سانفرانسیسکو کرانیکل» در امور خیریه فعال است، و اخیرا به ساختمان جدید دانشگاه، کمک مالی کرده بود.

آقای مانی مشعوف، بنیانگذارشرکت «بی بی» تا ژانویه امسال، ۵۷ درصد از سهام شرکت خود را در دست داشت، و طی ۴۰ سال گذشته، مقام رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت را حفظ کرده است.

«بی بی»‌ در کالیفرنیا ۳۵ مغازه دارد و ۷۰۰ کارمند. شمار مغازه‌های «بی بی» در آمریکا ۱۸۰ و در سراسر جهان ۳۱۲ مغازه است، که برخی فروشنده برندهای فرعی، مثل «تو بی» یا «بی بی اسپورت» هستند.

علاوه بر آمریکا، «بی بی»‌ در کشورهای کانادا، روسیه، مکزیک، مالزی، تایلند، عربستان سعودی، مصر و اسرائیل هم فروشگاه دارد.

تجربه بارها نشان داده که در هر تخصص و حرفه ای، پیش کسوتان و بزرگان آن رشته، بینش و پیش بینی بهتری از آینده داشته و به تبع آن تعین روش و نوع فعالیت خود را بهتر و درست تر هدف گیری کرده و حرکت میکنند.

رقابت در عرصه تجارت کنونی نیاز به شناسایی زود تر و درست تری از عکس العمل بازار  نسبت به پیشرفت و تکنولوژی را نیاز مسلم پایداری در هر حرفه را به وضوح نشان میدهد.

نظر خود را بنویسید