کار با ابراز گوگل آنالیتیکس

کار با ابراز گوگل آنالیتیکس

Google Analytics یا GA ابزاری برای تجزیه و تحلیل است که نگاهی عمیق به عملکرد وب سایت و یا برنامه شما می دهد. این برنامه با سیستم عامل ها و بازاریابی و تبلیغات گوگل (از جمله Google Ads ، Search Console و Data Studio) ادغام می شود و این گزینه را برای همه با استفاده از چندین ابزار Google به یک محبوب تبدیل می کند.

قبل از شروع استفاده از Google Analytics، باید یک حساب Google راه اندازی کنید. این بدان معنی است که شما باید آدرس ایمیل و رمز ورود حساب Google خود را ثبت کرده باشید.

حساب و دارایی خود را تنظیم کنید

پس از داشتن یک حساب Google، می توانید به Google Analytics بروید و روی دکمه ورود به سیستم Google Analytics کلیک کنید. سپس سه گام برای راه اندازی Google Analytics به شما خوش آمد می گوید.

کار با ابزار گوگل آنالیتیک style=

بعد از کلیک روی دکمه ثبت نام، اطلاعات وب سایت خود را پر می کنید.

کار با ابزار گوگل آنالیتیکس

Google Analytics سلسله مراتبی را برای سازماندهی حساب شما ارائه می دهد. در یک حساب Google می توانید حداکثر 100 حساب Google Analytics داشته باشید. در یک حساب Google Analytics می توانید حداکثر 50 ویژگی وب سایت داشته باشید. شما می توانید حداکثر 25 بازدید در یک ویژگی وب سایت داشته باشید. ما فرض خواهیم کرد که شما یک وب سایت دارید و فقط به یک نمایش نیاز دارید (پیش فرض ، همه نمای داده ها. تنظیمات به این شکل خواهد بود.در زیر این گزینه برای پیکربندی محل اشتراک داده های Google Analytics خود خواهید داشت.

کار با ابزار گوگل آنالیتیکس

کد رهگیری خود را نصب کنید پس از پایان کار، بر روی دکمه دریافت شناسه پیگیری کلیک خواهید کرد. شما با پنجره ای از شرایط و ضوابط Google Analytics مواجه خواهید شد که باید موافقت کنید. سپس کد Google Analytics خود را دریافت خواهید کرد.


کادر مشخص شده باید در هر صفحه وب سایت شما نصب شود. نصب به نوع وب سایت شما بستگی دارد.

کار با ابزار گوگل آنالیتیکس

کد خود را به راحتی نصب کنید. اگر وب سایتی با فایل های HTML ساخته اید ، کد پیگیری را قبل از برچسب </head> در هر یک از صفحات خود اضافه می کنید. می توانید این کار را با استفاده از یک برنامه ویرایشگر متن و سپس بارگذاری پرونده در میزبان وب خود با استفاده از یک برنامه FTP  انجام دهید.

کار با ابزار گوگل آنالیتیکس

اگر فروشگاه تجارت الکترونیکی Shopify دارید ، به تنظیمات فروشگاه آنلاین خود رفته و کد رهگیری خود را در جایی که مشخص شده است ، جای گذاری کنید.

کار با ابزار گوگل آنالیتیکس

اگر وبلاگی دارید ، به وبلاگ خود می روید، روی دکمه ویرایش موضوع در سمت راست بالای وبلاگ خود کلیک کرده و سپس فقط شناسه Google Analytics را در تنظیمات خود وارد کنید. اهداف را تنظیم کنید بعد از نصب کد رهگیری در وب سایت خود، می خواهید یک تنظیم کوچک (اما بسیار مفید) را در نمایه وب سایت خود در Google Analytics پیکربندی کنید. این تنظیم اهداف شما است. با کلیک روی پیوند مدیر در بالای Google Analytics و سپس کلیک روی اهداف در زیر ستون مشاهده وب سایت ، می توانید آن را پیدا کنید.

کار با ابزار گوگل آنالیتیکس

شما گزینه Custom را انتخاب می کنید (مگر اینکه یکی از گزینه های دیگر برای وب سایت شما کاربرد بیشتری داشته باشد) و روی دکمه Next Step کلیک کنید. مقصد را انتخاب کنید و سپس روی دکمه مرحله بعدی کلیک کنید.

کار با ابزار گوگل آنالیتیکس

پس از .com وب سایت خود، در قسمت Destination آدرس URL تشکر یا تأیید خود را وارد می کنید و لیست کشویی را به "با شروع می کند" تغییر دهید. مطمئن باشید مواردی که ایجاد می کنید از اهمیت بالایی برای تجارت شما برخوردار هستند. این اهداف (برای بیشتر مشاغل) شامل ارسال فرم منجر، ثبت نام لیست ایمیل و تکمیل خرید است. بسته به وب سایت و هدف آن، اهداف شما ممکن است متفاوت باشد.

مشاهده داده های Google Analytics

 هنگامی که شروع به دریافت اطلاعات Google Analytics کردید، می توانید اطلاعات مربوط به ترافیک وب سایت خود را شروع کنید. هر بار که وارد Google Analytics می شوید، به گزارش نمایه مخاطب خود هدایت می شوید.

کار با ابزار گوگل آنالیتیکس

در گزارش در بالا سمت راست، می توانید روی تاریخ ها کلیک کنید تا دامنه تاریخ داده هایی را که مشاهده می کنید تغییر دهید. همچنین می توانید برای مقایسه داده های خود از یک محدوده تاریخ (مانند این ماه) با یک محدوده تاریخ قبلی (مانند ماه گذشته) برای مقایسه داده های خود، کادر مقایسه را علامت بزنید.

کار با ابزار گوگل آنالیتیکس

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید مناطق مختلفی را در گزارش های Google Analytics خود قرار دهید.

کار با ابزار گوگل آنالیتیکس

نظر خود را بنویسید